Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Vandaag nuttig bezig geweest:

- Philips Pronto geprogrammeerd voor de Linn
- Philips Pronto Arcam AV860 programmering aangepast omdat de IR code gelijk was aan de nieuwe Linn DS
- HiVilux scherm afgebroken en ingepakt  :(. Wordt hopelijk snel opgehaald.

Heb me weer verbaasd over de kwaliteit, en ga er t.z.t. nog eentje bestellen in een kleinere maat.

Teejoo

Toch nog wel wat gedoe gehad met het leren van de Linn IR codes. Om de een of andere reden lukte dat (net als bij de Apple TV) niet direct met de Pronto, maar wel door de codes eerst met een eenvoudige Philips SBC RU 760 programmeerbare AB te kopiëren en vervolgens naar de Pronto. Het werkt nu dus  ::)

Richi

Quote from: Teejoo on February  5, 2018, 16:18:41
Toch nog wel wat gedoe gehad met het leren van de Linn IR codes. Om de een of andere reden lukte dat (net als bij de Apple TV) niet direct met de Pronto, maar wel door de codes eerst met een eenvoudige Philips SBC RU 760 programmeerbare AB te kopiëren en vervolgens naar de Pronto. Het werkt nu dus  ::)
Dat herken ik wel, ook met de Pioneer TV gebeurde dat bij mij bij sommige codes.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

Quote from: Richi on February  5, 2018, 16:55:48
Dat herken ik wel, ook met de Pioneer TV gebeurde dat bij mij bij sommige codes.
maf is dat. Je ziet het ook aan de code die hij geleerd heeft. Die is veel langer als het niet goed is gegaan.

Teejoo


Teejoo

Zojuist heeft Bart het scherm opgehaald. Leuk om weer eens een mede-HT'er te spreken!

Jammer, maar het scherm ga ik echt nog een keer in een kleinere maat kopen. Erg goede kwaliteit voor weinig geld.

reza

Toch heel snel verkocht.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on February 18, 2018, 16:44:56
Toch heel snel verkocht.
Ja, maar nu was de prijs ook wel erg scherp voor een nieuw scherm.

Bart_M

Hey Theo, leuk om je vandaag te hebben ontmoet.

Je hebt een met zorg samengestelde gebalanceerde set in een mooie ruimte, erg fraai.  8)

Teejoo

#2059
Ben een beetje aan het opruimen, vandaar in prijsbepaling gevraagd wat het nog waard is:Mijn mooie maar defecte Pioneer BDP-LX91 en 4 Auralex LENRD bass traps. Iemand een idee wat ik daar nog voor kan vragen?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=107.0

Verder elk weekend genieten in de Teejooscoop. Klinkt toch wel erg prettig sinds de laatste upgrade  8)

Teejoo


Teejoo

#2061
Ik ben erover aan het denken rondom het scherm het eerste stukje van de ruimte zwart te maken. Nu hebben de muren en het plafond een klei kleur. Nu heb ik voor de center speaker een rol d-c-fix velours gehaald. Het helpt zeker qua weerkaatsing, maar is toch van mindere kwaliteit dan het velvet frame rond het scherm.

Voor de muren en een stukje plafond zou verf natuurlijk handig zijn. Is er verf die ongeveer het zelfde effect heeft qua licht absorbtie?

Kjelt

Matte zwarte verf , maar het haalt het niet bij velours.
Verf is plat is en weerkaatst licht. Welliswaar in mindere mate (diffuus) maar velours dat zijn onder een microscoop gezien allemaal draadjes, fotonen die tussen de draadjes komen en weerkaatsen tegen de achtergrond/basisstof komen niet meer terug. Ik neem altijd een felle led zaklamp mee als ik zwarte stof uitzoek en dan kijk ik hoeveel reflectie er optreedt. Je zou ook proefstukjes kunnen vragen en in de kijkruimte zelf met wit beeld testen.

Teejoo

Daar was ik ook al 'bang' voor.

Teejoo

#2064
Ik moet zeggen nu ik het velours  er echt goed op heb geplakt werkt het toch wel erg goed! Daarom ook de 2 803's en nog wat andere dingen op het reflectiedeel beplakt. Je ziet er met het licht aan eigenlijk niets van, maar qua kijkbeleving mooie tweaks. Daarom ga ik toch ook nog een zwart kader tegen het plafond en zijmuur afplakken om het helemaal af te maken. Zeker het plafond zal veel uitmaken omdat dat direct aan de bovenzijde van het scherm grenst.

Verder erg tevreden qua geluid sinds de overstap vorig jaar naar Arcam en Atmos. De geluidsbubble is erg spectaculair,  symmetrisch en ondersteund door een mooi LFE fundament. Die mooie bubble wordt mede veroorzaakt door de mooie tone matching van de speakers door Dirac.

Qua beeld ga ik wel upgraden naar een 4K projector. Ik dacht eerst echt voor de Sony 760 te gaan, maar nu ik lees dat de lampduur van de nieuwe generaie JVC's erg goed is en de nieuwe apparaten sowieso erg interessant zijn qua beeldkwaliteit voor minder de helft van de prijs neig ik wel naar die richting. Ik ben ook echt benieuwd naar de eerste test, en het geluidsniveau, hoewel een VW760 ook niet al te stil schijnt te zijn. Probleem is dat je dat echt alleen maar kunt ervaren in een doodstille ruimte.

Kortom, we genieten elk weekend van de Teejooscoop en t.z.t een leuke upgrade qua beeld in het verschiet!

papaleo

#2065
Prachtige ruimte  :worship:
Groot voordeel aan een aparte AV-ruimte is dat je minder/geen rekening hoeft te houden met een/je partner dus kan je er (optisch) aardig op los tweaken om zo tot perfectie te komen... ;)

Succes in je keuze voor een nieuwe 4K projector.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Het lijkt simpel, maar juist goed overwogen!

Mbt geluid van een projector. In het verleden werd nogal eens gesproken over stilte boxen. Is dat niet wat?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Volgens mij heeft Teejoo een Hushbox gehad in de tijd van de BenQ PE8700. De Sony vw95 is veel stiller en had dat niet meer nodig.
Ik denk dat de X5000 serie (inc. X5500/X5900 en 7x00 varianten) in low lamp meer geluid maken dan de vw95. In high lamp maakt de X-serie van JVC echt veel meer geluid.

De N5 heeft wel weer een grotere kast, dat zou kunnen duiden op een stillere koeling. De lamp van de N-serie is ook een ander type dan in de X-serie. Die van de X-serie gaat wel serieus lang mee.
De specs van de lampen is wel ongeveer gelijk :
PK-L2615U : 265W UHP (X-serie) 4500 uur in lowlamp
PK-L2618U : 265W UHP (N-serie) 4500 uur in lowlamp

Teejoo

#2068
Quote from: riwi on October  7, 2018, 13:53:21
Volgens mij heeft Teejoo een Hushbox gehad in de tijd van de BenQ PE8700. De Sony vw95 is veel stiller en had dat niet meer nodig.
Ik denk dat de X5000 serie (inc. X5500/X5900 en 7x00 varianten) in low lamp meer geluid maken dan de vw95. In high lamp maakt de X-serie van JVC echt veel meer geluid.

De N5 heeft wel weer een grotere kast, dat zou kunnen duiden op een stillere koeling. De lamp van de N-serie is ook een ander type dan in de X-serie. Die van de X-serie gaat wel serieus lang mee.
De specs van de lampen is wel ongeveer gelijk :
PK-L2615U : 265W UHP (X-serie) 4500 uur in lowlamp
PK-L2618U : 265W UHP (N-serie) 4500 uur in lowlamp
Idd, ik had een erg goede hushbox van whisperflow. De Sony is idd mooi stil, en zelfs redelijk goed nu ik hem in high mode heb staan. Hoe verhoudt zich die stand qua geluid vergeleken bij de low mode van je JVC Riwi?

Kjelt

Als ik me niet vergis is die vw95 de stilste Sony ooit, zelfs de opvolgers maken meer geluid.  :(
De JVCs van de vorige generatie maken iets meer geluid alleen met high lamp echt teveel geluid naar mijn smaak.

simsatit

#2070
je hoort het inderdaad wel, maar 10 jaar geleden zat ik nog onder een Barco, dat leek soms wel een vliegtuig..
Schijnt wel dat de N5 dat nu beter doet tov afgelopen generatie, ben benieuwd of Teejo ook de sprong gaat maken, ik ben nog maar even bij de oude generatie gebleven met de prachtige aanbieding van de X7500 hier op het forum, hoop begin volgende week daar van te gaan genieten, hoe dan ook mooie tijden voor projector liefhebbers en keus genoeg om te upgraden vanaf een X5000 (heb ik zelf ook).

edit ik zie dat je een VW95 hebt, nou daar is ook mooi een upgrade mee te maken, succes met je zoektocht!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

Quote from: Teejoo on October  7, 2018, 14:41:18
Idd, ik had een erg goede hushbox van whisperflow. De Sony is idd mooi stil, en zelfs redelijk goed nu ik hem in high mode heb staan. Hoe verhoudt zich die stand qua geluid vergeleken bij de low mode van je JVC Riwi?

Ik denk dat de low mode van de JVC X serie iets stiller is dan de high mode van de Sony VW95, maar dat zal niet heel veel schelen
In high mode is de JVC net een stofzuiger kwa kabaal.

Teejoo

Quote from: riwi on October  7, 2018, 15:39:43
Ik denk dat de low mode van de JVC X serie iets stiller is dan de high mode van de Sony VW95, maar dat zal niet heel veel schelen
In high mode is de JVC net een stofzuiger kwa kabaal.
Bedankt! Ik vind dit toch wel een dingetje en erg jammer. Toch maar eens kijken of ik niet een simpele hushbox kan maken met alleen maar dempend schuim maar toch een goede airflow.

DD2

#2073
Nice!!  Mooi gedaan zo, ook met de ceiling speakers.

Teejoo

#2074
Quote from: DD2 on October  9, 2018, 16:41:08
Nice!!  Mooi gedaan zo, ook met de ceiling speakers.
Thanks! Het maken van de kasten had ik aan knutselaar Atmoz uitbesteed 😊

Geluid is nu ook erg goed en zoals alles in mijn set op doordachte wijze tot stand gekomen door de jaren.

Nu dus gaan inzoomen op beeld met alle HDR ontwikkelingen 😊

Ik begrijp trouwens niet waarom de afbeelding kantelt als je er via de smartphone op klikt. Op de PC heb ik daar geen last van.