mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

#300
Hoi PHY, nogmaals: het was goedbedoeld en advies geven we graag (je wilt niet weten hoeveel klanten in het begin ook geen advies wilden >:D. We zijn geen 'dozenschuivers' die blij zijn iets te kunnen verkopen en dat daarom meteen maar doen, vandaar dat we ook regelmatig iets goedkopers dan duurder aanbevelen ;)) Maar we zullen er bij jou aan denken de volgende keer ;)

phy

#301
Quote from: reMC on July 25, 2009, 18:13:40
Hoi PHY, nogmaals: het was goedbedoeld en advies geven we graag (je wilt niet weten hoeveel klanten in het begin ook geen advies wilden >:D. We zijn geen 'dozenschuivers' die blij zijn iets te kunnen verkopen en dat daarom meteen maar doen, vandaar dat we ook regelmatig iets goedkopers dan duurder aanbevelen ;)) Maar we zullen er bij jou aan denken de volgende keer ;)
Remco nogmaals ik hoef van Audio Life geen advies
dat kunnen jullie mij niet geven en dat hoeft ook niet
jullie hebben mooi spul daarom vraag ik jullie af en toe wat
Helaas heb ik het de laatste 5 keer elders moeten kopen.
Maar wie weet, volgende keer beter ;)

 

Pjotr27

Quotegroene Furutech alpha 3 power kabel vervangen door NBS

Gaat je Furutech nog in de verkoop? Ik heb nog wel een stukje nodig....  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Quote from: Pjotr27 on August  3, 2009, 17:18:18
Gaat je Furutech nog in de verkoop? Ik heb nog wel een stukje nodig....  ;)
Hoi Peter nee deze gebruik ik nu op de phonotrap ,dac en voorversterker
op de einversterkers heb ik de NBS.

Pjotr27

QuoteHoi Peter nee deze gebruik ik nu op de phonotrap ,dac en voorversterker
op de einversterkers heb ik de NBS.

Mooi niet erg ik koop nog weleens een stukje van die groene Furutech......
Heb je de NBS ook van de rol gekocht of is het een kant en klare kabel?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Quote from: Pjotr27 on August  3, 2009, 21:17:25
Mooi niet erg ik koop nog weleens een stukje van die groene Furutech......
Heb je de NBS ook van de rol gekocht of is het een kant en klare kabel?
Dit is een kant en klare kabel
De Furutech is ook erg goed maar op de eindversterkers vond ik toch een betere match
je kan eigenlijk niet zomaar zeggen dit of dat is de mooiste kabel het is set en smaak afhankelijk
de NBS vind ik meer energie geven het lijkt wel of de "kraan" verder opengedraaid word met deze kabel.
De Furutech is wat ingetogener en wat netter op de voorversterkers en dac vind ik dat wel prettig.
Op mijn set vind ik deze opstelling  nu het beste klinken.

phy

Quote from: phy on July 25, 2009, 11:02:18
Hier is het alleen nog maar muziek luisteren
De enige verandering die ik in de tussentijd gedaan heb is de groene Furutech alpha 3 power kabel vervangen door NBS dit alleen  op de einversterkers de NBS doet het hier toch alles beter en de Furutech is beter op de bronnen en voorversterker .

Mijn volgende probeersel is alle bekabeling van 47 labs 4708 OTA

en ben benieuwd hoe dit gaat klinken anders komt het weer in de verkoop   :)
ik heb nou een allegaartje aan kabels het meeste zelfbouw met verschillende geleiders en opbouw
en eigenlijk is het goed zo, maar ik wil ook graag eens iets proberen en testen.

Na een hele tijd inspelen van de interlinks.........
De 4708 OTA interlinks daar ben ik nog niet helemaal uit, de kabels klinken heel slank weinig laag en weinig kleur ze laten wel een bepaalde eerlijkheid horen.
Het verschil met mijn eigen kabels is niet gering het is enorm als ik omplug staat er echt een andere set te spelen 
de OTA is gedetaileerd en snel (door weinig energie in het laag)  en is erg op het hoog gericht.
Mijn eigen kabels hebben enorme kracht in het laag ze laten je de muziek echt voelen klinken kleurrijker vetter maar minder snel.
Als het verschil niet zo groot was geweest was de keuze makkelijker geweest.
ze moeten er nog maar een paar weekjes  tussen blijven 
voor ik weet wat ik wil.

frank2

probeer nog eens een andere kabel van een ander merk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

phy

#308
Quote from: frank2 on September 24, 2009, 08:27:06
probeer nog eens een andere kabel van een ander merk.

Ik heb wel een stuk of 15 setjes liggen denk ik  ;D
Zoekt iemand nog een interlink ? :P
Veel zelfbouw en ook kant en klaar spul door deze vergelijkingen zijn mijn huidige zelfbouw kabels ontstaan.
de OTA is zeker niet slecht maar totaal anders.
Ik sta versteld van hoeveel laag energie hij weglaat

phy

De 47 labs zijn nu over
Ik ga ze op de 2de Hands rubriek van dit forum zetten
en ik moet nog wat meer kabeltjes kwijt  ;D
De 47 labs werkt niet in mijn set maar ik kan me voorstellen dat hij het wel eens heel goed zou kunnen doen in bepaalde setsof ruimtes , als je een laag probleem hebt wat heel veel kamers hebben
dan kunnen deze interlinks wel eens de oplossing zijn.
ik heb er mijn best op gedaan erg goed gemonteerd en heeft mooie Furutech FP 106R rca's
als je iets doet moet je het goed doen  ::)


Erik van Voorst (in memoriam)

Topic weer even naar boven gehaald.
Vandaag weer het hele topic doorgelezen en met name de U52 buizen....ben het er gewoon mee eens.
Gelijkrichting met buizen is echt magic zeg..... 8) :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

lang niets meer geschreven er is in die tijd vanalles geprobeerd en gebouwd maar nu ben ik weer aan mijn volgende grote avontuur begonnen.
De Audio Note zijn tot nu toe gebleven het zijn fantastische speakers!
maar nu ga ik weer met hoorns aan de gang deze keer compressie met compressie driver.
Ik heb van Rock Solid de orphean hoorns overgenomen en er mooie ref 2010 bas kasten voor gebouwd met bd15 woofers erin
De kasten zijn zeer stijf en echt dood door de vele ribben die erin gebruikt zijn
op deze foto zit er ongeveer de helft aan bracings in.

en hier zijn ze nog niet klaar maar wel werkend

Op het einde van deze maand komt er nog een fronthoorn voor de woofer om zo naadloos en met hetzelfde karakter aan te sluiten op de Orphean.

JeroenGRT

Wow..gaaf zeg! Dat is een behoorlijke klus geweest!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pjotr27

Pooh , jij bent goed bezig geweest.. Ziet er geweldig uit..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rock Solid

Goed bezig, zeg !

Maarreh ... hoe vind je het klinken; is het geluid wat je had verwacht? ... hopelijk kun jij wel gelukkig worden met de Orpheans  ::)

phy

Quote from: Rock Solid on May  4, 2013, 20:47:26
Goed bezig, zeg !

Maarreh ... hoe vind je het klinken; is het geluid wat je had verwacht? ... hopelijk kun jij wel gelukkig worden met de Orpheans  ::)
laat ik het zo zeggen ik word steeds enthousiaster daarom wil ik ook nog geld uitgeven voor de hoorns voor de woofers
wat ik nu gedaan heb is een een ander filter de mk2 versie en goede plate amps voor het laag met filter en dsp module
en laagkasten zonder consessies.
De Orphean staat of valt met de kwaliteit van het laag de snelheid, time alignment en dynamiek
op het moment staat het perfect in fase en is de impulstijd gelijk gestemd het klinkt als een puntbron
door de woofers te laden met een hoorn krijg ik in de overgang hetzelfde klankkarakter en zal het nog mooier moeten worden 
ik ben nu al erg tevreden en het speelt al beter dan de Oris met AER drivers die ik gehad heb.

De Orpheans zijn perfect, maar eigenlijk is het maar een halve speaker ze geven 6 octaven weer als ze vanaf ongeveer 300 Hertz ingezet worden.
maar daaronder horen nog  3 belangrijke octaven voor een fullrange weergave en die horen dezelfde kwaliteit te hebben.
ik ben dan nu ook het dubbele kwijt aan deze laagweergave dan de hoorns mij gekost hebben maar het is het fundament waarop de muziek opgebouwd word,  de dracht beat en het gevoel zit hierin en als dat goed zit komt de Orphean ook veel beter tot zijn recht. 

bmateijsen

Leuk! Wat gebruik je in de hoorn voor unit? Breedband woofer? Heb je ook metingen gedaan?

phy

Quote from: bmateijsen on May  4, 2013, 21:50:14
Leuk! Wat gebruik je in de hoorn voor unit? Breedband woofer? Heb je ook metingen gedaan?
Achter de hoorn hangt een coaxiale compressie driver die word gebruikt van 270 hertz tot 22k
het rendement is 116 dB.

Helemaal in het begin van dit topic zie je een hoornsysteem met een breedband unit de AER md3.
ik heb zelf geen metingen gedaan maar Bert Doppenberg de geestelijke vader van deze hoorns wel.
Hij komt dit over een paar weken ook nog eens doen bij mij thuis
ik kan dit dan wel posten. 

Rock Solid

Quote from: phy on May  4, 2013, 21:46:21
laat ik het zo zeggen ik word steeds enthousiaster

Goed te lezen dat je er 'volledig voor gaat'. Zoals je weet kreeg ik het met het Mk1 filter en basopstelling niet voor elkaar om gelukkig ermee te worden. Als ik het zo lees, moet het helemaal goed komen.

Grappig ook te lezen dat je het al beter vind klinken dan je Oris en AER opstelling. Ikzelf denk toch wel vaak met weemoed terug aan de Oris150 met Lowther PM2A - filterloos genieten  ;)

Houd me op de hoogte!

phy

Quote from: Rock Solid on May  4, 2013, 22:49:33
Goed te lezen dat je er 'volledig voor gaat'. Zoals je weet kreeg ik het met het Mk1 filter en basopstelling niet voor elkaar om gelukkig ermee te worden. Als ik het zo lees, moet het helemaal goed komen.

Grappig ook te lezen dat je het al beter vind klinken dan je Oris en AER opstelling. Ikzelf denk toch wel vaak met weemoed terug aan de Oris150 met Lowther PM2A - filterloos genieten  ;)

Houd me op de hoogte!
Ja ik heb de Orpheans gekocht gewoon om eens te proberen maar ik hoorde daar toch direct mogelijkheden in toen ik de Craaft woofers eronder had ,de Orpheans zelf zijn natuurlijk niet om aan te horen het is maar een klein stukje van een compleet geluid maar wel een belangrijk stuk.
Het middengebied de kern van de muziek net zo, of nog belangrijker dan het laag.
en dat doet de Orphean als geen ander.
Het is open, transparant met een ongelofelijke dynamiek en gedetaileerdheid.
en als het laag goed aansluit totaal geen scherpte of schreeuwerigheid.
Ik ben er heel blij mee.
Maar ik heb ook heel veel hulp van Bert ik zeg eerlijk dat ik het zelf niet zo goed had gekregen op zo'n korte tijd   
misschien had ik het wel helemaal nooit zo goed gekregen  ;)
Bert is toch de uitvinder van de Orphean en toch al wat jaren bezig met alleen maar hoornsystemen.
ik heb gewoon zijn adviezen opgevolgd zonder twijfels.
Met mijn vorige systeem ben ik meer mijn eigen weg gegaan en veel geexperimenteerd koste ook klauwen met geld alles opgeteld veel meer dan wat het me nu gekost heeft.
Ik heb nu in 1 keer een behoorlijk bedrag uitgegeven maar het is wel gelijk goed.
 

phy

om dit topic een beetje te updaten....Ik speel ook al een tijdje met andere voorversterker en eindversterkers
de Silvercore reference pre en de Silvercore 833's
enorme buizen zijn het hier een foto van mijn Audio Note setup en de buizen  8)

links staat de shigaclone in ebben chassis met 10 mm koperen top en grondplaat
rechts een Garrard met 3012 SME en EMT element
daaronder de Silvercore reference met de voeding ernaast


de buizen
(de cd: Astor piazzolla la camorra een meesterwerk!)


in vergelijking met een ecc 83  ;D

Joris1971

 holy moly wat een grote mooie buizen!!

aMUSEd

Lijken wel jampotten  ;)
Gaaf hoor!

phy

Quote from: aMUSEd on May  6, 2013, 09:59:15
Lijken wel jampotten  ;)
Gaaf hoor!
;D ze zijn zelfs een stuk groter dan een jampot
Het is een heel fijn klinkende buis
maar er word niet veel mee gebouwd
de gloei is 10 volt 10 Ampere!
zo word er 100 watt alleen in de gloeidraad verstookt in zo'n buis
het zijn geen "groene" versterkers maar de klank maakt veel goed.

aMUSEd

Quote from: phy on May  6, 2013, 11:01:07
;D ze zijn zelfs een stuk groter dan een jampot
Het is een heel fijn klinkende buis
maar er word niet veel mee gebouwd
de gloei is 10 volt 10 Ampere!
zo word er 100 watt alleen in de gloeidraad verstookt in zo'n buis
het zijn geen "groene" versterkers maar de klank maakt veel goed.
:o Wordt tijd dat ze LED's gaan gebruiken  ;)
Overigens fantastisch om te lezen hoe je de hobby uitoefent.