Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: mancaver on March  8, 2020, 09:57:35
en... hoe was de film?
Huh, welke film  :D

Zoals ik ook al had aangegeven in het vanavond kijk ik topic heb ik echt weer gefascineerd zitten kijken. Ik vond hem helemaal goed, ook voor de 2e keer.

Teejoo

#2776
Normaal kijken we alleen do-vrij en zaterdag film in de Teejooscoop. Nu we beide thuiswerken hoef je toch minder vroeg op en kunnen we de komende tijd meer films kijken. Je moet er toch wat van maken.

Helaas merk ik wel dat het me nog steeds moeite kost om te wennen naan het formaat van mijn nieuwe scherm. Het is maar zo'n 20cm breder, maar toch. Ik krijg dan toch weer wat klachten mbt mijn evenwicht. Dat is dus wel jammer. Ik zoom 21:9 dus vaker niet helemaal beeldvullend uit.

MLCinema

Zonde dat je daar zo'n last van hebt, zeker met deze setup. Erg mooie componenten en mooie ruimte. Als je leest dat Netflix zijn bandbreedte gebruik gaat beteugelen blijkt maar weer dat er niks boven fysieke schijfjes gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Kjelt

20cm dat is niet zoveel 2x 10cm masking aan beide zijdes en klaar

Teejoo

Quote from: Kamidioblitz on March 19, 2020, 22:48:37
Zonde dat je daar zo'n last van hebt, zeker met deze setup. Erg mooie componenten en mooie ruimte. Als je leest dat Netflix zijn bandbreedte gebruik gaat beteugelen blijkt maar weer dat er niks boven fysieke schijfjes gaat.
Ik kijk nu in praktijk op 180 cm breed in het 21:9 kader. Dat is de 16:9 zoomstand, en dat gaat goed.

De beeldgrootte is idd een beperking, maar het is natuurlijk ook niet heel klein. Het is niet anders. Van de andere kant wordt OLED nu steeds interessanter. 77 inch is niet zoveel kleiner, en qua beeld uiteraard echt perfect. Het zou mooi zijn als ze iets grotere modellen gaan introduceren.

Verder echt helemaal blij met mijn setup en geniet enorm.

Teejoo

Quote from: Kjelt on March 19, 2020, 23:50:44
20cm dat is niet zoveel 2x 10cm masking aan beide zijdes en klaar
Ik denk dat ik dat nu ook ga doen op het huidige 16:9 formaat.

skyfox

Er is ook al een 88 inch variant van oled. Kost wat, maar dan kan de beamer definitief het pand verlaten, denk ik zo?

Los daarvan, ik heb nu 3 jaar een oled, maar als ik de burnin zie en ook de problemen in het midden van het scherm met een oververhitte processor... ik zou niet snel voor weer een oled kiezen. Maar goed, ik ben maar 1 consument.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

buckler

Balen Theo, en inderdaad dan word een a 80/88'' tv toch wel weer heel interessant voor je denk ik...
En heb je je oude 16.9  90'' projectie scherm nog? Zou ook nog niet zo gek zijn als je daar het 2.35 masking frame omheen monteert waar Werner nu mee bezig is.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#2783
Quote from: buckler on March 21, 2020, 14:15:17
Balen Theo, en inderdaad dan word een a 80/88'' tv toch wel weer heel interessant voor je denk ik...
En heb je je oude 16.9  90'' projectie scherm nog? Zou ook nog niet zo gek zijn als je daar het 2.35 masking frame omheen monteert waar Werner nu mee bezig is.
Ja, dat staat hier nog. Zou ook nog een idee zijn.

Ik heb gisteren idd op 203 cm breed gekeken, net zo breed als mijn oude scherm en dat leek goed te gaan. Ik zou dan ook het huidige scherm aan de zijkanten iets kunnen masken. Ik had het 21:9 beeld ook laten zakken tot de onderrand.

Ik ga de komende dagen zo eens kijken. Ik moet zeggen dat het 21:9 formaat toch wel mooi blijft.


Teejoo

#2784
Ben nu Netflix aan het kijken op de TV in de woonkamer: ziet er idd niet meer uit met dat SD signaal.
Dat wordt de komende tijd dus niet meer Netflixen.

Gelukkig heb ik genoeg op schijf 😎

angelo41

gisterenavond was het nog in 2160(4k)te bekijken hier. nu nog niet gecheckt.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

net gecheckt.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


morca

Quote from: Teejoo on March 23, 2020, 21:48:45
Ben nu Netflix aan het kijken op de TV in de woonkamer: ziet er idd niet meer uit met dat SD signaal.
Dat wordt de komende tijd dus niet meer Netflixen.

Gelukkig heb ik genoeg op schijf 😎
Het was al matig imo.
Geluid is echt een ramp bij veel series.

PascalP

Schijfjes blijven toch het beste :D
Snap sommige mensen ook niet dat ze duizenden euro's in hun HT/Woonkamer pompen voor het beste beeld/geluid en dan enkel via Netflix kijken :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono


holco

Bij Prime nog steeds prima beeld en geluid via de ATV 4K
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jean Sibelius

Quote from: PascalP on March 24, 2020, 09:57:24
Schijfjes blijven toch het beste :D
Snap sommige mensen ook niet dat ze duizenden euro's in hun HT/Woonkamer pompen voor het beste beeld/geluid en dan enkel via Netflix kijken :P

+1 :D Wij kijken Netflix meestal in de woonkamer en schijfjes in de ruimte, exact om deze reden ;).
Wil achteraf nog wel eens film op BR kopen (nadat ik hem al op Netflix heb gezien) om hem nogmaals met 'maximale' beleving te kunnen zien.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

nou is het wel het geval dat Netflix 4k echt wel heel mooi kan zijn. Het geluid loopt altijd wel wat achter en kan zeker beter. Maar de meeste UHD series zijn verbluffend mooi geworden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: reza on March 24, 2020, 11:43:09
nou is het wel het geval dat Netflix 4k echt wel heel mooi kan zijn. Het geluid loopt altijd wel wat achter en kan zeker beter. Maar de meeste UHD series zijn verbluffend mooi geworden.

mot zeggen vaak idd waar dat op de n7 beeld prima is om naar te kijken.
Hangt wel af van serie en hoe "druk" het is op het internet.

Hopen dat ze snel ook wat aan het geluid gaan doen.

Teejoo

Quote from: angelo41 on March 23, 2020, 22:12:36
gisterenavond was het nog in 2160(4k)te bekijken hier. nu nog niet gecheckt.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
Ik kan dat niet zien op onze TV, maar het was echt slecht terwijl ik normaal Netflix ook heel ok uit vind zien.

Jack_D

Als je via internet inlogt op je Netflix account kun je ook aangeven of je beeldkwaliteit automatisch word vastgesteld of dat ie altijd op hoog staat(zolang je beschibare bandbreedte thuis het toelaat natuurlijk). Heb al gezien dat als ie op auto staat ingesteld Netflix sneller zijn beeldkwaliteit naar beneden gooit dan als je hem gewoon hard op hoge kwaliteit instelt.

Logisch dat de Netflix beeldkwaliteit niet zo super is, zelf met hun hoogste bitrate op 4K heb je nog maar een fractie van de bitrate die een Blu-ray 4K uhd/hdr schijfje bied. Al is een hoge bitrate niet altijd een garantie op een goed beeld.

Quote from: Teejoo on March 23, 2020, 21:48:45
Ben nu Netflix aan het kijken op de TV in de woonkamer: ziet er idd niet meer uit met dat SD signaal.
Dat wordt de komende tijd dus niet meer Netflixen.

Gelukkig heb ik genoeg op schijf 😎

morca

Ik gebruik ook een dongle,dat is ook niet echt goed beeld en geluid tov een playstation bv.
Misschien maar eens over een betere bedrade speler denken....

angelo41

Quote from: Teejoo on March 24, 2020, 11:58:29
Ik kan dat niet zien op onze TV, maar het was echt slecht terwijl ik normaal Netflix ook heel ok uit vind zien.
als ik netflix kijk via de app op tv en ik kijk op de info knop , kan ik dit infoscherm zien. via harmony ab.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Teejoo

Quote from: Jack_D on March 24, 2020, 12:12:11
Als je via internet inlogt op je Netflix account kun je ook aangeven of je beeldkwaliteit automatisch word vastgesteld of dat ie altijd op hoog staat(zolang je beschibare bandbreedte thuis het toelaat natuurlijk). Heb al gezien dat als ie op auto staat ingesteld Netflix sneller zijn beeldkwaliteit naar beneden gooit dan als je hem gewoon hard op hoge kwaliteit instelt.

Logisch dat de Netflix beeldkwaliteit niet zo super is, zelf met hun hoogste bitrate op 4K heb je nog maar een fractie van de bitrate die een Blu-ray 4K uhd/hdr schijfje bied. Al is een hoge bitrate niet altijd een garantie op een goed beeld.
Ik heb hem ook op maximale kwaliteit staan. Ik gebruik de ATV. En dat is notabene op een 1080P TV, dus laat staan als ik zou gaan projecteren op 4k.

denoontje

Ik gebruik de app op de panasonic uhd player....dus 4k hdr uitsturing van netflix als de content dat heeft.