Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Nog wat metingen.

reza

Heb je al kunnen genieten van je nieuwe setup?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on January  6, 2018, 22:46:43
Heb je al kunnen genieten van je nieuwe setup?
Ja, zeker. Maar wel nog niet met de Dirac ingemeten hoogtekanalen. Ik heb ze wel gebruikt en met een dB meter afgesteld, en toen op gehoor nog wat teruggedraaid. Klonk al erg goed.

Morgen verder met Dirac. Vanavond geen tijd gehad.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Vandaag wat zitten spelen met de target curves met dit als resultaat:

Teejoo

En de sub + hoogtekanalen:

Teejoo

#1881
Ik heb overigens de levels van de kanalen op -6dB gelijkgetrokken ipv -12dB. Ik vind de meting sowieso best zacht. Ik zou verwachten dat je de kamer juist wat meer wilt meten.

Als er tips zijn hoor ik het graag!

blue-eyes

#1882
Goed bezig!

Bjorn gaat vrijdag bij mij de set inregelen, ik ben benieuwd :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on January  8, 2018, 07:07:35
Goed bezig!

Bjorn gaat vrijdag bij mij de set inregelen, ik ben benieuwd :)
Dat maakt bij mij in elk geval erg veel uit. De eindafstemming blijft echter wel een smaakkwestie. Ik heb vroeger veel met TMREQ gedaan, dus de basis is er wel. Maar heb nog bijna geen ervaring met zelf target curves maken zoals bij Dirac.

In feite wil je ze natuurlijk zo gelijk mogelijk maken om de onderlinge matching te optimaliseren. Maar hoever wil en kun je hierin gaan. Dus daar zit nog wel een leerpunt.

reza

Ik heb express mijn hoogte speakers harder staan. Dit omdat ze meestal gewoon mee spelen, en je ze niet echt heel goed hoort. Nu vind ik dat er een betere bubble is.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Staaled

#1885
Quote from: Teejoo on January  7, 2018, 19:45:44
Ik heb overigens de levels van de kanalen op -6dB gelijkgetrokken ipv -12dB. Ik vind de meting sowieso best zacht. Ik zou verwachten dat je de kamer juist wat meer wilt meten.

Als er tips zijn hoor ik het graag!
Ik lees dat je één sub gebruikt ?
Dan heb je een nette meting. :)

Heb je wel eens handmatig ( XTZ, Umik oid nagemeten) ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

#1886
Quote from: Staaled on January  8, 2018, 09:03:06
Ik lees dat je één sub gebruikt ?
Dan heb je een nette meting. :)

Heb je wel eens handmatig ( XTZ, Umik oid nagemeten) ?
Nee, ik heb 2 subs. Maar de Arcam meet dat als 1 sub.

Teejoo

Quote from: reza on January  8, 2018, 08:42:32
Ik heb express mijn hoogte speakers harder staan. Dit omdat ze meestal gewoon mee spelen, en je ze niet echt heel goed hoort. Nu vind ik dat er een betere bubble is.
Ik heb ze juist wat wat teruggeschroefd toen ik ze de afgelopen 2 weken alleen met de dB meter had ingeregeld. Ik heb de bovenstaande meting nog niet kunnen beluisteren, maar verwacht nu ze ge-EQd zijn eigenlijk dat ik ze op gelijk volume kan zetten zetten als de rest. Ze komen ook erg goed mee.

Maar ik ben het helemaal met je eens dat er erg veel informatie te horen is uit de hoogtekanalen. Ik las hier vaker dat het allemaal maar marginaal was, maar dat kan ik toch echt niet vinden. Ze blazen gewoon vol mee.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#1889
Gisteren de eerste film gekeken na de eigen Dirac meting en met de eigen target curves geladen in de Arcam...zo lekker!  :D De Atmos speakers passen nu akoestisch ook ook mooi bij de rest, erg mooie bubble waarbij de broekspijpen goed kunnen fladderen als het moet met de beide Velodynes L&R naast de zitplaats. Het klinkt ook vooral erg prettig, niet vermoeiend en homogeen.

Ik hoop volgende week met Bjorn wat te leren mbt een eventuele verdere finetuning, maar merk dat ik halverwege de 1e film eigenlijk al niet meer zo bewust aan het luisteren was. Dat kwam pas weer als ik weer verrast was hoe goed iets klonk. En dat vind ik altijd een goed teken.

Het erge is wel dat ik nu na enkele bezoekjes bij Atmoz een groter scherm wil en een andere projector. ::)

Vanavond Wonder woman of Valerian and the city of a thousand planets. Ben benieuwd!


reza

Leuk!  De nieuwe bladerunner is een pareltje qua Atmos, goeie film ook. Veel plezier vanavond.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

blue-eyes

#1891
Er gaat op het forum wel eens een leuk statement omtrent calibratie van een TV rond.
De eerste reactie is vaak: hmmmm, ik had wat anders verwacht! Ik vind dit minder.... Na een tijdje realiseren ze zich pas dat het nu veel beter is, juist natuurlijker, dat het vroeger to much was. En ze willen NOOIT meer terug.


Dat was ook mijn eerste reactie na de ingestelde DIRAC..... Ik had iets dramatisch groot verschil verwacht, maar dat was niet in die opzicht zo aanwezig. Ik hoor zo zwaar de bubble, zoals jij dat ook zo mooi omschrijft.
Homogeen, consistent.
Ik denk dat even de knop hier nog om moet. En uiteraard een hele film kijken ipv wat fragmenten. Je leert het waarderen door niet alleen de geijkte dingetjes te kijken, maar de gehele film, met al zijn zachte, subtiele harde en de klappen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1892
Wonder woman: badscene in de grot. Prachtig hoe je de vallende druppeltjes van het plafond kunt pinpointen in de ruimte. Of die drukgolf die bij haar trainingen van voor naar achter door de kamer blaast. Zit hier met een dikke smile!

Teejoo

Foto's!

Teejoo

Part deux

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vik

Ziet er goed uit! En een DJ set erbij toe maar.  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Sjaak_Banaan

Mooi ruimte heb je Teejoo.  :clapping:

Ik heb een vraag over jouw Dirac-metingen, die groene lijn, is dat nou de voorspelling zoals Dirac verwacht dat het zal zijn na correctie of is dat wat je hebt gemeten na de correctie?

Als het de voorspelling is, dan ben ik wel benieuwd naar de werkelijke meting na correctie.
Mocht het wel de werkelijke meting zijn, dan is het best indrukwekkend hoe goed Dirac kan corrigeren!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

groen is de voorspelde

Sjaak_Banaan

Quote from: denoontje on January 14, 2018, 12:34:10
groen is de voorspelde
Dat vermoede had ik al, des te interessanter om nog een meting na de correctie te posten. :)
Vond het vreemd hoe best diepe dips rechtgetrokken werden, wordt er dan flink 'geboost' door Dirac of hoe zou dat moeten werken?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder