Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

#4475
In het overzicht valt me wel op dat er een aanzienlijk verschil is tussen de beperkte gemeten laag extensie van het linker kanaal tov rechts, dat zou ik even opnieuw meten of vergelijken met vorige metingen

edit; zie nu ook dat de grafiek behoorlijke verschillen laat zien tussen L en R, dus je kamer gooit daar klaarblijkelijk toch wat roet in het eten.
om eea uit te sluiten zou je de speakers eens kunnen omwisselen, dan ben je iig zeker dàt het enkel aan de kamer/opstelling ligt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Weer flink bezig geweest Teejoo! Vond het al stil in je topic de laatste tijd ;)
Hoe heb je de sub nu staan dan? Beide achter naar de surrounds?

Gisteren hier trouwens ook even Dragonheart erin, Duitse BD met Auro3D.
Wou gewoon even proberen wat de Acurus doet als hij een Auro signaal binnen krijgt, maar is dan gewoon DTS-HD, dacht altijd dat Auro een aparte track was, maar blijkbaar zit het in de DTS-HD als je een pre-pro hebt met ondersteuning ervoor?

Robin Hood trouwens ook best een aardige film, leuk popcorn vermaak :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#4477
Quote from: Dirk on June 19, 2021, 11:57:25
In het overzicht valt me wel op dat er een aanzienlijk verschil is tussen de beperkte gemeten laag extensie van het linker kanaal tov rechts, dat zou ik even opnieuw meten of vergelijken met vorige metingen

edit; zie nu ook dat de grafiek behoorlijke verschillen laat zien tussen L en R, dus je kamer gooit daar klaarblijkelijk toch wat roet in het eten.
om eea uit te sluiten zou je de speakers eens kunnen omwisselen, dan ben je iig zeker dàt het enkel aan de kamer/opstelling ligt
Daarom schreef ik dat al erbij, hebben we het vorige keer ook al over gehad  ;). Dat is de ruimte, was ook al bij de nautilussen. Hier valt het alleen meer op bij de M&K's. Maakt verder ook niet uit, ziet er alleen meettechnisch erg afwijkend uit.

Dirk

dat van je B&W's eerder had ik gemist...blij dat het jou dus niet ontgaan was  ;D :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Quote from: PascalP on June 19, 2021, 12:10:01
Weer flink bezig geweest Teejoo! Vond het al stil in je topic de laatste tijd ;)
Hoe heb je de sub nu staan dan? Beide achter naar de surrounds?

Gisteren hier trouwens ook even Dragonheart erin, Duitse BD met Auro3D.
Wou gewoon even proberen wat de Acurus doet als hij een Auro signaal binnen krijgt, maar is dan gewoon DTS-HD, dacht altijd dat Auro een aparte track was, maar blijkbaar zit het in de DTS-HD als je een pre-pro hebt met ondersteuning ervoor?

Robin Hood trouwens ook best een aardige film, leuk popcorn vermaak :)
De subs staan links en rechts achter in de hoeken. Ik heb eigenlijk geen idee hoe Auro is opgebouwd. Dacht ook dat het een eigen format was. Hoe was die duitse blu-ray qua beeld en geluid? Is het wel ook engels?

Teejoo

#4480
Quote from: Dirk on June 19, 2021, 12:34:12
dat van je B&W's eerder had ik gemist...blij dat het jou dus niet ontgaan was  ;D :thumbs-up:
Ik ga wel eens kijken of ik niet een simpel plaatje kan 3d printen bij Atmoz waarin ik een libelle kan verwerken en dat past op de mic om het perfect horizontaal op te stellen. Want dat is bijna niet te doen zoals je zelf ook wel ervaren hebt.

PascalP

Quote from: Teejoo on June 19, 2021, 12:36:24
De subs staan links en rechts achter in de hoeken. Ik heb eigenlijk geen idee hoe Auro is opgebouwd. Dacht ook dat het een eigen format was. Hoe was die duitse blu-ray qua beeld en geluid? Is het wel ook engels?

Ja zitten een Duitse en Engelse DTS-HD 7.1 track bij (beide dus met Auro geïmplementeerd) en ook Duitse en Engelse subs.
Heb de film verder niet gekeken, was puur ff om te testen wat de Acurus doet met Auro.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Vraag me af of ik een auro disc heb in mijn collectie. Ik heb een beetje het idee dat het primair om Duitse uitgaves gaat.

Teejoo

Vanavond weer eens Ratatouille gekeken vanaf blu-ray. Ik vind de film sowieso geweldig, erg mooi beeld, zij het wat soft. Maar dat audiospoor is pas echt fantastisch. Let wel, we hebben het over een film uit 2007 met een 5.1 PCM-EX track.. In alle opzichten gewoon referentie, helemaal als je hem via de Dolby upmixer naar alle kanalen stuurt: natuurlijkheid, omgevingsgeluid, sublaag en steering. Ook geregeld leuke scenes waarbij iemand of iets van voor naar achter of andersom, en dan het liefst dwars door de ruimte gaat.




anton

Meen dat Jumanji ( de latere versie met Dwayne Johnson) een Auro track heeft op de uhd.....

MLCinema

Quote from: anton on June 20, 2021, 07:34:30
Meen dat Jumanji ( de latere versie met Dwayne Johnson) een Auro track heeft op de uhd.....
Alleen de Duitse uitgave en dan is het nog de vraag of het de uhd is of de blu ray in het doosje.

Wat betreft ratatouille, geweldige film in alle opzichten. Heb hem al een paar keer bijna in de US op uhd besteld. Komt binnenkort ook uit in de UK, wie weet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

anton

Gauw even naar de zolder gelopen: heb de blu ray Jumanji, welkome to the jungle, met idd een auro 3d track, de volgende film heeft dts.x track.

Jefften

#4487
Passengers op blu ray heeft ook een Auro 3D track.
De UHD een Atmos

Ik heb ook geprobeerd auro 3D settings in de AV8805A op te krijgen.
Maar ik kreeg deze optie niet in het menu alleen DTS neutral X

Zou hier dan de auro 3D in verwerkt zijn?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

MLCinema

Quote from: Jefften on June 20, 2021, 10:05:54
Passengers op blu ray heeft ook een Auro 3D track.
De UHD een Atmos

Ik heb ook geprobeerd auro 3D settings in de AV8805A op te krijgen.
Maar ik kreeg deze optie niet in het menu alleen DTS neutral X

Zou hier dan de auro 3D in verwerkt zijn?
Nee is echt een ander spoor. Ik moet ook handmatig switchen bij de Denon als ik de demo disc van Auro pak. Gewoon even omzetten naar Auro 3d via de AB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#4489
Van Jumanji heb ik alleen de blu-ray. Deel 2 is met DTS-X track.

Passengers zie ik alleen 5.1 DTS-MA spoor.

Teejoo

Vanavond we are friends aan het kijken.. Welcome to da club qua sound!  8)

skyfox

Quote from: Teejoo on June 20, 2021, 11:09:30
Van Jumanji heb ik alleen de blu-ray. Deel 2 is met DTS-X track.

Passengers zie ik alleen 5.1 DTS-MA spoor.
Mijn Passengers bluray heeft idd een Auro3D track. Zelfde geldt voor m'n bluray's van Bankier van het Verzet en Darl Tower. Ook heb ik een schijf van Tiesto in Auro gemixt.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

bmateijsen

Quote from: Teejoo on June 19, 2021, 23:45:02
Vanavond weer eens Ratatouille gekeken vanaf blu-ray. Ik vind de film sowieso geweldig, erg mooi beeld, zij het wat soft. Maar dat audiospoor is pas echt fantastisch. Let wel, we hebben het over een film uit 2007 met een 5.1 PCM-EX track.. In alle opzichten gewoon referentie, helemaal als je hem via de Dolby upmixer naar alle kanalen stuurt: natuurlijkheid, omgevingsgeluid, sublaag en steering. Ook geregeld leuke scenes waarbij iemand of iets van voor naar achter of andersom, en dan het liefst dwars door de ruimte gaat.





Is heel lang 1 van mijn favoriete demo's geweest 8)

Teejoo

Quote from: bmateijsen on July  1, 2021, 21:26:34
Is heel lang 1 van mijn favoriete demo's geweest 8)
En terecht! Die regen bijvoorbeeld is nog beter dan de Dolby Atmos demo disc! :headbanging:

Teejoo

Calibratie van de N7 bij Werner!

reza

Zou je Werner dat wel laten doen :blink: :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Nice... 'de meester' aan het werk  :worship:
Gelijk ff die MadVR checken Theo?  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4497
Quote from: buckler on July  3, 2021, 12:30:10
Nice... 'de meester' aan het werk  :worship:
Gelijk ff die MadVR checken Theo?  :clapping:
Zeker heb ik de Envy bekeken. Fantastisch gewoon zo'n videoprocessor! Dat gaat er tzt toch wel komen. Ik vind het echt een flink verschil.

Wel meteen een vraag: hoe stel jij die 21:9 stretch in bij jou? Is dat door het 'zwarte balken menu' op 100% te zetten? Ik weet niet meer precies hoe het heet.

Teejoo

#4498
Quote from: reza on July  3, 2021, 11:30:39
Zou je Werner dat wel laten doen :blink: :D
Tja, iemand moet het doen  :D

Die man weet echt wel hoe het moet. Ik denk echt wel een van de meest ervaren calibrateurs die we hebben. Mijn N7 was dus los van de lamp veroudering ook al sinds de DTM update waarbij alles is gewist ook flink van slag geweest omdat ik toen niet van alles goed foto's had gemaakt qua kleuren. Het ziet er nu weer geweldig natuurlijk uit zonder irritante rode zweem.

Daarnaast was het ook weer leerzaam en leuk om diverse opties qua scalers te bespreken.

Teejoo

Nog een screenshot 😎