Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Cool hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

#4426
Vraagje: kun je bij de Oppo 203 ook de subs dimmen? Ik kan het niet vinden.

skyfox

Gaat helaas niet lukken, Theo.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on May  8, 2021, 23:19:06
Gaat helaas niet lukken, Theo.
Mmm. Jammer. Ik vind dat juist super op de Panasonic.

Teejoo

Ik heb vandaag dus alles opnieuw aangesloten. De CA2200 staat op de fronts. De nieuwe CA5200 heb ik aangesloten op C, SR, SL. SBR en SBL. De andere CA5200 staat op de 4 atmos kanalen.

Uiteraard klopt de gain van de Atmos kanalen nu niet meer, maar desondanks klonk Hunter Killer erg indrukwekkend. Niet dat het bij de Atmos kanalen vergeleken met de Arcam een enorm verschil is aangezien de Arcam uiteraard ook een erg goede eindversterker is. Maar je verbeterd wel weer je homogeniteit.

Wat ik wel nog ga doen naast opnieuw inmeten (zucht) is de Rothwell in-line attenuators testen. Ik heb er nu 2 binnen, en verwacht hiermee de ruisdrempel fors te verlagen en een optimale uitsturing van de Trinnov te bewerkstelligen. Met dat laatste verwacht ik ook qua resolutie en dynamiek het puntje op de i te zetten. De subs staan inmiddels ook op hun definitieve plek links en rechts achter, dus daarom is die nieuwe meting ook nodig.

Je merkt wel dat je weer een verwarming erbij hebt... Lang leve de airco!

Hunter killer was in elk geval erg indrukwekkend, wat een spektakel over alle kanalen!





skyfox

Quote from: Teejoo on May  8, 2021, 23:46:12
Mmm. Jammer. Ik vind dat juist super op de Panasonic.
Snap ik. Die functie zou voor mij de enige reden zijn om mijn CXUHD (Cambridge speler op basis van Oppo incl software, maar zonder het analoge bord) te verkopen en alsnog een Pana in huis te halen. Destijds deze gekocht na een gesprek met Vik, qua beeld en geluid gewoon erg goed. Alleen het gemis van een subtitel dimming functie...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on May  8, 2021, 17:26:34
Alleen nog even opruimen en bekabeling verder fatsoeneren. En de LEDs afplakken.

Het rack is nu 7 cm hoger geworden. Maar het ziet er wel cool uit moet ik zeggen..

Mooi stapel apparatuur zo Theo! 8) Hopelijk kan de vloer het gewicht houden :tounge:

Qua 'cool' had ik ook zo mijn bedenkingen, want het zal wel flink wat warmte genereren, maar echt een hele mooie oplossing zo O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Quote from: skyfox on May  9, 2021, 08:15:19
Snap ik. Die functie zou voor mij de enige reden zijn om mijn CXUHD (Cambridge speler op basis van Oppo incl software, maar zonder het analoge bord) te verkopen en alsnog een Pana in huis te halen. Destijds deze gekocht na een gesprek met Vik, qua beeld en geluid gewoon erg goed. Alleen het gemis van een subtitel dimming functie...

Voor mij ook het enige nadeel van de Sony t.o.v. de Pana die ik had
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on May  9, 2021, 08:25:24
Mooi stapel apparatuur zo Theo! 8) Hopelijk kan de vloer het gewicht houden :tounge:

Qua 'cool' had ik ook zo mijn bedenkingen, want het zal wel flink wat warmte genereren, maar echt een hele mooie oplossing zo O0
De versterkers hebben voldoende ruimte en alles is open eromheen, maar je merkt het wel gewoon aan de ruimte temperatuur.
Het is wel zo dat de bovenste het warmst wordt door de stapeling, dat was met de Arcam ook al zo. Hij is ook niet warmer dan de Arcam. Die was qua aanraking wellicht nog warmer. Maar wellicht eens experimenteren met een ventilator op de 2e zodat de bovenste alleen z'n eigen warme heeft.

Zo'n ding gebruikte de vorige eigenaar.

Teejoo

Quote from: PascalP on May  9, 2021, 08:31:24
Voor mij ook het enige nadeel van de Sony t.o.v. de Pana die ik had
Ik dacht echt dat de Oppo dat ook kon.

buckler

Zet eens zo'n AC Infinity cool unit erboven Theo, werkt super en gaat je je kop niet kosten.

Ps, het begon gisterenavond ook wel flink wat warmer te worden met de buiten temp he
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

fugazi_2009

Subs gewoon uit zetten, gedimd of niet het leidt alleen maar af en vaak klopt het ook nog niet. Ok, ik geeft toe bij een Japanse film oid heb ik ze ook aan staan.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

PascalP

Quote from: fugazi_2009 on May  9, 2021, 09:32:28
Subs gewoon uit zetten, gedimd of niet het leidt alleen maar af en vaak klopt het ook nog niet. Ok, ik geeft toe bij een Japanse film oid heb ik ze ook aan staan.

Engelse subs aanzetten, dan klopt het wel altijd ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on May  9, 2021, 09:35:35
Engelse subs aanzetten, dan klopt het wel altijd ;)
Precies, dat doe ik ook. Mijn vrouw vind het gewoon fijner.

fugazi_2009

Quote from: PascalP on May  9, 2021, 09:35:35
Engelse subs aanzetten, dan klopt het wel altijd ;)

Die zulllen inderdaad beter kloppen. Maar ook daar heb ik zelden behoefte aan. Hoewel ik ze bij Snatch wel de neiging had aan te zetten. Dat plat Engels werd mij ook te erg.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#4440
Quote from: buckler on May  9, 2021, 09:08:30
Zet eens zo'n AC Infinity cool unit erboven Theo, werkt super en gaat je je kop niet kosten.
Ik heb eens op de site gekeken en ze hebben veel variaties, los van de blaasrichting: welke heb jij?

Edit: valt wel mee: verschillen zitten ook in de breedte.

Ik vraag me wel af of ze hoorbaar zijn.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on May  9, 2021, 09:37:24
Precies, dat doe ik ook. Mijn vrouw vind het gewoon fijner.

Dan ben je uitgepraat he?  ;D Het is natuurlijk ook maar wat je gewend ben. Zelf is 80% van mijn werk in het Engels en mijn vriendin heeft zolang in de US gewoond dat, hoewel ze Nederlands is, ze nog steeds automatisch overschakelt naar Engels als ze boos is of als er iets bijzonders gebeurd waar ze op moet reageren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#4442
Quote from: fugazi_2009 on May  9, 2021, 09:43:09
Dan ben je uitgepraat he?  ;D
Idd  ;D

Het moet wel voor beide kijkers ontspannen blijven en ik stoor me er niet aan zolang ik kan dimmen.

Teejoo

#4443
Ik heb nog even naar die fans gekeken en laat het even zo. Ik verwacht toch dat ik ze ga horen. Het is zoals gezegd ook meer de warmte in de ruimte die me opviel.

vik

Dit valt me een beetje van je tegen Jack   :D

Quote from: fugazi_2009 on May  9, 2021, 09:32:28
Subs gewoon uit zetten, gedimd of niet het leidt alleen maar af en vaak klopt het ook nog niet. Ok, ik geeft toe bij een Japanse film oid heb ik ze ook aan staan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

#4445
Sorry foute post... was de bedoeling dat ik wat naar Leo stuurde op een vraag van hem  :crazy:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

fugazi_2009

Quote from: vik on May  9, 2021, 11:19:10
Dit valt me een beetje van je tegen Jack   :D


Ja, mijn Japans blijft gewoon nog wat roestig  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Ik ben nu die -10dB attenuators aan het testen op L&R. Ik moet zeggen dat dat toch wel fijn klinkt. Ik kan natuurlijk niet direct switchen, maar heb niet het idee dat het het geluid aantast voor zover ik nu hoor.
Maar wat wel hoorbaar is is een toename qua dynamiek!; het klinkt gemakkelijker alsof het bereik nu vergroot is. Ik denk dat dat is omdat het uitgangsvoltage van de processor nu over een groter deel aangespoken wordt omdat de gain van de amp nu exact de optimale waarde heeft (19.1) qua match met de output van de Trinnov.

Ik ga nog wat testen, maar verwacht dus dat ik ze voor alle kanalen ga bestellen. Bijkomend voordeel is dat de ruis ook niet meer hoorbaar is. Want dat is met de komst van de M&K's wel toegenomen.


Teejoo

Vanavond New Amsterdam aan het kijken. Ik vind het sowieso een erg goede serie, maar erg goed beeld en super geluid. Constant geluid over alle kanalen met een erg mooie en natuurlijke surroundbubble.

blue-eyes

#4449
Als je in het vervolg een iets voorspelbaardere weg bewandeld .... Had ik de 7 kanaals EV wel willen hebben... :D


En gefeliciteerd met de Classe, tijdloos mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey