williams cinemascope theater

Started by williams, November 25, 2006, 13:30:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvd-fan

 >:D Aan het poetsen geweest?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

DD2

Ziet er erg mooi uit!!    Heb je toevallig ook screenshots van je beeld?

Dreamer

Heel erg mooi! Zoiets heb ik ook ongeveer in gedachte voor mijn toekomstige ht- ruimte.
Vraagje: is dat verwarming onder het doek? Ik zit al een hele tijd te dubben waar ik precies de verwarming wil plaatsen. Is dat geen probleem om het vlak onder het doek te plaatsen en dan afwerken met webbing?
Nogmaals mijn complimenten.

SpeedyAndré

Quote from: Dreamer on November 29, 2006, 21:45:46

Vraagje: is dat verwarming onder het doek? Ik zit al een hele tijd te dubben waar ik precies de verwarming wil plaatsen. Is dat geen probleem om het vlak onder het doek te plaatsen en dan afwerken met webbing?
Nogmaals mijn complimenten.

Ik heb ook een radiator onder het doek omdat hij daar het gunstigste geplaatst kon worden.
Achter het vaste doek heb ik plastic gespannen zodat de warme lucht niet direct langs het doek gaat en zo een temperatuursverschil tussen voor- en achterzijde veroorzaakt (wat weer condens kan geven).
Boven het doek heb je uiteraard wel vrije ruimte of een groot rooster nodig om de warmte te laten circuleren :)
Met een beetje moeite kan je de radiator (ombouw) integreren met het doek (frame).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

williams

hoi dreamer de verwarming zit er inderdaad achter
dit is vooor mij geen probleem want mijn scherm zit vast geplakt op mdf
ik zal ook is kijken of het lukt om goede screenshots te maken
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Dreamer

Ik denk dat ik dat ook inderdaad op die manier ga maken. Bedankt!  :)

mexmen2

klopt het dat het scherm bol staat zoals ik op de foto zie ???.
ps3 40gb / 16 bluray films

jantje112

Quote from: mexmen2 on November 30, 2006, 19:54:37
klopt het dat het scherm bol staat zoals ik op de foto zie ???.

Idd een ''scope''

williams

klopt het is een cinemascoop scherm
de curve is ongeveer 10 cm
dit is om de geometrie weer recht te krijgen

ik zal binnenkort ook is gaan proberen om het scherm wat onderuit te halen,dit gebeurd in de bios ook vaak

afz wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Sjors

Quote from: Rappie on November 27, 2006, 17:19:52
De linker helft van de ht ontbreekt op de foto. Maar een heel nette rechter helft inderdaad .... jammer van de fotografie flitsen. Probeer eens wat fotos te maken zoals in het fotografie topic is omschreven zou ik zeggen.



Dat is inderdaad erg jammer.. zonder flits op statief, met zelf ontspanner.. en een beetje met je verlichting spelen.. dat maakt al veel meer  :)




Groet, Sjors

williams

sjors ik zal me is wat meer in fotografie verdiepen
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

het heeft een tijd geduurd maar ik heb wat foto's genomen van het beeld
ik ben benieuwd naar jullie reacties
het duurde een tijd tot ik alles goed kreeg ( pc ,lens ,scherm )
maar ik ben nu zeer tevreden over her resultaat 
ik laat de foto's voor zich spreken
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

en nog wat foto's
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Sicco

ziet er erg indrukwekkend uit dat beeld!
als je nou 16:9 projecteerd, heb je dan iets om de zijkanten van het scherm mee te bedekken of hoe gaat dat in zijn werk?
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

williams

dan heb je dus zwarte balken aan de zij kant
dit kan je oplossen door zwarte panelen er in te zetten
waar ik ook mee bezig ben is om de gordijnen dan te verplaatsen met behulp van een motor
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Sjors

Dat ziet er werkelijk goed uit  8)




Groet, Sjors

dvd-fan

Ziet er goed uit William. Zal weer eens keer keer komen kijken.
Hoe is het met de nieuwe htpc? Speelt hij de h264 bestanden goed af?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

williams

hoi robin je moet zeker weer eens keer langs komen
het is erg mooi geworden nu
ik heb een nieuwe lamp /nieuwe pc /en de isco lens staat nu ook perfect scherp
met de nieuwe pc kan ik alle bestanden die je kunt verzinnen  afspelen  ,h264 en zelf hd dvd bestanden
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Dracoplasm

Uit wat voor componenten bestaat die pc, en welke drivers/programma's gebruik je om H264 af te spelen? Mijn pc blijft er wat moeite mee hebben...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

williams

QuoteUit wat voor componenten bestaat die pc, en welke drivers/programma's gebruik je om H264 af te spelen? Mijn pc blijft er wat moeite mee hebben
hoi mijn pc bestaat uit een Intel Core 2 Duo 2,4 ghz (overklokt naar 3ghz)
de grafische kaart is een asus 7950gt 512m
werk geheugen is 2gig ddr2
moederboard is asus intel s775 p5ld2 atx
verder zit er nog een pioneer brander in ik dacht de 111
de harde schijf is een western digital 320gb 16mb sata 2
de kast is er een van dvine
verder draai ik  dit gewoon af met window's xp
ik heb de laatste nvidea drivers erop staan
voor dvd en ts bestanden gebruik ik theatertec i.c.m ffd show
voor h264 bestanden draai ik met mediaplayer classic
voor avi bestanden (xvid,dvix,avi) gebruik ik meestal video lan player  ,dit zijn meestal de tv series lost heroes en prison break
en voor de evo files (hd dvd's) gebruik ik power dvd 6.5 daar er nog geen andere speler is die dit afspeelt
ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Eriks

Quote from: williams on February  5, 2007, 19:56:00
hoi mijn pc bestaat uit een Intel Core 2 Duo 2,4 ghz (overklokt naar 3ghz)
de grafische kaart is een asus 7950gt 512m
werk geheugen is 2gig ddr2
moederboard is asus intel s775 p5ld2 atx
verder zit er nog een pioneer brander in ik dacht de 111
de harde schijf is een western digital 320gb 16mb sata 2
de kast is er een van dvine
verder draai ik  dit gewoon af met window's xp
ik heb de laatste nvidea drivers erop staan
voor dvd en ts bestanden gebruik ik theatertec i.c.m ffd show
voor h264 bestanden draai ik met mediaplayer classic
voor avi bestanden (xvid,dvix,avi) gebruik ik meestal video lan player  ,dit zijn meestal de tv series lost heroes en prison break
en voor de evo files (hd dvd's) gebruik ik power dvd 6.5 daar er nog geen andere speler is die dit afspeelt
ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben
afz williams

Keihardebenarde noem ik dat ook wel eens  ;D  zonder gekheid complimenten van mijn zijde

mradem

#47
Erg mooi hoor. Mag ik vragen wat precies de voordelen zijn van de lens-isco 2? Ik heb nml ook net een Benq8700 aangeschaft (wordt mijn eerste projector ervaring ;D ).

En hoe heb je de benq aangesloten op de htpc?

williams

QuoteErg mooi hoor. Mag ik vragen wat precies de voordelen zijn van de lens-isco 2? Ik heb nml ook net een Benq8700 aangeschaft (wordt mijn eerste projector ervaring  ).

En hoe heb je de benq aangesloten op de htpc?
hoi ik heb mijn pc via een dvi-d kabel aangesloten op de benq
ik stuur via power strip de resolutie 1280/720 hdcp uit
over de isco lens
de winst zit hem in dat je geen zwarte balken meer hebt
bij een normaal scherm(16/9) heb je bij de meeste films 2 zwarte balken
in deze zwarte balken zit een gedeelte van de resolutie die je dus niet gebruikt ,en tevens gebruik je dus ook minder licht daar deze panelen dicht staan
wat is nou de clou
je rekt het beeld op (met pc ,scaler ) tot over deze zwarte balken
wat er dan gebeurd is je krijgt allemaal lange dunne mensen ,maar je hebt wel  de volle resolutie /panelen aan staan
vervolgens zet je dus de isco lens of panamorph lens er voor en voila je hebt ineens weer de juiste verhoudingen terug
nu heb je dus een groter beeld zonder zwarte balken  met meer lichtopbrengst  en een verhouding van 235/1  (scope formaat)
er zit natuurlijk ook wel nadelen aan
1-extra kosten
2-als de film geen 235/1 verhouding is heb je nu zwarte balken aan de zij kant (dit kan je weer af kaderen )
ik zelf heb een tijd zitten overwegen om dit te doen en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van gehad
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

mradem

Ah zo geinig ding. Ik zit te denken om me pc VGA>>5X BNC aan te sluiten en dan 1280x720. Dit omdat ik gelezen heb dat dit beter werkt dan dvi op de benq. Met name bij PAL materiaal.