Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: denoontje on June 12, 2019, 12:25:25
Ok

Ik heb denk ik maar meter if 7 nodig dus hoeft dan niet optisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan zou ik kijken naar de Audioquest Pearle: http://www.audioquest.nl/hdmi/pearl

denoontje

#2401
Hoi

Als jij een niet 4k bron hebt laat jij de arcam of de jvc de up scaling doen (bijv ziggo horizon box)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on July 15, 2019, 22:41:00
Hoi

Als jij een niet 4k bron hebt laat jij de arcam of de jvc de up scaling doen (bijv ziggo horizon box)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat doe ik. Scheelt ook weer in het schakelen van de JVC.

Je gebruikt nu toch ook een optische kabel? Heb je nu geen last dat de Arcam geregeld crasht? Ik had dat wel omdat de JVC de power van de usb haalt in standby waardoor de optische kabel uitvalt. Hierdoor lijkt de arcam van slag te raken. De HDFury verhelpt dit probleem bij mij omdat de Arcam dan gewoon een apparaat ziet dat altijd aanstaat.

denoontje

Thx

Nog geen arcam probleem tegen gekomen. Wellicht dat signaal over deze kabel optisch is en misschien andere zaken toch via koper??




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

#2404
Quote from: denoontje on July 15, 2019, 22:41:00
Als jij een niet 4k bron hebt laat jij de arcam of de jvc de up scaling doen (bijv ziggo horizon box)

Ik laat de Arcam dat niet upscalen. De Humax bij mij geeft gewoon 1080i door voor de kabel TV.  De JVC projector en Sony TV maken daar dan wel 4k van.

@Teejoo : thanks voor de link naar de JVC pronto code tool. Ik zal dat eens bekijken komend weekend.

Teejoo

#2405
Dit topic ook maar eens bijwerken  ;)

De afgelopen maanden eigenlijk maar 1 grote upgrade gehad, en dat was de JVC frame adapt HDR software. De N7 zag er el goed uit in combinatie met de Panasonic Tonemapping, maar dit is toch wel weer een forse verbetering! Het ziet er gewoon top uit, en fijn dat het nu in de projector gebeurt waardoor het voor alle bronnen ingezet kan worden.

Ik zit nu wel nog te kijken hoe ik het sublaag nog iets verder kan verbeteren, en daarvoor wacht ik nu toch even of de nieuwe Arcam AV40 multisub out of the box gaat doen. Want dan ga ik na gisteren nogmaals goed getest te hebben nog een 3e sub inzetten die het 'mid sub' gedeelte kan verbeteren.

Maar ik realiseerde me ook hoe goed het totaal eigenlijk klinkt, ondanks dat de nautilus set die er nu staat inmiddels aardig op leeftijd is. En al die speakers vervangen gaat ook meteen in de papieren lopen. Ik zou dan wel alles meteen op HT richten, en denken aan merken als M&K. Deze laatste vooral vanwege hun tripool surrounds.

Verder vooral genoten van de vele films, en daar gaat het toch om! Die collectie groeit dan ook gestaag door (inmiddels 1175 stuks), hoewel ik me wel eens afvraag hoe lang we nog schijven en spelers kunnen kopen door al dat gedownload. Zelfs hier op een HT forum ben ik een vreemde eend in de bijt aan het worden, laat staan bij de normale burger.. Ik heb laatst met wat how to tips een 2tal films gedownload, maar nog niet gekeken omdat ik dat ik ze dan toch op disc wil hebben omdat je dan 100% zeker weet dat het de beste versie is (wat niet wil zeggen dat de rip dat niet hoeft te zijn). Rare jongen die Teejoo  ::)

Kortom: genieten dus in de Teejooscoop

denoontje

Quote from: Teejoo on October 22, 2019, 10:05:26
Dit topic ook maar eens bijwerken  ;)

De afgelopen maanden eigenlijk maar 1 grote upgrade gehad, en dat was de JVC frame adapt HDR software. De N7 zag er el goed uit in combinatie met de Panasonic Tonemapping, maar dit is toch wel weer een forse verbetering! Het ziet er gewoon top uit, en fijn dat het nu in de projector gebeurt waardoor het voor alle bronnen ingezet kan worden.

Ik zit nu wel nog te kijken hoe ik het sublaag nog iets verder kan verbeteren, en daarvoor wacht ik nu toch even of de nieuwe Arcam AV40 multisub out of the box gaat doen. Want dan ga ik na gisteren nogmaals goed getest te hebben nog een 3e sub inzetten die het 'mid sub' gedeelte kan verbeteren.

Maar ik realiseerde me ook hoe goed het totaal eigenlijk klinkt, ondanks dat de nautilus set die er nu staat inmiddels aardig op leeftijd is. En al die speakers vervangen gaat ook meteen in de papieren lopen. Ik zou dan wel alles meteen op HT richten, en denken aan merken als M&K. Deze laatste vooral vanwege hun tripool surrounds.

Verder vooral genoten van de vele films, en daar gaat het toch om! Die collectie groeit dan ook gestaag door (inmiddels 1175 stuks), hoewel ik me wel eens afvraag hoe lang we nog schijven en spelers kunnen kopen door al dat gedownload. Zelfs hier op een HT forum ben ik een vreemde eend in de bijt aan het worden, laat staan bij de normale burger.. Ik heb laatst met wat how to tips een 2tal films gedownload, maar nog niet gekeken omdat ik dat ik ze dan toch op disc wil hebben omdat je dan 100% zeker weet dat het de beste versie is (wat niet wil zeggen dat de rip dat niet hoeft te zijn). Rare jongen die Teejoo  ::)

Kortom: genieten dus in de Teejooscoop
[emoji1303][emoji1303][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on October 22, 2019, 10:05:26
Dit topic ook maar eens bijwerken

...

Verder vooral genoten van de vele films, en daar gaat het toch om! Die collectie groeit dan ook gestaag door (inmiddels 1175 stuks), hoewel ik me wel eens afvraag hoe lang we nog schijven en spelers kunnen kopen door al dat gedownload. Zelfs hier op een HT forum ben ik een vreemde eend in de bijt aan het worden, laat staan bij de normale burger.. Ik heb laatst met wat how to tips een 2tal films gedownload, maar nog niet gekeken omdat ik dat ik ze dan toch op disc wil hebben omdat je dan 100% zeker weet dat het de beste versie is (wat niet wil zeggen dat de rip dat niet hoeft te zijn). Rare jongen die Teejoo  ::)

Kortom: genieten dus in de Teejooscoop

Heel herkenbaar. Ik ben ook niet van het downloaden en wil ook alles op een schijfje om precies dezelfde reden. Een kapitaal uitgeven aan apparatuur en dan bezuinigen op de content... Geniet ze! 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

#2408
Vandaag de Arcam AV40 besteld. Primair vanwege de multi sub uitgangen. Verder hoop ik vooral dat hij zo goed klinkt als de AV860. Hij ziet er in elk geval mooier uit! ;)


maximus79

Vet, deze werkt dan ook met die multi sub dirac software neem ik aan?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on October 31, 2019, 13:15:28
Vet, deze werkt dan ook met die multi sub dirac software neem ik aan?
Daar ga ik wel vanuit omdat multi sub anders niet veel toevoegd, en Arcam ook als merk staat genoemd als implementatiepartner bij Dirac.

maximus79

Quote from: Teejoo on October 31, 2019, 13:44:19
Daar ga ik wel vanuit omdat multi sub anders niet veel toevoegd, en Arcam ook als merk staat genoemd als implementatiepartner bij Dirac.
Ok, ben heel erg benieuwd naar je bevindingen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#2412
Vandaag weer eens alles afgestoft, wat gelukkig maar een paar x per jaar hoeft gezien het feit dat het een aparte ruimte is welke alleen in het weekend gebruikt wordt. Maar dan kan ik toch echt nog genieten van de mooie ruimte en apparatuur. Life is good!

De kleuren wijken wel af op de foto's, maar in real life matcht de vloerbedekking uiteraard prima met de kleur van de muren en plafond. En als alles dichtgaat is het uiteraard geheel verduisterd.

Teejoo

#2413
 ;D

Speakers:

Rondom worden er speakers gebruikt uit de B&W Nautilus serie, te weten: 803 (fronts), HTM1 (center), 805 (surround back) en DS8 (surround L/R). Als subwoofer worden 2x Velodyne SPL1200's gebruikt. Sind december 2017 zijn hier 4 Atmos speakers bijgekomen: B&W CCM 7.5 ceiling speakers.

Apparatuur sinds maart 2019:

- Processor / voorversterker: Arcam AV860
- Eindversterkers: Classé CA-2200 (fronts) & Classé CA-5200 (Center en surround L&R, surround back L&R), Arcam P429 4 kanaals (4 atmos kanalen)
- Blu-Ray speler: Denon DBT-1713UD (regio vrij DVD)
- Ultra HD Blu-ray speler: Panasonic DP-UB9004 (regio vrij DVD)
- streaming audio: Linn Majik DS/2
- streaming Netflix etc: Apple TV4K
- CD speler: Sony CDP XA-20ES (via coax)
- Projector: JVC N7
- Philips Pronto TSU9600 Home Control Panel
- Scherm: Screenline Amleto velvet frame 203x114 cm (91 inch diagonaal)

maximus79

Super mooie ruimte!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LS2

Potverdikkie  :clapping: :thumbs-up:

Dat moet fijn zijn! Mooi zeg
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

angelo41

mooie ruimte idd. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


papaleo

Wow...!
De naam 'Teejoo' veel voorbij zien komen,maar ik heb nog nooit jet HT gezien/voorbij zien komen.
Geweldig mooie ruimte heb je daar Teejoo  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Top Theo!

Voor mijzelf besloten dat ik dat niet meer ga doen..... heb een keuze gemaakt voor een dik en luxe huis, ga andere zaken wat matigen ;)
Eens kijken hoe lang ik dat vol ga houden :D


En je wist al dat ik je ruimte kan waarderen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

holco

Erg fraai, mag je trots op zijn  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Dik voor elkaar Theo  :thumbs-up:  :worship:

Marco66

Prachtige HT!
Als mijn ruimte half zo mooi wordt ben ik al blij haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Mooi voor elkaar Teejoo!

Eindelijk weer wat leuke posts op het htforum.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

mancaver

Quote from: Teejoo on October 31, 2019, 13:05:21
Vandaag de Arcam AV40 besteld. Primair vanwege de multi sub uitgangen. Verder hoop ik vooral dat hij zo goed klinkt als de AV860. Hij ziet er in elk geval mooier uit! ;)


Dat is nou nog eens een brute pre  :inlove:
Qua looks en functies. Ik hoop echt voor je dat de multisub out je gaat brengen wat je hoopt. Ik houd het in de gaten want dit kan wel eens een aanzet zijn voor mij om naar Arcam te gaan kijken als 'opvolger'  :worship:

Teejoo

#2424
En nog wat 'avond' shots.