Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M

Dat is dan toch vaak een voordeel van een grotere unit -> minder geforceerde luchtventilatie dus ook minder geluid.

Kjelt

Quote from: Bart_M on March 22, 2019, 12:06:47
Dat is dan toch vaak een voordeel van een grotere unit -> minder geforceerde luchtventilatie dus ook minder geluid.
Nou mijn 270 is toch ook een flink stuk groter en meer open en luchtruimte maar als ik high lamp ga voor UHD maakt ie toch behoorlijk meer lawaai dan mijn oude HW50.
Dus om dat nou zo te stellen......

RonG

Quote from: Teejoo on March 22, 2019, 08:40:09
Het ziet er zeker mooi uit, maar zonder heb ik het gisteren bij Werner gezien en dat is ook fantastisch, en je hebt dus weer wat meer speelruimte qua helderheid daarmee contrast.

Vandaag nog eens mee spelen.

Had ik al gezegd dat hij GROOT is? Wat een cool ding! ;D

Hij is niet echt woonkamervriendelijk zullen we maar zeggen. En Riwi: check je ophangconstructie qua gewicht!

Mooi man, veel plezier maar dat zal wel lukken ;D

Teejoo

Quote from: Kjelt on March 22, 2019, 13:05:14
Nou mijn 270 is toch ook een flink stuk groter en meer open en luchtruimte maar als ik high lamp ga voor UHD maakt ie toch behoorlijk meer lawaai dan mijn oude HW50.
Dus om dat nou zo te stellen......
High lamp is bij de N7 ook veel te hard. Low lamp is gelijk aan de VW95 in high lamp mode, misschien zelfs iets stiller. Maar het is ook de prettige toon die het niet storend maakt. Desondanks ga ik hem nog wat dempen met akoestisch schuim dat ik op maat laat zagen om eromheen te zetten.

Teejoo

#2379
Quote from: reza on March 22, 2019, 07:33:38
Fijn voor je Teejoo!
Ik denk dat UHD je mond op de grond laat vallen.
Vanavond de UHD van Ocean's 8 gezien na vanmiddag en in de pauze nog wat getweaked te hebben. Ongelooflijk mooi!  :wub:

Die diepte en detaillering is echt niet normaal! Kleuren spatten van het scherm af. Maar ik ben er ook van overtuigd dat het in de combi met de Panasonic zit. Die doet het goede voorwerk met z'n HDR optimizer. Hij staat dus op de 350 nits setting, brightnes op +4. De JVC op het gecalibreerde Panasonic profiel met kleurfilter. Vaste iris op -4, dynamic op 2. Zo heb ik meer dan genoeg licht.

Met alleen de JVC tonemapping krijg ik niet dit plaatje, met bijvoorbeeld de ATV4 of uitgeschakelde HDR optimizer bij de Panasonic. Ik ben dan ook erg benieuwd naar die losse Madvr unit. Dan heb je echte analyse per frame, en kun je alle bronnen 'optimizen'.

Wat ook erg fijn is dat je om de puntjes op de i te zetten de ondertiteling kunt aanpassen qua helderheid.

Kortom: erg tevreden met de nieuwe aankoop en echt genoten van de fantastische beelden!


Jean Sibelius

Gave bak man 8) Heel veel plezier ermee. Het grote genieten kan (eindelijk) genieten :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Erg mooie aankoop Theo, gefeliciteerd ermee.
Ga je heel veel plezier aan beleven daar ben ik van overtuigd.
Lees ik nu tussen de regels door dat je misschien toch een 2.35 scherm wil gaan proberen?
Nu lekker gaan genieten van je nieuw beest totdat je lasogen ervan krijgt...  :clapping:
Mooi man
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on March 23, 2019, 13:17:54
Erg mooie aankoop Theo, gefeliciteerd ermee.
Ga je heel veel plezier aan beleven daar ben ik van overtuigd.
Lees ik nu tussen de regels door dat je misschien toch een 2.35 scherm wil gaan proberen?
Nu lekker gaan genieten van je nieuw beest totdat je lasogen ervan krijgt...  :clapping:
Mooi man
Ik zorg bewust ervoor dat hij niet te fel staat ;-) Scherm komt tzt wel, en dan zie ik wel wat het wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat de balken me nu eigenlijk niet storen.

Wel de Pronto al geprogrammeerd. Weet iemand of er discrete ir codes zijn voor de losse picture modes etc?

DD2

 O0

Genieten!!!!

