williams cinemascope theater

Started by williams, November 25, 2006, 13:30:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Quote from: williams on November  1, 2016, 21:20:12
Ik zou de atmos speakers niet zo dicht op je surround speakers zetten ,want ik ben bang dat het effect van kanaalscheiding dan een beetje verloren gaat. .
Heb je geen mogelijkheid om je atmos speakers op te hangen voor je ?

Jawel , zou dus voor 2 front en 2 middle kunnen gaan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

riwi

Quote from: master30 on November  1, 2016, 22:48:10
Jawel , zou dus voor 2 front en 2 middle kunnen gaan?

Top front hoort niet bij Atmos. Da's meer voor Auro.
Dus als je achter je geen rear top kan plaatsen van wege de schuine wand achter de zitplek (net als bij Williams) kan je beter voor 7.1.2 gaan en de top speakers schuin boven voor je, aan het plafond. Weet niet of je er dan met je hoofd tegen aan loopt, Misschien links en rechts van je sterrenhemel als je die nog hebt hangen?

master30

Ja dat kan gewoon.
De sterrenhemel hangt nog. Die gaat nog wel een keer weg. Maar dat is voor een ander topik.
7.1.2, dat maakt het iig wel wat betaalbaarder als 7.1.4.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

riwi

Quote from: riwi on November  1, 2016, 23:00:36
Top front hoort niet bij Atmos. Da's meer voor Auro.

Da's niet helemaal juist. Als je meer dan 4 plafond speakers hebt dan kan top front wel bij atmos. Maar bij 7.1.4 hoort het officieel niet.
Maar de Dolby regels zijn richtlijnen. Je kan het hangen zoals je het wil en kwijt kan.

Kjelt

De Atmos richtlijnen zijn gebruikt tijdens het testen van het algoritme.
Als je er van afwijkt is er geen garantie dat het nog steeds klinkt zoals het zou moeten klinken want dit is en wordt niet getest.

reza

Vorige week weer even op ''spoed bezoek'' geweest bij Willliams theater. Ik appte hem of ik kon langskomen dezelfde avond, dat was geen probleem.
Maar ik moest wel om 22.00 uur wieberen want dan was het family time!
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen over de X35 die eind deze maand in mijn bezit zal zijn ( hij heeft hem ook gehad ).

Dan nog even over zijn thuis bioscoop. Dit is werkelijk waar mensen, 1 van de mooiste thuis bios ervaringen die ik ken. Zoals sommige weten, ben ik in het verleden door het hele land gecrossed en zelfs daarbuiten om HT,s te mogen bewonderen. Maar het bioscoop gevoel dat bij Williams wordt gecreëerd is ongekend.
De automatische masking, het enorme scherm, het plaatje en nu ook het ongelooflijke geluid ( atmos ) is echt waanzinnig!
Voor mensen die William niet kennen en de ervaring wel zouden willen beleven, dan heb ik een tip. Stuur een PM en misschien mag je ook wel mee op reis die Williams cinescoop theater heet.
Alvast mijn excuses aan jou Will voor je volle mailbox :baaa:

Hopelijk weer tot snel en dan is mijn zolder weer eens aan de beurt.

Reza.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Hoi Reza bedankt voor je lovende woorden .
Zelf ben ik ook nog steeds erg blij met mijn bioscoopje ,en ook de laatste upgrade in de vorm van Atmos vind ik weer een mooi stapje voorwaarts .
Zal binnenkort weer is wat foto's posten van de upgrade.

Heb je trouwens al de JVC X35 hangen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

flakkees

Quote from: reza on December  6, 2016, 12:47:28
Vorige week weer even op ''spoed bezoek'' geweest bij Willliams theater. Ik appte hem of ik kon langskomen dezelfde avond, dat was geen probleem.
Maar ik moest wel om 22.00 uur wieberen want dan was het family time!
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen over de X35 die eind deze maand in mijn bezit zal zijn ( hij heeft hem ook gehad ).

Dan nog even over zijn thuis bioscoop. Dit is werkelijk waar mensen, 1 van de mooiste thuis bios ervaringen die ik ken. Zoals sommige weten, ben ik in het verleden door het hele land gecrossed en zelfs daarbuiten om HT,s te mogen bewonderen. Maar het bioscoop gevoel dat bij Williams wordt gecreëerd is ongekend.
De automatische masking, het enorme scherm, het plaatje en nu ook het ongelooflijke geluid ( atmos ) is echt waanzinnig!
Voor mensen die William niet kennen en de ervaring wel zouden willen beleven, dan heb ik een tip. Stuur een PM en misschien mag je ook wel mee op reis die Williams cinescoop theater heet.
Alvast mijn excuses aan jou Will voor je volle mailbox :baaa:

Hopelijk weer tot snel en dan is mijn zolder weer eens aan de beurt.

Reza.
+ 1 , ik vond het zonder atmos al top
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

hifiman

Gisteravond bij Williams een demo gehad van UHD/HDR materiaal op zijn JVC X5000. Het was de eerste keer dat ik HDR mocht aanschouwen. Wow, dat is toch wel een hele andere beleving zeg! Ik was sceptisch over, maar dit heeft toch echt wel toegevoegde waarde!  :pompom: :pompom: :pompom:

Het is eigenlijk lastig te omschrijven hoe het eruit ziet , je moet het gewoon zien! In elk geval een hele mooie upgrade weer William die Panasonic UHD speler  :headbanging:

williams



Hierbij wat plaatjes hoe de demo er ongeveer uitzag.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

#411
en nog wat plaatjes
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

en de laatste
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Erg mooi, bedankt voor de demo william. Kon ik eindelijk ook mijn schijfjes eens uitproberen.
Martian is erg mooi. En die X-men en Revenant ook. Sicario liet wel enorm detail zien met die scenes over Juarez, ook indrukwekkend.
Ik vond Lucy niet bijzonder, tenminste het was wel mooi, maar het verschil met de goede bluray niet opvallend.

The Martian was erg mooi kwa licht. Een enorme bak licht heb je dan ook met prachtige highlights tgv het HDR.

Ik ga ook snel een speler bestellen nu :) De Oppo's zijn weer op voorraad las ik  :)

williams

QuoteErg mooi, bedankt voor de demo william. Kon ik eindelijk ook mijn schijfjes eens uitproberen.
Martian is erg mooi. En die X-men en Revenant ook. Sicario liet wel enorm detail zien met die scenes over Juarez, ook indrukwekkend.
Ik vond Lucy niet bijzonder, tenminste het was wel mooi, maar het verschil met de goede bluray niet opvallend.

The Martian was erg mooi kwa licht. Een enorme bak licht heb je dan ook met prachtige highlights tgv het HDR.

Ik ga ook snel een speler bestellen nu :) De Oppo's zijn weer op voorraad las ik  :)

Ik ben het met je eens dat Lucy niet veel beter is als de huidige blu ray , ik had hier toch nog meer van verwacht .
Sicario had op mij de meeste indruk achter gelaten ,en niet zo zeer dat deze beter was als de rest ,maar wel het verschil met de blu ray .
Je ziet hier duidelijk meer detail in .
Ik deze dan ook zeker kopen .

Het spijt  me als ik je ongewenst op kosten hebt gejaagd met de demo.😏
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Sicario is geweldig maar wat een HDR effecten ook met Xmen Apocolyps he,..... wowwowwow 8)

Dat goud dat die baar 'opkruipt', die plasma zweep, eigenlijk teveel om op te noemen..

Gisteren Maze runner zitten kijken, wel mooi, sommige scenes 4K waardig, maar geen wow kaak op de vloer mooi, en dat had ik met sicario, Xmen apo en the shallows wel..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

Hoi Simon het is inderdaad opletten met welke uhd blu ray je aanschaft ,vandaar dat ik eerst het avs forum er op na slaat .
Vooral de reviews van Ralf Potts zijn erg goed .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

kermit

Mooi hoor William. Mooie upgrade.

simsatit

Hi Will,

Welke Pana heb je voor gekozen?

700 of 900?

Ook nog van plan om er een HDfury Integral bij te nemen?

Hoe dan ook fele met je nieuwjaars kado aan jezelf ;-)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

QuoteHi Will,

Welke Pana heb je voor gekozen?

700 of 900?

Ook nog van plan om er een HDfury Integral bij te nemen?

Hoe dan ook fele met je nieuwjaars kado aan jezelf ;-)

Hoi Simon ik heb de panasonic ub9oo gekocht voor een mooie prijs via marktplaats.
Ik ben inderdaad ook nog van plan de HDfury intergral er bij te halen .
Dan heb ik de mogelijkheid om de metadata van HDR uit te schakelen en zo gelijk weer in de normale lampmode te draaien ,maar wel met het grotere kleurenbereik.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Quote from: williams on January 23, 2017, 16:17:27
Hoi Simon ik heb de panasonic ub9oo gekocht voor een mooie prijs via marktplaats.
Ik ben inderdaad ook nog van plan de HDfury intergral er bij te halen .
Dan heb ik de mogelijkheid om de metadata van HDR uit te schakelen en zo gelijk weer in de normale lampmode te draaien ,maar wel met het grotere kleurenbereik.


Ah, dat is dan wel heel mooi man!
Nu maar hopen op veel referentie UHD 😎
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

Kuch,kuch...pffff hier even wat stof afblazen dat werd wel eens tijd. :tounge2:

Vandaag weer eens bij Williams op bezoek geweest er is in de tussentijd heel wat veranderd en vernieuwd hier.
Natuurlijk eerst beneden aan de eetkamertafel wat bijpraten inclusief een lekker bakkie koffie met opgeklopte melk met daarin een speciaal suikertje  :coffee: en als klap op de vuurpijl werd mij ook nog een lekker (groot) stuk appel gebak voorgeschoteld.

'To the point' dan maar...en naar boven.
Williams heeft zijn complete ruimte/Hometheater aangepakt/gerenoveerd...het was hiervoor al een mooie en vooral een gezellige HT maar nu heeft hij echt de puntjes op de i weten te zetten waarbij veel meer oog heeft gehad voor de details mede door zijn mooie nieuwe verlichting geeft je het gevoel je te wanen in een professionele HT,wat vooral opvalt is de rust dat de ruimte nu uitstraalt dit heeft hij mede te danken aan zijn partner zij heeft weten te voorkomen dat de ruimte werd behangen met allerlei filmposters...  ;) dit is in mijn ogen wel een van de mooiere  en betere HT's die ik heb mogen bezoeken... :worship:

Williams speelt met de Marantz sr7011 en de Chord Amp deze sturen de ,B&W CT 7.5 (+ de Klipsch  Atmos)  en REL ht1508 subwoofer aan het zijn met name zijn nieuwe B&W CT/7.5 speaker waar ik wel nieuwsgierig naar was want dit is kwa setup de grootste verandering aangezien deze speakers meer gericht zijn voor/op het inzetten voor bij films vond ik ze zeker niet slecht klinken met de verschillende muziek stukken die Wil opgezet had...,nee integendeel de speakers zetten een onwijs groot (2.1) stereobeeld neer waar de ruimte mooi en gebalanceerd gevuld waarbij het laag werd aangevuld met de sub...dit was voor mij verrassing nummer 1.

Daarna werd het tijd voor wat filmpjes er door heen te sjezen...
Will had wbt zijn voorkeuren van wat hij mij wilde laten zien goed voorbereid...tja hij moest natuurlijk scenes opzetten die kwa beeldkwaliteit van referentie nivo waren want hij wist nog hoe het er bij mij uitzag... :tounge2:
Zijn N5, welke hij zelf had gekalibreerd liet een voortreffelijk mooi plaat zien het is dat ik beter weet maar als je dit niet zou weten is dit in combinatie met zijn levensgrote Carade 21/9 screen met automatische masking van een nivo waar menig HT een puntje aan kan zuigen... :worship:
Ik had zelf ook een lijstje (zelfde lijstje als bij Reza  :D ) met voorkeur films meegenomen maar kreeg de kans niet om hier wat uit te kiezen en eerlijk gezegd was dit ook niet nodig want wat Will mij liet zien daar was ik heel content mee.
Om toch ook een klein woordje van kritiek te geven...vond ik dat zijn Atmos geluiden wat zacht/achter bleven tov de rest van zijn geluid ik miste de 'bubbel' ik kon kij niet voorstellen dat dit hier niet op orde was en/of kon krijgen...zoals altijd is of was hier een verklaring voor...Will had met name zijn achter/atmos speakers, bij zijn laatste film welke hij gekeken had, wat getemperd/zachter gezet...dus heeft hij dit weer ff teruggezet na weer wat Atmos/Auro2/3D geluiden door de setup/speakers te jagen was alles nu wel in harmonie opeens viel alles op zijn plaats en zat ik midden in een mooie surround bubbel  :clapping: :popcorn:

We hebben ook nog wat testjes gedaan...

Zo heeft hij én de ATV 4k (2017) én ook de nieuwe ATV 4k hij beweerde dat de oude atv een beter beeld zou neerzetten tov de nieuwe uitvoering hij had dit al met een ander HTforum lid getest...ik wilde dit dan ook wel eens zien/meemaken dus namen we de proef op som dus sloot hij beide ATV's aan en zette de settings in beide apparaten synchroon.
Na een paar keer dezelfde scenes gezien te hebben kwamen we beide tot de conclusie dat ik,maar nu ook Wil geen verschil zag...we hebben de scenes nog meerdere malen bekeken maar het bleef moeilijk om aan een van de atv's het voordeel te geven...
Wil kon het niet geloven dat het nu niet duidelijk zichtbaar was geworden.....uiteindelijk bleek er een 'logische' verklaring voor....hij had in zijn eerdere test niet dezelfde instellingen gebruikt in de 'oude' atv stond de Choma-upsampling namelijk op 4:4:4 en in de nieuwe 4:2:0 daar zat en zit het verschil met Chroma op 4:4:4 is het beeld inderdaad mooier met wat meer licht,scherper en wat meer (pop) kleur....dit verklaart dat zijn eerdere onderlinge vergelijk niet meer opging.

Test 2
Zo heeft hij destijds hier op het forum een draadje aangemaakt waarin hij in bv de film Bad Boys for life in sommige snelle scenes en pans dat het beeld stottert het lijkt dan als het waren dat er in de films frames gemist/overgeslagen worden en dat zo het beeld verspringt.
En inderdaad...het was mij nog niet/nooit opgevallen maar nu je er op gaat letten is dit best heftig.
Williams denkt (dacht) dat dit een manko is/was in de JVC dat dit kwam dat er waarschijnlijk te weinig rekenkracht in de JVC overblijft door al zijn processen en dat de chip dan in deze/sommige gevallen over zijn nek ging en zo het beeld/motion vernageld.
Ook dit is waarschijnlijk niet het geval thuis gekomen heb die bewuste film bij mij opgezet maar dan als weergever mijn Sony TV en ook hier zie je precies hetzelfde ook hier de stotters en of het lijkt dat er frames worden overgeslagen...

Positief resultaat is dat dit in ieder geval niet aan de JVC's te verwijten valt...waardoor wél is nu toch wel the question  ;)

Will ik vond het een super gezellig en geslaagde middag,dank daarvoor  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Leuk verslag Leo.

Ik ben er kort geleden ook even geweest en ik vond het zeer prettig binnen komen. Hele fijne sfeer en leuk ingericht. Ook een leuke set bij elkaar en Wil mag zeker niet mopperen.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Leuk verslag Leo.
Ik ben het ook helemaal met je eens over de thuis bioscoop van Will. Die is in de puntjes afgewerkt!
Beeld en geluid zijn altijd referentie bij de cinescoop van William.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Quote.  Williams heeft zijn complete ruimte/Hometheater aangepakt/gerenoveerd...het was hiervoor al een mooie en vooral een gezellige HT maar nu heeft hij echt de puntjes op de i weten te zetten waarbij veel meer oog heeft gehad voor de details mede door zijn mooie nieuwe verlichting geeft je het gevoel je te wanen in een professionele HT,wat vooral opvalt is de rust dat de ruimte nu uitstraalt dit heeft hij mede te danken aan zijn partner zij heeft weten te voorkomen dat de ruimte werd behangen met allerlei filmposters...  ;) dit is in mijn ogen wel een van de mooiere  en betere HT's die ik heb mogen bezoeken...     

Zoals  Leo hierboven al aangaf was het alweer een aantal jaren geleden dat ik wat in mijn eigen topicje gepost had en ik zal wat foto's posten van wat er zoal veranderd is kwa inrichting en elektronica in de vorm van hue verlichting en ht spulletjes .

Heb dus rond de jaar wisseling de ruimte iets aangepakt en kon dus een paar maanden niet kijken in mijn mancave /theater .Dit was niet omdat mijn klus zolang duurde maar omdat ik mijn N5 aan Reza had verkocht en het lang duurde voordat JVC een andere kon leveren .

Als eerste heb ik mijn panelen veranderd door hier een ander paneel tussen te plaatsen met een betonlook . En tussen de panelen in heb ik nieuw behang geplakt ook in de kleur grijs en ook mijn achterwand heb ik met dezelfde behang beplakt .
Ondertussen ook mijn stucwerk  weer is een lik zwarte verf gegeven en nog wat nieuwe afwerk strips geplaatst ( moet er nog een paar doen ) en nog wat kleine aanpassingen gedaan .
Wat misschien wel het meest in het oog springt is de verlichting die ik heb aangepast en ook hier ben ik erg blij mee en dit geeft een beetje de sfeer in de ruimte .
Ik had al hue verlichting en ook dit was al mooi maar nu heb ik verlichting die mijn panelen zowel naar boven als beneden aanlicht  was wel een duur geintje daar ik nu op mijn bioscoopje  rond de 20 stuks hue erin heb zitten 😊

En zoals Leo ook hierboven al geschreven had heeft mijn vrouw er voor gezorgd dat ik de ruimte kwa kleurstelling en aankleding in balans hebt gehouden met niet te veel aankleding van filmposters of andere merchandising en dit komt de rust bij het film kijken dan ten goede zonder dat je als kijker te veel afgeleid wordt .
Ik heb bewust er ook NIET voor gekozen om er een Batcave van te maken daar ik dan de ruimte niet prettig vind om te verblijven en film te kijken ,begrijp me niet verkeerd het is nog steeds donker genoeg om een de JVC een mooi contrast rijk plaatje te laten neerzetten maar het is niet pikkedonker  bij me .
Verder heb ik er een nieuw grijs bankstel ongeplaatst waar ik heerlijk in kan liggen als ik mijn series of films kijkt


En er zijn in de loop van de afgelopen jaren ook op ht hobby gebied een aantal upgrades geweest en het afgelopen jaar heb ik van mijn vrouw als eerste een subwoofer gehad en dit was de REL HT1508 predator .En hierbij heb ik toen van B&W 3 nieuwe front speakers gekocht en dit zijn de CT 7.5 geworden .
Voor mijn surrounds gebruik ik nog steeds mijn. Klipsch die hier prima aan voldoen en hiermee heb ik ook mijn atmos speakers mee aangevuld .
Dit allles wordt aangestuurd door mijn Marantz sr7011 en daar hangt weer een eindversterker aan van Chord die ik heb overgenomen hebt van Riwi waar ik hem nog steeds dankbaar voor bent .

Kwa bronnen heb ik in de afgelopen zoveel gewisseld dat ik het niet meer weet  ;)
En op dit moment maak ik kwa bron gebruik van een HTPC met madVR ,Apple TV4K ,Sony uhd blu Ray en de Zidoo z9x .
En voor de enkele keer dat ik is een stukje muziek luister gebruik ik een Bluesound Node .








JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.