Dat valt mij qua prijs erg mee, als je tevreden bent met wat je hebt en niet last hebt van het veranderritusvirus, misschien wel de beste optie

Helemaal eens qua plaatsing. De huidige plaatsing links en rechts van de zitplaats, woofer gericht naar de achterzijde lijkt idd optimaal te zijn na het testen van diverse andere plekken. Het gaat nu primair om film.
De huidige Velodynes integreren nu mooi met de rest, hebben ruim voldoende laag en veroorzaken ook geen overlast bij de buren terwijl ik toch goed kan 'knallen'. Ik ga ze wel beide vervangen aangezien ik dan maar 1x een goede nieuwe meting hoef te doen waarmee ik dan kan gaan tweaken in de Trinnov.
Die E112 ziet er ook wel goed uit.
Hoe zit het met de degelijkheid van de huidige generatie JL audio als je kijkt naar de E serie? Over REL hoor je eigenlijk niet zoveel.
Ok geen plaatsingsproblemen, dan is 2 zeker beter.
In mijn ruimte vond ik de JL F112 beter klinken en impactvoller dan de Velodyne DD12.
Ik verwacht dat de E112 ook beter zal zijn dan de DD12 en heeft zeker meer output.
Van wat ik over de Rel HT serie heb gelezen, is het erg veel bang voor tha buck en voor alleen film kan het een goede keuze zijn.
Een tijd geleden er aan gedacht om de Rel als tijdelijke overbrugging aan te schaffen, maar toen voor de XTZ 10.17 Edge gegaan.
Dit vooral vanwege de review van AVForum:
...while the REL handled the transients extremely well, it sometimes missed the more subtle beats."
"However, the more subtle bass effects associated with the motorcycle weaving its way through the racers tended to get a little lost in the mix."
Sinds 2018 zijn de E-series amps probleemloos. Interne opbouw is van een hoger niveau dan Velodyne.
Ga je voor JL Audio en wil je topservice aan huis, neem dan contact op met CineMike.
Heeft volgens mij in het HTForum sponsortopic nog steeds een 20% korting topic op alle JL Audio subs lopen.
Scherpste prijs zal denk forumsponsor H&C hifi hebben. Ook zeer goede service maar niet aan huis gebracht en ingeregeld.
H&C hifi verkoopt ook Rel en SVS en zal je een eerlijk advies geven over de kwaliteiten van de verschillende subs.
Veel plezier met kiezen!
Aanvulling: Cinemike verkoopt ook Rel(evt. gemodificeerd) en kan het verschil tussen Rel en JL Audio ook goed duiden.