Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#2100
Dat klopt. Maar wat ik wil zeggen is dat ik de stabiliteit belangrijk vindt: 1x calibreren en verder gewoon kijken. Verder wil ik min mogelijk lawaai.

Kjelt

Je schrijft in 5 jaar toch de projector af, dus als die laser het 5 jaar vol houdt is het toch goed?
Er kan altijd iets kapot gaan, of het nu het paneel is of de elektronica.
Ik zie eerder een probleem bij de oudere JVCs als die einde lampduur lopen.
De projectoren gaan 2e hands voor €1500-2000 dan is het toch vrij pijnlijk als er een nieuwe lamp van €500 gekocht moet worden.

reza

Als je niet zoveel kijkt en de lamp gaat 3000uur mee.
Dan ben je toch goedkoop uit.
Misschien vervang je de lamp nog geen eens voordat er weer een andere komt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

#2103
Ik heb net een nieuwe lamp besteld voor mijn JVC.
Dan kan ik nog beslissen of ik de X5000 verkoop met nieuwe lamp, of dat ik zelf nog een jaar verder kijk met de X5000 en de nieuwe lamp.

Ik denk dat als de laser op is van die Epson en Sony laser projectoren dat de projector financieel helemaal is afgeschreven. Daarom geven ze aan dat die laser niet te vervangen is. Hij is dan total loss financeel gezien.

En zoals Dynky 1500 uur per jaar kijkt doe je er wel een jaar of 7 over voor je aan de 10.000 uren zit, laat staan 20.000.

reza

Wat koste de lamp Riwi?
Was het nu echt nodig, of voor het geval dat..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: riwi on October 14, 2018, 17:14:49
Ik heb net een nieuwe lamp besteld voor mijn JVC.
Dan kan ik nog beslissen of ik de X5000 verkoop met nieuwe lamp, of dat ik zelf nog een jaar erder kijk met de X5000 en de nieuwe lamp.

Ik denk dat als de laser op is van die Epson en Sony laser projectoren dat de projector financieel helemaal is afgeschreven. Daarom geven ze aan dat die laser niet te vervangen is. Hij is dan total loss financeel gezien.

En zoals Dynky 1500 uur per jaar kijkt doe je er wel een jaar of 7 over voor je aan de 10.000 uren zit, laat staan 20.000.
Dat zou ik ook doen, al was het maar dat je nu in high lamp mode draait? (Met alle extra geluid van dien)

riwi

Quote from: Teejoo on October 14, 2018, 17:45:26
Dat zou ik ook doen, al was het maar dat je nu in high lamp mode draait? (Met alle extra geluid van dien)

Ja inderdaad. En zo zijn de opties helemaal open kwa vervangen over verder kijken.

Kjelt

Het is wel interessant om te weten hoe de ledlaserduur gespecificeerd is.
Bij ledlampen bv geldt nominale ledstroom en dan is einde levensduur bv de helft of 60% vd originele lumens.
Als dat bij een ledlaser ook geldt gaat die bij normale schermafmetingen waar je dimt tot 40% drie tot vier keer langer mee.

Kjelt

Als ik zo kort wat er over leest is het inderdaad zo dat de levensduur is gespecificeerd op nominaal vermogen tot de lumens gehalveerd zijn.
Dwz dat als je tot bv de helft dimt je een verdriedubbeling van de ledlevensduur hebt , genoeg voor vijftien jaar ofzo   :D

Teejoo

Ik weet in elk geval zeker dat ik met mijn schermafmetingen zeker nooit het volle vermogen nodig zal hebben. Dus die 15 jaar haal ik op m'n sloffen 😊

Teejoo

Omdat de focus meer op films ligt nu dus toch maar een deel zwart gemaakt met zwart velours, en dat is nu ook gereed. Volgens project m'n projector plateau vergroten  ::)

denoontje

Quote from: Teejoo on October 19, 2018, 19:15:29
Omdat de focus meer op films ligt nu dus toch maar een deel zwart gemaakt met zwart velours, en dat is nu ook gereed. Volgens project m'n projector plateau vergroten  ::)


mooi

gelukkig is het chassis van de jvc n5,n7,n9 gelijk qua footprint

Teejoo

Quote from: denoontje on October 19, 2018, 19:26:45
mooi

gelukkig is het chassis van de jvc n5,n7,n9 gelijk qua footprint
de n9 is een cm of zo groter, maar het wordt nog een stuk groter dus alles kan erop.

denoontje


simsatit

#2114
Nice hoor!
Velvety black   :thumbs-up:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Heel mooi indd. Maar moet je de conussen van je speakers ook niet beplakken? Ze hebben nog steeds zo een felle goudkleur..

:thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#2116
Quote from: reza on October 19, 2018, 23:42:36
Heel mooi indd. Maar moet je de conussen van je speakers ook niet beplakken? Ze hebben nog steeds zo een felle goudkleur..

:thumbs-up:
Dan hoef ik de roosters maar ervoor te doen, maar het hoeft niet omdat je ze niet ziet.

Zojuist de 1e film gekeken nu het gereed is, ziet er echt mooi uit. Je wordt gewoon niet meer afgeleid door reflecties. Maar, je ziet ook dat m'n projector eigenlijk weer gekalibreerd zou moeten worden. Dat beloofd straks dus wat met een nieuwe projector! :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#2118
Vandaag de ophanging van de projector aangepast.. Het geheel is 15 cm lager komen te hangen (center lens zit nu 5cm boven de witte bovenrand scherm.) De plaat waarop hij staat is vergroot met het oog op de toekomst en de ophanging verstevigd.

Ook heb ik nu ruimte om rondom nog akoestisch dempend schuim aan te brengen.

denoontje

[emoji122][emoji2532]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Zelfs de ophanging ziet er mooi uit :worship:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DD2


Teejoo

Quote from: reza on October 26, 2018, 20:57:29
Zelfs de ophanging ziet er mooi uit :worship:
Simpel en strak met een beetje industriële look  :)

MVG

Blijft een erg mooie ruimte! De zwarte voorwand zal heel veel doen voor je film beleving!
Het zal in je topic vast al ergens staan, maar wat voor kleur zit er op de muren?
En uit interesse, hoe ver staan je surround backs van de zitplaatsen af?

Teejoo

#2124
Quote from: MVG on October 26, 2018, 21:28:01
Blijft een erg mooie ruimte! De zwarte voorwand zal heel veel doen voor je film beleving!
Het zal in je topic vast al ergens staan, maar wat voor kleur zit er op de muren?
En uit interesse, hoe ver staan je surround backs van de zitplaatsen af?
De kleur is Histor 6715 Klei. Ik vind het zelf nog steeds een hele mooie geschikte kleur. Afstand tot de 'hotseat' is ongeveer 120cm.