Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

#176
Heel erg mooi !!!
Echt super!  O0


Gefeliciteerd!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

mikeske

#177
@ ruben en speedskater, wordt wel verwarrend met julie avatars   ;D


Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

W

Inderdaad heel erg mooi! Welke akoestische panelen zijn dat nou ook alweer?

Wybrand

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Grindtegel

Gruwelijk mooi !!

Vooral het symmetrische vind ik waanzinnig gaaf, evenals de mooie warme kleurstelling en de opgeruimdheid, zo hoort een HT eruit te zien.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Studiofoam metro en metrofusers.

Quote from: WyGo on May 24, 2007, 18:47:47
Inderdaad heel erg mooi! Welke akoestische panelen zijn dat nou ook alweer?

Wybrand

bmateijsen

Het eerste deel van je zin ligt erg aan de ruimte en opstelling. Het tweede deel van de zin is zoals Lexicon het doet bass-management met stereo subwoofers en dat is samen met Meridian 1 van de weinig merken die dit hebben. Overigens ligt het dan nog aan de ruimte en de opstelling of het daadwerkelijk iets toevoegd.

Quote from: LittleNinja on May 24, 2007, 18:08:28
Geeft een tweede sub altijd zo'n hele goede verbetering? Of alleen als de processor er zo mee om gaat als de Lex??


blue-eyes

Quote from: LittleNinja on May 24, 2007, 18:08:28
Geeft een tweede sub altijd zo'n hele goede verbetering? Of alleen als de processor er zo mee om gaat als de Lex??


In beide gevallen geeft het een verbetering, zowel met een dergelijke processor als zonder. Echter met een dergelijke processor haal je er nog meer uit.

Ik heb zelf ook 2 subs, de plaatsing is wat beter, een het laag is veel massaler aanwezig. Buikpijn diep kan het ingesteld worden. Veel meer DB's te creeeren. Uiteraard is dat niet leuk, maar het kan met 2 stuks ;D .

En het smoelt ook nog leuk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Er zit overigens wel een nadeel aan, want een foute opstelling met meer dan 1 subwoofer kan cancellation veroorzaken, zodat je dus bepaalde frequenties met 2 subwoofers uitdooft.

LittleNinja

Quote from: bmateijsen on May 24, 2007, 19:13:27
Het eerste deel van je zin ligt erg aan de ruimte en opstelling. Het tweede deel van de zin is zoals Lexicon het doet bass-management met stereo subwoofers en dat is samen met Meridian 1 van de weinig merken die dit hebben. Overigens ligt het dan nog aan de ruimte en de opstelling of het daadwerkelijk iets toevoegd.


Is dat te bepalen door de opstelling ( plattegrond ) te zien of is dat een kwestie van meten en luisteren?

De ruimte van Teejoo lijkt op de foto niet bizar groot, maar de grootte is dus niet de grootste pijler als het hierom gaat...?

Quote from: bmateijsen on May 24, 2007, 19:16:25
Er zit overigens wel een nadeel aan, want een foute opstelling met meer dan 1 subwoofer kan cancellation veroorzaken, zodat je dus bepaalde frequenties met 2 subwoofers uitdooft.

Duidelijk. Een ( hoop ) verstand van zaken is dus van belang..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: LittleNinja on May 24, 2007, 19:20:52
Is dat te bepalen door de opstelling ( plattegrond ) te zien of is dat een kwestie van meten en luisteren?

De ruimte van Teejoo lijkt op de foto niet bizar groot, maar de grootte is dus niet de grootste pijler als het hierom gaat...?

Klopt.

QuoteDuidelijk. Een ( hoop ) verstand van zaken is dus van belang..

Klopt ook!

Ghosty J

echt vet !!
gewoon jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik ff een bakkie gehaald, ben benieuwd hoe groot het verschil is. :)
vind dat 1 sub al genoeg doet, dus met 2 kan je het misschien nog wat precieser instellen
vind het jammer dat ik het frontje er niet af kan laten heb hier een kat rond lopen :(
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Teejoo

#188
Quote from: LittleNinja on May 24, 2007, 18:08:28
Geeft een tweede sub altijd zo'n hele goede verbetering? Of alleen als de processor er zo mee om gaat als de Lex??

Ik ben ervan overtuigd dat dit bijna altijd het geval is. Je gaat namelijk veel efficiënter je ruimte aansturen. Daarnaast krijg je ook meer controle over je laag. Dit omdat je nu je frontspeakers hoger kunt laten afvallen waarna de ge-EQde sub het overneemt, zonder dat je deze gaat lokaliseren.
Ik moet zeggen dat het bij mij zelfs een erg groot verschil was. Ik heb nu een perfect fundament, dat voor erg veel lucht in de sound zorgt. Heel mooi.

In mijn geval gebruik ik nu alle 3(!) de subuitgangen: sub R, sub L en LFE. Op elke sub zit dus naast L&R ook de LFE aangesloten. Het voordeel hiervan is dat ik L&R perfect kan integreren met de frontspeakers. Daarnaast kan ik het LFE kanaal ook helemaal apart instellen, dus erg leuk om mee te spelen. 

Verder heeft het eigenlijk weinig met harder volume te maken, omdat je met één sub vaak ook moeiteloos een flinke geluidsdruk kunt creëren en je bij gebruik van twee subs het volume per sub lager zet als je ze mono aanstuurt om de gewenste geluidsdruk te krijgen.

LittleNinja

Quote from: Teejoo on May 24, 2007, 20:18:06
In mijn geval gebruik ik nu alle 3(!) de subuitgangen: sub R, sub L en LFE. Op elke sub zit dus naast L&R ook de LFE aangesloten. Het voordeel hiervan is dat ik L&R perfect kan integreren met de frontspeakers. Daarnaast kan ik het LFE kanaal ook helemaal apart instellen, dus erg leuk om mee te spelen. 

Ik vroeg het me al af hoe ze aangesloten stonden.. Jij hebt op de Lex meerdere sub uitgangen om mee aan te sturen. Maar volgens mij heeft het meerendeel van de amps slechts 1 sub uitgang.. Moet je dan werken met een splitter?? Mijn REL heeft bijvoorbeeld twee ingangen en mijn amp heeft slechts 1 uitgang. De leverancier heeft me een splitter geadviseerd waardoor dus nu beide ingangen op de REL gebruikt worden. Maar als je dus twee keer twee moet aansluiten kan ik het me voorstellen dat dit niet ten goede van het signaal gaat...
( Heeft mijn leverancier dat overigens goed geadviseerd?? )

Prachtig zo'n bassmanagement systeem op die Lexicon ( en Meridian dus ook ).  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

garmtz

Quote from: Teejoo on May 24, 2007, 17:49:06
Nogmaals bedankt voor de perfecte SERVICE!  8)

Graag gedaan! Ik vind dat je geluid echt TOP is nu! Extreem homogeen qua surround opbouw, met veel rust in het geluid en een mooie dieptewerking en tonaliteit. Verder geven de subs een mooi laagtapijtje zonder dat het geluid ook maar 1 moment naar de subs zelf toe trekt. Perfecte integratie dus! Ik hoor ook het stereo-effect in het laag: het lijkt meer te 'leven' en te 'ademen'. Ik ben jaloers... ;D

R

Dat lees je niet zo vaak O0 ;)

Quote from: garmtz on May 24, 2007, 21:07:06
Graag gedaan! Ik vind dat je geluid echt TOP is nu! Extreem homogeen qua surround opbouw, met veel rust in het geluid en een mooie dieptewerking en tonaliteit. Verder geven de subs een mooi laagtapijtje zonder dat het geluid ook maar 1 moment naar de subs zelf toe trekt. Perfecte integratie dus! Ik hoor ook het stereo-effect in het laag: het lijkt meer te 'leven' en te 'ademen'. Ik ben jaloers... ;D

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Quote from: mikeske on May 24, 2007, 22:49:10
ai ai gevoelige snaar zeker  ;D
Nee hoor. Ze mogen best stoppen....









(als ik die van mij binnen heb!) ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

mikeske

Quote from: TheSpeedSkater on May 24, 2007, 22:50:48
Nee hoor. Ze mogen best stoppen....









(als ik die van mij binnen heb!) ;D

ah en anders hou je gewoon die demo's he  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

#198
Quote from: mikeske on May 24, 2007, 22:51:22
ah en anders hou je gewoon die demo's he  ;)
Zo is dat, maar ik heb zo'n gevoel dat ze niet gaan stoppen met LV ;)



Sorry Teejoo voor de vervuiling van je topic.!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

simsatit

Echt een HELE mooie set up Teejo!
tof dat het allemaal zo mooi integreert met elkaar,
en idd is het fijn als er wat meer 'rust' om je weer volledig te kunnen focussen op de software  ;)
Dan betekend dat dat je set gewoon voor jou good to go is, gefeli!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.