Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

anton

Mooie review Pascal en helemaal top voor jou Teejoo dat het hele plaatje nu "klopt" en helemaal naar je zin is  :clapping:, ben echter wel benieuwd naar dat vettige hamburgerverhaal  8) 8)

WillyP

Quote from: Teejoo on November  6, 2021, 11:11:06
Op de foto's van Vik staat de Trinnov niet. Dat zijn volgens mij beide Brystons.

De 16 ziet er zo uit: Dat ziet er qua looks idd veel minder uit vanwege het PC deel. Maar qua audio hardware wel professionele componenten. Het is zoals je zegt een totaal andere insteek tussen beide firma's, waarbij je je kunt afvragen of de software gebaseerde oplossingen voor surround niet de betere insteek is.


Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen  :D

Ik had gezien dat de foto's van de Bryston SP3 waren. De SP3 is aangekondigd in 2008 en verschenen in 2009. Het is in eerste instantie een analoge voorversterker met voorzieningen voor 7.1 audio. Het schijnt ooit de bedoeling te zijn geweest om ook een video processor aan boord te hebben, maar dat is niet doorgegaan. De SP3 geeft het videosignaal onveranderd door. Toen is ook de beslissing gevallen om geen room correction in te bouwen. Om principiële redenen, maar ongetwijfeld zal meegespeeld hebben dat room correction nog niet erg geavanceerd was in 2008.

Quote from: Teejoo on November  6, 2021, 12:33:43
Ben je ook naar een nieuwe processor aan het kijken Willy? Anders kom je hier maar een keer langs om en de Panasonic en de Trinnov te ervaren  ;)

Het is precies wat je zegt. Ik vind het prettig om bij te blijven, maar voorlopig heb ik nog geen plannen voor een nieuwe processor. Voor mij is muziek belangrijker dan film en ik heb het gevoel dat dat bij Trinnov omgekeerd is, maar verbeter me als dat niet waar is.

Het lijkt me heel leuk om de Teejooscoop in levende lijve te ondergaan en hartstikke aardig van je om me uit te nodigen, alleen kan dat nog even duren. Op dit moment reis ik niet, vanwege gezondheidsperikelen. Hopelijk breken er voor iedereen weer betere tijden aan.

WillyP

Teejoo

Quote from: anton on November  6, 2021, 15:06:50
Mooie review Pascal en helemaal top voor jou Teejoo dat het hele plaatje nu "klopt" en helemaal naar je zin is  :clapping:, ben echter wel benieuwd naar dat vettige hamburgerverhaal  8) 8)
Het was LEO's Schlemmer Snack!:D



Maar het geeft idd rust om nu weer gewoon film te kijken zonder de hele tijd toch weer zitten te pielen. Het duurt even, maar dan heb je ook wat!

Teejoo

#4653
Quote from: WillyP on November  6, 2021, 15:44:05
Het is precies wat je zegt. Ik vind het prettig om bij te blijven, maar voorlopig heb ik nog geen plannen voor een nieuwe processor. Voor mij is muziek belangrijker dan film en ik heb het gevoel dat dat bij Trinnov omgekeerd is, maar verbeter me als dat niet waar is.

Ik denk zeker dat de focus op surround ligt, maar ik moet zeggen dat ik ook komende vanaf Tag, Classé en Arcam zeer tevreden over de stereo kwaliteiten ben. Ik weet wel zeker dat je voor stereo voor veel minder geld een gelijk resultaat hebt.

Maar ik denk dat Jan daar wellicht nog het beste antwoord op kan geven: bij hem ligt de focus op muziek.

Jean Sibelius

#4654
Quote from: WillyP on November  6, 2021, 15:44:05
Het is precies wat je zegt. Ik vind het prettig om bij te blijven, maar voorlopig heb ik nog geen plannen voor een nieuwe processor. Voor mij is muziek belangrijker dan film en ik heb het gevoel dat dat bij Trinnov omgekeerd is, maar verbeter me als dat niet waar is.

Zoals Theo aangeeft ligt bij mij de focus op muziek, maar heb ik toch ook een Trinnov. Als je puur voor stereo gaat, dan is natuurlijk een Trinnov Altitude 32 overkill (en zou je beter voor bv. een Amethyst) kunnen gaan), maar mocht je de combinatie (ooit) willen maken, dan kun je HEEL ver komen zeker ook qua stereo. Wat ik al eerder schreef in mijn eigen topic... het is geen wonderdoos. Hoe beter de basis: plaatsing, akoestiek, des te beter het eindresultaat met de Trinnov. Ik zou zelf nooit meer anders willen (en ik ben een stereo man) ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Altijd leuk als je in de avond een mailtje krijgt vanuit Frankrijk of je even tijd hebt.. Bien sûr!

Let's go! zoals ze op z'n goed Frans zeggen!  :D

(Als het werkt zoals worden heel wat Altitude eigenaren blij)

WillyP

#4656
En als Maastrichtenaar kan je natuurlijk overweg met de Franse taal. Op de middelbare school was dat mijn beste taal, maar jammer genoeg is daar weinig van over.

Ik vind het zeer prijzenswaardig dat Trinnov niet alleen vernieuwend is maar ook uitblinkt in support. Zo hoort het natuurlijk maar dat is lang niet altijd het geval. Ik denk wel eens met weemoed terug naar Tag McLaren. De CEO was heel benaderbaar en ook toen waren er volop ontwikkelingen.

WillyP

Teejoo

Quote from: WillyP on November 23, 2021, 22:36:53
En als Maastrichtenaar kan je natuurlijk overweg met de Franse taal. Op de middelbare school was dat mijn beste taal, maar jammer genoeg is daar weinig van over.

Ik vind het zeer prijzenswaardig dat Trinnov niet alleen vernieuwend is maar ook uitblinkt in support. Zo hoort het natuurlijk maar dat is lang niet altijd het geval. Ik denk wel eens met weemoed teug naar Tag McLaren. De CEO was heel benaderbaar en ook toen waren er volop ontwikkelingen.

WillyP
Nou, gelukkig gaat het in het Engels ;-)

Maar het voelt idd als mijn tijd bij TAG, hoewel dat nog veel verder ging als beta tester. Steve pakte daar echt direct alles op qua bugs en ideeën omdat hij ook alles zelf programmeerde. Dus ook de achterdeurtjes om zaken te unlocken die eigenlijk niet mochten conform licenties, logische menu's en op het einde ook hardware.

En Udo was ook heel ok. Dat ging dan wel weer op z'n Duits ;-)

Maar desondanks top support. Morgen verder!

fugazi_2009

 Het syncen van de blauwe leds, ik zal het nooit vergeten  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#4659
Vandaag de bestelling voor een DLA-NZ8 gedaan!

Ik heb nog nagedacht over de NZ9, maar denk dat de grotere lens met mijn 224cm breed scherm niet echt veel waarde toevoegt. Dat bedrag zou ik dan nog altijd aan een envy of zo kunnen uitgeven indien hier nog behoefte aan is. Ik verwacht door de laser heel lang met een meer gesloten iris te kunnen draaien wat echt een groot verschil is, betere motion, betere scaling en door het verbeterde lichtpad er nog verder op vooruit te gaan. Ben benieuwd wanneer de leveringen op gang gaan komen.

Exiting times for the Teejooscoop!


PascalP

Wow wow wow Teejoo!  :pompom: :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Mooie upgrade...gefeliciteerd  :worship:

Nu maar hopen dat de op 'papier staande' specs zijn vruchten ook daadwerkelijk waar gaan waar maken want het blijft een ongeziene upgrade...
Maar goed,met wat ik van de NZ9 gezien heb denk ik dat het met de NZ8 ook wel snor zal zitten en je daarmee de meeste bugs voor je geld gaat krijgen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4666
Quote from: papaleo on November 26, 2021, 19:22:21
Mooie upgrade...gefeliciteerd  :worship:

Nu maar hopen dat de op 'papier staande' specs zijn vruchten ook daadwerkelijk waar gaan waar maken want het blijft een ongeziene upgrade...
Maar goed,met wat ik van de NZ9 gezien heb denk ik dat het met de NZ8 ook wel snor zal zitten en je daarmee de meeste bugs voor je geld gaat krijgen.
Dat was in feite met de N7 hetzelfde. Toen hadden we toch ook alleen de 5 en de 9 gezien dacht ik? Ik zie het ook echt als een doorontwikkeling van een bestaand model dat zeer goed bevalt. Net zoals met m'n auto's dus  :D

anton

Goed bezig Teejoo, proficiat  :headbanging:. We hebben hem idd nog geen van allen gezien maar ik weet bijna 200 procent zeker dat deze niet tegen gaat vallen !!!!! Ben er zelf nog niet helemaal uit, heb de Z8 besteld maar Viktor heeft al verschillende kandidaten die hem over willen nemen. Ik wil hem toch eerst side by side met de Z9 gaan zien.
Heb samen met Jan Sebelius nog even naar de Z9 staan kijken en waren het unaniem eens dat deze toch wel helemaal te gek is qua beeld  :wub: :wub:. Maar nogmaals, eerst eens vergelijken. Het wachtten kan beginnen  8) 8)

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Marco66

Wat een mooie upgrade weer!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Vanavond eindelijk Unbroken (deels) gekeken. Deels omdat ik vanwege een storing in een huurwoning weg moest.

Ik had een paar weken geleden voor het eerst het begin gezien toen Pascal op bezoek kwam. En toen zat ik niet eens op de MLP. Nu dus wel. Tot nu toe indrukwekkende film, erg goed beeld en een geweldige audio mix (Atmos). En niet alleen het begin, maar de hele film is echt referentie: mooie natuurlijke bubble, super directioneel en een perfect gebalanceerd laag.

Ik weet dat veel goed klinkt in mijn ruimte, maar dit was weer genieten. Morgen de rest kijken!


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Gaaf Theo!  :pompom:

De NZ8 pre-orders zijn een stuk hoger als voor de NZ7 voor zover ik het begreep. Aan één kant ook wel logisch want als je "in" bent voor een laser van 10K heb je het financieel niet slecht met gevolg dat je toch even door spaart voor een NZ8. Of nog fraaier de "Capo di tutti capi"  :xmas:

Om nog even terug te komen op Unbroken - als alles klopt maak je deel uit van de bemanning en sta je achter in het vliegtuig. Voor mij één van de allerbeste Atmos belevingen en kan me meer bekoren als dat suffe blaadje wat naar beneden wappert  :hehe: :colgate:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#4673
Quote from: vik on November 27, 2021, 08:12:49
Om nog even terug te komen op Unbroken - als alles klopt maak je deel uit van de bemanning en sta je achter in het vliegtuig. Voor mij één van de allerbeste Atmos belevingen en kan me meer bekoren als dat suffe blaadje wat naar beneden wappert  :hehe: :colgate:
Check! Dat is in de Teejooscoop uiteraard het geval. Sterker nog, het wisselt constant zodra hij zich zich door het vliegtuig beweegt of gewisseld wordt naar een ander bemanningslid. Super cool!

Maar ook de rest klinkt echt goed, incl. wind, regen, onweer, zee en de muziek.

blue-eyes

Quote from: vik on November 27, 2021, 08:12:49
Om nog even terug te komen op Unbroken - als alles klopt maak je deel uit van de bemanning en sta je achter in het vliegtuig. Voor mij één van de allerbeste Atmos belevingen en kan me meer bekoren als dat suffe blaadje wat naar beneden wappert  :hehe: :colgate:


:D :D


p.s. Dat blaadje is wel goed voor de toevallige passant die niets met audio heeft :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey