Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

Quote from: Teejoo on October 26, 2018, 22:19:25
De kleur is Histor 6715 Klei. Ik vind het zelf nog steeds een hele mooie geschikte kleur. Afstand tot de 'hotseat' is ongeveer 120cm.

Thanks voor de info!
Ik lees wel eens dat in een ht waarin 7.1 wordt toegepast de backs liefst niet te dichtbij mogen staan, omdat je dan beter 5.1 zou kunnen draaien. Maar op de foto ziet er dan ook dichterbij uit dan 1.20. Ik ga er vanuit dat dit bij jou geweldig klinkt!  :D het zal vast een meerwaarde geven tov 5.1 anders had je het zo niet staan
Nogmaals complimenten voor de mooie look, geniet ervan!

Teejoo

#2126
Quote from: MVG on October 26, 2018, 22:35:09
Thanks voor de info!
Ik lees wel eens dat in een ht waarin 7.1 wordt toegepast de backs liefst niet te dichtbij mogen staan, omdat je dan beter 5.1 zou kunnen draaien. Maar op de foto ziet er dan ook dichterbij uit dan 1.20. Ik ga er vanuit dat dit bij jou geweldig klinkt!  :D het zal vast een meerwaarde geven tov 5.1 anders had je het zo niet staan
Nogmaals complimenten voor de mooie look, geniet ervan!
De surrounds back helpen dan juist het 'gat' op te vullen. Desalniettemin mocht het voor mij ook nog iets verder. Niet zozeer voor mijn zitplek, maar juist voor de andere. Hoe groter die afstand, hoe prettiger en onkritisch het wordt. Het kan dus nog beter. Maar gelukkig is het allemaal genoeg en heb ik een fantastische Atmos bubble  :)

Teejoo

#2127
Ik gebruik als side surrounds de B&W DS8. Die kan di-pool, maar gebruik ik monopool wat je via een schakelaar kunt schakelen.

Nu zit ik wel eens te denken of ik van die dipool functie geen bipool functie kan maken door simpelweg van de drivers gericht naar de achterzijde van de kamer + en - bekabeling op de speakers te wisselen. Hierdoor zouden beide speakers in gelijke fase moeten komen...

Klopt mijn redenatie?

Hier nog een link naar de manual: http://bwgroupsupport.com/downloads/manuals/bw/800D%20Series-OM.pdf
en specs: http://bwgroupsupport.com/downloads/specsheets/bw/DS8S%20InfoSheet.pdf



Teejoo

Niemand die verstand heeft van speakers ombouwen?

Nog een vraag m.b.t. het aankomende UHD geweld: Ik heb nu al jaren HDMI kabels met de volgende specificatie: HDMI certified high-speed (Cat 2) v1.3b. Werkelijk nooit een issue gehad. Moet je nou voor UHD andere kabels kiezen? Naar de projector ga ik wel een lange optische kabel leggen. Het gaat me nu om de korte exemplaren tussen spelers en processor.

bmateijsen

#2129
Quote from: Teejoo on October 30, 2018, 17:30:17
Niemand die verstand heeft van speakers ombouwen?

Nog een vraag m.b.t. het aankomende UHD geweld: Ik heb nu al jaren HDMI kabels met de volgende specificatie: HDMI certified high-speed (Cat 2) v1.3b. Werkelijk nooit een issue gehad. Moet je nou voor UHD andere kabels kiezen? Naar de projector ga ik wel een lange optische kabel leggen. Het gaat me nu om de korte exemplaren tussen spelers en processor.

Soms zijn 1.3 kabels prima over korte lengtes. Voor de langere lengte kies ik voor AudioQuest Active kabels.

Of je dipool zomaar bipole kan maken, dat vraag ik mij af ;).... Ik weet het antwoord simpelweg niet.

Dirk

op papier zou je van een dipool een bipool kunnen maken, mits het aan beide kanten gelijke drivers zijn.
in dat geval zou het idd vrij eenvoudig en mogelijk zinvol zijn, maar in het geval van jouw speakers blijkt hij in de ene setting als 3-weg te spelen en in de andere setting als een 2-weg, maw beide settings verschillen grondig qua filtering & insteek

om daar nu "even" een bipool van te maken is dus geen kwestie van ff wat omsolderen, want de driverbezetting verschilt al per kant, een goed resultaat is dus allesbehalve een evidentie...ik zou er iig niet aan beginnen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#2131
Quote from: Dynky on October 30, 2018, 19:25:15
op papier zou je van een dipool een bipool kunnen maken, mits het aan beide kanten gelijke drivers zijn.
in dat geval zou het idd vrij eenvoudig en mogelijk zinvol zijn, maar in het geval van jouw speakers blijkt hij in de ene setting als 3-weg te spelen en in de andere setting als een 2-weg, maw beide settings verschillen grondig qua filtering & insteek

om daar nu "even" een bipool van te maken is dus geen kwestie van ff wat omsolderen, want de driverbezetting verschilt al per kant, een goed resultaat is dus allesbehalve een evidentie...ik zou er iig niet aan beginnen  ;)
Nou, de drivers zijn juist wel gelijk aan de beide zijkanten. In de huidige di-pool stand ontstaat er idd een 3 weg, met 1 tweeter en mid aan beide zijden, en de 'bass' driver aan de voorzijde ondersteunt dit. De tweeter aan de voorzijde wordt uitgeschakeld. De enige 2 drivers die uit fase staan zijn dan de tweeter en mid driver gericht naar de achterzijde als de 2e schakelaar correct staat. Zie plaatje. Dan zou ik in theorie toch alleen maar van die 2 driverse de = en - hoeven te wisselen om alles in gelijke fase te krijgen?

Dat staat los van de extra schakeling naar monopool omdat dan de driver aan de zijkanten helemaal niet gebruikt worden. Dat blijft allemaal intact.

Tenminste, zo redeneer ik. :)

Teejoo

Quote from: bmateijsen on October 30, 2018, 19:20:08
Soms zijn 1.3 kabels prima over korte lengtes. Voor de langere lengte kies ik voor AudioQuest Active kabels.
Voor de langere lengte ga ik zeker een optische kabel kopen omdat dat wel een 15 meter kabel zal moeten zijn. Ik was laatst bij Atmoz en die had een exemplaar van RU connected in gebruik. Is ook niet duur zie ik.

Maar ik vroeg het me vooral af of ik idd de korte exemplaren van 1 meter moest wisselen aangezien we nu al bij 2.0 of zo zitten.

reza

Ik heb 2 kabels van 5mt die zijn denk ik zomaar 8 jaar oud, als ze al niet ouder zijn. Eigenlijk nooit geen problemen mee. Alleen met 4k 60hrtz dat accepteren ze niet. Maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat veel kabels daar moeite mee hebben.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

Quote from: Teejoo on October 30, 2018, 19:57:55
Nou, de drivers zijn juist wel gelijk aan de beide zijkanten. In de huidige di-pool stand ontstaat er idd een 3 weg, met 1 tweeter en mid aan beide zijden, en de 'bass' driver aan de voorzijde ondersteunt dit. De tweeter aan de voorzijde wordt uitgeschakeld. De enige 2 drivers die uit fase staan zijn dan de tweeter en mid driver gericht naar de achterzijde als de 2e schakelaar correct staat. Zie plaatje. Dan zou ik in theorie toch alleen maar van die 2 driverse de = en - hoeven te wisselen om alles in gelijke fase te krijgen?

Dat staat los van de extra schakeling naar monopool omdat dan de driver aan de zijkanten helemaal niet gebruikt worden. Dat blijft allemaal intact.

Tenminste, zo redeneer ik. :)
:unsure:
geen idee welke afbeelding je bekijkt (je manual met 99 pagina's sla ik ff over ;)), maar in de specsheet waarnaar je linkt wordt toch duidelijk aangegeven dat er aan de "voorkant" een grote bass-/middriver zit icm een tweeter, terwijl de zijkant is voorzien van een kleinere mid & hetzelfde type tweeter.

in monopole mode speel je enkel via de voorkant als 2-weg...en in dipole mode gaat die tweeter aan de voorkant uit en gedraagt 'ie zich als een 3-weg.

op de foto en in de uitleg staat ook vermeld dat het om 2 verschillende drivers gaat (de tweeter even buiten beschouwing gelaten), die bass-/middriver gedraagt zich qua respons en filtering behoorlijk anders dan de kleinere mid aan de zijkant.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#2135
Quote from: Dynky on October 30, 2018, 20:26:48
:unsure:
geen idee welke afbeelding je bekijkt (je manual met 99 pagina's sla ik ff over ;)), maar in de specsheet waarnaar je linkt wordt toch duidelijk aangegeven dat er aan de "voorkant" een grote bass-/middriver zit icm een tweeter, terwijl de zijkant is voorzien van een kleinere mid & hetzelfde type tweeter.

in monopole mode speel je enkel via de voorkant als 2-weg...en in dipole mode gaat die tweeter aan de voorkant uit en gedraagt 'ie zich als een 3-weg.

op de foto en in de uitleg staat ook vermeld dat het om 2 verschillende drivers gaat (de tweeter even buiten beschouwing gelaten), die bass-/middriver gedraagt zich qua respons en filtering behoorlijk anders dan de kleinere mid aan de zijkant.
nee, je kijkt verkeerd. Wellicht maakt deze foto mijn verhaal duidelijker. Ik heb dus 3 zijden met speakers.

Teejoo

Deze link maakt de bouw nog duidelijker: http://bwgroupsupport.com/downloads/drawings/bw/pdf/DS8S.pdf

Dat bedoel ik dus met gelijke drivers voor en achter.

Dirk

Quote from: Teejoo on October 30, 2018, 20:42:11
Deze link maakt de bouw nog duidelijker: http://bwgroupsupport.com/downloads/drawings/bw/pdf/DS8S.pdf

Dat bedoel ik dus met gelijke drivers voor en achter.
ok...als je nou had geschreven links en rechts dan had ik het sneller door gehad  ;D   (de afbeelding & tekst in de specsheet helpt natuurlijk ook allesbehalve)
maar in dat geval kan het idd gewoon...of het veel meerwaarde biedt is een 2e, maar ff proberen kan altijd

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Quote from: Teejoo on October 30, 2018, 20:42:11
Deze link maakt de bouw nog duidelijker: http://bwgroupsupport.com/downloads/drawings/bw/pdf/DS8S.pdf

Dat bedoel ik dus met gelijke drivers voor en achter.

Ik denk alleen wel dat je dan uitsluitend de drivers aan de zijkant gaat gebruiken. En dat zij wel zeer kleine drivers....

Teejoo

#2139
Quote from: bmateijsen on October 31, 2018, 08:06:56
Ik denk alleen wel dat je dan uitsluitend de drivers aan de zijkant gaat gebruiken. En dat zij wel zeer kleine drivers....
Nee, want dan wordt het juist een 3-weg systeem en wordt de grotere driver aan voorzijde ook ingezet. Best een mooi systeem eigenlijk.

Ik ga het gewoon eens proberen. Kan toch mooi schakelen.

Dit zegt de manual:

In monopole mode, the DS8S is a 2-way system, using a 180mm (7 in) Kevlar® cone bass / midrange driver and 25mm (1 in) tubeloaded aluminium dome tweeter mounted on the front of the
cabinet. In dipole mode, the front tweeter is switched off and the side firing midrange and tweeter units come into play. The system is then a
3-way, with the front main driver acting only as a bass unit

Teejoo

Nog even concreet terugkomend op de lange HDMI kabel vraag. Ik heb minimaal 12 meter nodig, zal dus meestal 15 meter variant zijn. Hij moet gegarandeerd het volledige 4 k uhd signaal kunnen verwerken. Kleine voorkeur voor een optische kabel omdat deze electrisch gezien neem ik aan volledig ontkoppelen van de projector en vooral ook dunner zijn.

Wie gebruikt welke types?



Robbo

Ik gebruik een HDMI kabel van BlueJeansCables.   Als ik me goed herinner is deze 30ft. 

Deze heb ik al ruim 10 jaar en ook op 4K60P gaat dit zonder problemen naar de VW760. 

Teejoo

#2142
Quote from: Robbo on November  8, 2018, 08:22:41
Ik gebruik een HDMI kabel van BlueJeansCables.   Als ik me goed herinner is deze 30ft. 

Deze heb ik al ruim 10 jaar en ook op 4K60P gaat dit zonder problemen naar de VW760.
Daar heb je een punt.. ik moet wellicht ook eerst even testen.. Ik heb ook sinds zo'n periode een real matrix Oehlbach liggen.

Teejoo

Op dit moment The commuter aan het kijken op de VW-95. Valt me toch echt op hoe goed dat plaatje ook nog steeds is, ondanks dat hij toch al heel wat jaren ouder is dan de projectoren die ik vanmiddag op de Home Cinema Happening heb gezien. Neemt niet weg dat 4K eraan gaat komen  :D

Klinkt overigens ook echt top deze film!

denoontje

Welke gaat er komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Quote from: denoontje on November 11, 2018, 08:26:27
Welke gaat er komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Belangrijker, wanneer :D Ik bedoel, hoe snel :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: denoontje on November 11, 2018, 08:26:27
Welke gaat er komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk de JVC N7, maar dat hangt ervan af wat de verschillen zijn met de N5.

Ander alternatief blijft de VW760 als ik een superdeal zou vinden. Die blijft me ook trekken merk ik.

Beide merken zijn gewoon erg mooi!

denoontje

Wil zelf de n7 ook eens zien idd...maar niemand heeft die nog gezien lijkt het wel (av en AVS forum).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on November 11, 2018, 09:31:23
Wil zelf de n7 ook eens zien idd...maar niemand heeft die nog gezien lijkt het wel (av en AVS forum).
Ja, idd. Ik verwacht dat hij op de scherpte (lens!) na qua look best wel op de N9 gaat lijken omdat het kleurfilter gelijk zou zijn aan dat van de N9, net als de rest van de 'engine'. Ook zou bij de N7 en N9 de betere componenten geslecteerd zijn tov de N5. De vraag is natuurlijk in hoeverre je dat ziet.

Ik sprak dus met die JVC mijnheer en die vertelde dat er idd bij de kwaliteitscontrole problemen naar voren waren gekomen m.b.t. de software. En dus blijkbaar met software die niet door de dealers geladen kan worden, want het is niet niks om alle uitlevering on hold te zetten.

Ik hoop in elk geval dat de fix het geen invloed heeft op bijvoorbeeld fan noise.


Kjelt

De N9 heeft ook meer licht (grotere lens, betere coatings ? ) maar dit zal bij een normaal ht scherm geen issue zijn.