Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#4450
Quote from: Blue-Eyes on May  9, 2021, 22:46:22
Als je in het vervolg een iets voorspelbaardere weg bewandeld .... Had ik de 7 kanaals EV wel willen hebben... :D
Nou, ik had het toch al vaak genoeg aangegeven dat ook die Arcam tzt vervangen ging worden :D. Was alleen iets sneller dan gedacht ;).

En Atmoz kan hem goed gebruiken in z'n nieuwe HT, dus dat was ook meteen geregeld.

MLCinema

Zo'n dikke Classe op de 4 Atmos kanalen[emoji13]. Held! Nu is de versterking weliswaar gelijk maar hangen er nog B&W in toch? Wil je daar ook nog naar M&K?

Prachtige toren zo en veel luister/kijk plezier gewenst!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

My two cents, ik zou die B&Ws lekker laten hangen. Tenzij je echt hoort dat ze de bubbel verstoren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

B&W's icm met de MK's bij Teejoo klinkt gewoon top, heb er niks geks/verstorends aan gehoord en de bubbel is enorm.  :angel:
Dus of het met MK's dan nóg beter kan worden...? wie weet ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on May 12, 2021, 09:04:45
B&W's icm met de MK's bij Teejoo klinkt gewoon top, heb er niks geks/verstorends aan gehoord en de bubbel is enorm. :angel:
Dus of het met MK's dan nóg beter kan worden...? wie weet ;)
Dit dus. Het is echt goed genoeg.

reza

Quote from: skyfox on May 12, 2021, 09:03:13
My two cents, ik zou die B&Ws lekker laten hangen. Tenzij je echt hoort dat ze de bubbel verstoren.


Ik denk dat de B&W,s ook niet onder doen voor de m&k.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on May 12, 2021, 13:15:37

Ik denk dat de B&W,s ook niet onder doen voor de m&k.
Dat is ook zo. Als mijn kamer breder was geweest had ik de B&W custom serie ook wel getest.

buckler

Nou dan kan ik jullie uit de droom helpen...
Maat van me heeft in zijn ht ruimte altijd JBL Synthese gehad en was overgegaan naar B&W CCM8..?  En dat waren dure jongens kan ik je zeggen.
Nou vanaf de eerste tonen viel het zwaar tegen, klonk vlak en met weinig dynamiek.
Binnen de kortste keren konden de B&W's weer weg en werden de JBL's weer in gebruik genomen en dat was echt een stap vooruit.
Dan ben ik nog van mening ,en hij ook toen hij het bij mij hoorde, dat MK beter klinkt dan zijn JBL's

Nou zou het bij atmos allemaal wel meevallen denk ik en ik zou jou B&W's ook gewoon lekker laten hangen Theo.
En het ziet er ook schitterend uit met die kast erom heen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#4458
Ik weet niet precies welke serie Teejoo heb hangen maar de ct7.5 serie klinkt wel echt heel goed!!
Maar ieder zijn ding uiteraard.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Geloof ik gelijk, absoluut. Is echt een prachtige top set in een prachtige ruimte.
Ik doel dan ook zeker niet op Theo zijn ruimte of op zijn set want niks dan lof daarover maar meer op dat als hij b&w had genomen het zeer waarschijnlijk niet beter had geklonken dan de set die hij nu heeft.
Weet ik wel zeker eigenlijk.
Atmos speakers zijn toch minder belangrijk dan de grondlaag en al helemaal tov de l/c/r front speakers.
Meer wou ik er niet mee zeggen hoor.

Ps, en ik was/ben altijd gek van b&w geweest en heb meerdere sets ervan gehad en heb zelfs de afgelopen 25 jaar geen ander merk gehad (ja nu MK dan) en altijd zeer van genoten maar de inbouw speakers is wel wat anders qua klank.
Het was in ieder geval een grote tegenvaller, helaas.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#4460
In de States worden de m&k,s juist ingeruild voor de ct7.5 serie :D omdat ze beter zouden klinken.
Spare Change heeft ook wel een interessant filmpje daar over gemaakt. Dus niet iedereen is het met je eens..
Zoals svs enige jaren geleden een trend was in Nederland, is m&k dat nu. Wij lopen altijd achter op de States. Begrijp me goed, de m&k,s klinken goed maar zijn niet de "heilige graal" hoor. Er zijn vele andere monitoren die ontzettend goed/beter klinken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Ik wilde geen discussie starten maar was gewoon benieuwd vanwege de effort die Teejoo gestoken heeft in het in lijn brengen van de versterker. Niet bedoelt als aanval. Ik ken de set niet maar was gewoon benieuwd. Ik geloof direct dat het goed klinkt met de B&W in combinatie met de M&K en overige componenten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

buckler

Zijn dat dezelfde mensen die op Trump stemde? :clapping:
Nee geintje, iedereen zijn eigen smaak natuurlijk zoals je zegt (ook al snap ik het totaal niet).
Ik zelf geloof er niet zo in maar meer in wat ik zelf hoor of zie.
Begrijp me niet verkeerd aub de speakers die jij benoemt en/of die Theo heeft als atmos ken ik niet. Athans ik ken ze wel maar heb ze nooit zelf gehoord. De duurdere grotere (ik dacht CCM? Was in ieder geval een 800 lijn) heb ik wel zelf gehoord en dat viel dus ronduit tegen.
Dat MK nu volgens vele hier wat teveel gehyped word snap ik ook wel.
We schrijven er misschien wat te veel over maar ik kan alleen voor mezelf spreken en ik vind ze echt gruwelijk goed en een flinke upgrade tov mijn oude Nautilussen (al genoot ik daar ook van).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Kamdioblitz on May 12, 2021, 22:25:24
Ik wilde geen discussie starten maar was gewoon benieuwd vanwege de effort die Teejoo gestoken heeft in het in lijn brengen van de versterker. Niet bedoelt als aanval. Ik ken de set niet maar was gewoon benieuwd. Ik geloof direct dat het goed klinkt met de B&W in combinatie met de M&K en overige componenten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee joh, daarom is het toch een forum. Gewoon je vraag stellen of je mening geven.
Doet Reza en ik ook toch?
Niks mis mee wat mij betreft.
Sterker nog ik kan het altijd wel waarderen als iemand voor zijn mening uitkomt.

Maar sorry, ik wil Theo zijn topic niet vervuilen :-X
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Vanavond genoten van Miss Sloane (iTunes aankoop). Erg goede film, ok beeld maar met een super audiotrack. Echt de hele tijd een mooie grote surroundbubble.


skyfox

Jaaaaa, briljante film! Eenmaal in het vliegtuig gezien (maar het einde gemist) en later nog een keer thuis gekeken. Enorm van genoten!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

Goede actrice . Molly's game al gezien ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo


Teejoo

#4468
Vanavond DragonHeart (iTunes aankoop) gekeken. 25 Jaar oud inmiddels, eerst op VHS, toen op DVD en nu dus als 1080P iTunes formaat. Erg leuk om weer eens te zien, en dankzij de dolby upmixer erg leuk om de draak 360graden rondom te horen vliegen en vertellen.


bmateijsen

Dit was mijn allereerste DVD en de surroundmix was toen echt al heel goed gedaan.... Ik vond het echt demo-materiaal ;-D.

Teejoo

Quote from: bmateijsen on June  8, 2021, 15:18:04
Dit was mijn allereerste DVD en de surroundmix was toen echt al heel goed gedaan.... Ik vond het echt demo-materiaal ;-D.
Idd! Maar zelfs op VHS met prologic was het toen al cool!

maximus79

Blijft een leuke film, er is in Duitsland een geremasterde versie met veel beter beeld dan de huidige BD en atmos geluid!!

Weet niet hoe het beeld van de iTunes versie is.

https://caps-a-holic.com/c.php?d1=15807&d2=15808&c=6010
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#4472
Quote from: maximus79 on June  8, 2021, 15:47:03
Blijft een leuke film, er is in Duitsland een geremasterde versie met veel beter beeld dan de huidige BD en atmos geluid!!

Weet niet hoe het beeld van de iTunes versie is.

https://caps-a-holic.com/c.php?d1=15807&d2=15808&c=6010
Beeld is idd matig.

Teejoo

#4473
Afgelopen periode bezig geweest met de verdere optimalisatie van mijn HT. Er is veel veranderd het afgelopen jaar, en dat kost bij mij altijd veel finetuning om het te kringen zoals ik het wil en de puntjes op de i te zetten. Stappen die ik inmiddels genomen heb:

  • Subs definitief achter geplaatst: ik heb nu een mooi integrerend en gebalanceerd laag fundament voor de M&K's.
  • -10dB Attenuaters geplaatst voor alle kanalen. Dat was een mooi experiment dat heel goed uitpakte! Ruis weg, maar vooral veel meer rust omdat de gain van de amps nu exact matcht met de output van de Trinnov. Daardoor heb je als het ware een grotere resolutie in je volumeregelingen.
  • Als uitgangspunt bij de optimizer Phase & Amplitude gebruiken ipv according to L&R. Een setting die Bjorn destijds heeft gekozen bij de Nautilus set en die daar ook het beste klonk. Nu ik alles gelijk heb is de A&P toch wel heel spectaculair moet ik zeggen.
  • En als laatste veel gemeten.. En dat vind ik toch wel een nadeel van de Trinnov. Bij elke verschuiving of hardware matige wijziging moet je opnieuw meten. En dat luistert erg nauw omdat je elke cm en hoek hoort zodra je de remapping gebruikt. Ik vind het jammer dat je een parameters handmatig kunt aanpassen.
  • Wel nu ook een multipoint meting gedaan met 5 meetpunten op de hoofd luisterplek.

To do:

  • Optimizer verder finetunen nu ik een keuze heb gemaakt welke meting het beste klinkt
  • Projector calibreren
  • Kijken naar een scaler. Niet filmisch verantwoord wellicht, maar ik vind die stretch functie toch wel interessant bij mijn 21-9 scherm.

Hieronder enkele screenshots: Het bandwidth verschil komt door de kamerinvloed waardoor de bass limited S150 soms toch een grotere freq bereik heeft. Omdat de 2e sub ook een groen lijn is heb ik die even uitgevinkt voor het overzicht. Hij loopt verder bijna gelijk aan de 1e sub 1qua freq verloop.
Maar verder een erg goede meting al zeg ik het zelf  ::)

Teejoo

#4474
Gisteravond de UHD van Robin Hood 2018 gezien. Ik vond het een leuke variant op de 2010 versie met Russel Crow.

Mooi beeld en echt referentie geluid! Erg spectaculair, constant ambiance geluid om je heen en coole directionele geluiden met veel 'oor' voor details. En een fantastisch laag!