Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Quote from: Teejoo on July  3, 2021, 18:42:18
Zeker heb ik de Envy bekeken. Fantastisch gewoon zo'n videoprocessor! Dat gaat er tzt toch wel komen. Ik vind het echt een flink verschil.

Wel meteen een vraag: hoe stel jij die 21:9 stretch in bij jou? Is dat door het 'zwarte balken menu' op 100% te zetten? Ik weet niet meer precies hoe het heet.

Ja... je heb twee zwarte balken menu opties onder elkaar staan zoals jij ze noemt en die moeten dan allebei op 100% staan. En omdat ik een A-lens heb moet ik daar de stretch van invoeren (1,25).
Laatst toevallig weer een flink aantal blu rays gekeken en dat ziet er echt ongelooflijk goed uit. Serieus ik moet dan niet meer perse te wachten op een uhd van diezelfde film want een geupscalde blu ray door de Envy is echt werkelijk smullen.
En alles gaat in een sneltrein vaart qua updates en algo's die erbij komen.
Binnenkort is bv de scherpte algo aan de beurt en een frame interpolatie algo. De 3d is net gereleased en ook een Geometric correction algo en zo gaat het maar door.
De subtitles zijn nu ook al een poosje perfect, niks geen pompende iris door felle ondertitels. Echt een top product wat steeds mooier en mooier word.

Net als jou screenshot... ik krijg gelijk zin in frozen yoghurt  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4501
Quote from: buckler on July  3, 2021, 20:13:13
Ja... je heb twee zwarte balken menu opties onder elkaar staan zoals jij ze noemt en die moeten dan allebei op 100% staan. En omdat ik een A-lens heb moet ik daar de stretch van invoeren (1,25).
Laatst toevallig weer een flink aantal blu rays gekeken en dat ziet er echt ongelooflijk goed uit. Serieus ik moet dan niet meer perse te wachten op een uhd van diezelfde film want een geupscalde blu ray door de Envy is echt werkelijk smullen.
En alles gaat in een sneltrein vaart qua updates en algo's die erbij komen.
Binnenkort is bv de scherpte algo aan de beurt en een frame interpolatie algo. De 3d is net gereleased en ook een Geometric correction algo en zo gaat het maar door.
De subtitles zijn nu ook al een poosje perfect, niks geen pompende iris door felle ondertitels. Echt een top product wat steeds mooier en mooier word.

Net als jou screenshot... ik krijg gelijk zin in frozen yoghurt  :popcorn:
Dan heb ik het juiste gezien. Maar voor mij toch een absolute no go omdat je echt relevante inhoud wegsnijdt. En niet zo'n beetje ook. We hadden net de scene van Gemini man waar wil smith door z'n telecoop kijkt. Daar wordt dus gewoon boven en onder vanaf gesneden waardoor je helemaal geen rondje meer hebt. En toch ook vaak de bovenzijde van het hoofd.

Maar verder fantastisch beeld! Subs hebben we niet getest, maar zet hij dat dan in een zwart kader?

Ik begreep wel dat de motion flow update alleen maar voor de extreme zou komen. Dat vind ik echt jammer omdat dat voor mij een duidelijk voordeel zou zijn tov de Lumagen.


buckler

#4502
Valt op zich wel mee hoor... is denk ik maar een paar centimeter. Lijkt erger dan het is.
Zeker omdat er ook maar a 20% film materiaal in 16.9 is tov 21/9? Of?
Of mijn lens algo moet daar wat mee te maken hebben? Geen idee.
En dan nog kijk ik liever dan met een paar centimeter afgesneden beeld dan met zwarte balken links en rechts, ook al is het gemasked. Word gewoon te klein ook.
Maargoed dat is persoonlijk.
Ik hoor jullie altijd over een Lumagen maar die is nog meer beperkt met zijn in en output van max 18g
Plus ik heb het al meer geschreven, een maat van mij heeft dezelfde set up als mij alleen geen Envy maar een Lumagen en hij is net als mij erover eens dat de Envy toch echt een beter plaatje op het scherm tovert maar dat word aan alle kanten tegen gesproken door mensen die ze nooit allebij gezien hebben. Tja? En ik ga dat niet blijven zeggen dan hoor. Nou een keer nog dan hier  :threadclosed:
Het enige wat ik snap waarom mensen op de Envy afknappen is de prijs... en misschien de afmetingen.
Over je sub title vraag;
Er zit een subtitles shift in maar ik gebruik die van de Oppo. Ff twee drukkjes omhoog of naar beneden en de subs staan in je beeld en niet in de zwarte kaders.
Volgens de test op het AVforums (wat overgens een 10 was) zit er een subtitle shift in de Envy maar ik heb die nog niet gebruikt of gezien. De Oppo werkt top daarin dus prima.
De Frame Interpolation is inderdaad alleen voor de Extreme maar ik had daar toevallig laatst contact over met Mathias van MadVR (ik help hier en daar wat als hij vragen/testen heeft om de beta's te verbeteren) maar heel misschien als er blijkt dat er genoeg power zit in de Pro's om die aan te kunnen dat hij later ook voor de Pro beschikbaar word. Anders upgraden want er komt ook voor de Pro later een hdmi 2.1 upgrade.
Al staat nu in de software ook de smooth motion gewoon aan hoor.

Ieder zijn ding joh, en het is maar een hobby dus.
Leuk dat je tevreden nu bent en dat je JVC weer een mooi plaatje weergeeft. Ja dat kan je wel aan Werner overlaten.

Ps,De Lumagen heeft toch ook geen Frame Interpolatie?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on July  3, 2021, 20:46:35
Valt op zich wel mee hoor... is denk ik maar een paar centimeter. Lijkt erger dan het is.
Zeker omdat er ook maar a 20% film materiaal in 16.9 is tov 21/9? Of?
Of mijn lens algo moet daar wat mee te maken hebben? Geen idee.
En dan nog kijk ik liever dan met een paar centimeter afgesneden beeld dan met zwarte balken links en rechts, ook al is het gemasked. Word gewoon te klein ook.
Maargoed dat is persoonlijk.
Ik hoor jullie altijd over een Lumagen maar die is nog meer beperkt met zijn in en output van max 18g
Plus ik heb het al meer geschreven, een maat van mij heeft dezelfde set up als mij alleen geen Envy maar een Lumagen en hij is net als mij erover eens dat de Envy toch echt een beter plaatje op het scherm tovert maar dat word aan alle kanten tegen gesproken door mensen die ze nooit allebij gezien hebben. Tja? En ik ga dat niet blijven zeggen dan hoor. Nou een keer nog dan hier  :threadclosed:
Het enige wat ik snap waarom mensen op de Envy afknappen is de prijs... en misschien de afmetingen.
Over je sub title vraag;
Er zit een subtitles shift in maar ik gebruik die van de Oppo. Ff twee drukkjes omhoog of naar beneden en de subs staan in je beeld en niet in de zwarte kaders.
Volgens de test op het AVforums (wat overgens een 10 was) zit er een subtitle shift in de Envy maar ik heb die nog niet gebruikt of gezien. De Oppo werkt top daarin dus prima.
De Frame Interpolation is inderdaad alleen voor de Extreme maar ik had daar toevallig laatst contact over met Mathias van MadVR (ik help hier en daar wat als hij vragen/testen heeft om de beta's te verbeteren) maar heel misschien als er blijkt dat er genoeg power zit in de Pro's om die aan te kunnen dat hij later ook voor de Pro beschikbaar word. Anders upgraden want er komt ook voor de Pro later een hdmi 2.1 upgrade.
Al staat nu in de software ook de smooth motion gewoon aan hoor.

Ieder zijn ding joh, en het is maar een hobby dus.
Leuk dat je tevreden nu bent en dat je JVC weer een mooi plaatje weergeeft. Ja dat kan je wel aan Werner overlaten.

Ps,De Lumagen heeft toch ook geen Frame Interpolatie?
Ik ben vergeten een foto te maken maar dat afsnijden was echt fors. En de lens zat ervoor. Ik vind het ook logisch, daar niet van. Maar wel jammer, ook dat was een argument voor de Envy geweest, net als die motion option.

Subtitle shift gebruik ik ook van de Panasonic, maar ik dacht dat jij hem voor Netflix of zo wellicht gebruikte.

Ik denk dat beide processors in elk geval een meerwaarde zullen zijn, de vraag is alleen of de Envy zijn meerprijs waard is.


PascalP

Mooi Teejoo. En weg met die rode tint ;)

Wat ik me wel altijd afvraag met dit 'extern' calibreren (niet dat ik Werner zijn skills in twijfel trek...), maar mij lijkt het dat er toch ook factoren in de ruimte van invloed zijn zoals omgevingslicht en reflecties en ook de afstand tot en scherm en de zoom spelen een rol voor de scherpte en lichtoutput?
Ook het schermmateriaal zelf, niet ieder scherm heeft immers dezelfde gain.
Of hoe gaat dit in zijn werk? Bij thuiskomt zelf nog de iris afstellen op 'gevoel'? Geen kritiek, maar een vraag :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on July  3, 2021, 21:01:25
Mooi Teejoo. En weg met die rode tint ;)

Wat ik me wel altijd afvraag met dit 'extern' calibreren (niet dat ik Werner zijn skills in twijfel trek...), maar mij lijkt het dat er toch ook factoren in de ruimte van invloed zijn zoals omgevingslicht en reflecties en ook de afstand tot en scherm en de zoom spelen een rol voor de scherpte en lichtoutput?
Ook het schermmateriaal zelf, niet ieder scherm heeft immers dezelfde gain.
Of hoe gaat dit in zijn werk? Bij thuiskomt zelf nog de iris afstellen op 'gevoel'? Geen kritiek, maar een vraag :)

Ook weer een voordeel van een Envy aankoop: Werner komt dan terplaatse calibreren
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4506
Quote from: buckler on July  3, 2021, 21:08:39
Ook weer een voordeel van een Envy aankoop: Werner komt dan terplaatse calibreren
Dat doet hij ook met de Lumagen hoor. Die verkopen ze ook. Maar wel een must vind ik als je een processor koopt. Dan wil ik ook 100% eruit halen.

buckler

Quote from: Teejoo on July  3, 2021, 21:28:54
Dat doet hij ook met de Lumagen hoor. Die verkopen ze ook. Maar wel een must vind ik aks je een processor koopt. Dan wil ik ook 100% eruit halen.

Zeker , en ik zo denk ik ook ja.
Als we toch (belachelijk)veel geld uitgeven aan een video processor dan moet ook alles uit de kast gehaald worden ook.
Zoals ik al vaker zei 'beide merken zijn enorm goed'
Al is de Envy wel wat meer op de toekomst ingericht.
Geniet nu eerst maar lekker van je top beeld (en ultime geluid natuurlijk) met je nieuwe calibratie.
Enjoy
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4508
We zijn nu Ford vs Ferrari aan het kijken.. Wat een fantastisch spektakel in de Teejooscoop!

In alle opzichten referentie! Een erg mooi gelaagde en dynamische surroundmix, veel details, natuurlijke klank en een mooi sublaag als basis.
Ook nu zie je weer hoe belangrijk rondom gelijke speakers is. Sowieso erg tevreden met de huidige surround preset. Dat duurt bij mij altijd even voordat het is zoals ik het graag heb. Ik ben daar zoals jullie na maanden meten en inregelen inmiddels wel doorhebben erg precies in  :D

En nu dus met optimaal beeld.

Dus Pascal, je bent welkom voor de 2e ronde!  ;)

Teejoo

#4509
Quote from: PascalP on July  3, 2021, 21:01:25
Mooi Teejoo. En weg met die rode tint ;)

Wat ik me wel altijd afvraag met dit 'extern' calibreren (niet dat ik Werner zijn skills in twijfel trek...), maar mij lijkt het dat er toch ook factoren in de ruimte van invloed zijn zoals omgevingslicht en reflecties en ook de afstand tot en scherm en de zoom spelen een rol voor de scherpte en lichtoutput?
Ook het schermmateriaal zelf, niet ieder scherm heeft immers dezelfde gain.
Of hoe gaat dit in zijn werk? Bij thuiskomt zelf nog de iris afstellen op 'gevoel'? Geen kritiek, maar een vraag :)
De calibratie werd sowieso gedaan met alles uit qua iris, tonemapping etc. Zoom was uiteraard anders, maar dat maakt niet uit omdat de meter toch maar op een punt meet. Wat dan wel zal afwijken is de absolute lichtopbrengst lijkt me, maar in feite is dat niet relevant. Scherm kan ik me iets bij voorstellen, maar de vraag is hoeveel als je ook gewoon een 1.0 wit scherm hebt. Qua kleur zou het dan geen issue mogen zijn. Grayscale kan ik me iets bij voorstellen omdat dat door reflecties beïnvloed wordt, maar onze ruimtes zijn qua duisternis redelijk vergelijkbaar. Maar goed, wellicht dat anderen hier meer over kunnen zeggen. Thuis meten zal altijd het beste zijn, dat lijkt me duidelijk.

Werner was verder overigens erg tevreden over de JVC qua kleur, grayscale en helderheid na 1000 uur op de lamp.


Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on July  3, 2021, 22:31:45
We zijn nu Ford vs Ferrari aan het kijken.. Wat een fantastisch spektakel in de Teejooscoop!

Dat is inderdaad een topper qua beeld en geluid 8) (en ook nog een leuke film overigens) :)

Fijn dat je projector weer gekalibreerd is Theo, dat maakt het dan weer helemaal af. Veel kijkplezier de komende tijd!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Mooi Teejoo, en idd een topfilm, zowel kwa beeld/geluid, maar zeker ook kwa verhaal  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Dan zal ik je daar een antwoord op geven en komt van de "andere" meester    :)

Je projector elders laten kalibreren is dus niet zoals het hoort. En inderdaad alles speelt mee, de ruimte, het doek zelf, de throw distance, het formaat enz. Ook hier geldt "meten is weten" en een groot onderdeel van de kalibratie is rekening houden met jouw kijk omgeving/situatie en niet die van de buurman. Dan pas heb je een zo goed mogelijk eind resultaat. Als een doek elders (bij de klant) een probleem heeft met het accuraat weergeven van de kleuren dan ga je al gelijk nat en klopt er niets meer van de kleuren balans die elders is uitgevoerd. Ook je gamma wijkt bijna altijd af. (Nog een mooi voorbeeld: huis kamer setting met veel witte of lichte kleuren en een grijs doek met een gain 1.5 ook dan is het al gelijk klaar)

Het is gewoon puur omdat het niet haalbaar is voor een calibrator, en klanten het er ook vaak niet voor over hebben dat is ook gewoon zoals het is. Maar eigenlijk is het gewoon de wereld op zijn kop als een klant de deur uit moet, met de projector onder de arm om elders te laten kalibreren.  Het is ook niet te doen om een her kalibratie aan te bieden en 4x op en neer te rijden dat is de andere kant van het verhaal.

"Het mes snijdt aan twee kanten" zullen we maar zeggen.  ;)

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met de mogelijkheden tot kalibreren met 3D lut. Vooral met de duurdere lasers zoals de  VPL-GTZ380 is het een flinke uitdaging op het moment. Met een Klein K10 sensor heb je al een probleem (en dan heb je de duurste en snelste sensor) Voor zover ik het begreep heeft het te maken met de beperkte (small) wave lenght van de lasers. De Klein heeft daar moeite mee en voor een goed resultaat moet je die weer combineren met een JETI spectro radiometer voor een goede 3D Lut. Ik heb CM persoonlijk nog gesproken en met de 3D lut resultaten is het op dit moment ook niet perfect en hebben ze veel fouten ontdekt. Ze ontdekken wel meer en dingen zoals fouten in de motion flow  die anderen niet eens door hebben (gebrek aan ervaring??)  Ook de software pakketten zijn niet 100 procent.

Als je op dit niveau aan de slag gaat zoals CM, en klanten €100.000 uit geven voor een laser projector dan ben je 30K verder aan meet apparatuur en software en dan moet je deze service ook kunnen bieden. Maar dan rekenen ze al gauw 1500€ voor een 3d lut calibratie. Ik heb vernomen dat Calman binnen kort ook gaat komen met een nieuwe versie en als het goed is ook met betere 3d lut resultaten.

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe andere calibrators om gaan met een 3D lut (een goede en snelle work flow) en ben na al deze ervaringen die ik hoor van CM erg sceptisch over het werk van con-collega's. Er wordt een hoop geschreeuwd in dit wereldje heb ik persoonlijk ontdekt (AVS mooi voorbeeld) en gepronkt met allerlei dure business cards terwijl ze in werkelijkheid niet veel voor stellen.

3D lut en projectoren "klinkt" fantastisch maar ik heb het idee dat we er voorlopig nog niet zijn.  Wel is het zo dat een lamp based projector een stuk beter kalibreert en juist de duurdere laser de meeste problemen op leveren. 


Quote from: Teejoo on July  4, 2021, 00:38:08
De calibratie werd sowieso gedaan met alles uit qua iris, tonemapping etc. Zoom was uiteraard anders, maar dat maakt niet uit omdat de meter toch maar op een punt meet. Wat dan wel zal afwijken is de absolute lichtopbrengst lijkt me, maar in feite is dat niet relevant. Scherm kan ik me iets bij voorstellen, maar de vraag is hoeveel als je ook gewoon een 1.0 wit scherm hebt. Qua kleur zou het dan geen issue mogen zijn. Grayscale kan ik me iets bij voorstellen omdat dat door reflecties beïnvloed wordt, maar onze ruimtes zijn qua duisternis redelijk vergelijkbaar. Maar goed, wellicht dat anderen hier meer over kunnen zeggen. Thuis meten zal altijd het beste zijn, dat lijkt me duidelijk.

Werner was verder overigens erg tevreden over de JVC qua kleur, grayscale en helderheid na 1000 uur op de lamp.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Ik vind zelf de BD mooier dan de UHD.
Maar het is indd een goeie/mooie film.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Als alles mee zit volgt er in September een show bij CineMike.

Kom maar eens kijken naar onze Lumagen versie.  8)

Quote from: Teejoo on July  3, 2021, 21:28:54
Dat doet hij ook met de Lumagen hoor. Die verkopen ze ook. Maar wel een must vind ik aks je een processor koopt. Dan wil ik ook 100% eruit halen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#4515
Ik denk dat we zoals ik ook al aangaf snappen dat in de eigen ruimte calibreren de beste optie is, maar daar hangen idd praktische bezwaren aan. Desondanks is het in elk geval een flinke verbetering tov niet calibreren en zal het resultaat over het algemeen redelijk goed zijn. Ik heb er verder te weinig verstand van.

Maar goed om te weten dat CM nu ook calibreert met de juiste tools. Dan kun je een Lumagen idd ook correct uitleveren.

Teejoo

#4516
Wat me verder ook duidelijk is geworden is dat de kwaliteit van de calibratie ook primair wordt bepaald door de afweging en keuzes die de calibrator maakt op basis van de cijfers en zo de bijstelling doet. Dat vond ik ook interessant om te zien.

papaleo

Wat Vik zojuist al schetste is ook de reden om 'nog' niet zelf een 3D-LUT calibratie uit te gaan voeren met mijn Lumagen/JVC... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

@Theo, zeker een pracht film, man wat heb ik daarvan genoten. Beeld super en geluid een 10+ als je het mij vraagt. Zit veel midslam in waar de x12 subs aardig mee weg komen. Heerlijk.

De 3D lut is zeker een moeilijk iets als je het goed wilt doen. Werner is met de 3D lut cali voor in mijn Envy een week bezig geweest en mijn scherm stond toen bij hem dus daaop heeft hij de metingen gedaan.
Daarna bij plaatsing en latere her calibratie is 'de meester' een hele dag bezig geweest om alles na te lopen en na te meten in mijn ruimte.
Tja, ik kan moeilijk van die man verwachten dat hij een week in de logeerkamer slaapt  :-X
Maar het was het waard LOL

Ik zelf ben ook voor 'thuis calibraties' en gelukkig komt Werner dat ook doen maar ik weet bv van Frank dat die mij vroeger altijd vertelde dat het niks uitmaakte, zelfs niet met een ander scherm.
Daar had ik toch echt toendertijd al mijn vraagtekens bij maargoed hij is zeker wel ook een 'meester' in dit alles.
Geen idee maar CM zal het zeker wel weten want dat is geen pannekoek.
Zal wel altijd een moeilijk verhaal worden om zoiets thuis te laten doen omdat het zo enorm veel uren kost als je het goed wilt doen (wat de enige optie is naar mijn mening).

Mijn calibratie is overgens door madVR in hun cloud gezet zodat als er ooit iets fout gaat of je huis brand af (  :nowink: ) je zo jou 3D lut cali in een ander unit kan laden
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ja die Lumagen 5348 lijkt zelfs mij (ik van de concurent) een pracht machine dus inderdaad heeft Jim goed opgelet bij zijn CM bezoekje want het is een flinke stap voorwaarts zeggen oud model Lumagen bezitters die upgraden naar dit toestel. Zeker een interessant ding.
Daar zal zelfs ik tegen overstappen  :clapping:

Wat kost dat moois eigenlijk als ik vragen mag?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: Teejoo on July  3, 2021, 22:31:45

Dus Pascal, je bent welkom voor de 2e ronde!  ;)

Bedankt voor de uitnodiging (wederom) Teejoo! En zal deze keer mijn rode bril thuis laten :P
In hoeverre stak het rood erbovenuit in de pre-cal bij Werner?
Ben ook echt eens benieuwd naar je veranderingen de laatste tijd, je bent idd flink bezig geweest met meten, meten en nog eens meten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#4521
Quote from: PascalP on July  4, 2021, 13:51:00
Bedankt voor de uitnodiging (wederom) Teejoo! En zal deze keer mijn rode bril thuis laten :P
In hoeverre stak het rood erbovenuit in de pre-cal bij Werner?
Ben ook echt eens benieuwd naar je veranderingen de laatste tijd, je bent idd flink bezig geweest met meten, meten en nog eens meten ;)
Dat rood stak er goed bovenuit! Dat was ook veel meer dan je normaal van de lamp zou verwachten. Komt simpelweg omdat ik een deel van de settings kwijt was, en door Corona niet eerder kunnen gaan. Verbazend hoe snel je toch went aan verkeerde kleuren.

Idd nog veel veranderd sinds jouw bezoek! Ik vind het nu in elk geval klinken zoals ik het graag heb, inclusief een mooi sub fundament. Ik denk dat je nu wel tevreden bent met Morgan Freeman 😉

Komende tijd ook nog eens werken aan een stereo preset en nog wat experimenteren met enkele settings, o.a. target, aantal filters hoeveelheid vroege reflecties.

PascalP

Klinkt goed Teejoo  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Hoi Theo,

Ik zag dat je nogal je onvrede uitte tav de afstandsbediening van de Trinnov op AVS. Dacht eerlijk gezegd "het valt toch wel mee", totdat ik vandaag aan de slag ging met een Marmitek IR extender, die ik nodig heb als de Trinnov achter Adamantium verdwijnt.. Heb altijd recht voor de Trinnov gezeten en dan werkt het prima, maar kwam er dus vandaag achter dat als je een beetje onder een hoek moet richten, dat er helemaal niets gebeurd.... Het lijkt wel of ze de IR-ontvanger in een tunneltje hebben ingebouwd gezien de zeer kleine ontvangsthoek. Ondertussen heb ik een oplossing gevonden, maar toch :embarassed: Zijn bij jou de problemen ondertussen opgelost? (En zo ja, hoe)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

#4524
Quote from: Jean Sibelius on July 10, 2021, 19:46:46
Hoi Theo,

Ik zag dat je nogal je onvrede uitte tav de afstandsbediening van de Trinnov op AVS. Dacht eerlijk gezegd "het valt toch wel mee", totdat ik vandaag aan de slag ging met een Marmitek IR extender, die ik nodig heb als de Trinnov achter Adamantium verdwijnt.. Heb altijd recht voor de Trinnov gezeten en dan werkt het prima, maar kwam er dus vandaag achter dat als je een beetje onder een hoek moet richten, dat er helemaal niets gebeurd.... Het lijkt wel of ze de IR-ontvanger in een tunneltje hebben ingebouwd gezien de zeer kleine ontvangsthoek. Ondertussen heb ik een oplossing gevonden, maar toch :embarassed: Zijn bij jou de problemen ondertussen opgelost? (En zo ja, hoe)

Groeten, Jan
Ik heb de ir code voor het aan en uitschakelen van de optimizer laten uitschakelen, en de extender er zo recht mogelijk voorgezet. Ik weiger toch echt zo'n ding op het display te plakken. Maar ik zie nog bijna altijd source selection als ik het volume omhoog en omlaag doe. Stelletje prutsers.

Maar het probleem is dus zeker nog een issue! Hoe los jij het dan op?