Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#100
Quote from: Marcel_T. on February 20, 2007, 13:23:48
Teejoo, kun je eens wat verschillen omschrijven tussen de TAG en de Lexicon?
- Ze presteren beiden gewoon op een heel hoog niveau.
- Het middengebied van de Lexicon klinkt iets voller, wat ik mooier vind.
- De lexicon is nog flexibeler qua configuratie, bijvoorbeeld toewijzen ingangen / processing modes etc
- De lexicon heeft 3 sub uitgangen: sub R, sub L en LFE. Voor mij een van de redenen dat ik voor een MC12 ben gaan kijken
- Lexicon heeft logic 7
- De lexicon heeft een 5.1 ingang die gedigitaliseerd wordt. Heel fijn met de nieuwe HD surroundformaten:
- De Tag heeft een effectievere room EQ
- De Tag heeft de sync link ism een Tag transport
- De Tag heeft een bredere soundstage
- De Lexicon een diepere soundstage
- De Tag is veeeel mooier  ;)

In deze klasse spreek je meer over smaakverschillen. Er is niets goed of slecht. Ik was naast de bovenstaande dingen ná 8 jaar Tag wel eens toe aan iets nieuws.

Marcel_T.

Ja, een 'optische match' is het niet. Maar ik kan me voorstellen dat het geluid veel goed maakt. Het was en is een supermooie set!
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Teejoo


Bart_M

Quote from: Teejoo on February 20, 2007, 14:58:57
Nee, meten en op gehoor.

Sorry, mijn vraag was voor Mark C00len.

Dacht wel dat je met metingen aan de slag was gegaan.
Heb je ook resultaten van de metingen? Altijd interessant.

papaleo

Mooie strakke ruimte met top apparatuur,veel HT's zien er alleen maar mooi uit deze zal ook wel geweldig klinken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Grindtegel

Blijf je bij Tag als het op eindversterking aankomt? Ik vind Lex-Tag zo'n vreemde combi (vergeef me als ik in mijn onwetendheid hiermee beledigend overkom, dat is niet de bedoeling). Ik weet dat je voorheen alles van Tag had en dus niet 1-2-3 over kunt stappen (of je moet geld teveel hebben) dus wellicht is dat de reden.

Maar misschien is Tag op een Lex wel perfect.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Quote from: Teejoo on February 20, 2007, 14:45:56
- Ze presteren beiden gewoon op een heel hoog niveau.
- Het middengebied van de Lexicon klinkt iets voller, wat ik mooier vind.
- De lexicon is nog flexibeler qua configuratie, bijvoorbeeld toewijzen ingangen / processing modes etc
- De lexicon heeft 3 sub uitgangen: sub R, sub L en LFE. Voor mij een van de redenen dat ik voor een MC12 ben gaan kijken
- Lexicon heeft logic 7
- De Tag heeft een effectievere room EQ
- De Tag heeft de sync link ism een Tag transport
- De Tag heeft een bredere soundstage
- De Lexicon een diepere soundstage
- De Tag is veeeel mooier  ;)

In deze klasse spreek je meer over smaakverschillen. Er is niets goed of slecht. Ik was naast de bovenstaande dingen ná 8 jaar Tag wel eens toe aan iets nieuws.

Geweldig ;D ;D  O0



Hmmmmmmmm. Wellicht toch jammer. Lexicon is wellicht voor DP bezitters die toch willen meegaan met de nieuwe formaten een van de weinige opties....... Dan kan die Lexicom maar beter zorgen dat die er ook zo mooi en strak uit ziet!

Mijn sterkste punt voor de Lexicon zijn de genoemde heeft 3 sub uitgangen: sub R, sub L en LFE. Super optie, in het verleden had Garmt het hier ook vaak over.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Grindtegel on February 21, 2007, 20:13:45
Blijf je bij Tag als het op eindversterking aankomt? Ik vind Lex-Tag zo'n vreemde combi (vergeef me als ik in mijn onwetendheid hiermee beledigend overkom, dat is niet de bedoeling). Ik weet dat je voorheen alles van Tag had en dus niet 1-2-3 over kunt stappen (of je moet geld teveel hebben) dus wellicht is dat de reden.

Maar misschien is Tag op een Lex wel perfect.
Ik ben eigenlijk gewoon tevreden over de Tag's. Wellicht dat ik nog eens overstap, maar er zijn eerst nog een paar andere goodies die prioriteit hebben. En die kosten inderdaad ook geld..... :P

Davey

Hoi Teejoo,

Zit met grote bewondering jouw topic te bekijken. Heel erg mooi allemaal en wat ik helemaal super vind is dat je er eerlijk en nuchter naar kijkt wat er te verbeteren valt.

Ben zelf aan het lezen over Auralex en kwam zo hier terecht. Nu staat er op hun website een forlulier dat je kan downloaden, invullen en terug sturen naar Auralex. Ze zorgen er dan voor dat het, via een dealer, met een advies terug komt bij je. Nu ben ik benieuwd of deze manier van werken een goed advies geeft of dat dit teveel natte vingerwerk is? Hoe heb jij dit aangepakt?

Groeten, Dave

bmateijsen

Dit verzoek kan ook via ons lopen, wij zijn Auralex dealer.

Groet,

Bjorn

Quote from: Davey on February 25, 2007, 15:46:14
Hoi Teejoo,

Zit met grote bewondering jouw topic te bekijken. Heel erg mooi allemaal en wat ik helemaal super vind is dat je er eerlijk en nuchter naar kijkt wat er te verbeteren valt.

Ben zelf aan het lezen over Auralex en kwam zo hier terecht. Nu staat er op hun website een forlulier dat je kan downloaden, invullen en terug sturen naar Auralex. Ze zorgen er dan voor dat het, via een dealer, met een advies terug komt bij je. Nu ben ik benieuwd of deze manier van werken een goed advies geeft of dat dit teveel natte vingerwerk is? Hoe heb jij dit aangepakt?

Groeten, Dave

Davey

Quote from: bmateijsen on February 25, 2007, 21:14:56
Dit verzoek kan ook via ons lopen, wij zijn Auralex dealer.

Groet,

Bjorn

Bjorn,

Ben bezig met de welstand in verband met een verbouwing en dat duurt al even. Als het zover is zal ik jullie zeker benaderen maar dit is niet mijn topic dus  :-X

Om even terug te komen op mijn vraag. Als ik jullie dus het formulier van Auralex stuur met alle info over het type materiaal van wanden, plafonds, etc. Alle afmetingen en alle apparatuur, meubels. Is dat dan een heel erg goed advies of is het een lokkertje om met potentiele klanten in contact te komen. Ik bedoel hier dus Auralex mee en niet BBG  ;)

Gr, Dave

Teejoo

Hoi,

ik heb ook gewoon contact opgenomen met BB&G, en na enkele mailwisselingen kwam er zo'n mannetje met een hippe bril met een paar dozen auralex langs  ;)

garmtz


bmateijsen

Het advies van Auralex is zeer goed, wel gebruikt men soms naar onze zin net iets teveel, dus het is vaak nog een kwestie van een beetje fine-tunen.

Quote from: Davey on February 25, 2007, 21:36:55
Bjorn,

Ben bezig met de welstand in verband met een verbouwing en dat duurt al even. Als het zover is zal ik jullie zeker benaderen maar dit is niet mijn topic dus  :-X

Om even terug te komen op mijn vraag. Als ik jullie dus het formulier van Auralex stuur met alle info over het type materiaal van wanden, plafonds, etc. Alle afmetingen en alle apparatuur, meubels. Is dat dan een heel erg goed advies of is het een lokkertje om met potentiele klanten in contact te komen. Ik bedoel hier dus Auralex mee en niet BBG  ;)

Gr, Dave

Davey

Quote from: bmateijsen on February 26, 2007, 09:09:27
Het advies van Auralex is zeer goed, wel gebruikt men soms naar onze zin net iets teveel, dus het is vaak nog een kwestie van een beetje fine-tunen.

Ok, duidelijk verhaal. Dat fine-tunen is uiteraard waar jullie in kunnen springen. Wel een superservice om online al een heel goed advies te kunnen geven.

reza

Quote from: Teejoo on February 25, 2007, 22:24:28
Hoi,

ik heb ook gewoon contact opgenomen met BB&G, en na enkele mailwisselingen kwam er zo'n mannetje met een hippe bril met een paar dozen auralex langs  ;)



Heeft dat niet heel lang geduurt dan >:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#116
Inmiddels de éérste van de twee Velodyne SPL1200's geïnstalleerd. Beide lopen via een Behringer FBD 96/24, afgeregeld middels roomEQ. Dit werkt zeer goed en door een MIDI-interface te gebruiken kun je meteen alle filters van en naar de Behringer halen en aanpassen. Ze worden beide door de MC12 via 12V getriggerd.
De tweede staat voor volgende maand op de planning. De afstandsbediening is eigenlijk verassend handig om zaken als fase etc te regelen vanuit je luisterpositie. Verder is het een goede no-nonsens sub met een vrij lange slag die het laag van mijn set mooi aanvuld. Alleen jammer dat Velodyne zonodig hoogglans zwart moet gebruiken. Amerikanen.....

Teejoo

En een overzicht:

mikeske

ziet er nu al  O0 uit met 1 sub, met 2 zal nog meer  :o zijn  ;D

(toch leuk he al die emoticons  ;D)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

#119
Hoi,

Zeer mooie ruimte en een droom qua audio ,met veel aandacht voor de akoustiek.
Proficiat sofar   :D

Maar heb je er al eens aan gedacht om de , binnenkort, 2 subs links en rechts tegen de lange muur naast de zetel te plaatsen?
Dit geeft akoustisch verreweg een betere meting tov de frontplaatsing van de 2 subs.
Dit heb ik onlangs nog ( van oa Bjorn)meegekregen, toegepast en vastgesteld/ gemeten in mijn eigen ruimte.
Sindsdien is dat de vaste stek van mijn 2 subs geworden.(Zie topic d'ondergrondse http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47163.525)
Echt eens de moeite om te proberen en uitmeten.
Voordien had ik bij een meting op de luisterplaats een flinke dip in een smal deel vanhet basgebied (rond 40Hz of zoiets) en de gebruikelijke drukopbouw naar de hoeken van de ruimte toe.
Het had geen zin die dip te gaan bewerken met mijn DEQ2496.
Nadien , bij de opstelling links en rechts van de luisterplaats, kreeg ik een meting op de luisterplaats, die bijna perfect hetzelfde was, als een close mike meting aan 1 van de subs. Dus vrij van dips en pieken. Ik kon het eerst zelf bijna niet geloven.
Ook meegenomen was het feit dat er veel minder drukopbouw naar de hoeken toe was.

Geert

Ghosty J

Quote from: Teejoo on April 11, 2007, 23:58:07
Inmiddels de éérste van de twee Velodyne SPL1200's geïnstalleerd. Beide lopen via een Behringer FBD 96/24, afgeregeld middels roomEQ. De tweede staat voor volgende maand op de planning.

nou vraag ik me 1 ding af, ik heb 1 SPL-1200R ongeveer zelfde grote qua kamer.
deze sub brengt alles eigenlijk al in beweging thuis, misschien zelfs wel een beetje overkill!
had je misschien niet beter kunnen kiezen voor 1x een DD-18 of 2x DD-15 deze kan je misschien wat beter instellen dan een SPL-1200R

zo'n SPL-1200R hoord meer thuis bij de B&W 600 serie ;D :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Teejoo

Quote from: gvy on April 12, 2007, 00:59:03
Maar heb je er al eens aan gedacht om de , binnenkort, 2 subs links en rechts tegen de lange muur naast de zetel te plaatsen?
Dit geeft akoustisch verreweg een betere meting tov de frontplaatsing van de 2 subs.
Dit heb ik onlangs nog ( van oa Bjorn)meegekregen, toegepast en vastgesteld/ gemeten in mijn eigen ruimte.
Sindsdien is dat de vaste stek van mijn 2 subs geworden.(Zie topic d'ondergrondse http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47163.525)
Dat heeft Bjorn ook tegen mij verteld. Het is echter in mijn geval erg onhandig, zeker voor de rechter sub. Dan staat hij net in het looppad. daarnaast wil ik mijn fronts waarschijnlijk nog iets horger laten afvallen, aangezien ik de subs ook echt stereo aanstuur. Hoe ze nu staan (ongeveer 1/4 vd ruimte) is het resultaat ook best ok. Ik zal tzt eens een meting plaatsen.

Teejoo

#122
Quote from: GhostyJ on April 12, 2007, 01:36:03
nou vraag ik me 1 ding af, ik heb 1 SPL-1200R ongeveer zelfde grote qua kamer.
deze sub brengt alles eigenlijk al in beweging thuis, misschien zelfs wel een beetje overkill!
had je misschien niet beter kunnen kiezen voor 1x een DD-18 of 2x DD-15 deze kan je misschien wat beter instellen dan een SPL-1200R

zo'n SPL-1200R hoord meer thuis bij de B&W 600 serie ;D :D

3 redenen:

- met 2 subs kan ik de ruimte veel efficiënter aansturen

- ik wil er ook 2 omdat ik ze echt stereo aanstuur

2 DD 15 waren natuurlijk heel leuk geweest. Het grote voordeel van de DD serie is de EQ en de servo drive. De EQ functie wordt al helemaal gecompenseerd door de behringer & RoomEQ, dus blijft de servo drive over. Desondanks is de SPL1200 is gewoon een hele goede sub.
Dat brengt ons bij het tweede punt:

- één DD15 kost meer dan 2 SPL's! En dat vind ik simpelweg teveel  ;). Je moet op een gegeven moment ook kunnen zeggen dat het goed genoeg is.

R

Wat gaaf zeg zo!! Mag ik vragen waarom ze zo ver naar voren staan? Het staat wel O0

Teejoo

Quote from: Ruben on April 12, 2007, 09:57:20
Wat gaaf zeg zo!! Mag ik vragen waarom ze zo ver naar voren staan? Het staat wel O0
Omdat dit akoestisch een veel optimale plek is dan naast of achter de speakers. Ik vind het zelf minder mooi, maar het gaat niet anders. Maar lelijk is het ook niet  ;)