Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: raindog on October 17, 2020, 13:16:27
Verwacht je dan dat die laser zo snel stuk gaat? Staan dit type lasers daar om bekend? Ik heb zelf nog nooit een kapotte laser gehad, niet op cd-spelers en ook niet op dvd of blu-ray spelers.
Ik reageer alleen maar op de prijs van de losse unit.

raindog

Ah ok, nou ik vind het wel een goed punt hoor om ook te kijken naar service en vervangbaarheid van onderdelen, vooral bij een apparaat waarvan de modificatie 5x zoveel kost als het apparaat zelf. Gevoelsmatig zit dit bij Cinemike echter wel goed en ik vermoed dat ze daar bij de keuze voor een 'budget'-speler ook wel over nagedacht hebben.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Eindversterkers zouden 28-29 oktober klaar zijn, en dan nog shipping. Dat duurt dus nog even  :(

Teejoo

En na 2x reparatie heeft een van de Velodyne subs helaas toch weer kuren. Het ging net als de eerste keer enkele weken goed.

Ik heb maar een mail gestuurd naar Velodyne in Duitsland of ze nog modules hebben liggen.

Ander alternatief zijn denk ik 2 REL HT-1205's. Ik moet alleen nog even meten of dat past.

papaleo

#3104
Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 12:30:05
En na 2x reparatie heeft een van de Velodyne subs helaas toch weer kuren. Het ging net als de eerste keer enkele weken goed.

Ik heb maar een mail gestuurd naar Velodyne in Duitsland of ze nog modules hebben liggen.

Ander alternatief zijn denk ik 2 REL HT-1205's. Ik moet alleen nog even meten of dat past.
Dat is 'bout'  :nopompom:

'Alternatief' voor 'n Velodyne is er een (of beter 2  :tounge2: ) Fathom f113v2 neer te zetten... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Die zullen wel minder klinken dan je Velo's denk ik.
En twee 1508 Predators?

Of 1 Cinemike 15"?
Of DIY?

Zal ook wel tegenvallen voor je dat je nog zolang op je versterkers moet wachten, al zal de beloning goud waard zijn zodra ze in je ruimte staan  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ffje post gemist terwijl ik typte... maar ik doelde op de 1205 natuurlijk en niet op de fathom
Dat is een pracht sub natuurlijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Ik heb die 1205 gehoord en vond hem echt heel ok. En ik denk dat 2 subs in mij ruimte ook veel toevoegen ipv 1.

buckler

Ja dat denk ik ook ja... twee zal absoluut zijn meerwaarde hebben
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on October 26, 2020, 14:21:00
Ja dat denk ik ook ja... twee zal absoluut zijn meerwaarde hebben
Ik heb ze links en rechts van de bank, daarom kunnen ze niet te groot zijn. En dat is wel het mooie van de Velodynes: compact maar wel erg veel power.

Richard70…

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 14:28:45
Ik heb ze links en rechts van de bank, daarom kunnen ze niet te groot zijn. En dat is wel het mooie van de Velodynes: compact maar wel erg veel power.

Kun je de amp niet naar jossie sturen? Of had je dit al eens gedaan. Lijkt me goedkoper als 2 jl F113's
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

#3111
Quote from: rdebruin on October 26, 2020, 14:50:17
Kun je de amp niet naar jossie sturen? Of had je dit al eens gedaan. Lijkt me goedkoper als 2 jl F113's
Daar is hij al 2x geweest, maar zelfs hem is het dus niet gelukt. En ik heb het niet gehad over jl F113's. Ik was aan het denken over 2 REL's.

Richard70…

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 14:57:04
Daar is hij al 2x geweest, maar zelfs hem is het dus niet gelukt. En ik heb het niet gehad over jl F113's. Ik was aan het denken over 2 REL's.

O dat was papaleo, maar jou systeem verdiend toch wel het beste denk ik.
Ik denk dat de rel geen match is voor de F113.
Heb zelf de DD15 gehad en zou ook nu weer voor velodyne zijn gegaan, maar ik durf het niet aan ivm het probleem van de elco's
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on October 26, 2020, 15:12:17
O dat was papaleo, maar jou systeem verdiend toch wel het beste denk ik.
Ik denk dat de rel geen match is voor de F113.
Heb zelf de DD15 gehad en zou ook nu weer voor velodyne zijn gegaan, maar ik durf het niet aan ivm het probleem van de elco's
Nee, die JL audio's gaan het niet worden, te duur. Mijn velodynes waren ook stukken goedkoper en daar ben ik ook altijd heel tevreden over geweest.

Verder moet het ook niet te groot en zwaar zijn. Ik moet 2 trappen op en het moet passen in de ruimte. Er zijn zeker betere subs dan ik nu gewend ben, maar op een gegeven moment is goed goed genoeg. De integratie en het feit dat ik er 2 gebruik zorgt dat ik tot nu toe met deze 2 12" exemplaren goed resultaat heb.

Richard70…

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 15:42:40
Nee, die JL audio's gaan het niet worden, te duur. Mijn velodynes waren ook stukken goedkoper en daar ben ik ook altijd heel tevreden over geweest.

Verder moet het ook niet te groot en zwaar zijn. Ik moet 2 trappen op en het moet passen in de ruimte. Er zijn zeker betere subs dan ik nu gewend ben, maar op een gegeven moment is goed goed genoeg. De integratie en het feit dat ik er 2 gebruik zorgt dat ik tot nu toe met deze 2 12" exemplaren goed resultaat heb.

Zou twee keer de E112 niet ideaal zijn voor jou dan?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Cobraatje

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 13:27:39
Ik heb die 1205 gehoord en vond hem echt heel ok. En ik denk dat 2 subs in mij ruimte ook veel toevoegen ipv 1.

Ligt aan de ruimte en de plaatsing/op een goede plaats kunnen neerzetten van de subs in de ruimte.

Als je aan de Rel ht1205 denkt, zou ik ook aan de SVS SB3000 denken.
Als integratie met muziek ook belangrijk is dan heeft JL Audio en Rythmik mijn voorkeur boven Velodyne.
Ik heb de Velodyne DD12 gehad en o.a. de Rythmik F12, E15 en JL Audio F112.
De Velodyne was imo minder dan JL en Rythmik.



Teejoo

Quote from: Cobraatje on October 26, 2020, 19:04:23
Ligt aan de ruimte en de plaatsing/op een goede plaats kunnen neerzetten van de subs in de ruimte.

Als je aan de Rel ht1205 denkt, zou ik ook aan de SVS SB3000 denken.
Als integratie met muziek ook belangrijk is dan heeft JL Audio en Rythmik mijn voorkeur boven Velodyne.
Ik heb de Velodyne DD12 gehad en o.a. de Rythmik F12, E15 en JL Audio F112.
De Velodyne was imo minder dan JL en Rythmik.
Helemaal eens qua plaatsing. De huidige plaatsing links en rechts van de zitplaats, woofer gericht naar de achterzijde lijkt idd optimaal te zijn na het testen van diverse andere plekken. Het gaat nu primair om film.

De huidige Velodynes integreren nu mooi met de rest, hebben ruim voldoende laag en veroorzaken ook geen overlast bij de buren terwijl ik toch goed kan 'knallen'. Ik ga ze wel beide vervangen aangezien ik dan maar 1x een goede nieuwe meting hoef te doen waarmee ik dan kan gaan tweaken in de Trinnov.

Die E112 ziet er ook wel goed uit.

blue-eyes

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 20:24:05
Helemaal eens qua plaatsing. De huidige plaatsing links en rechts van de zitplaats, woofer gericht naar de achterzijde lijkt idd optimaal te zijn na het testen van diverse andere plekken. Het gaat nu primair om film.

De huidige Velodynes integreren nu mooi met de rest, hebben ruim voldoende laag en veroorzaken ook geen overlast bij de buren terwijl ik toch goed kan 'knallen'. Ik ga ze wel beide vervangen aangezien ik dan maar 1x een goede nieuwe meting hoef te doen waarmee ik dan kan gaan tweaken in de Trinnov.

Die E112 ziet er ook wel goed uit.

Je had idd een fijn en goed laag!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#3118
Quote from: Blue-Eyes on October 26, 2020, 20:47:42
Je had idd een fijn en goed laag!
Dat bedoel ik! :D

En zoals aangegeven een mooi naadloos fundament voor de rest vd bubble.

Teejoo

#3119
Hoe zit het met de degelijkheid van de huidige generatie JL audio als je kijkt naar de E serie? Over REL hoor je eigenlijk niet zoveel.

buckler

En nu met dit vergelijk vergeet dan niet dat de SPL1200 Ultra meer output geeft dan een DD12 (die is gecontroleerder klinkt)...
Persoonlijk zou ik de Velo laten maken, dan weet je wat je heb en zal verreweg het goedkoopste zijn.
Dat apparaat word zowiezo te vaak onderschat vind ik
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Ik heb jaren naar al tevredenheid met een Velo DD15 gedraaid maar eigenlijk nooit met een andere sub vergeleken ik dacht altijd dat ik het beste van het beste in huis had kwa subwoofer...tot het moment dat de DD15 kapot ging en er een JL voor in/op de plaats kwam te staan...ik wil hier alleen maar mee zeggen je moet het hebben meegemaakt/gehoord/beleefd  8)
Dus als de mogelijkheid er is en je kan er een voor demo thuis krijgen zou ik eerst dat doen alvorens je overgaat gaat tot kopen van een ander merk.
En eerlijkheid bekennende...,jammer genoeg kan ik ze niet kwijt, maar als je 2 subs kwijt kan in je keten/ruimte dan zou ik ook daar geen moment over twijfelen.
In ieder geval succes met je keuze...  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: buckler on October 26, 2020, 20:59:06
En nu met dit vergelijk vergeet dan niet dat de SPL1200 Ultra meer output geeft dan een DD12 (die is gecontroleerder klinkt)...
Persoonlijk zou ik de Velo laten maken, dan weet je wat je heb en zal verreweg het goedkoopste zijn.
Dat apparaat word zowiezo te vaak onderschat vind ik
Een nieuwe module kost €580 euro, dus dat kan ook nog altijd idd.

Cobraatje

#3123
Dat valt mij qua prijs erg mee, als je tevreden bent met wat je hebt en niet last hebt van het veranderritusvirus, misschien wel de beste optie ;)

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 20:24:05
Helemaal eens qua plaatsing. De huidige plaatsing links en rechts van de zitplaats, woofer gericht naar de achterzijde lijkt idd optimaal te zijn na het testen van diverse andere plekken. Het gaat nu primair om film.

De huidige Velodynes integreren nu mooi met de rest, hebben ruim voldoende laag en veroorzaken ook geen overlast bij de buren terwijl ik toch goed kan 'knallen'. Ik ga ze wel beide vervangen aangezien ik dan maar 1x een goede nieuwe meting hoef te doen waarmee ik dan kan gaan tweaken in de Trinnov.

Die E112 ziet er ook wel goed uit.

Quote from: Teejoo on October 26, 2020, 20:57:03
Hoe zit het met de degelijkheid van de huidige generatie JL audio als je kijkt naar de E serie? Over REL hoor je eigenlijk niet zoveel.

Ok geen plaatsingsproblemen, dan is 2 zeker beter.
In mijn ruimte vond ik de JL F112 beter klinken en impactvoller dan de Velodyne DD12.
Ik verwacht dat de E112 ook beter zal zijn dan de DD12 en heeft zeker meer output.

Van wat ik over de Rel HT serie heb gelezen, is het erg veel bang voor tha buck en voor alleen film kan het een goede keuze zijn.
Een tijd geleden er aan gedacht om de Rel als tijdelijke overbrugging aan te schaffen, maar toen voor de XTZ 10.17 Edge gegaan.
Dit vooral vanwege de review van AVForum:
...while the REL handled the transients extremely well, it sometimes missed the more subtle beats."

"However, the more subtle bass effects associated with the motorcycle weaving its way through the racers tended to get a little lost in the mix."

Sinds 2018 zijn de E-series amps probleemloos. Interne opbouw is van een hoger niveau dan Velodyne.
Ga je voor JL Audio en wil je topservice aan huis, neem dan contact op met CineMike.
Heeft volgens mij in het HTForum sponsortopic nog steeds een 20% korting topic op alle JL Audio subs lopen.
Scherpste prijs zal denk forumsponsor H&C hifi hebben. Ook zeer goede service maar niet aan huis gebracht en ingeregeld.
H&C hifi verkoopt ook Rel en SVS en zal je een eerlijk advies geven over de kwaliteiten van de verschillende subs.

Veel plezier met kiezen!

Aanvulling: Cinemike verkoopt ook Rel(evt. gemodificeerd) en kan het verschil tussen Rel en JL Audio ook goed duiden.

vik

Hoi Theo.

De REL HT 1508 is ook een uitstekende keuze en zeer fraaie sub. Betaalbaarder als een JL E-112 hoewel ik JL persoonlijk toch net even wat fijner vind.

Persoonlijk vind ik het frequentiebereik onder de 20hz minder van belang. De grootste fun en "oemf" beleving in LFE bij film zit over het algemeen in een frequentie bereik van 25 hz tot 40hz dus leg de focus niet te veel op zaken als output en een bereik below 20hz. Sterker nog in de meeste film mixen zit geen LFE onder de 20 hz.

Kwaliteit en snelheid zijn naar mijn mening belangrijkere zaken.  De REL HT 1508 is een uitstekende keuze en voldoet aan snelheid en kwaliteit. Gaat niet onder de 20hz maar zou ik persoonlijk kiezen boven elke SVS subwoofer maar dat is persoonlijk.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike