PlayStation 3 - Not the most comprehensive Blu-ray Disc player

Started by Fox, May 12, 2007, 12:26:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

PlayStation 3 - Not the most comprehensive Blu-ray Disc player
PlayStation 3 - Not the most comprehensive Blu-ray Disc player Announcement
By Henning Molbaek
FIRST PUBLISHED May 8, 2007
The PlayStation 3 has been called the most comprehensive Blu-ray Disc player available by Sony. They even plan to start a campaign later on the year to hype this claimed fact.

However, recent discoveries has made one seriously doubt these claims. The issue is audio output particularly the new HD codecs Dolby TrueHD and DTS HD. The unit has no 5.1 analog output so you can't get it out that way. However, it has a HDMI V1.3 port so everything should be great. But no, it does not support the transfer of the required bit streams to an external decoder / AV receiver like the recently announced Onkyo models. You can get the unit itself to decode Dolby TrueHD (NOT DTS HD) and send it as uncompressed audio to the receiver. But if you trust your new THX ULTRA 2 certified receiver to be a better unit for the job you are in bad luck. It is not possible.

So if you want all the wonders of HD on disc perhaps Playstation 3 is not the perfect choice.

http://www.dvdtown.com/news/playstation-3---not-the-most-comprehensive-blu-ray-disc-player/4451

Wuppy32

Persoonlijk zou ik de PS3 meer zien als mooie tussen stap. Voordeel van blueray voor een geschikte prijs. De vlag schepen van Samsung en Sony kosten allemaal boven de 1000 euro. Tis ook maar de vraag wat de combi speler van Samsung gaat kosten wanneer deze in europa op de markt komt.

Raphie

welke mogelijkheden heb ik dan tussen de PS3 en TAG AV32r? Alleen toslink? (dus PCM 2.0?) hoe zit het dan met de multikanaals discrete formaten?
JBL PRX Power!

riwi

Quote from: Raphie on May 13, 2007, 20:21:37
welke mogelijkheden heb ik dan tussen de PS3 en TAG AV32r? Alleen toslink? (dus PCM 2.0?) hoe zit het dan met de multikanaals discrete formaten?

Inderdaad toslink of coax spdif.
Als je DTS-HD track kiest krijgt je DTS 1.5mbit (fullrate DTS) op je TAG
Als je DD+ track kiest dan krijg je 640kbit DD (ipv de voor DVD gebruikelijke 384kbit of 512 kbit)
Als je de 6 kanaals PCM track kiest krijg je slechts PCM2.0 via de spdif. Hiervoor zou je hdmi1.1 op je receiver/processor moeten hebben om echt 6 kanaals PCM te kunnen beluisteren. Of je zou een speler met analoge uitgangen op de 6 kanaals analoge ingang van de TAG aan kunnen sluiten (die heeft ie dacht ik wel afhankelijk van de uitvoering).

DTS-HD MA kan je dus niet spelen net als Dolby trueHD (beide lossless). Om dit te kunnen spelen moet je een speler hebben die dit decodeert en analoog naar je TAG stuurt. Of je moet een procssor met hdmi1.3 hebben die het kan decoden en een speler die het via de HDMI1.3 naar buiten stuurt.

Raphie

Of ik lossless of fullbitrate mis, maakt me op dit moment nog niet zoveel uit, als ik maar i.i.g. wel 5.1 (2.1) kan blijven aansturen
JBL PRX Power!

Fico

Quote from: riwi on May 13, 2007, 21:24:55
Inderdaad toslink of coax spdif.
Als je DTS-HD track kiest krijgt je DTS 1.5mbit (fullrate DTS) op je TAG
Als je DD+ track kiest dan krijg je 640kbit DD (ipv de voor DVD gebruikelijke 384kbit of 512 kbit)
Als je de 6 kanaals PCM track kiest krijg je slechts PCM2.0 via de spdif. Hiervoor zou je hdmi1.1 op je receiver/processor moeten hebben om echt 6 kanaals PCM te kunnen beluisteren. Of je zou een speler met analoge uitgangen op de 6 kanaals analoge ingang van de TAG aan kunnen sluiten (die heeft ie dacht ik wel afhankelijk van de uitvoering).

DTS-HD MA kan je dus niet spelen net als Dolby trueHD (beide lossless). Om dit te kunnen spelen moet je een speler hebben die dit decodeert en analoog naar je TAG stuurt. Of je moet een procssor met hdmi1.3 hebben die het kan decoden en een speler die het via de HDMI1.3 naar buiten stuurt.

Misschien een beetje off-topic, maar als je nou die nieuwe Pioneer Blu-ray recorder in een PC zou steken met 7.1 high-defnition audio on-board en 7.1 analoge uitgangen, zou je dan met PowerDVD of WinDVD wel DTS-HD MA en Dolby TrueHD naar je receiver kunnen sturen?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

riwi

Als je de PC de decoding laat doen (als die dat kan, ik ben niet op de hoogte vwb audio decoding op de PC) en je hebt 8 kanaals analoog dan kan je dat natuurlijk door je receiver laten gaan om het te versterken. De processor/reciever is weet niet wat de bron is maar kan alles dat een correct signaal niveau heeft en analoog aangeboden wordt aan.
Maar je stuurt dan dus niet Dolby TrueHD of DTS-HDMA naar de receiver maar gewoon analoog geluid.

Fico

OK, thanks riwi  :)

7.1 high-definition audio is tegenwoordig standaard op de betere moederbordjes en de decoding zal waarschijnlijk afhangen van de mogelijkheden van WinDVD of PowerDVD.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

SuperDre

En dit is misschien niet via een firmware op te lossen door sony?

Raphie

morgen is er weer een FW update, dus het updaten gaat i.g.g. stevig door
JBL PRX Power!

Fico

Quote from: Raphie on May 23, 2007, 20:18:27
morgen is er weer een FW update, dus het updaten gaat i.g.g. stevig door

Ahaaaa, kunnen jullie me laten weten of de ondersteuning voor 1080p/24 erbij gaat zitten?

Als hij dat kan, koop ik hem direct  O0 O0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

WallyWally

Hoe "comprehensive" is het "niet kunnen downscalen verhaal"?... >:D

Fico

Quote from: WallyWally on May 23, 2007, 21:57:53
Hoe "comprehensive" is het "niet kunnen downscalen verhaal"?... >:D

Speelt voor mij geen rol, dat doet mijn Pioneer wel  ;D ;D ;)

DVD's wil ik in:
576p50 voor PAL Filmmateriaal
576i50 voor PAL Videomateriaal
480p60 voor NTSC Filmmateriaal
480p60 voor NTSC Videomateriaal

Blu-ray wil ik in:
1080p24 voor Blu-ray films
1080i50 of 60 voor Blu-ray videos
720p50 of 60 voor games

Misschien een beetje veeleisend voor een PS3, niet  ;D :P
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500