Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on July 10, 2021, 19:48:57
Ik heb de ir code voor het aan en uitschakelen van de optimizer laten uitschakelen, en de extender er zo recht mogelijk voorgezet. Ik weiger toch echt zo'n ding op het display te plakken. Maar ik zie nog bijna altijd source selection als ik het volume omhoog en omlaag doe. Stelletje prutsers.

Maar het probleem is dus zeker nog een issue! Hoe los jij het dan op?

Uhm... ik heb uiteindelijk zo'n ding op het display geplakt :nopompom: (en het was zelfs nog even zoeken naar de goede plek)....  Enige alternatief was een paaltje voor de Trinnov zetten met een extender erop >:D (of op de antenne van de Schnerzinger, maar dat verdom ik). Moet zeggen dat de Trinnov nu wel nog beter reageert. Dat source issue zie ik alleen als ik heel snel het volume aan probeer te passen... Tja >:(
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on July 10, 2021, 19:55:31
Uhm... ik heb uiteindelijk zo'n ding op het display geplakt :nopompom: (en het was zelfs nog even zoeken naar de goede plek)....  Enige alternatief was een paaltje voor de Trinnov zetten met een extender erop >:D (of op de antenne van de Schnerzinger, maar dat verdom ik). Moet zeggen dat de Trinnov nu wel nog beter reageert. Dat source issue zie ik alleen als ik heel snel het volume aan probeer te passen... Tja >:(
Zie je dat nu nog steeds met de ir direct op de ontvanger? Met een zaklamp zie je het gat goed.

Rob_Dingen

Leuk nieuws heb er ook een besteld en dan krijg je dit.
Jullie zijn wel laat met de kritische opmerkingen ;)
Hoe zit het dan met RS232?

Rob

Teejoo

Quote from: Rob_Dingen on July 10, 2021, 20:43:21
Leuk nieuws heb er ook een besteld en dan krijg je dit.
Jullie zijn wel laat met de kritische opmerkingen ;)
Hoe zit het dan met RS232?

Rob
Wat leuk! RS232 etc werkt perfect!

vik

Van harte gefeliciteerd Rob! Daar ga je geen spijt van krijgen mooie processor!  8)

Quote from: Rob_Dingen on July 10, 2021, 20:43:21
Leuk nieuws heb er ook een besteld en dan krijg je dit.
Jullie zijn wel laat met de kritische opmerkingen ;)
Hoe zit het dan met RS232?

Rob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on July 12, 2021, 08:45:26
Van harte gefeliciteerd Rob! Daar ga je geen spijt van krijgen mooie processor!  8)
Weer iemand erbij met een "Schieten, Tieten en Helicopters" processor!

Rob_Dingen

Quote from: Teejoo on July 12, 2021, 17:39:50
Weer iemand erbij met een "Schieten, Tieten en Helicopters" processor!
We gaan het meemaken.
Maar ik heb hem eigenlijk wat te vroeg gekocht omdat ik vaak zit te kloten nu omdat mijn Theta Casablanca al 20 jaar oud is en geen HDMI in heeft.
Maar straks in de nieuwe ruimte zal hij beter tot zijn recht komen met een 7-4-5 setup nu is het nog 4-2 setup

Teejoo

#4532
Quote from: Rob_Dingen on July 12, 2021, 19:19:38
We gaan het meemaken.
Maar ik heb hem eigenlijk wat te vroeg gekocht omdat ik vaak zit te kloten nu omdat mijn Theta Casablanca al 20 jaar oud is en geen HDMI in heeft.
Maar straks in de nieuwe ruimte zal hij beter tot zijn recht komen met een 7-4-5 setup nu is het nog 4-2 setup
Een Trinnov komt nooit te vroeg Rob! 😂 Je weet me te vinden mochten er vragen komen.

Ps, je gaat voor een auro setup? Ik zie .5 staan?

Rob_Dingen

Quote from: Teejoo on July 12, 2021, 19:33:06
Een Trinnov komt nooit te vroeg Rob! 😂 Je weet me te vinden mochten er vragen komen.

Ps, je gaat voor een auro setup? Ik zie .5 staan?
Zal zeker gebruik gaan maken van jou kennis verwacht ik.
Maar ga eerst zelf testen natuurlijk.
Ik heb dat verkeerd getypt.
Het moet 7-5-4 zijn dus 5 sub's.
Auro heb ik me niet in verdiept maar dat kan natuurlijk ook dan word het een sub minder.
Ik heb nog zeker 1,5 jaar te gaan voordat het nieuwe huis klaar is als ik het mag bouwen, wie weet wat er dan weer is.

Rob

Jean Sibelius

Quote from: Rob_Dingen on July 10, 2021, 20:43:21
Leuk nieuws heb er ook een besteld en dan krijg je dit. Jullie zijn wel laat met de kritische opmerkingen ;)

Had nog nooit gebruik gemaakt van de afstandsbediening vanaf een 'rare' plaats, maar gefeliciteerd Rob! Welk model heb je besteld?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob_Dingen

Hoi Jan,

De Altitude 32-816 met microfoon

jantje112

Quote from: Rob_Dingen on July 12, 2021, 19:19:38
We gaan het meemaken.
Maar ik heb hem eigenlijk wat te vroeg gekocht omdat ik vaak zit te kloten nu omdat mijn Theta Casablanca al 20 jaar oud is en geen HDMI in heeft.
Maar straks in de nieuwe ruimte zal hij beter tot zijn recht komen met een 7-4-5 setup nu is het nog 4-2 setup

Nieuwe ruimte? Laat je ons wel meesmullen in een nieuw topic/update?

Rob_Dingen

Dat duurt nog wel even het huis staat er nog niet.

Rob

garmtz

De Trinnov is ook prima IP aan te sturen trouwens. Mooie aankoop Rob.

Teejoo

Vanavond Deadpool op UHD gekeken. We hebben ons erg vermaakt! Beeld is erg goed, maar die Atmos track...! FANTASTISCH! Hij klinkt eigenlijk heel natuurlijk, maar dan gecombineerd met enorm directionele geluiden, flink sublaag en een melige muziekmix die ook mooi is afgemixt.




Staaled

1 van mijn favorieten op UHD.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

Geweldige film! Vanavond deel 2?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Jefften

zijn echt wel vette films inderdaad.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Teejoo

Vandaag tinker tailor soldier spy op blu-ray. Ik vond de film wat zwaar, duurt ook wat lang. Beeld met veel grain en flets wat wel past bij het sfeerbeeld, maar niet geweldig is. Maar als je een top audio track wilt horen die enorm natuurlijk klinkt is het deze DTS-Master 5.1. Echt heel goed, uiteraard wel via de Dolby upmixer!




fugazi_2009

Heel anders dan Deadpool, maar wederom een top film

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Absoluut. Koude oorlog document en de film vangt het boek erg goed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

En weer een stapje  :)

PascalP

Dacht dat je ondertussen wel uitgemeten was ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on July 20, 2021, 23:48:03
Dacht dat je ondertussen wel uitgemeten was ;)
Dat ben ik ook! Dit is gewoon optimalisatie gepiel in de settings. En dat doe ik op gehoor.

PascalP

Duidelijk Teejoo, en wat een plaatje zet die N7 toch neer zeg  :wub:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono