Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gvy

Quote from: Teejoo on April 12, 2007, 08:39:25
daarnaast wil ik mijn fronts waarschijnlijk nog iets horger laten afvallen, aangezien ik de subs ook echt stereo aanstuur.

Hoy,

Waar wil je de crossover ongeveer gaan leggen?

Ik stuur mijn hybride elektrostaten + mijn 2 subs momenteel aan over een crossover dcx2496, en ook volledig stereo
En hoewel het allemaal reeds vrij goed klinkt wil ik binnenkort die dcx gaan tweaken naar een "audiofiel verantwoord" ::) niveau.

Momenteel zit mijn crossover op 100Hz met een butterworth 24db/okt filter. Dat was na enig geexperimenteer,zeker niet verkeerd.
De subs zijn niet lokaliseerbaar (ondanks de opstelling links en rechts van mij) en de bas is volledig geintegreerd in het totaalbeeld.

Ik heb nog niet geprobeerd of ik de crossover misschien nog hoger kan leggen (met als enige reden, de woofertjes van de hybride elektrostaten, ietwat meer rust te geven bij hogere afspeelniveaus

Benieuwd naar jouw ervaringen binnenkort.

vriendelijke groet
Geert

garmtz

Quote from: Teejoo on April 12, 2007, 10:33:32
Omdat dit akoestisch een veel optimale plek is dan naast of achter de speakers. Ik vind het zelf minder mooi, maar het gaat niet anders. Maar lelijk is het ook niet  ;)

Subs om trots op te zijn, mogen best naar voren staan! ;D  En ach, die ruimte gebruik je verder ook niet.

Ramius

Quote from: Teejoo on February 20, 2007, 10:14:18
Na een tip van Garmt leg ik overigens nu 2 kabels naar elke subwoofer: 1 met he linker of rechter sub kanaal + 1 voor het LFE signaal. Hierdoor krijg je wel het full range LFE binnen, terwijl sub L & R mooi afgefilterd worden boven de frequentie waar de frontspeakers eindigen. Betekend straks wèl dat ik 2 Behringers nodig zou hebben als ik het echt perfect wil doen  O0

Wat voor interlinks gaan er naar de subs? Het LFE signaal gaat via cinch, is dat ook zo voor de andere aansluitingen of is dat via een luidsprekerkabel?

Grtz
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Teejoo

Quote from: gvy on April 12, 2007, 18:51:35
Hoy,

Waar wil je de crossover ongeveer gaan leggen?

Nou, zeker niet zo hoog hoor! Ze zitten nu op 60, maar ik ga experiementeren met 70-max 80 Hz. Ik doe dit vooral om meer controle te krijgen, want de Nautilussen gaan op zich vrij laag.

Teejoo

Quote from: Ramius on April 12, 2007, 19:09:27
Wat voor interlinks gaan er naar de subs? Het LFE signaal gaat via cinch, is dat ook zo voor de andere aansluitingen of is dat via een luidsprekerkabel?

Grtz
Sub L & R ieder middels cinch en LFE ook, gewoon op het 2e input kanaal. Het grote voordeel hiervan is dat ik alle 3 de subwoofer uitgangen apart kan regelen.

jan-rotterdam

Theo,

mooie set !
Ik ga dit topic ook verder volgen

Groeten Jan


Teejoo

#131
Inmiddels staat er al weer een paar weken een PS3 als blu-ray drive. Nadat Riwi hier was met zijn PS3 vond ik het hoog tijd worden voor een HD speler. Het is voor mij duidelijk een tussenspeler, tot er een combispeler komt.

Omdat ik nogal allergisch ben voor bijgeluiden, vond ik de PS3 te veel herrie maken. Aangezien ik nog een Auralex absorptiepaneel had liggen, heb ik hiermee geëxperimenteerd en het dempt praktisch alle geluid!

Tevens een Octava 5x1 HDMI switch aangeschaft.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

R

Mooi opgelost zo. Wat is dat voor rack trouwens?

Teejoo

Quote from: Ruben on May 16, 2007, 09:45:27
Mooi opgelost zo. Wat is dat voor rack trouwens?
Een zogenaamd T-Rack, oftewel Teejoorack  ;D

R

;D.. Dacht ik al, netjes gedaan hoor.

Quote from: Teejoo on May 16, 2007, 10:14:16
Een zogenaamd T-Rack, oftewel Teejoorack  ;D

The Forest Stars

#136
Quote from: Teejoo on May 15, 2007, 20:52:04
Omdat ik nogal allergisch ben voor bijgeluiden, vond ik de PS3 te veel herrie maken. Aangezien ik nog een Auralex absorptiepaneel had liggen, heb ik hiermee geëxperimenteerd en het dempt praktisch alle geluid!



Hoi, aangezien deze "Theo" ook allergisch is voor bijgeluiden,vind ik dit wel interessant. Die PS3 maakt teveel herrie om het niet te horen..... Ik heb zelf alles in een dressoir staan, stel ik maak zo'n plaat Auralex aan de binnen/boven kant, zal dit dan helpen???
Theo

Ps.
De Scoop is erg mooi.

R

Ik denk dat een gamma/formido schuimpje ook al heel veel zal doen.

Quote from: The Forest Stars on May 16, 2007, 11:50:34
Hoi, aangezien deze "Theo" ook allergisch is voor bijgeluiden,vind ik dit wel interessant. Die PS3 maakt teveel herrie om het niet te horen..... Ik heb zelf alles in een dressoir staan, stel ik maak zo'n plaat Auralex aan de binnen/boven kant, zal dit dan helpen???
Theo

Ps.
De Scoop is erg mooi.

The Forest Stars

Quote from: Ruben on May 16, 2007, 11:54:57
Ik denk dat een gamma/formido schuimpje ook al heel veel zal doen.


Ik zal er eens mee gaan stoeien......

Theo

simsatit

Ziet er allemaal gaaf uit hoor!
Zelf ook maar eens een verantwoord audio rack gaan maken.
heb je de planken nog gedempt op rubber of kurk of zo?

Groet, simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: simsatit on May 16, 2007, 13:58:53
heb je de planken nog gedempt op rubber of kurk of zo?

Groet, simon
Nee, wel alles geschroefd, dus niet verstelbaar.

Teejoo

Net persuit of happyness gekeken, en ik heb de PS3 helemaal niet meer gehoord! ;D Dus mijn 'hushkoof' werkt!

simsatit

Quote from: Teejoo on May 18, 2007, 00:18:15
Net persuit of happyness gekeken, en ik heb de PS3 helemaal niet meer gehoord! ;D Dus mijn 'hushkoof' werkt!

Dat is mooi.
Hoe heb je je ps3 eigenlijk aangesloten, component of hdmi?
Ik ben benieuwd of er op 1080p een mooi plaatje uitkomt.
Ik ga er misschien zelf ook nog wel eens aan, op de barco,
hopelijk dat die dat 1080p signaal hapt van de ps3..

Groet, simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Via HDMI 1080i. Mijn Benq accepteert geen 1080p.

simsatit

Oh, ok..

ziet het er goed uit?
Game je ook op 1080i, geeft dit een verbetering tov 720p?

groet, simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Het ziet er erg goed uit. Ik game verder niet.

Teejoo

#146
Fase1:  ;D

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R


Teejoo

#149
Fase 2: Véééél beter  ;D