Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on September 14, 2010, 21:39:41
Nu hebben we formeel dezelfde layout :D


Moet ik nog zeggen dat het mooi is?


p.s. Beek is dichtbij Maastricht?
Ja, dat mag je zeggen  :D

Als je de berg afrolt dan bots je tegen Maastricht. Ik neem dan ook aan dat ik jou tzt op een dinsdag avond zie verschijnen  ;)

HTip

Heel dichtbij :D

Je gaat het nog druk krijgen op je vrije maandagavonden :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Berg . .. .  dat klinkt voor een plattelandsjongen uit Groningen wel erg spannend :D

Als het mag, dan lijkt het me leuk je even een handje te schudden, als ik dan toch zo dichtbij ben ;)





p.s. O ja, ik had nog een uitnodiging staan. Wie was dat ook al weer? :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on September 14, 2010, 21:46:35
Berg . .. .  dat klinkt voor een plattelandsjongen uit Groningen wel erg spannend :D

Als het mag, dan lijkt het me leuk je even een handje te schudden, als ik dan toch zo dichtbij ben ;)





p.s. O ja, ik had nog een uitnodiging staan. Wie was dat ook al weer? :P
Je gaat nog wat meemaken in Mestreech. Ben je er wel al eens geweest?

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on September 14, 2010, 22:19:09
Vrijthof?
Maastricht is zoveel meer dan het Vrijthof. Maar we gaan zeker wat afspreken. Dan kun je de Teejooscoop eens in levende lijve meemaken.

blue-eyes

Lijkt me bovenal gezellig, en ja, ik ben erg benieuwd naar een acoustisch aangepaste ruimte!



De directie van de vragende afdeling heeft zojuist een goedkeuring afgegeven om in te huren, dus van hun kant akkoord. Nu alleen het tarief nog, als ze daar uitkomen begin ik vrijdag in Beek, afspraak met de tegenpartij (wekelijks evaluatie / voortgang mbt SIP (sorry, ITIL term).


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on September 15, 2010, 10:32:18
Lijkt me bovenal gezellig, en ja, ik ben erg benieuwd naar een acoustisch aangepaste ruimte!


De directie van de vragende afdeling heeft zojuist een goedkeuring afgegeven om in te huren, dus van hun kant akkoord. Nu alleen het tarief nog, als ze daar uitkomen begin ik vrijdag in Beek, afspraak met de tegenpartij (wekelijks evaluatie / voortgang mbt SIP (sorry, ITIL term).



Lekker bezig, en Limburg is wel heel mooi... heb wel een zwak voor die omgeving maar zou er nooit willen wonen  ;D

Hmm ik hobbel binnenkort ook naar Limboland naar Geleen om precies te zijn. Niet voor lange tijd maar voor 1 hele dag. Cursusje geven (leuk voor de afwisseling).

Okay on-topic, nu je de CA-2200 hebt is dan het einde nu in zicht? :D

HTip

Quote from: Blue-Eyes on September 14, 2010, 21:46:35
Berg . .. .  dat klinkt voor een plattelandsjongen uit Groningen wel erg spannend :D
Kom maar eens fietsen hier... :D

Quote from: Blue-Eyes on September 14, 2010, 21:46:35
p.s. O ja, ik had nog een uitnodiging staan. Wie was dat ook al weer? :P
Geen idee :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: WickedGame on September 15, 2010, 10:48:51
Okay on-topic, nu je de CA-2200 hebt is dan het einde nu in zicht? :D
Nou, op mijn beroemde wenslijstje waarop ik altijd mijn upgradepath heb vastgelegd, is op films en CD's na het inderdaad vrij leeg. Ik zoek alleen nog een high-end streamer ter vervanging van mijn Apple TV.

Verder merkte ik op toen ik mijn gegevens aan het updaten was dat ik toch wel lang met mijn spullen doe. Ik ben in 1999 begonnen met TAG McLaren Audio en B&W Nautilus. De TAGs zijn dit jaar weggegaan, maar de speakers staan er nog steeds. En als TAG niet was gestopt had ik ze waarschijnlijk ook nog steeds. De Sony ES speler is zelfs al van 1998!
Ik hoop dit in elk geval weer te verbeteren met de Classé's. Wat iets sneller wisselt zijn DVD / blu-ray spelers en ik heb nu mijn 3e projector in 11 jaar.

Het loont het zich dus om een duidelijk pad te volgen.

Gisteravond The lovely bones gekeken. Was echt weer genieten! Mooie film, met mooi beeld en top geluid.


WickedGame

Quote from: Teejoo on September 15, 2010, 11:28:34
Nou, op mijn beroemde wenslijstje waarop ik altijd mijn upgradepath heb vastgelegd, is op films en CD's na het inderdaad vrij leeg. Ik zoek alleen nog een high-end streamer ter vervanging van mijn Apple TV.

Verder merkte ik op toen ik mijn gegevens aan het updaten was dat ik toch wel lang met mijn spullen doe. Ik ben in 1999 begonnen met TAG McLaren Audio en B&W Nautilus. De TAGs zijn dit jaar weggegaan, maar de speakers staan er nog steeds. En als TAG niet was gestopt had ik ze waarschijnlijk ook nog steeds. De Sony ES speler is zelfs al van 1998!
Ik hoop dit in elk geval weer te verbeteren met de Classé's. Wat iets sneller wisselt zijn DVD / blu-ray spelers en ik heb nu mijn 3e projector in 11 jaar.

Het loont het zich dus om een duidelijk pad te volgen.

Gisteravond The lovely bones gekeken. Was echt weer genieten! Mooie film, met mooi beeld en top geluid.



Dat een duidelijk pad loont ben ik het zeer zeker met je eens. Mijn pad was al wel snel duidelijk, heb wel wensen maar die liggen in categorien waarbij ik me nog wel eens achter mijn oortjes krab of dat wel is wat ik ooit zou willen...

Tot nu toe ben ik uiterst tevreden met alleen dan een mogelijke surround AV upgrade of een goede Blu-ray met 7.1 dit blijft een lastige keus zeker gezien het feit dat ik 75/80% muziek luister in stereo en maar 20% film. Dus de noodzaak is niet zo hoog...

Overigens je hebt de Nautilus lijn, nooit de drang gehad te upgraden naar de D varianten?

Teejoo

Quote from: WickedGame on September 15, 2010, 11:37:53
Overigens je hebt de Nautilus lijn, nooit de drang gehad te upgraden naar de D varianten?
Ik heb zaterdag kort de nieuwste versie gehoord. Klonk erg neutraal, en een hele mooie mid/hoog weergave. Eigenlijk heel erg onspectaculair. Maar dat vind ik altijd positief. Dit zou wel een verbetering zijn. Maar verder kan ik er nog geen oordeel over vellen. Ik vond de vorige Diamond ook anders dan wat ik nu heb, maar niet een mega verbetering.

Het grote nadeel is dat als ik overstap naar de diamond, ik alles zou moeten wisselen. In elk geval zeker fronts + center. Ze hebben nu ook geen 'platte 'surroundspeakers' zoals mijn DS8. Maar wat ik nog erger vind is dat ze alleen in black gloss te krijgen zijn. Echt belachelijk en daarom moeilijk te gebruiken in een HT.

Maar er zal naast de reeds geplande muziekstreamer vast tzt een projectorupgrade gaan komen, maar daarmee ga ik zeker nog een hele tijd wachten omdat ik het hele 3D gebeuren wil afwachten. En ik heb nog een nieuwe lamp.

WickedGame

Quote from: Teejoo on September 15, 2010, 11:48:48
Ik heb zaterdag kort de nieuwste versie gehoord. Klonk erg neutraal, en een hele mooie mid/hoog weergave. Eigenlijk heel erg onspectaculair. Maar dat vind ik altijd positief. Dit zou wel een verbetering zijn. Maar verder kan ik er nog geen oordeel over vellen. Ik vond de vorige Diamond ook anders dan wat ik nu heb, maar niet een mega verbetering.

Het grote nadeel is dat als ik overstap naar de diamond, ik alles zou moeten wisselen. In elk geval zeker fronts + center. Ze hebben nu ook geen 'platte 'surroundspeakers' zoals mijn DS8. Maar wat ik nog erger vind is dat ze alleen in black gloss te krijgen zijn. Echt belachelijk en daarom moeilijk te gebruiken in een HT.

In jou opstelling snap ik inderdaad dat gloss niet wenselijk is. Heb je direct allemaal lichtweerkaatsingen. Uit design oogpunt en de trend snap ik de keus wel van B&W. Ik heb zelf de nieuwe D-lijn nog niet gehoord maar wil dit zeker nog gaan doen. Al denk ik dat de verschillen kleiner zijn dan tegenover de overstap van Nautilus naar de D. Die stap vond ik erg groot.


Teejoo

Mmm, blijkbaar was ik nog iets op mijn lijstje vergeten: Philips Pronto RF Extender, RFX-9600. Gaat vanmiddag op de post vanuit huize fugazi_2009. Riwi...... :D




riwi

Komt goe. Je met ook nog maar eens bij mij langskomen binnenkort als je zin hebt.

M'n ruggetje is wel weer redelijk OK nu.

Al mijn pronto ervaringen kan je zo krijgen, geen probleem.
Ik heb voor de extender nu een extra wifirouter neer gezet zonder beveiliging. Theoretisch zou mijn buurman dus nu (indien hij ook een pronto heeft) via mijn extender mijn versterker kunnen bedienen.

JCL

Quote from: riwi on September 15, 2010, 16:13:33
Komt goe. Je met ook nog maar eens bij mij langskomen binnenkort als je zin hebt.

M'n ruggetje is wel weer redelijk OK nu.

Al mijn pronto ervaringen kan je zo krijgen, geen probleem.
Ik heb voor de extender nu een extra wifirouter neer gezet zonder beveiliging. Theoretisch zou mijn buurman dus nu (indien hij ook een pronto heeft) via mijn extender mijn versterker kunnen bedienen.

Als hij dus teveel last heeft van de herrie, kan ik hem wat zachter zetten ;D

riwi

Quote from: JCL on September 15, 2010, 16:15:51
Als hij dus teveel last heeft van de herrie, kan ik hem wat zachter zetten ;D

Inderdaad. :) Ik verwacht alleen dat ie niet weet wat een pronto is ;)

blue-eyes

Quote from: riwi on September 15, 2010, 16:13:33
Komt goe. Je met ook nog maar eens bij mij langskomen binnenkort als je zin hebt.

M'n ruggetje is wel weer redelijk OK nu.

Al mijn pronto ervaringen kan je zo krijgen, geen probleem.
Ik heb voor de extender nu een extra wifirouter neer gezet zonder beveiliging. Theoretisch zou mijn buurman dus nu (indien hij ook een pronto heeft) via mijn extender mijn versterker kunnen bedienen.

Ik heb mijn pronto via WPA en mac adres beveiligd, werkt gewoon.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: riwi on September 15, 2010, 16:13:33
Komt goe. Je met ook nog maar eens bij mij langskomen binnenkort als je zin hebt.

M'n ruggetje is wel weer redelijk OK nu.

Al mijn pronto ervaringen kan je zo krijgen, geen probleem.
Mooi!  :pompom: Ik zal ter voorbereiding al proberen te kijken hoe ik de informatievensters ga integreren in mijn huidige ontwerp. Ik zag dat je je config hebt geupload op het Classé forum. Dan kan ik eens spieken hoe je deze maakt.

Ik zal binnenkort eens wat datums doormailen. Heb jij bepaalde voorkeurdagen? We PMmen wel.

Teejoo

Ik had nog geen foto geplaatst:

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Dit keer geen photoshop: