welke versterker voor zelfbouw sub

Started by eduard, August 20, 2006, 21:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Ik wil binnenkort zelf een subwoofer gaan bouwen als driver ga ik een 12inch woofer van SVS gebruiken.
Nu ben ik oa op zoek naar een leuke eind versterker omdeze sub aan te sturen.
Nu kwam ik oa de volgende 2 versterkers tegen.
Behringer A500 STUDIO-HOME STUDIO STUDIO AMPLIFIER
Behringer EP1500 LIVE SOUND LIVE AMPLIFIER
http://www.behringer.com/EP1500/index.cfm?lang=ENG
http://www.behringer.com/A500/index.cfm?lang=ENG

Heeft iemand ervaring met deze versterkers(is het wat voor een sub)

Eduard

dre73

een hypex ds 4.0 komt hier duidelijk in aanmerking 8)



210w rms aan 8 ohm en perfect in te stellen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

eduard

Ik vind het vermogen wat aan de lagen kant van de hypex modules zeker ten opzichte van de prijs van de Behringer, maar bedankt voor het mee denken.
De sub gaat via de lfe uitgang aangesloten worden dus een filter is niet echt nodig.

Peppi

Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

PM

Lyngdorf SDA2175? Die gebruiken ze zelf ook in hun 2.2 systeem voor de woofers
Groeten, Peter

Bart_M

Gewoon een goede en dikke PA versterker, vermogen genoeg.
Hoe de Behringers zijn, weet ik niet.

Ga eens tweedehands shoppen, is erg veel te krijgen.

Walter_PPK

Die EP lijn van behringer is schijnbaar erg goed. Versterker topologie gekopieerd van Qsc (Rumor mode) Maken alleen veel lawaai. papst fan erin en je bent weg.
Voor de filtering kun je bv een DBC-12 van Omnes audio pakken of de Subway van Thommessen. Of je kunt een subamp halen. Voor een beginnende diy misschien een iets beter plan. De conrad modules zijn niet erg duur en leveren ook +/1 300 watt aan 8 ohm.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Major_Ton

Ik weet niet wat de impedantie van die SVS driver is? Ik heb zojuist een Hypex DS 4.0 gekocht voor mijn 2 Vifa M26WR-09-08 drivers. 2 keer 8 Ohm parallel wordt 4 Ohm en dan levert die Hypex een stevige 400 Watt RMS!
Hoe dan ook, ik ben er zeer tevreden mee! (Stukken beter dan de oudere Hypex HS-200).

Gr, Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Henkjan_O

400W te zwak??  wat ben jij van plan  ;D

zo'n Hypex is een mooie versterker hoor.  als je uitgebreide equalising wil gebruiken, dan zou de de DPA-400 van Omnes kunnen overwegen. is de Hypex UcD400 met een DSP
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

FFF

Heb je wat cijfers van die woofer?

Je kan idd de sub amps gebruiken van Hypex, ik vindt zelfs thomessen net een stapje mooier.
Dat soort amps hebben het voordeel dat je meteen een aantal mogelijkheden hebt wat betreft instellingen etc. Gaat goed tot ongeveer 4 ohm.

De Klasse D verserkers zijn natuurlijk ook erg mooi, lekker compact worden niet warm en zijn energie zuinig. Is ook leuk tot een minimum impedantie van ongeveer 4 ohm.

Zo'n PA amp die je laat zien kan ook, voordeel is vaak de mogelijkheid tot 1 of 2 ohm.
Vind ze er alleen niet uit zien.

Ik ben benieuwd waarom je zo veel vermogen wil. Het resultaat hangt namelijk het meeste af van de gebruikte unit en de behuizing. Natuurlijk is vermogen wel relevant maar dat hangt erg van de specs van de woofer af.

Henkjan_O

Thommessen is helaas niet meer leverbaar, die worden niet meer gemaakt.  erg jammer, was toch de mercedes onder de subversterkers...   Hypex UcD kan overigens ook 2ohm aansturen.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

FFF

Quote from: Henkjan_O on November 23, 2006, 13:11:18
Thommessen is helaas niet meer leverbaar, die worden niet meer gemaakt.  erg jammer, was toch de mercedes onder de subversterkers...   Hypex UcD kan overigens ook 2ohm aansturen.

O dat wist ik niet, ze waren altijd in Nederland al wel lastig te krijgen.

Bij de UcD is het ook maar net hoe je hem opbouwd, de laatste luisterdag hoorde ik er 1 in de problemen komen bij een normale speaker, met een minimum van 2,8 ohm

garmtz

Crown K1 of K2! De ultieme basversterker! Goed 2e hands te krijgen, compleet gesloten (dus geen stof in het apparaat), betrouwbaar en extreem krachtig.