Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Ik zou persoonlijk 'nu' ook voor 16.9 kiezen Theo, zeker met IMAX wat denk ik steeds vaker gebruikt gaat worden bij films in de toekomst.
Al zou ik dan wel nog steeds een oplossing zoeken om te kunnen masken.
Heb zelf geen pana maar een oppo maar ik kan mijn subtitles omhoog zetten ook als er een harddisc of nas aanhangt dus misschien is dat een optie voor je?
En als ik dan nog een tip mag geven, ik heb een poosje terug een Screen Research fixed scherm gezien (matwit) en dat scherm was dacht ik ook maar rond de zevenhonderd euro en gaf werkelijk een pracht plaatje. Ik stond daar echt versteld van.
Oh, ennnnnnnn: Absoluut 106'' doen  ;)
Ps, gave ruimte
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: Teejoo on November  4, 2019, 09:50:16
Ik ga sowieso voor een HiViLux. Ik heb dat kort even hier gehad en vond het een erg mooi scherm voor een erg scherpe prijs.

Ik zag dat je een AV40  :worship: bij Grobi in bestelling had staan hij is ook dealer/leverancier van de WS-Spalluto projectie schermen...,had je deze al eens in je vizier gehad?
Ik heb al jaren de 100" Multimasking/4format van WSSpalluto (bij Grobi gekocht) en het maskeren van de verschillende beeld-formaten levert toch een contrast boost op in je geprojecteerde beeld....(ook al zijn de 'zwarte' balken bij een JVC donkerder dan bij een Sony)

Deze (14364) heb ik bijvoorbeeld...,
https://wsspalluto.de/produkte/motorleinwaende/64-ws-s-de-4-format.html
Wellicht zijn er meer smaken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#2452
Quote from: papaleo on November  4, 2019, 19:28:50
Ik zag dat je een AV40  :worship: bij Grobi in bestelling had staan hij is ook dealer/leverancier van de WS-Spalluto projectie schermen...,had je deze al eens in je vizier gehad?
Ik heb al jaren de 100" Multimasking/4format van WSSpalluto (bij Grobi gekocht) en het maskeren van de verschillende beeld-formaten levert toch een contrast boost op in je geprojecteerde beeld....(ook al zijn de 'zwarte' balken bij een JVC donkerder dan bij een Sony)

Deze (14364) heb ik bijvoorbeeld...,
https://wsspalluto.de/produkte/motorleinwaende/64-ws-s-de-4-format.html
Wellicht zijn er meer smaken.
Ik heb hem niet bij Grobi besteld, maar bij MichelDW.
Ik zoek natuurlijk wel een vast scherm, maar daar hebben ze ook masking oplossingen voor zie ik.

Edit: deze bijvoorbeeld: https://www.grobi.tv/videotv/leinwaende/rahmenleinwand-maskierbar/grobi-multiformat-rahmenleinwand/801/rahmenleinwand-gr-multiformat-16-zu-9-auf-21-zu-9?c=97

Teejoo

#2453
Quote from: buckler on November  4, 2019, 19:03:19
Ik zou persoonlijk 'nu' ook voor 16.9 kiezen Theo, zeker met IMAX wat denk ik steeds vaker gebruikt gaat worden bij films in de toekomst.
Al zou ik dan wel nog steeds een oplossing zoeken om te kunnen masken.
Heb zelf geen pana maar een oppo maar ik kan mijn subtitles omhoog zetten ook als er een harddisc of nas aanhangt dus misschien is dat een optie voor je?
En als ik dan nog een tip mag geven, ik heb een poosje terug een Screen Research fixed scherm gezien (matwit) en dat scherm was dacht ik ook maar rond de zevenhonderd euro en gaf werkelijk een pracht plaatje. Ik stond daar echt versteld van.
Oh, ennnnnnnn: Absoluut 106'' doen  ;)
Ps, gave ruimte
Ik hou het toch bij 100". Wellicht gek, maar ik durf het niet meer aan om groter te gaan. Het gaat nu goed qua evenwicht en dat wil ik niet meer meemaken.
Was dat screen research scherm akoestisch transparant? 

buckler

Nee dat was niet transparant, ik weet het nog precies want hij zei dat dat de solidpix matwit 1.0 was en dat dat hun goedkoopste doek was maar ik vond het echt enorm goed.
Kon het haast niet geloven voor dat geld...
Wat betreft 'transparant' schermen vond ik zelf de Dreamscreen Ultraweave V6 zeer mooi, zowel qua beeld als geluid.
Maar betreffende de Screen Research niks dan lof, ook het frame en de afwerking vond ik mooi... deed me toch een beetje aan Stewart denken maar dan voor een kwart van de prijs.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

darkrunner

#2455
verkeerd topic...

Teejoo

Quote from: darkrunner on November 15, 2019, 12:34:56
verkeerd topic...
Zo verkeerd is mijn topic niet hoor!😂

papaleo

Dat zie je verkeerd... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Zojuist het nieuwe scherm besteld bij Hivilux. Al die mooie 21:9 schermen op de HCH maakten me toch weer aan het twijfelen, maar ik ga toch voor een 16:9. Er is gewoon teveel content 16:9, en ik zit niet te klooien met subtitels als ik de ATV wil gebruiken. Daarnaast lijkt mij bij een 21:9 scherm waarop je 16:9 projecteert het zwart links en rechts hinderlijker dan boven en onder.

Ik heb wel gekozen voor 100 inch. Anders wordt het me toch te groot, zeker bij 16:9 films.

reza

Mooi man!
Je zal hem wel snel binnen hebben.
Ik kijk er uit naar je bevindingen en foto's.
Ze hebben trouwens nieuwe varianten. Althans ik kreeg een "ander" scherm als eerst. Ik vind het nu nog mooier afgewerkt. Misschien heb jij dat ook bij je 16.9 scherm.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 18, 2019, 10:26:27
Mooi man!
Je zal hem wel snel binnen hebben.
Ik kijk er uit naar je bevindingen en foto's.
Ze hebben trouwens nieuwe varianten. Althans ik kreeg een "ander" scherm als eerst. Ik vind het nu nog mooier afgewerkt. Misschien heb jij dat ook bij je 16.9 scherm.
Van wanneer was je 1e scherm dan en wat is er dan anders?

reza

Afwerking. De randen zijn mooier afgewerkt. Ander naam plaatje. Mijn eerste scherm is van twee jaar geleden? Iets voordat jij het scherm had. Geen idee meer wanneer dat was..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#2462
Netflix heeft zoveel 16:9 content dat ik ook geen 21:9 scherm zou kopen, ofwel een 16:9 of een masking scherm, gisteren ook nog iets anders gezien wat evt een optie kan worden (Electric ALR Tension Floor Screen)

In Kodi kan je 21:9 beeld ook verschuiven naar onder zodat dit op de onderste balk valt (zou ook moeten lukken voor Netflix 21: content via Kodi met externe subs die je kan verschuiven) , of met een projector die auto lens verschuiving met memory heeft, dan heb je vanboven wel een wat dikkere grijs achtige balk maar valt minder op dan onder/boven zo een balk.

In ieder geval veel plezier als je Hivilux er is hoop dat deze evengoed bevalt of nog beter als de vorige.

reza

ik kijk geen Netflix in mijn bioscoopje. Daar kijk ik alleen maar films ( dat doe je meestal in een bioscoop :P) Op de tv kijk ik series en accepteer ik die balken wel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#2464
Waarom nou zo moeilijk doen jongens....,koop gelijk zo'n scherm welke ik heb hangen, die je op commando in 16:10, 16:9, 1,85:1 èn in 2,35:1 kan veranderen zonder die vervelende grijze stroken... werkt ook nog eens contrast verhogend als je boven en onder een inkt zwarte baan hebt

Oohja koop dan gelijk de N7 er bij deze heeft Negen instellingen.....Lensregeling, Pixelaanpassing, Masker, Anamorfisch aan of uit, Schermaanpassing, Installatiestijl, Keystone, Pincushion en Aspect; dit alles is opgeslagen in de installatiemodi en kan voor verschillende omgevingen kunnen worden opgeroepen  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

diceman

Quote from: Teejoo on November 18, 2019, 10:13:07
Zojuist het nieuwe scherm besteld bij Hivilux. Al die mooie 21:9 schermen op de HCH maakten me toch weer aan het twijfelen, maar ik ga toch voor een 16:9. Er is gewoon teveel content 16:9, en ik zit niet te klooien met subtitels als ik de ATV wil gebruiken. Daarnaast lijkt mij bij een 21:9 scherm waarop je 16:9 projecteert het zwart links en rechts hinderlijker dan boven en onder.

Ik heb wel gekozen voor 100 inch. Anders wordt het me toch te groot, zeker bij 16:9 films.

Beste,

Heb jij deze gewoon via de ( eigen hivilux)  site besteld of via een sponsor / leverancier?

Zie er inderdaad een aantal mooie exemplaren tussen en schappelijk geprijsd.

darkrunner

#2466
Quote from: papaleo on November 18, 2019, 20:27:13
Waarom nou zo moeilijk doen jongens....,koop gelijk zo'n scherm welke ik heb hangen, die je op commando in 16:10, 16:9, 1,85:1 èn in 2,35:1 kan veranderen zonder die vervelende grijze stroken... werkt ook nog eens contrast verhogend als je boven en onder een inkt zwarte baan hebt

Is een optie ja die jij hebt is met AB te bedienen of moet je handmatig die aanpassen aan het beeld?

Ding hier is ik wil geen aparte Ht ruimte meer om dan zo een +100" spel in je living te hangen is niet evident + dan moet ik de tv ook weg doen wat gaat leiden tot meer branduren op projector, een Electric ALR Tension Floor Screen kan ik netjes in een meubel wegwerken en tv behouden Alr zal die grijze stroken ook nog wat donkerder maken.

Maar indd masking scherm is wel ideaal.


papaleo

Quote from: darkrunner on November 18, 2019, 20:40:58
Is een optie ja die jij hebt is met AB te bedienen of moet je handmatig die aanpassen aan het beeld?

Ding hier is ik wil geen aparte Ht ruimte meer om dan zo een +100" spel in je living te hangen is niet evident + dan moet ik de tv ook weg doen wat gaat leiden tot meer branduren op projector, een Electric ALR Tension Floor Screen kan ik netjes in een meubel wegwerken en tv behouden Alr zal die grijze stroken ook nog wat donkerder maken.

Maar indd masking scherm is wel ideaal.

Werkt automatisch met (remote) welke je natuurlijk met vooraf ingestelde commando's van maat kan laten veranderen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

#2468
Zie het nu pas...is een elektrisch masking scherm wat je hebt, hoeveel koste die?

papaleo

Phoe...,ik heb deze al weer n paar jaar en ben niet zo goed in prijzen onthouden maar ik dacht zo rond de €3k
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

Onderste bar is die nu wit bij de WS-Spalluto, Alr doek is eigenlijk ook een vereiste hier, sinds ik dat heb gezien in een pikzwarte ruimte en met licht aan wil ik geen wit doek meer, zelf in een totaal donker kamer heeft dit een meerwaarde.

Teejoo

Quote from: diceman on November 18, 2019, 20:30:25
Beste,

Heb jij deze gewoon via de ( eigen hivilux)  site besteld of via een sponsor / leverancier?

Zie er inderdaad een aantal mooie exemplaren tussen en schappelijk geprijsd.
Direct.

Teejoo

Quote from: darkrunner on November 18, 2019, 19:29:22
Netflix heeft zoveel 16:9 content dat ik ook geen 21:9 scherm zou kopen, ofwel een 16:9 of een masking scherm, gisteren ook nog iets anders gezien wat evt een optie kan worden (Electric ALR Tension Floor Screen)

In Kodi kan je 21:9 beeld ook verschuiven naar onder zodat dit op de onderste balk valt (zou ook moeten lukken voor Netflix 21: content via Kodi met externe subs die je kan verschuiven) , of met een projector die auto lens verschuiving met memory heeft, dan heb je vanboven wel een wat dikkere grijs achtige balk maar valt minder op dan onder/boven zo een balk.

In ieder geval veel plezier als je Hivilux er is hoop dat deze evengoed bevalt of nog beter als de vorige.
Toch twijfel ik nog steeds. Vanavond eens een 16:9 film gekeken op het formaat dat het in een 103" 21:9 zou passen. Met links en rechts zwarte balken dus. Dat zag er op zich ook prima uit. Het enige probleem is dan wel als je netflix kijkt met een 21:9 formaat film ivm de ondertiteling. Daar wordt je dan gedwongen deze als een 16:9 film te bekijken binnen het 21:9 frame. Ik heb wel het idee dat het merendeel van de netflix content 16:9 is.

Moeilijk..

reza

Ik heb zwarte gordijnen links/rechts/onder het scherm. Als ik 21.9 films draai heb ik de ondertitel zo gezet dat deze op het zwarte gordijn vallen, buiten het beeld dus, werkt perfect.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 19, 2019, 00:16:52
Ik heb zwarte gordijnen links/rechts/onder het scherm. Als ik 21.9 films draai heb ik de ondertitel zo gezet dat deze op het zwarte gordijn vallen, buiten het beeld dus, werkt perfect.
Huh, maar dan zie je ze toch niet?

Dat zou met mijn velours tenminste wel het probleem zijn. Ook staat bij Netflix 21:9 vaak een deel vd ondertiteling in beeld en een deel eronder.

Maar ik vraag me nu af hoeveel 21:9 films ik kijk op Netflix. Het merendeel kijk ik vanaf disc.