mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnhifi

Die enorme buizen! Ik dacht dat die ook enorm duur zouden zijn maar het viel me nog mee wat Google liet zien. Mooi hoor!
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

vanzomereng

Prachtig....

Als medewerker van een energiebedrijf, ben ik zeer blij met jouw "niet groene set"  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

phy

Quote from: johnhifi on May  6, 2013, 14:55:56
Die enorme buizen! Ik dacht dat die ook enorm duur zouden zijn maar het viel me nog mee wat Google liet zien. Mooi hoor!
Nee dat valt best mee hoor dat komt omdat er weinig mee gebouwd word, het is eigenlijk een zendbuis.
Ik houd er normaal niet zo van om zendbuizen voor audio te gebruiken maar deze doet het geweldig mooi.
Deze buis word ook in 1 van de duurste versterker ter wereld gebruikt de Wavac  :o
http://gizmodo.com/019636/the-350000-amplifier-wavac-sh+833

phy

Gisteren met Bert Doppenberg  de hoorns voor de woofers gehangen
die moeten nu nog mooi blauw gespoten worden en de kasten erachter moeten nog afgewerkt worden met blanke lak of olie.
ik ben zeer tevreden met het resultaat de overgang tussen het laag en is perfect.
Het het laag gaat super strak en gecontroleerd door tot 20 hertz  recht, gemeten op de luisterplaats.
Zonder hulp van Bert had ik dit nooit voor elkaar gekregen filters en de interpretatie om meet gegevens te vertalen naar instellingen is voor mij niet weggelegd
de fase en tijd tussen de 2 hoorns is ook perfect
Ik ben er erg blij mee en als dit mooi afgewerk is heb ik daar voor lange tijd hele mooie luidsprekers aan.
de foto's heb ik met mijn telefoon gemaakt dus die zijn erg slecht maar het gaat om het idee  :)

twani

#329
The life of Phy ;D.   (Mijn nieuwe avontuur)

Arno P

Prachtconfiguratie! En met hulp van Bert zal het ongetwijfeld op optimaal niveau zijn gekomen

En nu veeeeeel genieten!

phy

Quote from: Arno P on May 26, 2013, 12:10:43
Prachtconfiguratie! En met hulp van Bert zal het ongetwijfeld op optimaal niveau zijn gekomen

En nu veeeeeel genieten!
Hoi Arno
Ja dat genieten zal wel lukken trouwens ik heb van elke luidspreker in dit draadje genoten maar soms wil je weer eens wat anders '
Ik heb mijn vorige luidsprekers ook nog die zijn ook op hun manier weer erg mooi maar de Orphean hoorns hebben weer iets dat geen enkele konus luidspreker kan.
Kom gerust eens luisteren, volgens mij woon je ook in Limburg
ik woon in Echt

Arno P

Quote from: phy on May 26, 2013, 13:04:18
Kom gerust eens luisteren, volgens mij woon je ook in Limburg
ik woon in Echt

Echt?  :D Al die tijd niet geweten zeg. Er komt een PB aan  ;)

phy

Quote from: Arno P on May 26, 2013, 13:59:49
Echt?  :D Al die tijd niet geweten zeg. Er komt een PB aan  ;)
En je hebt een pb terug
volgens mij wonen we wel in de buurt
Ik ben ook wel erg benieuwd naar jouw hoorns


Arno P

Ik heb de kans voor een M&G bij Robert mogen benutten en bij binnenkomst na een vluchtige begroeting knalden de gesprekken meteen los bij het zien van al dat moois. Na een kwartier viel mij in dat ik de jas nog uit moest doen  :D ;)
Maar nu de installatie. Indrukwekkend! Om te beginnen, zoals de Duitsers het noemen de "Anfassqualität" van alles is extreem hoog vooral de zelfbouw. CD-speler zelfbouw, prachtig in balans mbt materiaalkeuze en zeker niet over-the-top. Platenspeler met EMT/SME prachtig (helaas nog niet toegekomen om deze te beluisteren). Eindtrappen INDRUKWEKKEND, dit is het niveau waar buizen weer LAMPEN gaan worden  :worship: .

En dan de luidsprekers, veel gezien op foto's maar nog nooit gehoord. Prachtig om van dichtbij te zien. Mid-hoog door compressie unit en het laag door de BD-woofer met voorzethoorn.
Het laag actief aangestuurd en het geheel met support van filtering en Bert extreem strak ingeregeld en het resultaat mag er zijn zeg. De opening begon met de prachtige stem van Cohen op een plek en diepte/detail zoals ik het maar zelden heb gehoord. Plastisch en met een grote vanzelfsprekendheid losjes in het midden geplaatst.

Hierna was het einde zoek en vloog de ene na de andere CD de speler in, wisselend van Robert's danwel van mijn collectie. Live-muziek werd....live-muziek en dit is altijd mijn graadmeter buiten high-end perfecte opnamen moeten live-opnamen live klinken en vergelijkbaar zijn met wat je bij een laatste live-optreden hebt beleefd ...juist inderdaad beleving! Duidelijk was te horen hoe het live-geluid via mengpaneel/PA de opname danwel de zaal in ging...Laifer ;D  zal het niet worden...keurig!

Perfect sudioopnamen waren er natuurlijk in overvloed en hier floreerde de installatie tot in de hoogste puntjes van het technisch haalbare. Het laag sluit perfect aan bij de mid/hoog hoorn en de voorzethoorn voor het laag zal hier zeker aan bijdragen. de strakheid van het laag is keurig...gaat dieper dan menige opname aan boord heeft en het was goed merkbaar wanneer er in een bepaalde opnamen stiekum toch ergens een hele diepe "oomp" bleek te zitten die normaal gesproken aan de aandacht onttrokken zou worden.

De stapels CD's vlogen er doorheen en zo ook de tijd. Dit smaakt naar meer en in de volgende ronde komt Robert naar mijn hondenhokken luisteren waar we ongetwijfeld ook weer heel snel schakelen naar de essentie van deze hobby...muziekbeleving en veel CD's/LP's de revue laten passeren.

Robert bedankt voor deze mooie sessie en ik heb tevens veel bewondering voor jouw vaardigheden die je zowel professioneel als hobbymatig in praktijk zet.

Last but not least, natuurlijk dank aan jouw vrouw en zoon die toch maar weer gedogend die twee gekken hun gang hebben laten gaan  :thumbs-up:

Arno

phy

Mooi geschreven Arno  :)
Het was erg gezellig en leuk kennis te maken met je
De platenspeler doen we een andere keer wel.
dat gaat (met de juiste plaatjes) nog een heel stukje verder dan cd.
leuk zoals jij mijn set kan beschrijven zo ervaar ik hem ook
Nu ben ik ook erg erg tevreden met mijn muziek weergave zoals het op het moment is. 

Ik verheug me al weer op Vrijdag
het is alweer een tijdje geleden dat ik Lowthers gehoord heb
ik heb er altijd graag naar geluisterd , ze hebben iets "speciaals" dat alleen lowther heeft.


phy

Vanmiddag deze eens aangesloten, hij stond hier al een tijdje en nog nooit geprobeerd.
De Resolution audio Reverence dac met naar wat ze zeggen de mooiste dac chip ooit gebouwd aan boord
de Ulra Analoge D20400A
klinkt niet gek!
Ik zou er zeker mee kunnen leven.
Maar de AN dac is toch mooier naar mijn smaak.
 

Audiofiel

Ik ben zelf ook vervend fan van die D20400A. Maar dan liefst volgens het write paper van Ultra Analog, dus met dubbele. Maar dan natuurlijk ook een serieuze discrete analoge stage, want daar zit (op jouw foto te zien) toch wel de zwakke plek. Met een simpele opname zal het geluid toch scherpe randen hebben, terwijl het met discreet klikt als een goede LP. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

Quote from: Audiofiel on June  2, 2013, 13:40:31
Ik ben zelf ook vervend fan van die D20400A. Maar dan liefst volgens het write paper van Ultra Analog, dus met dubbele. Maar dan natuurlijk ook een serieuze discrete analoge stage, want daar zit (op jouw foto te zien) toch wel de zwakke plek. Met een simpele opname zal het geluid toch scherpe randen hebben, terwijl het met discreet klikt als een goede LP. ;)
Scherpte is er absoluut niet het mocht van mij zelfs wat pittiger
de D20400A zoals je hem op de foto ziet is een dubbele dac chip
het klink heel vloeiend smooth en absoluut nooit scherp.
Ik denk dat ik hem houd voor een 2de setje.
en misschien zet ik dan een buisje  achter de chip
er is nog plaats genoeg in de kast.   

Arno P

Quote from: phy on June  2, 2013, 13:20:46
Vanmiddag deze eens aangesloten, hij stond hier al een tijdje en nog nooit geprobeerd.
De Resolution audio Reverence dac met naar wat ze zeggen de mooiste dac chip ooit gebouwd aan boord
de Ulra Analoge D20400A
klinkt niet gek!
Ik zou er zeker mee kunnen leven.
Maar de AN dac is toch mooier naar mijn smaak.

Je zou die AN DAC gewoon moeten doneren aan een andere Hoornmainiac  :D en die reverence DAC is gewoon het einde voor jouw setup...niet?

(PS ik weet nog wel een Hoornmaniac die kwijlend naar jouw AN heeft zitten staren  ;D ;))

phy

Quote from: Arno P on June  2, 2013, 20:53:05
Je zou die AN DAC gewoon moeten doneren aan een andere Hoornmainiac  :D en die reverence DAC is gewoon het einde voor jouw setup...niet?

(PS ik weet nog wel een Hoornmaniac die kwijlend naar jouw AN heeft zitten staren  ;D ;))
haha
Die AN dac is moelijk te overtreffen hoor! ik ben tot nu toe nog niets mooiers tegen gekomen.
Die reverence dac is gewoon erg goed maar gaat de AN niet vervangen. 
.

Audiofiel

Quote from: phy on June  2, 2013, 19:41:00
Scherpte is er absoluut niet het mocht van mij zelfs wat pittiger
de D20400A zoals je hem op de foto ziet is een dubbele dac chip.

De D20400A is altijd een dubbele DAC en zo wordt hij ook meestal gebruikt voor stereo single ended (dit waren extreem dure chips).


Maar hij is eigenlijk ontwikkeld om in een gebalanceerde opstelling te draaien. Dus 1 dubbele DAC per kanaal, 4 dacs totaal.. Gebalanceerd digitaal in en gebalanceerd digitaal uit. Zo werd hij ook gebruikt in de topmodellen van Spectral, Mark Levinson en Classé. 8)


Daarnaast zal de analoge stage die er op volgt het geluid maken of breken... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

Quote from: Audiofiel on June  3, 2013, 09:21:52
De D20400A is altijd een dubbele DAC en zo wordt hij ook meestal gebruikt voor stereo single ended (dit waren extreem dure chips).


Maar hij is eigenlijk ontwikkeld om in een gebalanceerde opstelling te draaien. Dus 1 dubbele DAC per kanaal, 4 dacs totaal.. Gebalanceerd digitaal in en gebalanceerd digitaal uit. Zo werd hij ook gebruikt in de topmodellen van Spectral, Mark Levinson en Classé. 8)


Daarnaast zal de analoge stage die er op volgt het geluid maken of breken... ;)
Ja het is een aardig dacje en klinkt best aardig, eens kijken wat het doet als ik er een buisje achter zet.
maar ik denk echt niet dat hij de AN dac voorbij gaat daar zit alleen al voor zo'n 5 a 6000 euro  componenten in.
Ik zou wel eens willen weten wat die moest kosten als je hem zo moest kopen ,stel dat het 5 a 6 keer over de kop gaat  :blink:
Die heb ik echt al vaak ergens mee vergeleken en heeft nog altijd stand gehouden. 

Heb jij de D20400  dubbel in je dac zitten
en welke is het dan?

Audiofiel

Ik heb zelf de Classé DAC-1. Daar zit hij inderdaad dubbel in en er zit een discrete gebalanceerde analoge stage in. Zie bijgaande foto (van andermans DAC):

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

Dat ziet er goed uit
Mooi!

phy

Maar waarom heb je hem verkocht ?

Rock Solid

Hoi Robert,

Heb je de hoorns voor de woofers al laten spuiten? Foto's, please ... ;D

phy

Ze zijn bij de spuiter, ik hoop dat ze morgen of maandag terug zijn dan zijn ze 2en een halve week weggeweest dat is lang genoeg   :(
de top hoorns hadden geen standaard kleur dus ik heb een achterbuis van een hoorn moeten demonteren en die moest de spuiter opsturen om dezelfde kleur te laten maken dat kost tijd
als het klaar is plaats ik er een foto van.
Ik heb mijn versterkers met voorversterker ook verkocht Ik ga nu met een TVC het volume regelen en mooie passende ultra stille versterkers voor de hoorns gebruiken met zo'n hoog rendement en recht doorlopend tot 25 Hertz is dat nog niet zo makkelijk
Maar ik heb het voorelkaar
Ik bouw de set op rondom de hoorns opnieuw op om zo tot een maximale synergy te komen
het gaat heel lekker tot nu toe.
gr Robert   

Rock Solid

Hoi Robert,

Goed bezig en mooi te lezen dat de hoorns je hebben 'gepakt' ! Heb je al ideeën voor de eindversterkers, toch geen AC MIPA  ;D?

phy


Ze zijn terug van de spuiter
nu alleen nog de kasten afwerken als het wat minder warm is gaat dat gebeuren.