Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#2075
Inmiddels gaat ook het deel van het plafond + muren dat grenst aan het scherm eraan geloven. Ongeloofelijk wat dat met het beeld doet! :clapping: En dan had ik al donkere muren. Het idee is dus een groot zwart kader te beplakken rondom het scherm. Een beetje kijkdoos effect van vroeger 😊

papaleo

Quote from: Teejoo on October 13, 2018, 12:37:09
Ongeloofelijk wat dat met het beeld doet! :clapping:

Door deze relatief goedkope,simpele,maar zeer doeltreffende 'upgrade' is de need om je Sony VLP-VW95 te vervangen ineens minder urgent geworden.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tommeke

Mag ik vragen waar je die zwarte stof gehaald hebt?

reza

 Mooi Teejoo! Geeft echt een zeer contrast verhogend resultaat! ik zelf heb ook een heel zwarte wand met het doek er in, was 1van de betere toevoegingen de afgelopen tijd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo


Teejoo

Quote from: papaleo on October 13, 2018, 13:11:50
Door deze relatief goedkope,simpele,maar zeer doeltreffende 'upgrade' is de need om je Sony VLP-VW95 te vervangen ineens minder urgent geworden.... ;)
Nou... :D

blue-eyes

Quote from: Teejoo on October 13, 2018, 12:37:09
Inmiddels gaat ook het deel van het plafond + muren dat grenst aan het scherm eraan geloven. Ongeloofelijk wat dat met het beeld doet! :clapping: En dan had ik al donkeren muren. Het idee is dus een groot zwart kader te beplakken rondom het scherm. Een beetje kijkdoos effect van vroeger 😊

Zo jammer dit. Roepen wij al jaren dat een kamer gewoon domweg donker, en nog eens donker moet zijn :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Quote from: papaleo on October 13, 2018, 13:11:50
Door deze relatief goedkope,simpele,maar zeer doeltreffende 'upgrade' is de need om je Sony VLP-VW95 te vervangen ineens minder urgent geworden.... ;)

Ik denk des te meer ;P

Teejoo

#2083
Quote from: reza on October 13, 2018, 13:42:00
Mooi Teejoo! Geeft echt een zeer contrast verhogend resultaat! ik zelf heb ook een heel zwarte wand met het doek er in, was 1van de betere toevoegingen de afgelopen tijd.
ik zat er al lang over te denken, maar de test bij de center en zijkant speakers heeft me direct overtuigd.

Het ging me in eerste instantie om refectielicht te verminderen, maar misschien maak ik de wand rondom het scherm voor de looks ook zwart. Die storen op zich niet omdat daar eigenlijk geen licht opvalt, maar het oogt bij daglicht rustiger.

Teejoo

#2084
Quote from: bmateijsen on October 13, 2018, 14:20:09
Ik denk des te meer ;P
Dat vrees ik ook omdat je nu ook weer betere zwartwaardes wilt bij je projector gezien de letterlijk pikzwarte referentie ernaast.


bmateijsen

Quote from: Teejoo on October 13, 2018, 15:21:01
Dat vrees ik ook omdat je nu ook weer betere zwartwaardes wilt bij je projector gezien de letterlijk pikzwarte referentie ernaast.


Kunnen we best bij helpen ;).

blue-eyes

Precies!

Stimuleer de economie!

:D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Eerst maar eens kijken wat en wanneer :-)

Teejoo

#2088
Net nog eens een test erbij gepakt van de Sony vw760es: Blijft voor mij toch ook nog wel de ultieme projector. Ben dan ook benieuwd hoe deze zich met bijvoorbeeld een JVC N7 verhoudt. Ik was vorig jaar in elk geval erg impressed bij de show van Werner en vond het beeld erg rustig ogen, iets wat vanwege mijn gezondheidsperikelen wel belangrijk is.

Wat mij ook wel fijn lijkt is het feit dat je de laser in veel stappen kunt dimmen, en dan natuurlijk het niet verlopen en extreem lange levensduur zodat ik er ook echt lang mee kan doen. En dan in combi met een Panasonic UHD speler voor het hele HDR gebeuren ;-)



reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Ik denk dat je met een van beiden sowieso een winnaar bent.  ;)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de NX9. Tot op heden is er nog steeds geen enkel duidelijk antwoord op de vraag wat het kost als de laser unit vervangen moet worden. De levensduur van de laser wordt in het algemeen steeds naar voren gehaald, maar of het nou voordeliger is als af en toe een lampje vervangen? Waar doe je goed aan? Vaak wordt er alweer gewisseld naar een nieuwe projector vanwege het upgrade virus. Een laser is wel stabieler als een lamp dat klopt.

Ik heb de N7 nog niet gezien enkel de N5 en NX9.


Quote from: Teejoo on October 14, 2018, 00:10:46
Net nog eens een test erbij gepakt van de Sony vw760es: Blijft voor mij toch ook nog wel de ultieme projector. Ben dan ook benieuwd hoe deze zich met bijvoorbeeld een JVC N7 verhoudt. Ik was vorig jaar in elk geval erg impressed bij de show van Werner en vond het beeld erg rustig ogen, iets wat vanwege mijn gezondheidsperikelen wel belangrijk is.

Wat mij ook wel fijn lijkt is het feit dat je de laser in veel stappen kunt dimmen, en dan natuurlijk het niet verlopen en extreem lange levensduur zodat ik er ook echt lang mee kan doen. En dan in combi met een Panasonic UHD speler voor het hele HDR gebeuren ;-)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#2091
Quote from: vik on October 14, 2018, 09:54:42
Ik denk dat je met een van beiden sowieso een winnaar bent.  ;)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de NX9. Tot op heden is er nog steeds geen enkel duidelijk antwoord op de vraag wat het kost als de laser unit vervangen moet worden. De levensduur van de laser wordt in het algemeen steeds naar voren gehaald, maar of het nou voordeliger is als af en toe een lampje vervangen? Waar doe je goed aan? Vaak wordt er alweer gewisseld naar een nieuwe projector vanwege het upgrade virus. Een laser is wel stabieler als een lamp dat klopt.

Ik heb de N7 nog niet gezien enkel de N5 en NX9.
Ik ga ze sowieso goed vergelijken. Een lamp wisselen is natuurlijk geen probleem, en als ik zie hoe lang de lamp bij de metingen van Riwi op niveau blijft ook echt verbeterd. Desondanks vind ik het stabiele van de laser zowel in beeld als houdbaarheid van de calibratie ook erg prettig, juist omdat ik ook niet zo'n beeldnerd ben.

Bij de JVC regel je de hoeveelheid licht met de iris, bij de Sony echt met de laser. Omdat ik niet zoveel nodig heb verwacht ik dat de Sony stiller zal zijn omdat de laser meer vermogen hoeft af te geven dan nodig.


Teejoo

Quote from: reza on October 14, 2018, 09:43:33
Wat kost deze....
Adviesprijs is €14999, maar de marktprijs is fors lager. Desondanks blijft hij natuurlijk een stuk duurder dan een N7.

reza

Dat is ook waar ik naar toe wilde Teejoo. Niet echt een vergelijk kwa projector, dan is de vergelijking met een nx9 eerlijker denk ik.
Dan wil ik de laser nog wel eens zien presteren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on October 14, 2018, 10:43:39
Dat is ook waar ik naar toe wilde Teejoo. Niet echt een vergelijk kwa projector, dan is de vergelijking met een nx9 eerlijker denk ik.
Dan wil ik de laser nog wel eens zien presteren.
Nou, die dan toch wel wel weer een stuk duurder volgens mij?

Teejoo

#2095
Het afplakken vordert gestaag.. nu folie bijbestellen voor het laatste deel. Het plafond en zijmuur wordt nog zo'n 40 cm doorgetrokken richting zitplaats. Ik twijfel nog over het stuk onder het scherm aangezien dit ook best ok uitziet.

Dirk

Quote from: vik on October 14, 2018, 09:54:42
Ik denk dat je met een van beiden sowieso een winnaar bent.  ;)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de NX9. Tot op heden is er nog steeds geen enkel duidelijk antwoord op de vraag wat het kost als de laser unit vervangen moet worden. De levensduur van de laser wordt in het algemeen steeds naar voren gehaald, maar of het nou voordeliger is als af en toe een lampje vervangen? Waar doe je goed aan? Vaak wordt er alweer gewisseld naar een nieuwe projector vanwege het upgrade virus. Een laser is wel stabieler als een lamp dat klopt.

Ik heb de N7 nog niet gezien enkel de N5 en NX9.
Het vervangen van enkel de laser is allesbehalve "voorzien" in het hele ontwerp, daarom draaien ze meestal ook redelijk rond de pot als je hiernaar vraagt.
Het antwoord "ja maar die zal je echt nooit moeten vervangen want die gaat niet kapot" was voor mij een dooddoener in de hele discussie met verkopers.

Zelf heb ik toen ik begin dit jaar een nieuwe PJ wou aanschaffen toch maar blijven aandringen bij Epson, omdat ik toen her en der wel een jonge LS-10000 aan leuke prijzen zag voorbijkomen...maar omdat ik hier 1200 à 1500uren draai per jaar (ik heb geen tv meer en kijk dus àlles op de PJ) was dit vraagstuk voor mij wel van levensbelang.

Na lang wachten kreeg het servicecenter waar ik mee in contact was volgend antwoord vanuit Epson HQ België;

Ik heb dit nagevraagd en het is niet mogelijk om enkel de laser engine te vervangen. Bij de beide toestellen zal de volledige optische engine vervangen moeten worden. Hieronder de actuele prijzen (excl. werkuren):
· EH-LS10000: €6.063,79
· EH-LS10500: €6.215,46


spreekt voor zich dat ik met dergelijke prijzen de voorbijkomende LS-10000'en toch maar liet passeren  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Wauw...
Dan is een lampje van 450= toch een stuk goedkoper :D

@Teejoo

De JVC kost rond de 18.000 advies de Epson 15.000. Dat zit dichter bij elkaar dan de Laser en de N7 ( op papier ).

Binnenkort in Antwerpen kunnen we alles zien en vegelijken. Ik denk dat de JVC,s wel als grote winnaar uit de bus komen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#2098
Quote from: Dynky on October 14, 2018, 12:08:36
Het vervangen van enkel de laser is allesbehalve "voorzien" in het hele ontwerp, daarom draaien ze meestal ook redelijk rond de pot als je hiernaar vraagt.
Het antwoord "ja maar die zal je echt nooit moeten vervangen want die gaat niet kapot" was voor mij een dooddoener in de hele discussie met verkopers.

Zelf heb ik toen ik begin dit jaar een nieuwe PJ wou aanschaffen toch maar blijven aandringen bij Epson, omdat ik toen her en der wel een jonge LS-10000 aan leuke prijzen zag voorbijkomen...maar omdat ik hier 1200 à 1500uren draai per jaar (ik heb geen tv meer en kijk dus àlles op de PJ) was dit vraagstuk voor mij wel van levensbelang.

Na lang wachten kreeg het servicecenter waar ik mee in contact was volgend antwoord vanuit Epson HQ België;

Ik heb dit nagevraagd en het is niet mogelijk om enkel de laser engine te vervangen. Bij de beide toestellen zal de volledige optische engine vervangen moeten worden. Hieronder de actuele prijzen (excl. werkuren):
· EH-LS10000: €6.063,79
· EH-LS10500: €6.215,46


spreekt voor zich dat ik met dergelijke prijzen de voorbijkomende LS-10000'en toch maar liet passeren  ;D
Ik vind vervanging van de laser niet relevant als ik daar 20.000 uur mee kan kijken, zelfs niet als ik al zoveel uren zou kijken dan jij doet. Dan mag er ook wel weer wat nieuws komen.

Dirk

zou ik ook niet doen...maar zo'n uren-garantie geeft geen enkele fabrikant, verdiep je maar ff in wat er daadwerkelijk wordt gegarandeerd.
enfin, Epson doet het iig niet ;), dus ik vermoed dat de andere fabrikanten dat (in hun kleine lettertjes) evenmin doen vwb de laser-engine
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea