Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Denk toch wel het meest indrukwekkend hifi-rack op dit forum.

Ongelofelijk mooi Teejoo!

Nu wachten op een all-in-one van Classe?

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Teejoo

Quote from: Sjaudio on September 15, 2010, 16:58:29
Denk toch wel het meest indrukwekkend hifi-rack op dit forum.

Ongelofelijk mooi Teejoo!

Nu wachten op een all-in-one van Classe?
Nou, er staan wel meer mooiere racks hoor  ;)

Ik zou niet weten wat ik met een all-in-one van Classé zou moeten, ook niet in de woonkamer. Ik ben ook geen echte Classé fan of zo, maar deze spullen vind ik gewoon goed en passen bij mijn smaak. Ik zie het gewoon als een mooie opvolger van de TAG set.

HTip

Wat een indrukwekkende versterkers. Zeker nu de CA-2200 de échte is 8)

Veel plezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Quote from: Blue-Eyes on September 15, 2010, 16:29:25
Ik heb mijn pronto via WPA en mac adres beveiligd, werkt gewoon.

Ja dat werkt wel... als je het geduld hebt om iedere keer nadat je de AB oppakt enkele seconden te wachten tot de wifi verbinding tot stand is gekomen en de paneeltjes opgedateerd kunnen worden... :) In de praktijk kan het scripje daar niet tegen en de herhalende status ophaal commando's lopen dan helemaal niet zodat je na +3 seconden het amp scherm moet refreshen om het werkend te zien. Met WPA2/PSK werkte dat dus een stuk minder dan nu zonder security. Dan gebeurt het ook nog wel eens, maar meestal doet ie het gewoon direct nu.

Teejoo

Quote from: riwi on September 16, 2010, 17:14:43
Ja dat werkt wel... als je het geduld hebt om iedere keer nadat je de AB oppakt enkele seconden te wachten tot de wifi verbinding tot stand is gekomen en de paneeltjes opgedateerd kunnen worden... :) In de praktijk kan het scripje daar niet tegen en de herhalende status ophaal commando's lopen dan helemaal niet zodat je na +3 seconden het amp scherm moet refreshen om het werkend te zien. Met WPA2/PSK werkte dat dus een stuk minder dan nu zonder security. Dan gebeurt het ook nog wel eens, maar meestal doet ie het gewoon direct nu.
En als je in de pronto config een lange timeout aangeeft? Volgens mij blijft hij dan gewoon verbonden.

riwi

Quote from: Teejoo on September 17, 2010, 00:49:40
En als je in de pronto config een lange timeout aangeeft? Volgens mij blijft hij dan gewoon verbonden.

Ik had/heb de timeout op 15 min of 30 min staan. Maar volgens mij gaat de pronto als het scherm uit gaat altijd de wifi verbinding verbreken.
Ik zal er nog eens naar kijken, maar dit was naar aanleiding van Jaco's ervaring met wifi met WPA en lange SSID naam e.d. Ik had nog een wifirouter over dus heb die er min of meer gelijk tussen gezet, nadat ik het eerst op de WPA wifi had geprobeerd.

Nadeel nu voor mij is dat je via deze onbeveiligde router niet het internet op kan. Enige aparaten zijn de pronto en de extender op dit mini netwerkje. Dus de pronto kan ook geen info van internet halen mocht ik dat willen.

Teejoo

Quote from: riwi on September 17, 2010, 11:19:15
Ik had/heb de timeout op 15 min of 30 min staan. Maar volgens mij gaat de pronto als het scherm uit gaat altijd de wifi verbinding verbreken.
Ik zal er nog eens naar kijken, maar dit was naar aanleiding van Jaco's ervaring met wifi met WPA en lange SSID naam e.d. Ik had nog een wifirouter over dus heb die er min of meer gelijk tussen gezet, nadat ik het eerst op de WPA wifi had geprobeerd.

Nadeel nu voor mij is dat je via deze onbeveiligde router niet het internet op kan. Enige aparaten zijn de pronto en de extender op dit mini netwerkje. Dus de pronto kan ook geen info van internet halen mocht ik dat willen.
Ik zal het straks ook nog even specifiek testen.  Het valt me namelijk pas op sinds ik de timeout (vanwege energiebesparing) op 15 minuten heb gezet. En dan zie je hem inderdaad van een rood kruisje naar verbinding gaan.

xynyx

Time out en de tijd dat het scherm uitgaat staan los van elkaar. Wel is het zo dat als het scherm uitgaat de pronto stop met "pollen". Kijk maar naar de lampjes op de RFX.
De verbinding met internet blijft in stand. Apparaat valt dus terug in een soort slaap stand. Ik heb de time out op 2 uur staan.

Teejoo

Quote from: xynyx on September 17, 2010, 15:57:28
Time out en de tijd dat het scherm uitgaat staan los van elkaar. Wel is het zo dat als het scherm uitgaat de pronto stop met "pollen". Kijk maar naar de lampjes op de RFX.
De verbinding met internet blijft in stand. Apparaat valt dus terug in een soort slaap stand. Ik heb de time out op 2 uur staan.
Maar zodra je het scherm dan weer activeerd, gaat hij weer direct updaten? Duurt dat lang?

riwi

Quote from: Teejoo on September 17, 2010, 16:29:50
Maar zodra je het scherm dan weer activeerd, gaat hij weer direct updaten? Duurt dat lang?

Er zijn 3 acties die gedaan moeten worden :
- Het opdateren van de labels van de knoppen met de inhoud van de variabelen  (in pagescript en iedere 1.0 seconden herhaald)
- Het pollen van de seriele poort (in activity script, iedere 100ms, deze schedule't zichzelf na afloop over 100ms opnieuw) Dit zorgt ook voor de evaluatie van de ontvangen data en voor het opdateren van de variabelen (die later voor de labels gebruikt worden).
- Het sturen van commando's naar de SSP om te zorgen dat er data op de seriele poort komt (dit doe ik in het activity script, deze schedule't zichzelf na 2.0 seconden opnieuw).
Per knop stuur ik ook een commando als je erop drukt : bv. stuur "STAT TEMP" als je op de temperatuur knop drukt. De SSP zal dan op de seriele poort de string "SY TEMP 44.0" terug sturen. Dit wordt dan door het pollSerial1 stukje opgevangen.

Het pollen van de seriele poort doe je met het script door het port1.onData regeltje wordt er gekeken of er data op de seriele poort is.

Het activity script wordt gerund zodra je vanuit een andere apparaat naar de SSP800 gaat.
Het page script wordt gerund zodra je de betreffende page oproept.

Het probeempje dat ik eerst had was dat het activity script voor het pollen krak zei omdat de wifi nog niet klaar was. Daardoor werd het pollserial1 ook niet opnieuw gescheduled en werd er niets meer opgedateerd totdat je met een werkende wifi verbinding opnieuw naar de SSP800 navigeerde. Dat gaat nu soepeler.

xynyx

Quote from: Teejoo on September 17, 2010, 16:29:50
Maar zodra je het scherm dan weer activeerd, gaat hij weer direct updaten? Duurt dat lang?

Hij update direct bij het uit slaapstand halen. Ik gebruik trouwens geen WPA. Teveel storingen. Wel WEP.
Ook gebruik ik de een na laatste PEP2. In de laatste zitten een paar bugs. W8 wel op een nieuwere versie.

Teejoo

Ik heb de firmware van de  extender inmiddels geupdate naar de laatste versie. Ik kwam er alleen achter dat ik niet de juiste RS232 kabels heb. Ik heb er met 3 rijen pinnetjes, maar het moeten er 2 zijn. Heeft iemand nog zo'n (korte) kabel liggen, of een link waar ik een dergelijke kabel kan krijgen? Het moet dus male-female zijn.

Verder staat hij nu ook in het rack. Ik was eerst van plan hem onder de SMS-1 te zetten (1HE), maar dat past helemaal niet door de voetjes. Daar had ik dus geen rekening mee gehouden... Nu staat hij voor de SMS-1. Beide hoef je niet ook eigenlijk niet te zien.

Kjelt

Quote from: Teejoo on September 19, 2010, 12:06:59
Ik heb de firmware van de  extender inmiddels geupdate naar de laatste versie. Ik kwam er alleen achter dat ik niet de juiste RS232 kabels heb. Ik heb er met 3 rijen pinnetjes, maar het moeten er 2 zijn. Heeft iemand nog zo'n (korte) kabel liggen, of een link waar ik een dergelijke kabel kan krijgen? Het moet dus male-female zijn.

Verder staat hij nu ook in het rack. Ik was eerst van plan hem onder de SMS-1 te zetten (1HE), maar dat past helemaal niet door de voetjes. Daar had ik dus geen rekening mee gehouden... Nu staat hij voor de SMS-1. Beide hoef je niet ook eigenlijk niet te zien.
Er bestaan geen 232kabels met drie rijen dat is vga kabel  ;)
Rs232 kabels kun je voor 2a3 euro bij iedere elektronica/computer winkel halen, let wel op dat je geen nulmodemkabel neemt daar zijn Rx en Tx verwisseld.

Teejoo

Quote from: Kjelt on September 19, 2010, 12:42:14
Rs232 kabels kun je voor 2a3 euro bij iedere elektronica/computer winkel halen, let wel op dat je geen nulmodemkabel neemt daar zijn Rx en Tx verwisseld.
Ik vind dat er online anders niet zoveel te vinden zijn. En al helemaal niet voor 2-3 euro.

Teejoo



celerontje

Denk het niet, want zowel een PC als de Classé hebben een male aansluiting, dus dan heb je niet zoveel aan een verlengkabel.
Waarschijnlijk heb je een gekruiste kabel nodig. (z.g. nulmodem kabel)
Ik heb 'm gewoon zelf gesoldeerd, da's echt niet moeilijk.

Enige wat je nodig hebt zijn 2 female stekkertjes, een stuk ouwe netwerkkabel , een schemaatje en soldeerspullen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: celerontje on September 19, 2010, 13:51:27
Denk het niet, want zowel een PC als de Classé hebben een male aansluiting, dus dan heb je niet zoveel aan een verlengkabel.
Waarschijnlijk heb je een gekruiste kabel nodig. (z.g. nulmodem kabel)
Ik heb 'm gewoon zelf gesoldeerd, da's echt niet moeilijk.

Enige wat je nodig hebt zijn 2 female stekkertjes, een stuk ouwe netwerkkabel , een schemaatje en soldeerspullen.
De Classé heeft volgens mij female.

riwi

Quote from: celerontje on September 19, 2010, 13:51:27
Waarschijnlijk heb je een gekruiste kabel nodig. (z.g. nulmodem kabel)

Je hebt GEEN nulmodem nodig.

Ik had eerst een rechte seriele met 2x female ertussen zitten en daar had ik een gender changer op gezet (male-male). Werkt prima.
Ik heb afgelopen week een rechte seriele ertussen gehangen met male aan de ene kant en female aan de andere kant. Werkt goed.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Aangezien RIWI nog steeds geen eigen topic heeft, meld ik het hier maar even: Vanavond ga ik het allemaal meemaken in huize RIWI.  :D

De afspraak was al een tijdje gepland, maar nu gaat het er dan ook van komen. Naast beeld en geluid ben ik ook erg benieuwd naar de 2weg communicatie tussen de Pronto en Classé.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riwi

Quote from: Teejoo on October 27, 2010, 16:11:41
Aangezien RIWI nog steeds geen eigen topic heeft, meld ik het hier maar even: Vanavond ga ik het allemaal meemaken in huize RIWI.  :D

De afspraak was al een tijdje gepland, maar nu gaat het er dan ook van komen. Naast beeld en geluid ben ik ook erg benieuwd naar de 2weg communicatie tussen de Pronto en Classé.

Yep het koffie apparaat staat klaar :) En rest ook. De CD speler is al aan het warm draaien.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn marginale 2-weg uitleg voor de pronto ;)
En ik denk dat ik 'iets' minder mooi woon dan jij dus misschien schrik je er wel van :)