Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

papaleo

Ja,dat klopt.
Vaak is dit voldoende om een brom te elimineren..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

And updating... Gewoon op zondag gepushed door Trinnov na een verzoekje van een uurtje geleden. :blink:
Het gaat dus om de DTS-X pro update.

Richi

Quote from: Teejoo on February  2, 2020, 17:02:17
And updating... Gewoon op zondag gepushed door Trinnov na een verzoekje van een uurtje geleden. :blink:
Het gaat dus om de DTS-X pro update.
Kijk, dat is nog eens service 2.0.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jossie

Quote from: papaleo on February  2, 2020, 16:36:47
Ja,dat klopt.
Vaak is dit voldoende om een brom te elimineren..

Kan hier niet Leo, zijn ongebalanceerde verbindingen naar een niet geaarde Arcam.
Omni !

Jean Sibelius

Hoi Theo,
Hoe gaat ie? Nog druk bezig met alle functies binnen de Trinnov te ontdekken of al lekker van content aan het genieten?
Groeten Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on February  7, 2020, 07:43:00
Hoi Theo,
Hoe gaat ie? Nog druk bezig met alle functies binnen de Trinnov te ontdekken of al lekker van content aan het genieten?
Groeten Jan
Ik ben vooral wat aan het ontdekken, maar niet heel veel vanwege drukte en het feit dat ik me nog niet optimaal voel. Daarnaast heb ik gisteren ook pas de laatste noise eleminator binnengekregen. Die moet ook nog aangesloten worden.

Dus nog weinig genoten, ik moet het even rustig aan doen. Maar het is geen simpel apparaat, zover is me wel al duidelijk.

raindog

Phoe mooie update Teejoo, dat is een serieuze processor  :worship:

heb jij trouwens tips over welke beeldinstellingen het best te gebruiken op de Panasonic?
Sinds het weekend heb ik mijn N7 geïnstalleerd, icm de Panasonic 9004 en zit nog wat te klooien met diens instellingen.

Ik heb gemerkt dat de Panasonic direct aangesloten op de JVC, met het geluid via hdmi-audio naar de Arcam, een nog mooier en rustiger beeld geeft dan wanneer alles via de Arcam loopt. Qua geluid hoor ik dan weer niet veel verschil.

Ben overigens erg tevreden over de combo N7 en 9004, wat een geweldig plaatje geeft dat. met name de upscaling van bluray naar 4K gaat echt geweldig  ;D (maar dat wist jij natuurlijk al..)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

#2757
Quote from: raindog on February  7, 2020, 15:41:27
Phoe mooie update Teejoo, dat is een serieuze processor  :worship:

heb jij trouwens tips over welke beeldinstellingen het best te gebruiken op de Panasonic?
Sinds het weekend heb ik mijn N7 geïnstalleerd, icm de Panasonic 9004 en zit nog wat te klooien met diens instellingen.

Ik heb gemerkt dat de Panasonic direct aangesloten op de JVC, met het geluid via hdmi-audio naar de Arcam, een nog mooier en rustiger beeld geeft dan wanneer alles via de Arcam loopt. Qua geluid hoor ik dan weer niet veel verschil.

Ben overigens erg tevreden over de combo N7 en 9004, wat een geweldig plaatje geeft dat. met name de upscaling van bluray naar 4K gaat echt geweldig  ;D (maar dat wist jij natuurlijk al..)
Omdat je een N7 hebt zul je met de laatste firmware ook gebruik maken van  de tonemapping van de Panasonic. Belangrijk hierbij is dat je de Tonemapping van de Panasonic uit zet.

raindog

Top, daar kan ik mee vooruit!
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

PascalP

#2759
Waarom HDR10+ aan staan? Hier kan de JVC toch niks mee?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Vanavond eigenlijk pas de eerste keer film gekeken met de Altitude. Bewust voor een rustige film gekozen vanwege de evenwichtsperikelen: The social network. Wat klinkt dat goed, zelfs bij zo'n film! Echt een fantastische 3D bubble. En dat laag is zo mooi strak. Die scene in de club is echt niet normaal. :o

Ik vond de Arcam echt al heel goed, maar dit klink zo 'stabiel' qua soundstage, volumes en gepinpoint in de ruimte. Echt indrukwekkend. Ik weet nu what the fuss was all about  ;)

Verder nog niks aangepast op wat lipsync na, dus komende tijd finetunen. Er is natuurlijk altijd meer uit te halen. :D

Teejoo

Vandaag de Altitude uit elkaar gehaald om een low noise adapter te monteren voor de CPU fan. Bleek er een 4 polige stekker te zitten ipv het 3 polig exemplaar dat Trinnov me had opgestuurd. Dat gaan we dus nog een keer testen met de 4 polige variant.
Wat echter het ventilatiegeluid probleem eigenlijk ook al oploste was stap 2 het aanpassen van de ventilatorsnelheden in de bios. De curve wat handmatig aangepast en hij is eigenlijk al doodstil. Echt superblij.

De attenuator komt er dan wel nog tussen om de snelheid op 100% de verminderen, mocht hij daar ooit naar optoeren.

Verder gewoon een fantastische sound. Bij elke film valt m'n mond weer open, terwijl ik toch wel wat gewend was.

En ik ben pas aan het ontdekken wat er nog meer in zit qua verbetering en ik nog nieuwe metingen ga doen..

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on February 22, 2020, 23:54:34
Vandaag de Altitude uit elkaar gehaald om een low noise adapter te monteren voor de CPU fan. Bleek er een 4 polige stekker te zitten ipv het 3 polig exemplaar dat Trinnov me had opgestuurd. Dat gaan we dus nog een keer testen met de 4 polige variant.
Wat echter het ventilatiegeluid probleem eigenlijk ook al oploste was stap 2 het aanpassen van de ventilatorsnelheden in de bios. De curve wat handmatig aangepast en hij is eigenlijk al doodstil. Echt superblij.

De attenuator komt er dan wel nog tussen om de snelheid op 100% de verminderen, mocht hij daar ooit naar optoeren.

Verder gewoon een fantastische sound. Bij elke film valt m'n mond weer open, terwijl ik toch wel wat gewend was.

En ik ben pas aan het ontdekken wat er nog meer in zit qua verbetering en ik nog nieuwe metingen ga doen..

Mooi om te lezen dat die irritatie nu verholpen is.

Heb je toevallig wat foto's genomen van de binnenkant van de Altitude16 en zo ja, zou je die willen delen?

Verder herken ik jouw ervaring volkomen (en dan speel ik nog maar met 4.1) ;) Veel plezier en success met experimenteren.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Hier al van op de hoogte?
DTS-X Pro Trinnov Dolby Atmos trailers...haal er uit van wat er in zit.

https://www.trinnov.com/2020/02/15/trinnov-2020-trailer/

https://youtu.be/rFBxfXkQvYQ
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


Teejoo

#2765
Quote from: Jean Sibelius on February 23, 2020, 14:26:39
Heb je toevallig wat foto's genomen van de binnenkant van de Altitude16 en zo ja, zou je die willen delen?
Je ziet duidelijk de combi pc en audio hardware. Zit echt netjes in elkaar.

Teejoo

Vanmiddag eindelijk tijd gehad om eens te testen met verschillende trailers en stukken film om zo wat verder te finetunen..Fantastisch!  :inlove:

Telkens denk ik weer hoe het kan dat dit zoveel beter klinkt als de toch ook echt goede Arcam AV860??

In principe doet hij natuurlijk hetzelfde, maar zoveel beter qua alles eigenlijk:

- Het 3D geluidsbeeld is erg stabiel en alles heeft z'n plek. Doet me een beetje denken aan mijn oude Lexicon MC12 HD.
- Alle kanalen worden ècht samengevoegd tot een naadloze 3D geluidsbubble. Je hoort geen lagen of speakers meer, ik denk door o.a. de remapping. Vergeleken met de Trinnov constateer ik nu dat de integratie van de bed en atmos layer + de subwoofers bij de Arcam toch minder was, terwijl ik dat toen helemaal niet zo ervaren heb.
- Subwoofer management  is fenomenaal en draagt bij aan de naadloze integratie.
- Room EQ klinkt natuurlijker dan het toch al erg goede Dirac
- Voicematching van de speakers is eveneens knap.

Met stereomuziek heb ik nog een kleine disbalans in het geluidsbeeld (center geluid zoals stemmen hangen een beetje naar links) die ik er waarschijnlijk pas uitkrijg met een nieuwe preciezere meting. Dat luistert blijkbaar heel nauw. Dat staat dus nog op m'n to do list. Maar verder ben ik weer muziek aan het luisteren! Dat deed ik eigenlijk niet meer in mijn HT. Dus dat zegt ook al wat over de stereo kwaliteiten.

Die metingen ga ik dus nog een keer zeer accuraat doen om nog verder de puntjes op de i te zetten. Maar verder gewoon genieten. Het geeft eigenlijk ook wel rust en vertrouwen als ik zie dat eigenlijk alles kan qua instellingen, hoe top de support is, software request worden opgepakt en je weet dat je altijd up te date blijft.

Oh, en had ik al gezegd dat hij erg mooi uitziet  :D




anton

Is idd een juweeltje om te zien  :wub:, mooi dat je er zo tevreden over bent !!! Heb hem al enkele keren in Actie mogen horen en klonk geweldig. Er gaat echter niets boven het vergelijken van apparatuur in je eigen vertrouwde omgeving  :headbanging: . Die Arcam is dan ook geen onderdeurtje waar je hem mee vergelijkt.........Enjoy  :pompom:

Teejoo

#2768
Quote from: anton on February 29, 2020, 19:55:32
Is idd een juweeltje om te zien  :wub:, mooi dat je er zo tevreden over bent !!! Heb hem al enkele keren in Actie mogen horen en klonk geweldig. Er gaat echter niets boven het vergelijken van apparatuur in je eigen vertrouwde omgeving  :headbanging: . Die Arcam is dan ook geen onderdeurtje waar je hem mee vergelijkt.........Enjoy  :pompom:
Inderdaad. De Arcam vind ik nog steeds de best klinkende 'betaalbare' surroundprocessor. Beter dan Denon en Marantz, wat heel jammer is omdat ik Denon vroeger in de built as a tank periode echt top vond qua klank. Dat waren gewoon toonaangevende apparaten.

Ik heb vorige week mijn oude Denon nog gehoord met mijn oude Tag McLaren 100x5R op Cabasse. Klinkt nog steeds goed na al die jaren!

DVDmartinDVD

Mooi apparaat hoor.
Heb de handleiding eens doorgenomen, wat veel instellingen zijn er voorhanden.
Denk je niet dat je constant bezig bent naar de juiste instelling?

Doe je de instellingen nou via een laptop of kan het ook via een iPad?

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Quote from: DVDmartinDVD on February 29, 2020, 23:07:47
Mooi apparaat hoor.
Heb de handleiding eens doorgenomen, wat veel instellingen zijn er voorhanden.
Denk je niet dat je constant bezig bent naar de juiste instelling?

Doe je de instellingen nou via een laptop of kan het ook via een iPad?

Groet Martin.
Zodra het eenmaal goed klinkt kan ik het best goed zo laten. Maar het proces van finetunen duurt bij mij met elke processor enige tijd, maar daarna kom ik er in feite niet meer aan. Ben hier dan ook nog wel even mee bezig. Het is wel ook meteen de meest complexe processor die ik ooit heb gehad, en ik ben veel dingen ook nog gewoon aan het leren.

Instellingen kan via laptop, iPad of iPhone. Zeker nu ik wel eens wissel onder het kijken gebruik ik gewoon mijn telefoon.

PascalP

Leuk om te lezen Teejoo, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Geniet ervan  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Vanavond Arrival gekeken op blu-ray. Die DTS track is echt een belevenis ge-upmixt met Dolby Surround naar 7.2.4 kanalen door de Altitude. Zo'n mooie naadloze bubble waar echt continu alles rondgaat. Zo merk je doorlopend hoe goed de processing (voicing, remapping en bassmanagement) z'n werk doet. Het blijft me verbazen en versteld staan.

Het laag is ook echt super gedurende de hele film met de geluiden van de heli's en het ruimteschip. Maar ook als zo'n alien tegen het glas 'klopt'. Enerzijds enorm strak en dynamisch, maar ook echt diep als het moet zodat je het gevoel hebt dat de bank een halve meter verder staat. Ik heb echt niet nog een 3e sub nodig  :)

Echt genoten!

mancaver

Quote from: Teejoo on March  8, 2020, 00:01:38
Vanavond Arrival gekeken op blu-ray. Die DTS track is echt een belevenis ge-upmixt met Dolby Surround naar 7.2.4 kanalen door de Altitude. Zo'n mooie naadloze bubble waar echt continu alles rondgaat. Zo merk je doorlopend hoe goed de processing (voicing, remapping en bassmanagement) z'n werk doet. Het blijft me verbazen en versteld staan.

Het laag is ook echt super gedurende de hele film met de geluiden van de heli's en het ruimteschip. Maar ook als zo'n alien tegen het glas 'klopt'. Enerzijds enorm strak en dynamisch, maar ook echt diep als het moet zodat je het gevoel hebt dat de bank een halve meter verder staat. Ik heb echt niet nog een 3e sub nodig  :)

Echt genoten!
en... hoe was de film?

papaleo

Quote from: mancaver on March  8, 2020, 09:57:35
en... hoe was de film?
:clapping:
Die gaat hij vanavond kijken... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels