Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDGuy

Teejoo, ziet er geweldig uit, maar belangrijker is natuurlijk dat het ook gewelding klinkt  ;)
Ik denk dat dat wel zo is  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Joris1971

Quote from: WyGo on February  5, 2007, 20:56:15
So! die auralex panelen zou ik hier als kunststuk wel aan de muur willen hebben :)

Dude, meen je dat echt? Vind het niet superlelijk maar mooi is anders hoor.

Chimera

Quote from: Joris1971 on February 10, 2007, 20:17:33
Dude, meen je dat echt? Vind het niet superlelijk maar mooi is anders hoor.
Ik vindt het in combinatie met de rest eigelijk wel mooi :)
Keep up the good work mate. Mooie HT die je hebt.

reza

Ja ziet er erg mooi uit. En het zal ook wel super klinken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: Joris1971 on February 10, 2007, 20:17:33
Dude, meen je dat echt? Vind het niet superlelijk maar mooi is anders hoor.

Dat is een mening, en dat vind JIJ ;)


Ik vind het ook prachtig  :)







Groet, Sjors

W

Quote from: Joris1971 on February 10, 2007, 20:17:33
Dude, meen je dat echt? Vind het niet superlelijk maar mooi is anders hoor.

Jep dat meen ik echt! ieder z'n ding denk ik...

garmtz


GTDesign

Ziet er gewoon prachtig en strak uit.
De Auralex panelen geven visueel een mooie toevoeging.

Zonder die panelen lijkt me de ruimte aan de kille kant.
Gewoon zo laten, niets meer aan doen, een pracht HT.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Pieter-Jan

Dat ziet er echt heel mooi uit Theo ...  8)
Hoe het klinkt zal ik binnenkort wel weten  :D

Knap idd die absorptie tegen het plafond, alleen bij ons thuis in de woonkamer  ::)
Misschien zijn er ooit mogelijkheden om wat aan de akoestiek te doen bij een renovatie, maar dan liefst zo onzichtbaar mogelijk ...
In de tussentijd zou TMREQ misschien wel een oplossing kunnen zijn  ;D

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

blue-eyes

Quote from: Pieter-Jan on February 12, 2007, 17:04:23
Dat ziet er echt heel mooi uit Theo ...  8)
Hoe het klinkt zal ik binnenkort wel weten  :D

Knap idd die absorptie tegen het plafond, alleen bij ons thuis in de woonkamer  ::)
Misschien zijn er ooit mogelijkheden om wat aan de akoestiek te doen bij een renovatie, maar dan liefst zo onzichtbaar mogelijk ...
In de tussentijd zou TMREQ misschien wel een oplossing kunnen zijn  ;D

Pieter-Jan

De DP is verkocht? ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Pieter-Jan

Nog niet  ;D, maar om 1 of andere reden heb ik het vermoeden dat er een mogelijkheid is die zich misschien aanbiedt en ...  :P

Komt er nu eigenlijk een lexicon in de plaats als de DP verkocht wordt?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on February 10, 2007, 13:51:08
Foto's van de metrofusers tegen het plafond:
Toch wel gaaf zo'n dedicated HT-ruimte O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Pieter-Jan on February 12, 2007, 17:04:23
Dat ziet er echt heel mooi uit Theo ...  8)
Hoe het klinkt zal ik binnenkort wel weten  :D

Knap idd die absorptie tegen het plafond, alleen bij ons thuis in de woonkamer  ::)
Misschien zijn er ooit mogelijkheden om wat aan de akoestiek te doen bij een renovatie, maar dan liefst zo onzichtbaar mogelijk ...
In de tussentijd zou TMREQ misschien wel een oplossing kunnen zijn  ;D

Pieter-Jan
@ Pieter-Jan: TMREQ is ook in deze ruimte een must omdat alle panelen die je ziet alleen in de hogere frequenties werken. Sterker nog, ik vind TMREQ beter dan de Lexicon Room EQ voor de subwoofers. Dit komt denk ik vooral omdat je TMREQ zelf kunt tunen, terwijl de Lexicon maar 3 standen heeft mbt de toegepaste hoeveelheid RoomEQ. Voor het sub kanaal vind ik dit te weinig. Gevolg is dus dat ik nu dus 2 subs met ieder een eigen filtering nodig heb..... (Velodyne SMS-1 of de nieuwe SVS variant).

Teejoo

Als aanvulling op het bovenstaande kan ik inmiddels melden dat de Tag is verkocht. Tevens heb ik de BEHRINGER Feedback Destroyer FBQ2496 besteld om de m'n huidige, maar zeker ook de toekomstige 2 subs in het gareel te krijgen. Lijkt mij een zeer leuk alternatief voor de Velodyne SMS 1 of de nieuwe SVS variant. Het is natuurlijk wel iets meer werk, maar ik kan wel gebruik maken van John Mulcahy's Room EQ: http://www.hometheatershack.com/roomeq/

Ik begrijp niet dat Lexicon geen optie heeft waarmee je zelf kunt finetunen. Je kunt alleen maar de sterkte van de EQ toepassing aangeven. Het klinkt goed, maar als je net alls mij vrij veel ervaring hebt met dit soort systemen dan weet je wat er uit te halen is met finetunen. Zeker qua subwoofer.

Na een tip van Garmt leg ik overigens nu 2 kabels naar elke subwoofer: 1 met het linker of rechter sub kanaal + 1 voor het LFE signaal. Hierdoor krijg je wel het full range LFE binnen, terwijl sub L & R mooi afgefilterd worden boven de frequentie waar de frontspeakers eindigen. Betekend straks wèl dat ik 2 Behringers nodig zou hebben als ik het echt perfect wil doen  O0





WickedGame

WoW! Erg mooie set is dit zeg. In iedergeval wel een voorbeeld hoe ik het graag zou willen hebben. Ga zo door, en hou dit zeker in de gaten :)

Teejoo

Ik had nog geen foto's met daarop de Lexicon:

Teejoo

#92
Totaal....toch jammer van die zilveren kleur  :(

garmtz

Valt inderdaad wel erg op... :) Toch maar de Denon en Lexcion van plaats laten ruilen, dan kunnen je kabels van de Sony naar de Lexicon ook korter blijven... ;)

garmtz

Quote from: Teejoo on February 20, 2007, 10:14:18
Ik begrijp niet dat Lexicon geen optie heeft waarmee je zelf kunt finetunen. Je kunt alleen maar de sterkte van de EQ toepassing aangeven. Het klinkt goed, maar als je net alls mij vrij veel ervaring hebt met dit soort systemen dan weet je wat er uit te halen is met finetunen. Zeker qua subwoofer.

Lexicon heeft dat niet omdat ze heel erg gericht zijn op gebruikersgemak. Bovendien worden ze veel toegepast in custom installaties (als je kijkt naar de prijzen die uitgereikt worden ieder jaar aan CEDIA installateurs, zie je enorm vaak Lexicon voorbijkomen).

Marcel_T.

Teejoo, kun je eens wat verschillen omschrijven tussen de TAG en de Lexicon?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

R

Wow.. blijft toch wel een erg mooie set. Wat een aanwinst ;)

Quote from: Teejoo on February 20, 2007, 13:12:21
Totaal....toch jammer van die zilveren kleur  :(

Mark C00len

Het is mooi spul dat Auralex, alleen wat ik weet is het niet goedkoop. Als je je hele ruimte wilt aanpassen is het toch een grote investering.

Ik denk daarom dat de meeste mensen het liever aan "mooie" apparatuur willen uitgeven. Dan krijgen ze er, voor hun gevoel,  meer voor terug dan een paar paneeltjes aan de muren en plafond.

Ik heb zelf mijn ruimte aangepakt met glaswol voor de demping en eierdozen voor de defussie. De helft van de muren zijn zo aangepakt met stroken om en om. Ik heb ook geen meting of wat dan ook gedaan omdat ik geen toegang heb tot zulke apparatuur.
Ik heb een beetje een middenweg gekozen, zal ik maar zeggen.

Bart_M

#98
@ Mark C00len: Je hebt op de gok demping/diffusie toegepast?

Teejoo

Quote from: garmtz on February 20, 2007, 13:20:12
Lexicon heeft dat niet omdat ze heel erg gericht zijn op gebruikersgemak. Bovendien worden ze veel toegepast in custom installaties (als je kijkt naar de prijzen die uitgereikt worden ieder jaar aan CEDIA installateurs, zie je enorm vaak Lexicon voorbijkomen).
Maar ik vind nèt omdat ze vaak worden geïnstalleerd je het rustig uitgebreider mag maken. Of gewoon 2 opties. Ik heb het nu heel goed kunnen vergelijken, en Tag room EQ gaf toch echt een beter resultaat. Ik vind het verder een enorm doordacht apparaat. Je kunt echt alles wat je maar kunt bedenken qua configuratie heel eenvoudig instellen.