Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#2800
Quote from: denoontje on March 24, 2020, 14:38:46
Ik gebruik de app op de panasonic uhd player....dus 4k hdr uitsturing van netflix als de content dat heeft.
Nou, volgens mij zal de de Panasonic dit upscalen bij gebrek aan passthrough. Het hoeft dan niet perse meer 4k te zijn van Netflix. (vwb resolutie)

riwi

Quote from: denoontje on March 24, 2020, 11:51:59
mot zeggen vaak idd waar dat op de n7 beeld prima is om naar te kijken.
Hangt wel af van serie en hoe "druk" het is op het internet.

Hopen dat ze snel ook wat aan het geluid gaan doen.

Ja want als het beeld slecht is wil je dat wel matchen met even beroerd geluid natuurlijk  ;D ::)

Teejoo

Gisteren van een nood een deugt gemaakt en een nieuwe meting gedaan. Ik had zoals eerder gemeld een onbalans wat vooral met stereo duidelijk was: het geluidsbeeld leunde een beetje naar links. Het blijft enorm belangrijk te zijn de microfoon tot op de cm goed te plaatsen. Dat is gelukt tot op 1 cm verschil in afstand tussen L&R blijkt uit de metingen.
Ook de subs wat harder gezet want die stonden qua volume wat laag voor de meting.

Het was wel een hoop werk, maar het is nu perfect. De komende dagen kan ik nog wat finetunen aangezien de vorige aanpassingen met de nieuwe meting niet meer relevant zijn. Wat je wel al meteen ziet is dat een hoop dingen meteen goed zijn zonder de aanpassingen. Dus ook dat zegt weer wat over de juistheid van de meting.

Ik blijf impressed  8)



papaleo

Wat een futuristisch ding zeg,die mic   :o
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martijnst1990

Lekker dat het weer allemaal klopt! Toch bijzonder dat plaatsing en afstelling zoveel doet voor het geluidsbeeld.

Quote from: papaleo on March 27, 2020, 10:31:56
Wat een futuristisch ding zeg,die mic   :o
Ook het eerst wat ik dacht :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Teejoo

#2805
Quote from: Martijn90 on March 27, 2020, 12:28:50
Lekker dat het weer allemaal klopt! Toch bijzonder dat plaatsing en afstelling zoveel doet voor het geluidsbeeld.
Op zich is dat eigenlijk bij iedere processor het geval. Normaal speelde ik ook al handmatig met de afstand om een goede 3d afbeelding te krijgen. Alleen wordt bij de Trinnov veel meer gedaan met die info, zodat de meting als broninfo nauw luistert. Bijvoorbeeld het aanpassen van een delay achteraf leidt hier tot soms vreemde dingen omdat het alles beïnvloed.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Teejoo

Vanavond Terminator: Dark Fate op 4K Ultra HD  :D :pompom:


skyfox

#2808
Oe, die wil ik ook nog zien! Ben benieuwd wat je ervan vind!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on March 27, 2020, 19:37:08
Oe, die wil ik ook nog zien! Ben benieuwd wat je ervan vind!
Tot nu toe genieten! Coole film, super beeld en geluid.

Toch heerlijk om de luxe van een eigen HT te hebben, zeker in deze tijden.

Teejoo

#2810
Zo, dat was effe knallen  :blink:

Wat een beleving! Zowel beeld als geluid erg indrukwekkend!

En leuk om weer een terminator te zien.

anton

Leuke popcornfilm inderdaad :popcorn:, actie genoeg en Arnie als gordijnenhandelaar....... :laugh:

skyfox

Toch maar eens zorgen dat ik em kan gaan kijken binnenkort :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: anton on March 28, 2020, 06:45:28
Leuke popcornfilm inderdaad :popcorn:, actie genoeg en Arnie als gordijnenhandelaar....... :laugh:
Absoluut! Was gewoon leuk om hem nog een keer in die rol te zien. Die andere terminator z'n vloeibare truukjes kenden we natuurlijk, maar desondanks gewoon net zo cool als destijds.

Qua geluid echt wel heel heftig moet ik zeggen. Zeker zodra ze in dat vliegtuig stappen. Zijn m'n subwoofers meteen ontstoft.

Teejoo

#2814
Beginpost geactualiseerd! Na lang weinig te veranderen het afgelopen jaar opeens weer heel veel zie ik.

Teejoo

#2815
Vandaag de eerste test gedaan met mijn nieuwe maskingsysteem (L&R). Ik heb eigenlijk gewoon 2 zwarte geschuimde PVC 5 MM platen beplakt met plakvelours en middels een dubbel profiel bevestigd boven het scherm. Hierdoor kan ik de plaat eenvoudig horizontaal schuiven tot de gewenste masking plek.

En het werkte eigenlijk super! Morgen nog wat verder afwerken. Helaas wel het plakvelours in de verkeerde richting geplakt. In het donker zie je het niet, maar overdag wel. Dus dat ga ik nog een keer opnieuw doen.

Op de foto hangt een paneel even aan een kast. Zo hangt het dus nu ook voor het scherm.

denoontje

Nice


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

buckler

#2817
Gaaf Theo.
Zou je aub eens wat foto's kunnen plaatsen want ik vind het zeer interessant maar snap niet helemaal hoe het gemonteerd zit en hoe het werkt? :crazy:
Bij voorbaad thanks
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#2818
Bij deze. Overigens lijkt het nu alsof de velours totaal anders is, maar in real life valt dat omdat het nu versterkt wordt door de foto. Zodra het licht gedimd of uit is zie je geen verschil.

Maar het werkt eigenlijk verrassend goed met deze schuifpanelen.

Teejoo

#2819
De rail zelf ga ik ook nog geheel afplakken met velour, maar nu kun je het nog goed zien.

buckler

Ik snap het nu... en inderdaad dat ziet er zeker goed uit.
Mooi man, dank je wel
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Martijnst1990

Netjes gedaan! Maar heb je niet meer aan masking boven en onder ipv de zijkanten? Het 4:3 tijdperk is al even voorbij toch?  :tongue2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Teejoo

#2822
Quote from: Martijn90 on April  5, 2020, 11:59:19
Netjes gedaan! Maar heb je niet meer aan masking boven en onder ipv de zijkanten? Het 4:3 tijdperk is al even voorbij toch?  :tongue2:
Gelukkig heb ik een 21:9 scherm  :D

Teejoo

Nu 1 zijde de rail bekleed met velours

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"