mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P


Pjotr27

Wow, ziet er geweldig uit. Maar wat staat er voor apparaat links boven aan in het meubel? Sun Audio?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Quote from: Pjotr27 on August  2, 2013, 16:41:44
Wow, ziet er geweldig uit. Maar wat staat er voor apparaat links boven aan in het meubel? Sun Audio?
Nee dat is mijn zelfbouw loopwerk ebben met 10mm  dik koper boven en onder.



phy


phy


aMUSEd


chansig

Mooi stukje vakwerk...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rock Solid

Ziet er geweldig uit!
... mooie kleur heb je uitgekozen  ::)

phy

Quote from: Rock Solid on August  3, 2013, 09:15:51
Ziet er geweldig uit!
... mooie kleur heb je uitgekozen  ::)
Ja he  ;D
Maar ik heb er wel nog over lopen denken om ze een lichtere kleur te laten spuiten wit creme of zo
maar dan moest  ik alles 2 weken missen
Nou ja dit is ook mooi, het koste de helft en ik kon gewoon mijn set laten staan.
Ik heb in die tijd geluisterd naar de set zonder laaghoorns
Maar die doen toch echt ontzettend veel, dit klinkt veel gebalanceerder en nog dynamischer ook in het midden hoog word het nog zuiverder.
Het is gewoon alsof je een puntbron hebt er is een mooie diepte in het geluid pinpoint en het geluid is mooi geplaatst.
het is geen links rechts ervaring uit de speakers.
Dit zijn met afstand mijn mooiste speakers ooit.
en ik heb ook nog nooit iets gehoord wat dit zou kunnen vervangen.
Ik ben er super blij mee   8)

Rock Solid

#359
Super te lezen dat je er blij mee bent ... en wrijf het even in  ;) ... wat bezielde me om ze te verkopen  :eh: :pompom:

phy

Quote from: Rock Solid on August  3, 2013, 11:06:45
Super te lezen dat je er blij mee bent ... en wrijf het even in  ;) ... wat bezielde me om ze te verkopen  :eh: :pompom:
Ja dat denk ik wel eens waarom is hij er niet mee verder gegaan..... bedenk dat wat ik van je gekocht heb maar een klein gedeelte is van een zeer mooi speaker systeem.
ik heb er ook veel tijd en geld ingestoken om het af te bouwen.
De Orpheans zijn heel goed maar slechts een onderdeel van een compleet systeem met een slechte laag aanvulling klinken ze ook slecht ,verschrikkelijk zelfs  :)

AbZ

Je had in de openingspost al waanzinnig mooie dubbele hoorns.
Wat is er nu heel anders met de nieuwe?  (ff afgezien vd kleur)

phy

#362
Quote from: AbZ on August  3, 2013, 13:47:49
Je had in de openingspost al waanzinnig mooie dubbele hoorns.
Wat is er nu heel anders met de nieuwe?  (ff afgezien vd kleur)
De oude hoorns hadden een breedbander in de kleine hoorns daar heb ik toen Lowthers en AER in gehad
het rendement was toen al heel hoog 108 dB
Het nieuwe systeem heeft een compressie driver het rendement  116 dB en een veel betere laag ondersteuning
de manier van filteren is ook anders  en de time alignment is nu perfect.

De oude hoorns waren heel goed maar van de Audio Note speakers later in dit topic heb ik toch meer plezier gehad.
De Musical affairs heb ik ook graag naar geluisterd al waren dat geen luidsprekers voor alle muziek.
de huidige hoorns het mooiste van alles dat ik gehad heb bij elkaar in 1 luidspreker.
En ik heb al veel luidsprekers gehad.

AbZ

Ok heel ander concept dus.
Heb je nu actieve filtering, voor het laag of voor beide wegen?

phy

Quote from: AbZ on August  3, 2013, 14:19:07
Ok heel ander concept dus.
Heb je nu actieve filtering, voor het laag of voor beide wegen?
Actief voor het laag met eigen versterker en passief voor het mid en hoog de compressie driver is een coaxiale en word ingezet vanaf 250 hertz.

phy

#365
Mijn nieuwste aanwinst zijn overigens de Vicol high density speaker kabels die ik van forum member erik s (Jouw Hifi) gekocht heb.
die doen het heel goed in mijn set!
Ik zoek nu nog een paar korte stukjes van 40 of 50 cm om vanaf mijn filter naar de mid en hoog aansluitingen op de compressie driver te gaan dat hoeft niet perse Vicol te zijn maar ik wil hier wel ook litze gebruiken als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag
aan 1 kant mogen er bananen of spades op zitten en een de andere kant kaal ze moeten door een gaatje van 3mm geklemd kunnen worden.

frank2

In het verkooptopic verkoopt iemand de voorlopers van vicol bekabeling, het lijkt er erg veel op. Misschien is dat iets voor je?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

phy


frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: phy on August  3, 2013, 15:04:56
hoe heet die kabel dan?
De Vicols en precursors/clones worden van dit soort draad gevlochten:
http://www.spulen.com/drahte-und-hf-litzen/hf-litze-mit-umspinnung.html
Kan je zelf ook doen.

phy


erik s.

Quote from: AbZ on August  3, 2013, 15:10:47
De Vicols en precursors/clones worden van dit soort draad gevlochten:
http://www.spulen.com/drahte-und-hf-litzen/hf-litze-mit-umspinnung.html
Kan je zelf ook doen.
zo'n soort draad is het idd. het strippen is een crime.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Quote from: erik s. on August  3, 2013, 16:19:56
zo'n soort draad is het idd. het strippen is een crime.
Het lijkt me voor de meeste mensen idd niet aan te raden tov een afgewerkte kabel
maar phy is een ervaren en geduldige diy'er als ik me niet vergis.

erik s.

Quote from: AbZ on August  3, 2013, 16:23:00
Het lijkt me voor de meeste mensen idd niet aan te raden tov een afgewerkte kabel
maar phy is een ervaren en geduldige diy'er als ik me niet vergis.
ik heb hem de procedure gestuurd, hij werd er niet vrolijk van.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Quote from: erik s. on August  3, 2013, 16:25:30
ik heb hem de procedure gestuurd, hij werd er niet vrolijk van.
:D