Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Ik zou gordijnen gebruiken, werkt mijn inziens makkelijker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bmateijsen

Quote from: reza on November 20, 2019, 10:39:03
Ik zou gordijnen gebruiken, werkt mijn inziens makkelijker.

Gordijnen krijg je nooit mooi strak....

Teejoo

#2502
Quote from: bmateijsen on November 20, 2019, 10:48:21
Gordijnen krijg je nooit mooi strak....
Idd. Ik maak mooie plaatjes bekleed met velours. Ik heb dat ook al gedaan met de zijkant van mijn rack. En de rest rond het scherm is ook mooi strak bekleed met velours.

reza

#2503
Quote from: bmateijsen on November 20, 2019, 10:48:21
Gordijnen krijg je nooit mooi strak....

Dat is ook niet de bedoeling. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

plaatjes board met velours aan gordijn rails hangen...al dan niet geautomatiseerd.

Teejoo

Quote from: denoontje on November 21, 2019, 21:13:24
plaatjes board met velours aan gordijn rails hangen...al dan niet geautomatiseerd.
Ik maak ze aan 2 beugeltjes. Eerst het scherm eens plaatsen zodat ik kan bekijken wat handig is.

Teejoo

Muur is gereedgemaakt voor het nieuwe 21:9 scherm. Het nieuwe scherm is een stuk breder, maar wel minder hoog. Vandaar boven en onder nog een strook velours bijgeplakt. Morgen het scherm monteren en ophangen. Dat is helaas vandaag niet meer gelukt.

blue-eyes

Ff doorwerken vanavond direct kijken :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

reza

Mooi Teejoo!
Hoe vind je het scherm? Is het anders als je vorige Hivilux?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 23, 2019, 22:23:09
Mooi Teejoo!
Hoe vind je het scherm? Is het anders als je vorige Hivilux?
Volgens mij hetzelfde. Ben het nu aan het monteren, maar mooi afgewerkt.

Teejoo

#2511
Inmiddels heb ik een Oppo 203 overgenomen van een vriendelijke forumgenoot. Nu kan ik de workload verdelen over de Panasonic en de Oppo. Mijn Denon blu-ray heeft geen subtitle shift en geen 4K upscaling, waardoor ik eigenlijk alleen nog maar de Panasonic gebruikte.

Ik ben volgens mij echt een van de weinigen die de Oppo aanschaft om schijfjes te spelen  :)

Het is dan ook bedoeld als lange termijn aanschaf omdat ik inmiddels niet verwacht dat er nog meer UHD spelers bijkomen van Denon of zo.

scoc

#2512
Speel je zoveel schijfjes dan dat de Panasonic moet uitrusten en dan de Oppo moet inspringen? Ik begrijp niet helemaal waarom schijfjes over 2 spelers moeten verdeeld worden. Maar ach ja ... het is een hobby.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

hangt het scherm al?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 24, 2019, 18:36:18
hangt het scherm al?
Yes! Foto's volgens morgen, maar het ziet er erg goed uit.

Toch merk je dan toch ook dat het doek toch beter is dan het oude scherm. Het spat nog er nog meer vanaf. Formaat is echt groot zat voor mij. 21:9 is natuurlijk kleiner, maar groot genoeg heb ik nu het idee.

Ik heb de JVC al voor 2 standen geprogrammeerd (16:9 en 21:9) qua zoom, masking etc. De rest volgt nog.

En weer perfect dat je de Pronto zo vrij kunt programmeren. Ik heb nog steeds geen betere remote gezien.


Teejoo

Quote from: scoc on November 24, 2019, 17:05:59
Speel je zoveel schijfjes dan dat de Panasonic moet uitrusten en dan de Oppo moet inspringen? Ik begrijp niet helemaal waarom schijfjes over 2 spelers moeten verdeeld worden. Maar ach ja ... het is een hobby.
Ik speel alleen maar schijven. Het gaat er mij vooral om dat ik zo lang mogelijk kan doen met de spelers aangezien je steeds meer ziet dat fabrikanten ze niet meer maken.

Ik heb inmiddels een flinke collectie van dik 1200 films and counting. Die wil ik wel kunnen blijven kijken. Zo zal ik als in de toekomst blijkt dat nog meer fabrikanten gaan stoppen met hoogwaardige UHD spelers ik er gewoon nog een koop als reserve.  ;)

En verder idd hobby. Ik wilde die Oppo ook wel eens ervaren.

anton

Moet zeggen dat ik ook een schijfjesdraaier ben  :pompom:, heb sinds kort glasvezel en heb nu diverse films in 4k via Netflix gekeken  :popcorn:. Beeld is prima maar dat geluid houdt niet over..........kan echt niet tippen aan een blu ray of uhd.
Zal binnenkort Viktor eens de Cinemike Apple TV ter demo vragen, ben benieuwd  :blush:
Wat een luxeprobleem zeg  8)

Teejoo

21:9

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Quote from: anton on November 24, 2019, 19:51:01
Moet zeggen dat ik ook een schijfjesdraaier ben  :pompom:, heb sinds kort glasvezel en heb nu diverse films in 4k via Netflix gekeken  :popcorn:. Beeld is prima maar dat geluid houdt niet over..........kan echt niet tippen aan een blu ray of uhd.
Zal binnenkort Viktor eens de Cinemike Apple TV ter demo vragen, ben benieuwd  :blush:
Wat een luxeprobleem zeg  8)
Het probleem is dat Neflix & co helaas geen lossless audio hebben. Dat los je ook niet op met die cinemike versie.

holco

Enige wat oplost is flink wat geld in verhouding tot  :D

Quote from: Teejoo on November 24, 2019, 20:25:26
Het probleem is dat Neflix & co helaas geen lossless audio hebben. Dat los je ook niet op met die cinemike versie.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Zojuist ook maar meteen de regiovrij kit besteld voor de Oppo. Kan die meteen erin voordat hij in het rack geplaatst wordt.

anton

Had gelezen dat Netflix de bitrate van het geluid ging verhogen, zou een flinke vooruitgang moeten zijn ??
Ook Cinemike kan niet toveren  :angel: maar ben gewoon benieuwd naar hun productmodificatie, zal de eerste keer niet zijn dat ze me versteld doen staan  :pompom:
Voor de echt perfecte beleving hou ik het net als teejo nog bij de zilverling  :inlove:

mancaver

Quote from: Teejoo on November 24, 2019, 19:09:25
Ik speel alleen maar schijven. Het gaat er mij vooral om dat ik zo lang mogelijk kan doen met de spelers aangezien je steeds meer ziet dat fabrikanten ze niet meer maken.

Ik heb inmiddels een flinke collectie van dik 1200 films and counting. Die wil ik wel kunnen blijven kijken. Zo zal ik als in de toekomst blijkt dat nog meer fabrikanten gaan stoppen met hoogwaardige UHD spelers ik er gewoon nog een koop als reserve.  ;)

En verder idd hobby. Ik wilde die Oppo ook wel eens ervaren.
Je gaat dan ervaren dat het beeld van de optimizer (Pana) iets verfijnder is met HDR maar het geluid een paar stappen beter is op de Oppo. Ik gebruik de Pana 9004/9000 voor de fysieke 4k/HDR schijfjes, de rest gaat zekers in de Oppo ;)

PascalP

@anton, als je die ATV te leen hebt, wil ik ook wel weer eens komen buurten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono