Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Ze hebben ons beloofd dat LED projectors perfect zullen zijn, geen lampen meer, geen warmte, geen fan, geen verloop. Ik hou vast aan deze belofte en droom :). Dat doe ik al een paar projectors en ooit wordt het waarheid !.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on August 20, 2010, 19:34:26
Ze hebben ons beloofd dat LED projectors perfect zullen zijn, geen lampen meer, geen warmte, geen fan, geen verloop. Ik hou vast aan deze belofte en droom :). Dat doe ik al een paar projectors en ooit wordt het waarheid !.
Daniel.
Huidige stand van zaken anno 2010:
powerleds gaan 10000 uur mee mits zeer goed gekoeld. De 50000 en 100000 uur leds zijn de kleine ledjes die geen koeling behoeven maar waar dan ook nauwelijks lumens vanaf komen.
powerleds hebben een enorme behoefte aan koeling omdat een led de warmte niet uit straalt zoals bv wel een lamp dat doet (ir straling). Het rendement van een led is dan welliswaar behoorlijk hoog (90lm/W of soms meer) echter dat is nog steeds 20-25% rendement, de rest van je vermogen verstook je dus in de vorm van warmte.
Powerled's verlopen wel degelijk, er bestaat geen pepetuum mobile is wetenschappelijk aangetoond en alhoewel elke nieuwere generatie led's stabieler wordt zit er nog steeds een groot verloop in de lumen opbrengst over levensduur.

danielo

Quote from: Kjelt on August 20, 2010, 19:53:11
Huidige stand van zaken anno 2010:
powerleds gaan 10000 uur mee mits zeer goed gekoeld. De 50000 en 100000 uur leds zijn de kleine ledjes die geen koeling behoeven maar waar dan ook nauwelijks lumens vanaf komen.
powerleds hebben een enorme behoefte aan koeling omdat een led de warmte niet uit straalt zoals bv wel een lamp dat doet (ir straling). Het rendement van een led is dan welliswaar behoorlijk hoog (90lm/W of soms meer) echter dat is nog steeds 20-25% rendement, de rest van je vermogen verstook je dus in de vorm van warmte.
Powerled's verlopen wel degelijk, er bestaat geen pepetuum mobile is wetenschappelijk aangetoond en alhoewel elke nieuwere generatie led's stabieler wordt zit er nog steeds een groot verloop in de lumen opbrengst over levensduur.

Zucht Kjelt doe dit nu niet :(. Ik doe snel mijn ogen dicht en gil 'lalalalaalaaaaalalaa' tot de reactie van Kjelt van het scherm is... mompel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on August 20, 2010, 20:18:09
Zucht Kjelt doe dit nu niet :(. Ik doe snel mijn ogen dicht en gil 'lalalalaalaaaaalalaa' tot de reactie van Kjelt van het scherm is... mompel.
Daniel.
Oh ok je wilt in een dromenwereld leven? Nou wie wil er in die wereld nog een projector met lenzen en scherpstelling en fouten? Binnen een paar jaar een aktief 100" of meer led paneel van 4096*2304 RGB ledjes met autocalibratie, prijs is een andere zaak die hoort niet in een droomwereld thuis ;)

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on August 20, 2010, 21:01:58
Oh ok je wilt in een dromenwereld leven? Nou wie wil er in die wereld nog een projector met lenzen en scherpstelling en fouten? Binnen een paar jaar een aktief 100" of meer led paneel van 4096*2304 RGB ledjes met autocalibratie, prijs is een andere zaak die hoort niet in een droomwereld thuis ;)

Met een levensduur van 100000 uur?
Ik heb mijn ex-projector rond de 1600 uur gekeken .... in 7 jaar tijd.
Ik ben benieuwd hoe oud ik word...

Pffff...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Zojuist ook de nieuwe officiële firmware op de Classé gezet. Ik hoefde hem overigens maar 1x uit en aan te zetten nadat de download gereed was. (Riwi en BE meerdere malen). Maar dat zal zijn omdat ik vanaf een beta versie afkom. Ziet er toch wel veel netter uit zonder die streep.

skoebiedoe

Die ct reeks daar ......zijn er prijzen beschikbaar soms?
Vind ze beter ogen dan de hi-end reeks. ;)

Jij als tester heeft mischien dat beetje meer info?

Teejoo

Quote from: skoebiedoe on August 22, 2010, 14:56:01
Die ct reeks daar ......zijn er prijzen beschikbaar soms?
Vind ze beter ogen dan de hi-end reeks. ;)

Jij als tester heeft mischien dat beetje meer info?
Waar zie je ergens de CT-reeks? Die heb ik niet. Verder is de CT reeks gewoon leverbaar, maar prijzen weet ik niet.

riwi

Quote from: Teejoo on August 22, 2010, 12:10:42
Zojuist ook de nieuwe officiële firmware op de Classé gezet. Ik hoefde hem overigens maar 1x uit en aan te zetten nadat de download gereed was. (Riwi en BE meerdere malen). Maar dat zal zijn omdat ik vanaf een beta versie afkom. Ziet er toch wel veel netter uit zonder die streep.

Eerste power cycle : upgrade tool moet connecten met de SSP maar lukt niet.
Tweede power cycle : upgrade tool slaagt in de connectie met de SSP en transfert de file naar de SSP
Derde power cycle : SSP begint met update en eindigt met : "power off the unit"
Vierde power cycle : SSP klaagt dat ie niet wil starten (na power on met front knop, ik dacht dat update klaar was).
Vijfde power cycle : SSP gaat door met DSP software update. En eindigt met "power off the unit"
Zesde power cycle : SSP is klaar voor gebruik met SW 2.04

Ergens na de 4rde heb ik wat haar verloren doordat ik er aan trok, en ik een reparatie traject van meerdere maanden aan zag komen :)

De volgende keer dat ik een update laad zal ik voor ik begin de display timeout op "never" zetten. Nu had ik 3 seconden staan en dat is niet handig omdat alle meldingen erg vlot weer weg zijn.

Ik denk dat jij ook minimaal de power cycle vooraf in het midden en achteraf heb moeten doen, toch?

skoebiedoe

http://www.classectseries.com/


Die zien d'er wel heel lekker uit.
Kan mischien de push zijn die mij overduwt omtoch classé in huis te halen. ;)

bmateijsen

Quote from: skoebiedoe on August 22, 2010, 14:56:01
Die ct reeks daar ......zijn er prijzen beschikbaar soms?
Vind ze beter ogen dan de hi-end reeks. ;)

Jij als tester heeft mischien dat beetje meer info?

Die verschillen volgens mij vrijwel niets van de normale serie ;)

Teejoo

Quote from: riwi on August 22, 2010, 15:52:35
Eerste power cycle : upgrade tool moet connecten met de SSP maar lukt niet.
Tweede power cycle : upgrade tool slaagt in de connectie met de SSP en transfert de file naar de SSP
Derde power cycle : SSP begint met update en eindigt met : "power off the unit"
Vierde power cycle : SSP klaagt dat ie niet wil starten (na power on met front knop, ik dacht dat update klaar was).
Vijfde power cycle : SSP gaat door met DSP software update. En eindigt met "power off the unit"
Zesde power cycle : SSP is klaar voor gebruik met SW 2.04

Ergens na de 4rde heb ik wat haar verloren doordat ik er aan trok, en ik een reparatie traject van meerdere maanden aan zag komen :)

De volgende keer dat ik een update laad zal ik voor ik begin de display timeout op "never" zetten. Nu had ik 3 seconden staan en dat is niet handig omdat alle meldingen erg vlot weer weg zijn.

Ik denk dat jij ook minimaal de power cycle vooraf in het midden en achteraf heb moeten doen, toch?
Ik heb hem zoals gezegd alleen maar uit en aan hoeven te zetten (met harde knop achterzijde) na het overpompen van de software naar de SSP-800. Dus 1x om te kunnnen connecten met de updatewizard, en daarna dus nog maar 1x. Hierna gaat hij in standby. Display moet inderdaad op always on staan. Mijn laptop herkent tot nu toe elke keer direct de SSP. Waar zie jij trouwens de melding power off the unit?
Maar het kan natuurlijk schelen dat ik voor sommige onderdelen wellicht al de juiste software aan boord had.

Teejoo

Quote from: bmateijsen on August 22, 2010, 15:55:54
Die verschillen volgens mij vrijwel niets van de normale serie ;)
Daar heb je helemaal gelijk in. Er is alleen sprake van een actieve geforceerde koeling. Die dingen zijn ook echt alleen maar om in een rack te schroeven.

riwi

Quote from: Teejoo on August 22, 2010, 17:31:40
Waar zie jij trouwens de melding power off the unit?

OP het schermpje aan de voorkant. Zegt ie nadat de update klaar is. En een keer halverwege dus bij mij.

blue-eyes

Ik heb het 3 maal moeten doen, exact conform de handleidingen. Waarbij de eerste keer is voordat je de PRE koppelt aan de laptop / pc. De overige 2 maal zijn tijdens het updaten nadat de laptop / pc is afgekoppeld.


Die streep, ik hoor dat vaker. Maar herken dat niet. Wat is dat exact voor bug Teejoo?

@Skoebiedoe: prijzen verschillen niet wezenlijk van de reguliere Delta serie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Die streep hoort erin te zitten, om aan te tonen dat het een beta versie is.

blue-eyes

Duidelijk!



p.s. Edit dat plaatje even, er staat APPLE te lezen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: bmateijsen on August 22, 2010, 15:55:54
Die verschillen volgens mij vrijwel niets van de normale serie ;)

Jawel hoor, ze komen namelijk al een stuk dichter in de buurt van hoe apparatuur er uit moet zien: Zwart.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Quote from: fugazi_2009 on August 23, 2010, 10:20:33
Jawel hoor, ze komen namelijk al een stuk dichter in de buurt van hoe apparatuur er uit moet zien: Zwart.  ;D

Look who is talking ;D. Jouw eindversterkers komen dan ook verre in de buurt ;D

fugazi_2009

Quote from: bmateijsen on August 23, 2010, 10:24:13
Look who is talking ;D. Jouw eindversterkers komen dan ook verre in de buurt ;D

Die zijn toch echt voornamelijk zwart, echter met wat chromen accenten:



Terwijl een SSP800 toch voornamelijk zilver is, wat hem dan voor mij al doet laten afvallen in een eventuele shortlist.

@Teejoo Sorry voor de topic vervuiling!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on August 23, 2010, 10:40:28
Terwijl een SSP800 toch voornamelijk zilver is, wat hem dan voor mij al doet laten afvallen in een eventuele shortlist.

fashion victim :)   :hehe:

blue-eyes

Je kan natuurlijk de componenten zwart spuiten. Dat had ik gisteren Jack ook al verteld :D :P

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GH


WickedGame

Dat zwart heeft ook wel wat, misstaat zeker niet...


fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on August 23, 2010, 12:32:36
Je kan natuurlijk de componenten zwart spuiten. Dat had ik gisteren Jack ook al verteld :D :P



Tja, dan nog liever zwart geanodiseerd ipv glanzend zwart, maar het is inderdaad al een stuk beter dan het standaard zilver!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one