Ik moet nog even sparen  ;D

Teejoo

Vanavond Harry Potter deel 2 op de N7 vanaf UHD disc. Je ziet vooral aan de effecten dat de film wat ouder is, maar wat ziet het er goed uit in 4K HDR. Ik heb de Panasonic op 350 nits staan en de N7 op het Pana low profiel met filter als standaard voor UHD's. Toch wel een upgrade van de blu-ray.
En die soundtrack! Echt referentiemateriaal!

reza

Moet je nagaan wat een echte referentie UHD schijf gaat doen! De Harry Potter,s zijn dat kwa beeld niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on March 29, 2019, 22:19:47
Moet je nagaan wat een echte referentie UHD schijf gaat doen! De Harry Potter,s zijn dat kwa beeld niet.
Mortal Engines eens zetten, valt je mond zeker open!! Dat is wel nieuwe referentie vind ik!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Dat gaat nergens over indd.
De gehele film is geschoten in 8k :pompom:
Samen met Blade Runner 2049 toch wel 1 van de mooiste transfers indd. Maar er zijn er natuurrijk nog wel veel meer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#2388
Quote from: reza on March 29, 2019, 22:19:47
Moet je nagaan wat een echte referentie UHD schijf gaat doen! De Harry Potter,s zijn dat kwa beeld niet.
Weet ik, heb ook al wat mooie stukken gezien. Maar ik ben erg blij dat het zelfs met de mindere films, maar zeker ook blu-rays erg goed uitziet.

reza

Snap ik Teejoo. Heerlijk genieten man.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#2390
Ik was zoals jullie weten wel erg benieuwd naar het geluidsniveau van de N7 aangezien dit voor mij wel een belangrijk punt was. Ik ben echt enorm blij dat hij erg stil is, en ook qua toon prettig klinkt. Hij is nog stiller dan de VW95 in high lamp mode. En die was al erg stil.

Omdat het altijd nog beter kan heb ik nog een beetje getweakt met op maat gesneden akoestisch schuim. Ventilatie blaast toch weg naar de zijkant. Ben benieuwd of ik nog iets hoor vanavond.

Jep

Ben benieuwd of dat akoestisch schuim nog effect zal hebben. Op zo'n manier heb ik rond mijn HD1 Akotherm geklemd (met behoud van ventilatie), maar dat gaf eigenlijk geen goed resultaat. Je kunt eventueel nog dikke viltjes onder de pj voetjes leggen. Dan ontkoppel je de pj een beetje van de plaat. Dat scheelt misschien ook weer. Alle beetjes helpen!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Teejoo

Quote from: Jep on April 12, 2019, 18:31:28
Ben benieuwd of dat akoestisch schuim nog effect zal hebben. Op zo'n manier heb ik rond mijn HD1 Akotherm geklemd (met behoud van ventilatie), maar dat gaf eigenlijk geen goed resultaat. Je kunt eventueel nog dikke viltjes onder de pj voetjes leggen. Dan ontkoppel je de pj een beetje van de plaat. Dat scheelt misschien ook weer. Alle beetjes helpen!
Eigenlijk heeft alleen het paneel voor de ventilatieuitgang effect. Gewoon nog een tikje stiller. Ben nog even aan het kijken waar het 2e paneel effect heeft

Ik heb hoor echt alleen nog de lichte luchtverplaatsing. Heel prettig.

Teejoo

Beginpost maar even bijgewerkt. Ik doe erg lang met m'n spullen merk ik  :)

denoontje

Quote from: Teejoo on April 12, 2019, 19:14:31
Eigenlijk heeft alleen het paneel voor de ventilatieuitgang effect. Gewoon nog een tikje stiller. Ben nog even aan het kijken waar het 2e paneel effect heeft

Ik heb hoor echt alleen nog de lichte luchtverplaatsing. Heel prettig.
Mooie oplossing


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on May 29, 2019, 21:54:05
Mooie oplossing


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Inmiddels heb ik nog wat schuim aan de achterzijde geplaatst. Is perfect nu.

denoontje

Ga ik je denk ik copy pasten [emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

kon het zo snel even niet vinden, maar welke hdmi kabel heb jij nu tussen de n7 en de avr?

Teejoo

Quote from: denoontje on June 12, 2019, 00:25:00
kon het zo snel even niet vinden, maar welke hdmi kabel heb jij nu tussen de n7 en de avr?
Deze van Cinepro 15 meter. Zat bij de projector als promo. https://www.cinedream.be/catalog/kabels/dream-screen-hdmi-fiber-kabel-0

denoontje

Ok

Ik heb denk ik maar meter if 7 nodig dus hoeft dan niet optisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk