Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Top aankoop Theo... schitterende subs.  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Ik ben ook benieuwd. Heb deze ook gekocht om op zeker te spelen dat het in elk geval ook op gelijk niveau met de rest zit. De REL was natuurlijk zeer interessant, maar ik wil wel een sub die absoluut niet van z'n plek komt. En dat las ik toch in enkele reviews. De REL 1508 was helaas te breed, anders was dat ook een goede kanshebber geweest.

Maar het wordt de komende tijd dus echt vanaf 0 inregelen met en andere subs en andere versterking. En dat is ook wel weer jammer omdat je dan minder zicht hebt op de verschillen omdat teveel tegelijk wijzigd.

Teejoo

#3152
Les nr. 1: koop geen nieuwe subwoofers in Coronatijd als ze de trap op moeten  ::). Dat is geen feest met een mondkapje als je met 2 personen moet sjouwen.. Nietwaar Vik?  ;)

Maar goed, om iets na 12 stond Viktor voor de deur. Leuk om eindelijk kennis te maken!

Subs naar de Teejooscoop verhuisd, waar de Velodynes reeds plaats hadden gemaakt. Beide E-112 subs op de plek van de Velodynes geplaatst en getest of er geluid uitkwamen: Check!

Vervolgens wat gegeten en afscheid genomen van Viktor. Meteen weer naar de Teejooscoop om allereerst de subwoofers echt goed te plaatsen. Bij mij moet dat echt op de mm goed en recht staan, en vervolgens muziek gaan draaien!
Het eerste wat ik moest doen was het volume flink terugdraaien, en langzaam wat bekende nummers de revu laten passeren. Kloppen doet het uiteraard nog niet omdat de Trinnov nog niet is ingemeten met de nieuwe subwoofers, waardoor we bijvoorbeeld teveel sublaag is en de timing niet klopt. Je hoort ze iets na-ijlen. Maar genoeg om een positieve eerste indruk te krijgen!
Ik merk nu al dat ze beter zijn in het mid-bass gebied. Dat viel bij de Velodynes een beetje weg. Maar wat erg opmerkelijk is dat de sub die nu rechts van de luisterpositie zit veel gelijkwaardige klinkt aan de linkersub, terwijl deze laatste direct naast de muur staat en meer richting hoek. De rechter sub staat veel vrijer in de ruimte. Mooi!

Bedankt Viktor voor de snelle levering! Ik ben de komende tijd weer van de straat 😊.

Als alles goed gaat komen de nieuwe eindversterkers maandag-dinsdag

Richard70…

Mooi teejoo. Geniet er van.
Benieuwd hoe het zal klinken als alles is in geregeld.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Martijnst1990

Quote from: Teejoo on November  5, 2020, 16:22:31
Les nr. 1: koop geen nieuwe subwoofers in Coronatijd als ze de trap op moeten  ::). Dat is geen feest met een mondkapje als je met 2 personen moet sjouwen.. Nietwaar Vik?  ;)

Maar goed, om iets na 12 stond Viktor voor de deur. Leuk om eindelijk kennis te maken!

Subs naar de Teejooscoop verhuisd, waar de Velodynes reeds plaats hadden gemaakt. Beide E-112 subs op de plek van de Velodynes geplaatst en getest of er geluid uitkwamen: Check!

Vervolgens wat gegeten en afscheid genomen van Viktor. Meteen weer naar de Teejooscoop om allereerst de subwoofers echt goed te plaatsen. Bij mij moet dat echt op de mm goed en recht staan, en vervolgens muziek gaan draaien!
Het eerste wat ik moest doen was het volume flink terugdraaien, en langzaam wat bekende nummers de revu laten passeren. Kloppen doet het uiteraard nog niet omdat de Trinnov nog niet is ingemeten met de nieuwe subwoofers, waardoor we bijvoorbeeld teveel sublaag is en de timing niet klopt. Je hoort ze iets na-ijlen. Maar genoeg om een positieve eerste indruk te krijgen!
Ik merk nu al dat ze beter zijn in het mid-bass gebied. Dat viel bij de Velodynes een beetje weg. Maar wat erg opmerkelijk is dat de sub die nu rechts van de luisterpositie zit veel gelijkwaardige klinkt aan de linkersub, terwijl deze laatste direct naast de muur staat en meer richting hoek. De rechter sub staat veel vrijer in de ruimte. Mooi!

Bedankt Viktor voor de snelle levering! Ik ben de komende tijd weer van de straat 😊.

Als alles goed gaat komen de nieuwe eindversterkers maandag-dinsdag
Heel mooi! Waar staat nummer 2? :P En welke Velodynes had je ook alweer?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Teejoo

#3155
Quote from: Martijn90 on November  5, 2020, 16:50:10
Heel mooi! Waar staat nummer 2? :P En welke Velodynes had je ook alweer?
Aan de andere zijde van de bank  ;). Ik had 2 SPL-R 1200's.

jossie

De E-112's hebben een ground lift Teejoo, gezien de situatie moet die omhoog gezet. Als het nu bromvrij is kun je het zo laten maar ik verwacht een beter resultaat ungrounded.
Omni !

anton

Mooi speelgoed Teejo  :inlove:, enjoy !!

Staaled

E112's zijn een duidelijke step-up tov je SPL's .

Ga je veel plezier aan beleven ! :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: jossie on November  5, 2020, 17:04:21
De E-112's hebben een ground lift Teejoo, gezien de situatie moet die omhoog gezet. Als het nu bromvrij is kun je het zo laten maar ik verwacht een beter resultaat ungrounded.
Ik hoor nu helemaal niets, maar zal eens testen op het iets uitmaakt. Die schakelaar had ik ook nog niet echt gespot.

Teejoo

Quote from: Staaled on November  5, 2020, 17:24:03
E112's zijn een duidelijke step-up tov je SPL's .

Ga je veel plezier aan beleven ! :thumbs-up:
Nou, de Velodynes zijn toch ook leuke subs hoor!

papaleo

Quote from: Teejoo on November  5, 2020, 17:44:55
Nou, de Velodynes zijn toch ook leuke subs hoor!

Precies...'zijn leuke subs'
Eenmaal JL in the house is er geen weg meer terug,Genietse :music:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Mooi Teejoo!!
En zoals altijd een super service van Viktor.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

mooi feli..al weer flink wat upgrades in huize Teejoo zo dit jaar..gaaf hoor.
Wat ga je nu met de oude velo's doen?

Teejoo

#3166
Quote from: denoontje on November  5, 2020, 19:33:49
mooi feli..al weer flink wat upgrades in huize Teejoo zo dit jaar..gaaf hoor.
Wat ga je nu met de oude velo's doen?
Eentje heb ik al aan een vriend beloofd en die met kuren gaat goedkoop in de verkoop. Het goede nieuws is dat je nog gewoon of de hele backplate of de versterkermodule kunt krijgen bij Velodyne.

En idd zelfs wat erg veel upgrades dit jaar. Normaal ben ik helemaal niet zo.

buckler

Is dat een 1200 Ultra Theo of de gewone oudere 1200r?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on November  5, 2020, 20:29:26
Is dat een 1200 Ultra Theo of de gewone oudere 1200r?
Geen ultra, spl-r 1200

buckler

Oke jammer maar dan pas ik.
Dank je
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Martijnst1990

Quote from: Teejoo on November  5, 2020, 19:41:27
Eentje heb ik al aan een vriend beloofd en die met kuren gaat goedkoop in de verkoop. Het goede nieuws is dat je nog gewoon of de hele backplate of de versterkermodule kunt krijgen bij Velodyne.

En idd zelfs wat erg veel upgrades dit jaar. Normaal ben ik helemaal niet zo.
Wat voor kuren heeft die? Heb altijd al wel eens een Velo willen proberen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Teejoo

Quote from: Martijn90 on November  6, 2020, 07:04:01
Wat voor kuren heeft die? Heb altijd al wel eens een Velo willen proberen :D
Na enige tijd hoor je heel zacht dat hij zelf geluid maakt. Onregelmatige tikjes zou ik het omschrijven. Zodra je audio afspeelt hoor je uiteraard niets, maar het klopt niet.

Martijnst1990

Quote from: Teejoo on November  6, 2020, 08:30:38
Na enige tijd hoor je heel zacht dat hij zelf geluid maakt. Onregelmatige tikjes zou ik het omschrijven. Zodra je audio afspeelt hoor je uiteraard niets, maar het klopt niet.
Ah, helder. Ik zie hem wel langskomen in de markt, dan kan ik er nog even over nadenken :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Het was even pittig inderdaad maar gelukkig waren het geen Fathom versies. Dan hadden we het denk ik zwaarder gehad.  :o  :)

Inderdaad leuk om het gezicht te zien achter de bekende Teejoo.  8)

Je hebt een hele knusse en aangename ruimte maar luisteren en kijken doen we de volgende ronde als alles geleverd is plus afgesteld. Nogmaals heel veel plezier met de JL subs en dank voor de aankoop!  8)


Quote from: Teejoo on November  5, 2020, 16:22:31
Les nr. 1: koop geen nieuwe subwoofers in Coronatijd als ze de trap op moeten  ::). Dat is geen feest met een mondkapje als je met 2 personen moet sjouwen.. Nietwaar Vik?  ;)

Maar goed, om iets na 12 stond Viktor voor de deur. Leuk om eindelijk kennis te maken!

Subs naar de Teejooscoop verhuisd, waar de Velodynes reeds plaats hadden gemaakt. Beide E-112 subs op de plek van de Velodynes geplaatst en getest of er geluid uitkwamen: Check!

Vervolgens wat gegeten en afscheid genomen van Viktor. Meteen weer naar de Teejooscoop om allereerst de subwoofers echt goed te plaatsen. Bij mij moet dat echt op de mm goed en recht staan, en vervolgens muziek gaan draaien!
Het eerste wat ik moest doen was het volume flink terugdraaien, en langzaam wat bekende nummers de revu laten passeren. Kloppen doet het uiteraard nog niet omdat de Trinnov nog niet is ingemeten met de nieuwe subwoofers, waardoor we bijvoorbeeld teveel sublaag is en de timing niet klopt. Je hoort ze iets na-ijlen. Maar genoeg om een positieve eerste indruk te krijgen!
Ik merk nu al dat ze beter zijn in het mid-bass gebied. Dat viel bij de Velodynes een beetje weg. Maar wat erg opmerkelijk is dat de sub die nu rechts van de luisterpositie zit veel gelijkwaardige klinkt aan de linkersub, terwijl deze laatste direct naast de muur staat en meer richting hoek. De rechter sub staat veel vrijer in de ruimte. Mooi!

Bedankt Viktor voor de snelle levering! Ik ben de komende tijd weer van de straat 😊.

Als alles goed gaat komen de nieuwe eindversterkers maandag-dinsdag
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Als je geen brom ervaart gewoon zo laten. Mocht je het toch willen proberen zet ze dan wel eerst even uit voor dat je gaat switchen. Just-to-be sure  ;)

Quote from: Teejoo on November  5, 2020, 17:42:43
Ik hoor nu helemaal niets, maar zal eens testen op het iets uitmaakt. Die schakelaar had ik ook nog niet echt gespot.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike