Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

blue-eyes

Teejoo: vraagje. Heb je berekend, gemeten, etc. waar de panalen moesten komen te hangen?
Zo ja, hoe?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on September  5, 2010, 21:22:45
Teejoo: vraagje. Heb je berekend, gemeten, etc. waar de panalen moesten komen te hangen?
Zo ja, hoe?
Dat heb ik destijds (al) gedaan met een spiegel vanaf de luisterplek. Hiermee bepaal je het 1e reflectiepunt.

blue-eyes

Quote from: Teejoo on September  5, 2010, 22:38:42
Dat heb ik destijds (al) gedaan met een spiegel vanaf de luisterplek. Hiermee bepaal je het 1e reflectiepunt.

En dan is het midden van de reflectiepunt ook je midden van de panelen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on September  5, 2010, 22:40:33
En dan is het midden van de reflectiepunt ook je midden van de panelen?
Ja, het luistert niet zo nauw omdat elke cm dat je je hoofd beweegt, je reflectiepunt ook veranderd. Daarom zit je in het midden altijd goed bij een 60x60 plaat.

Ik heb nu overigens puur op luisteren de 'gaten' deels opgevuld met dempend materiaal van de Auralex panelen. Dus eigenlijk weer blokjes gesneden die er weer inpassen. Het resultaat klinkt erg prettig. Ik heb dit gedaan omdat de panelen natuurlijk vrij dichtbij hangen.

Er is nu dus sprake van reflectie en een beetje absorptie.


Teejoo

Ik had het al ergens eerder geroepen, maar nu is het officieel. Er komt een nieuwe serie eindversters van Classé:


Montreal - Classe will go to the CEDIA Expo to replace four of its five high-end Delta series amplifiers, whose enhancements include an active heat-sink system to maintain ideal operating temperature throughout a listening session for best sonic performance.

All four ship in September, marking the brand's largest new product launch since 2004. The amps are the $5,500 300-watt-mono CA-M300, $7,000 600-watt mono CA-M600, $7,000 2x300-watt CA-2300, and $9,500 5x300-watt CA-5300. They'll join the carryover 2x100-watt CA-2100, which now carries a promotional price of $2,750, down from the regular $4,000.

The active-cooling system, called ICTunnel, uses microprocessor controls and sensors to maintain the amplifiers' ideal operating temperature, no matter how hard the amp is driven, throughout a listening session, the company said. Amps deliver their best sonic performance when warmed to their ideal operating temperature, the company explained. Because few listeners know what their amp's ideal operating temperature is and how long it takes to achieve it, ICTunnel brings the new amps to their ideal temperature within 15 minutes of initial power-on and holds that temperature, the company noted.

With all amplifiers that use passive heatsinks, said brand development executive VP Dave Nauber, the time it takes to reach an ideal operating temperature "depends on how loud they are playing, how difficult the speaker load, the ambient air temp and whether they are out in the open or not. It also depends on the heatsink designs, which are usually thick pieces of metal that take a long time to heat up." However long it takes, however, "there is no way to stop them from running right through the ideal temperature."

For example, he said, Classe tested its new CT-M600 and an older 2x100 CA-200 driving a four ohm load at 1/8 power. The CT-M600 (at 155W) was at its ideal temperature in about 11 minutes and stayed there throughout the test, he said. At only 50 watts, however, the CA-200 took about 23 minutes to reach the same temp stayed there only for about a minute and continued to get hotter over the 71 minute test, he explained.

Two other key enhancements in the new Delta amps include a miniaturized driver-stage circuit, said to be almost perfectly free of noise and distortion, and the use of a single six-layer circuit board for amplification to significantly shorten the audio-signal path. The result is said to be superior time-domain performance and greater transparency.

A new power supply design enables the amplifiers to consume only 0.5 watts in standby mode.

All four new models retail their predecessors' large, rounded face and aluminum-steel construction. Also carried over are RS-232, CAN Bus, and IR ports and DC triggers, but the new models add USB.




Bron: http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=37270

Ondanks dat ze ongetwijfeld weer een beetje beter zullen klinken, geef ik toch de voorkeur aan passieve koeling.

Ik kreeg vandaag bericht dat mijn vervangende CA-2200 binnen is en dus zaterdag opgehaald kan worden.

jaco

Quote from: Teejoo on September  5, 2010, 22:38:42
Dat heb ik destijds (al) gedaan met een spiegel vanaf de luisterplek. Hiermee bepaal je het 1e reflectiepunt.
Echt waar ? Ze lijken haast naast de luidspreker te beginnen. De foto zal we vertekenen.

Kjelt

Quote from: Teejoo on September  9, 2010, 19:33:59
Ik had het al ergens eerder geroepen, maar nu is het officieel. Er komt een nieuwe serie eindversters van Classé:
Eigenlijk gewoon de CT serie in een Delta achtige kast dus, want de CT serie kent die hele serie al van 300W versterkers.
Het constante temperatuur praatje vind ik zelf overdreven, een goed passief ontwerp zal nooit over de temperatuurgrens heen mogen komen, anders is het ontwerp niet goed.
De actieve koeling is een makkelijke manier om het vermogen te vergroten. Nadelen is de continue airflow met bijbehorend stof en filter probleem, en de introductie van een extra zwaar belaste mechanische component:  een ventilator mee, met een gemiddelde levensduur gaat deze een heel heel stuk minder lang mee dan de gemiddelde levensduur van 20 jaar van een eindversterker,
Mijns inziens hebben ze hier weer een levensduur beperking in het ontwerp geintroduceerd  ;)

Teejoo

Quote from: jaco on September 10, 2010, 07:53:00
Echt waar ? Ze lijken haast naast de luidspreker te beginnen. De foto zal we vertekenen.
Dat beginnen ze ook, maar ik moest rekening houden met de lengte van het muurtje (rechterzijde), en aan de andere muur dan weer de symmetrie. Het reflectiepunt ligt inderdaad dus niet in het midden van het paneel.

HTip

De optimale werking van een diffuser is ook afhankelijk van het afstraalgedrag van een speaker. Vuistregel: zorg dat het midden van de diffuser in verticale richting ter hoogte van de tweeter valt. In horizontale richting hangt het af van de herhaling van het patroon (ook wel periode genoemd). Bij één periode is het midden vaak het best. Ik heb 4 perioden en 2 voor en 2 na het 1e reflectiepunt was in mijn geval de beste oplossing.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Sinds een uurtje staat een werkende CA-2200 warm te draaien in het rack. Vanavond weer  7.1  :D :pompom:

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Teejoo on September 11, 2010, 18:31:49
Sinds een uurtje staat een werkende CA-2200 warm te draaien in het rack. Vanavond weer  7.1  :D :pompom:
Vanavond een oudere film gekeken, maar welk met veel spectakel: Deep impact. Ondanks dat het een film is uit 1998, klinkt hij best behoorlijk in True HD. Hij kan wel niet meekomen met de actuele films. Die zijn gewoon veel meer 'in your face' afgemixed.

Ondanks dat 5.1 me de afgelopen weken niet tegenviel, zit ik er met 7.1 ècht middenin. Ik merk nu ook de rust in de 4 surroundkanalen, (eigenlijk in het gehele geluidsbeeld) nu alles met dezelfde eindtrappen wordt aangestuurd. Erg indrukwekkend!

Kortom: ik ben blij dat het nu weer compleet is.

R


Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WimB

Mooi zo'n bioscoop. Apart die panelen. Wel echt iets om in een aparte kamer te hangen en niet iets om in je woonkamer te gebruiken lijkt mij.

Dirk

Quote from: WimB on September 12, 2010, 17:54:02
Mooi zo'n bioscoop. Apart die panelen. Wel echt iets om in een aparte kamer te hangen en niet iets om in je woonkamer te gebruiken lijkt mij.
de RPG's vind ik anders wel kunnen in een strak/minimalistisch interieur.
Hier komen er wslk ook nog te hangen, het lijken wel kunstwerkjes als je ze in een mooie kleur spuit...vind ik ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ


WimB

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 18:16:22
de RPG's vind ik anders wel kunnen in een strak/minimalistisch interieur.
Hier komen er wslk ook nog te hangen, het lijken wel kunstwerkjes als je ze in een mooie kleur spuit...vind ik ;)
Je hangt ze in je woonkamer?
Ik neem aan dat je ze niet zomaar overal kan neerhangen en dat het dus in een woonkamer moeilijker wordt om ze op een effectieve plek te hangen.

Dirk

Quote from: WimB on September 12, 2010, 18:44:34
Je hangt ze in je woonkamer?
Ik neem aan dat je ze niet zomaar overal kan neerhangen en dat het dus in een woonkamer moeilijker wordt om ze op een effectieve plek te hangen.
ze zullen komen te hangen waar ze het meest efficiënt zijn...en aangezien ik zelf (en alleen) bepaal hoe de woonkamer wordt ingericht valt dat qua "moeilijkheid" best mee  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

JeKa

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 18:49:44
ze zullen komen te hangen waar ze het meest efficiënt zijn...en aangezien ik zelf (en alleen) bepaal hoe de woonkamer wordt ingericht valt dat qua "moeilijkheid" best mee  ;)
Zal zeer goed in je gave interieur passen! Aan het plafond vind ik persoonlijk ook erg mooi.

Teejoo

Geïnspireerd door het Pronto topic ben ik ook maar weer eens voor de PC gaan zitten en heb de layout van mijn TSU-9600 een opfrisbeurt gegeven. Tevens is er apparatuur verwijderd die niet meer aanwezig is en is er inhoudelijk ook links en rechts wat verbeterd qua programmering.

Teejoo

En de rest:

blue-eyes

Nu hebben we formeel dezelfde layout :D


Moet ik nog zeggen dat het mooi is?


p.s. Beek is dichtbij Maastricht?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey