Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: vik on October 27, 2020, 08:02:58
Hoi Theo.

De REL HT 1508 is ook een uitstekende keuze en zeer fraaie sub. Betaalbaarder als een JL E-112 hoewel ik JL persoonlijk toch net even wat fijner vind.

Persoonlijk vind ik het frequentiebereik onder de 20hz minder van belang. De grootste fun en "oemf" beleving in LFE bij film zit over het algemeen in een frequentie bereik van 25 hz tot 40hz dus leg de focus niet te veel op zaken als output en een bereik below 20hz. Sterker nog in de meeste film mixen zit geen LFE onder de 20 hz.

Kwaliteit en snelheid zijn naar mijn mening belangrijkere zaken.  De REL HT 1508 is een uitstekende keuze en voldoet aan snelheid en kwaliteit. Gaat niet onder de 20hz maar zou ik persoonlijk kiezen boven elke SVS subwoofer maar dat is persoonlijk.  ;)
Hoi Vik, Zo zit ik er ook in. Lager is ook meer overlast. Dat heb ik nu niet, en wil ik ook zo houden. Ik heb de REL destijds bij Atmoz beluisterd en vond het een hele mooie sub voor een zeer mooie prijs.

Teejoo

Quote from: Cobraatje on October 27, 2020, 06:59:47
Dat valt mij qua prijs erg mee, als je tevreden bent met wat je hebt en niet last hebt van het veranderritusvirus, misschien wel de beste optie ;)

Sinds 2018 zijn de E-series amps probleemloos. Interne opbouw is van een hoger niveau dan Velodyne.
Ga je voor JL Audio en wil je topservice aan huis, neem dan contact op met CineMike.
Heeft volgens mij in het HTForum sponsortopic nog steeds een 20% korting topic op alle JL Audio subs lopen.
Scherpste prijs zal denk forumsponsor H&C hifi hebben. Ook zeer goede service maar niet aan huis gebracht en ingeregeld.
H&C hifi verkoopt ook Rel en SVS en zal je een eerlijk advies geven over de kwaliteiten van de verschillende subs.

Veel plezier met kiezen!

Aanvulling: Cinemike verkoopt ook Rel(evt. gemodificeerd) en kan het verschil tussen Rel en JL Audio ook goed duiden.
Ik vind de prijs van een nieuwe Velodyne module best nog veel, wetende dat je dan waarschijnlijk tzt weer een probleem hebt. En dan zijn 2 REL's heel interessant. Ik ga ze sowieso bij Vik kopen, wat het ook wordt.

williams

Hoi mannen ik haak even aan bij de subwoofer discussie .Als het goed is staat er vanmiddag een Rel ht1508 op de stoep .Zodra deze een beetje is ingespeeld laat ik mijn bevindingen wel weten .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: williams on October 27, 2020, 13:21:46
Hoi mannen ik haak even aan bij de subwoofer discussie .Als het goed is staat er vanmiddag een Rel ht1508 op de stoep .Zodra deze een beetje is ingespeeld laat ik mijn bevindingen wel weten .
Dan ben ik benieuwd! Ik denk dat het dat (x2) ook bij mij gaat worden.

buckler

Zou ik ook doen ja... 2X REL 1508.
Offffffff 1 Cinemike passieve 15''
Of natuurlijk gewoon maar €580 neertellen en je huidige sub laten fixen...
Je keuze om niet heel laag te gaan wat bv een 18'' zou doen vind ik een verstandige (en bekende) keuze, ook ik heb dat... ik heb best een gehoorig huis(je) maar kan gewoon vollaan spelen met de Velo zonder dat de buren klagen en dat zal met een sub die heel laag gaat niet lukken denk ik, en ik hou wel van strak , kort en controle.
Alleen daarom zou ik al naar de Cinemike kijken als je toch wat anders wilt. Schijnt retestrak te klinken en als IK zelf de keuze moest maken tussen de 15'' Cinemike of een Fathom f113 dan ging ik voor de cinemike.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Des te meer reden om er 2 te nemen. Ik heb Vik een mail gestuurd mbt de REL subs.

Wel jammer dat het nodig is, want nu ben ik wel erg veel tegelijkertijd aan wijzigingen in mijn set.

buckler

Quote from: Teejoo on October 27, 2020, 19:38:14

Wel jammer dat het nodig is, want nu ben ik wel erg veel tegelijkertijd aan wijzigingen in mijn set.

Dan is het toch heel simpel Theo... gewoon die €580 neertellen en klaar ben je
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on October 27, 2020, 19:44:06
Dan is het toch heel simpel Theo... gewoon die €580 neertellen en klaar ben je
Nou, een nieuwe REL is niet veel duurder dus dan kan ik beter meteen doorpakken.

Ik moest toch al een nieuwe akoestische meting gaan doen, dan maar meteen met nieuwe subs.

Dirk

je moet die 3D-mic ook niet te lang in de doos laten zitten, da's nergens goed voor  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Quote from: williams on October 27, 2020, 13:21:46
Hoi mannen ik haak even aan bij de subwoofer discussie .Als het goed is staat er vanmiddag een Rel ht1508 op de stoep .Zodra deze een beetje is ingespeeld laat ik mijn bevindingen wel weten .
En? Eerste indruk?

reza

Quote from: Teejoo on October 28, 2020, 21:53:41
En? Eerste indruk?

Heftig!!
Vanavond even langs geweest om de predator te voelen, zien, horen, beleven..
Mooi ding en werkt zeer naar behoren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Heb de Rel nu 2 dagen in huis en heb er zo'n 3 uurtje mee gedraaid en ik kan voor nu maar 1woord zeggen WOW .
Wat een gecontroleerd laag is dit en vreselijk snel en voor een gesloten sub gaat dit erg laag met heel veel druk .
Ik had hiervoor een Focal sw 1000 BE waar ik erg tevreden over was en die met gemak de strijd aan kon gaan met de Velodyne's of SVS 's en ik heb er dan ook een tijdje over moeten denken om deze weg te doen , maar wat dat betrefd ben ik net een groot kind en wou ik weer is wat nieuws na 10 jaar.
Waar de Focal een driver had van 13inch heeft de Rel er nu 1 van 15 inch en dat merk je dus goed kwa druk .
Maar waar het mij om te doen was niet zo zeer meer vermogen of zo meer controle en daar is de Rel geweldig in .
De Focal was een gepoorte sub en de Rel dus gesloten vandaar dus meer controle en nu ik dit zo hoor denk ik niet dat ik nog terug ga naar een gepoorte sub .
De meeste klappen  vallen toch niet onder de 20 hz en zitten denk ik meer rond de 30 a 40 hz .
Voor nu heb ik alleen nog maar de sub rechtstreeks op mijn marants receiver aan gesloten zonder de miniDSP er tussen dus hier moet ik nog mee aan de gang , dus er zit nog verdere verbetering in maar voor nu ben ik erg tevreden en kan deze zware jongen van harte aanbevelen .
Het verbaasd me dan ook dat er op dit moment nog reletief weing jongens hier op forum mee draaien .
In zat te lezen dat je zelf in de markt bent voor 2 maal de Rel ht1205 omdat je kwa plaatsing dan beter uit de voeten komt .
Als de kleinere broer ook maar enigzins in buurt komt kwa specs dan denk dat je ook hiermee geen buil valt .
Mocht je toch is willen luistern om wat indruk op te doen dan ben je welkom om is langs te komen .



JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Cobraatje

Mooi dat ie zo goed bevalt :clapping:

'maar wat dat betreft ben ik net een groot kind en wou ik weer wat nieuws na 10 jaar.'
Ahum ik wissel denk ik elk jaar van sub, wat ben ik dan wel niet :D

'Het verbaasd me dan ook dat er op dit moment nog reletief weing jongens hier op forum mee draaien .'
Ik denk dat het komt omdat Rel tot voor kort vooral op muziek gericht was en er voor HT betere opties waren.
Verder zijn de specs voor een 15-incher -6dB@21Hz(waar lig het -3dB punt?) niet erg indrukwekkend en heeft vergelijkbare concurrentie(b.v. SVS, Arendal) op papier betere specs.
Dat zegt niets over hoe de Rel klinkt, zelf ooit de Rel Gibraltar 1 en Rel S-(type vergeten) gehoord en die klonken erg goed.
Toen geen Rel gekocht omdat ik andere merken zoals Rythmik en JL Audio, ook beluisterd, beter geschikt vond voor muziek en HT.

williams

De Rel ht1508 is natuurlijk wel een nieuwe lijn die bedoelt is voor de hometheater markt , dus de uitkomst zou nu anders kunnen zijn .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: williams on October 29, 2020, 09:30:20
Heb de Rel nu 2 dagen in huis en heb er zo'n 3 uurtje mee gedraaid en ik kan voor nu maar 1woord zeggen WOW .
Wat een gecontroleerd laag is dit en vreselijk snel en voor een gesloten sub gaat dit erg laag met heel veel druk .
Ik had hiervoor een Focal sw 1000 BE waar ik erg tevreden over was en die met gemak de strijd aan kon gaan met de Velodyne's of SVS 's en ik heb er dan ook een tijdje over moeten denken om deze weg te doen , maar wat dat betrefd ben ik net een groot kind en wou ik weer is wat nieuws na 10 jaar.
Waar de Focal een driver had van 13inch heeft de Rel er nu 1 van 15 inch en dat merk je dus goed kwa druk .
Maar waar het mij om te doen was niet zo zeer meer vermogen of zo meer controle en daar is de Rel geweldig in .
De Focal was een gepoorte sub en de Rel dus gesloten vandaar dus meer controle en nu ik dit zo hoor denk ik niet dat ik nog terug ga naar een gepoorte sub .
De meeste klappen  vallen toch niet onder de 20 hz en zitten denk ik meer rond de 30 a 40 hz .
Voor nu heb ik alleen nog maar de sub rechtstreeks op mijn marants receiver aan gesloten zonder de miniDSP er tussen dus hier moet ik nog mee aan de gang , dus er zit nog verdere verbetering in maar voor nu ben ik erg tevreden en kan deze zware jongen van harte aanbevelen .
Het verbaasd me dan ook dat er op dit moment nog reletief weing jongens hier op forum mee draaien .
In zat te lezen dat je zelf in de markt bent voor 2 maal de Rel ht1205 omdat je kwa plaatsing dan beter uit de voeten komt .
Als de kleinere broer ook maar enigzins in buurt komt kwa specs dan denk dat je ook hiermee geen buil valt .
Mocht je toch is willen luistern om wat indruk op te doen dan ben je welkom om is langs te komen .
Goed om te horen dat het bevalt!

Ik ga idd voor 2x de 1205, ook omdat ik gewoon een erg goede ervaring heb met meerdere subs. De 1208 is idd nog iets beter, maar die zijn helaas te breed als ik er ook 2 ga plaatsen. En 2 voegt denk ik meer toe dan het verschil in kwaliteit tussen de 1205 en 1208.

Ik ga er ook vanuit dat de 1205 minimaal even goed is als de inmiddels 14 jaar oude Velodyne SPL-R 1200 die ik gewend ben.

Teejoo

#3140
Zojuist de mail verstuurd met de bestelling voor 2 JL Audio E-112's als opvolgers voor de Velodynes. Toch gegaan voor de E-112 omdat er idd in diverse reviews leest dat de REL's net wat te licht zijn qua gewicht en de JL nog strakker en gecontroleerder klinkt.

Door net als met de Velodynes 2 exemplaren in te zetten hoop ik dat ik ook nu weer een mooi gecontroleerd laag kan krijgen zonder voor verdere overlast te zorgen.

We gaan het meemaken!


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Heb een keer een JL bij vik gehoord en was enorm onder de indruk! SPL1200 ook een keer beluisterd. Daarvan ging ik met buikpijn terug naar huis. Waanzinnig apparaat. Aan de kennismaking met JL bewaar ik ook goede herinneringen.

Ene topper eruit, andere erin. Mooi hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Feli...

ik hoop dat mijn 1200ultra's het nog even uithouden[emoji3526]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

Mooi Teejo, ken dit merk van oa Vik zijn ruimte en dat klinkt  :inlove:

blue-eyes

Quote from: Teejoo on November  1, 2020, 19:56:07
Zojuist de mail verstuurd met de bestelling voor 2 JL Audio E-112's als opvolgers voor de Velodynes. Toch gegaan voor de E-112 omdat er idd in diverse reviews leest dat de REL's net wat te licht zijn qua gewicht en de JL nog strakker en gecontroleerder klinkt.

Door net als met de Velodynes 2 exemplaren in te zetten hoop ik dat ik ook nu weer een mooi gecontroleerd laag kan krijgen zonder voor verdere overlast te zorgen.

We gaan het meemaken!



Gaaf, fijne toevoeging, verandering!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#3147
Het kost 'wat' (meer)...maar dan heb je ook wat (véél meer) [emoji857] 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cobraatje

Quote from: Teejoo on November  1, 2020, 19:56:07
Zojuist de mail verstuurd met de bestelling voor 2 JL Audio E-112's als opvolgers voor de Velodynes. Toch gegaan voor de E-112 omdat er idd in diverse reviews leest dat de REL's net wat te licht zijn qua gewicht en de JL nog strakker en gecontroleerder klinkt.

Door net als met de Velodynes 2 exemplaren in te zetten hoop ik dat ik ook nu weer een mooi gecontroleerd laag kan krijgen zonder voor verdere overlast te zorgen.

We gaan het meemaken!



Feli, de E-serie vind ik persoonlijk qua uiterlijk de fraaiste serie van JL Audio.
Je gaat beter laag en meer output krijgen.

Mbt overlast, output kun je terugdraaien om overlast te beperken.
Maar output is niet het enige wat overlast kan geven, zoals jijzelf ook al aangaf diepgang ook.
In mijn situatie gaf de subwoofer Merovinger 1/15HK, flat tot 10Hz overlast.
Blijkbaar zit onder de 20Hz een frequentie die storend is, nu met mijn JL F112 geen klachten meer.

skyfox

Gefeliciteerd met je aankoop! Goede keuze, denk ik, iedereen is enthousiast over JL. Zouden mijn SPL1200 of mijn DD10 het begeven, dan is JL ook bij mij een serieuze kanshebber.

Hopelijk kan je snel weer genieten van je cinema op oorlogssterkte!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9