Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Quote from: Teejoo on August 10, 2010, 15:13:23
In kleur kwamen er belachelijke extra verzendkosten bij.
Wat is daar de logica achter? :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: celerontje on August 10, 2010, 15:34:22
Wat is daar de logica achter? :o
Ik denk dat ze dan in Engeland gespoten worden, en dan naar Nederland gestuurd moeten worden op een veilige manier. Ik vermoed dan ook dat de levertijd dan ook erg lang is. Ik moest ze toch zelf in m'n eigen kleur schilderen, dus dan deo ik dat maar 2x.

Ik ben gewoon heel benieuwd naar het effect. Ik krijg vakantie over 2 weken, dus dan kan ik me daarmee bezighouden. Wel even kijken hoe ik de auralex van de muur krijg.

Miesepies

Kweenie of dit al geroepen is (heb niet de hele thread doorgelezen), maar heb je al eens over nagedacht om de opstelling ietsje te draaien ? D.w.z. je projectie wand ietsje schuin maken en je bank en surround speaker opstelling ietsje mee draaien (excuse the not-so-l33t drawing skillz ;)).

Hierdoor creeer je volgens mij wat meer ruimte rond je front speakers, je kan een groter projectie doek gebruiken (als je wil) en je kamer is hierdoor minder symetrisch, wat akoestisch denk ik wel ten goede komt.

Teejoo

Quote from: Miesepies on August 10, 2010, 16:38:18
Kweenie of dit al geroepen is (heb niet de hele thread doorgelezen), maar heb je al eens over nagedacht om de opstelling ietsje te draaien ? Hierdoor krijg je volgens mij wat meer ruimte rond je front speakers, je een groter projectie doek kan gebruiken (als je wil) en je kamer is hierdoor minder symetrisch, wat akoestisch denk ik wel ten goed komt.
Bedankt voor het meedenken, maar het lijkt me helemaal niet practisch. Daar is de ruimte gewoon te klein voor. Daarnaast ga je volgens mij wel weer andere akoestische problemen creëeren.

Het geluid is op zich top, ik probeer alleen net dat puntje op de i te zetten. Vandaar de aanschaf van de RPG panels.

Edit: En ik zie nu ook dat het met mijn 7.1 set achter zeker een probleem zou zijn. Symmetrisch is helemaal niet verkeerd hoor. Het heeft ook heel veel voordelen, zeker voor alles > 100Hz

Joris1971

Quote from: Teejoo on August 10, 2010, 16:47:05
Bedankt voor het meedenken, maar het lijkt me helemaal niet practisch. Daar is de ruimte gewoon te klein voor.

Buiten dat is het geen zicht.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

danielo

Quote from: Kjelt on August 10, 2010, 09:47:30
Dan komen we op het subjectieve beleven van digitale uitgangen en daar zijn al tig discussies zonder einde aan gewijd. Daar waag ik me niet meer aan.
Wel wil ik nog mijn eigen vrees voor een audio streamer met ingebouwde Wifi transceiver kwijt. dit kan mijns inziens nooit de kwaliteit ten goede komen en dan druk ik me zachtjes uit  ;D
Dus ik zou een standalone access point op voldoende afstand nemen en ook geen optische spdif nemen maar een coaxiale met extra ontkoppeltranformatortje.

Een discussie over jitter wil ik ook niet (te vaak gedaan) maar in concept is iets verzenden over wifi eerder een voordeel dan een nadeel. Immers er is dan een 100% ontkoppeling tussen de sturende kant en ontvangende kant. Dit moet je wel oplossen door aan de ontvangst kant een aanzienlijke buffer te hebben en opnieuw een klok te maken. Ook is er eigenlijk per definitie een feedback signaal om meer of minder data te sturen om het buffer te vullen.

Indien dit slechter resultaat geeft dat kan dat eigenlijk alleen maar aan de klok liggen bij de ontvanger iets anders kan ik niet bedenken. Het is zo 'slecht' dat je het wel moet oplossen anders dan bij veel oplossingen waar ze wel de klok vanuit de source proberen te krijgen en geen echte middelen hebt om dataflow te doen tussen source en klok.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on August 10, 2010, 20:57:09
In het donker zie je toch heel weinig Joris... ;)
Nou, ik luister er ook muziek dus het moet ook mooi uitzien. Maar ik vind het zoals gezegd geen goed idee omdat je hiermee de situatie net slechter maakt.

Vanavond trouwens met een vriend de hele avond muziek geluisterd, inclusief enkele eigen producties van hem. Het klinkt toch echt al asociaal goed. Ik heb een goede keuze gemaakt om over te stappen naar Classé. Erg goede integratie met de rest!

Overigens toch weer geconstateerd dat de Apple TV nog niet helemaal kan meekomen met een loopwerk. Maar verder wel flink door het reeds geripte deel van de CD collectie gebladerd en geluisterd. Dit is echt dè manier om je muziekcollectie opnieuw te ontdekken. Voor mij in elk geval de grote drijfveer om te gaan streamen.

celerontje

Misschien een keer testen met zo'n anti-jitter bakkie tussen Apple TV en Classé?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

Quote from: danielo on August 10, 2010, 22:21:31
Een discussie over jitter wil ik ook niet (te vaak gedaan) maar in concept is iets verzenden over wifi eerder een voordeel dan een nadeel. Immers er is dan een 100% ontkoppeling tussen de sturende kant en ontvangende kant. Dit moet je wel oplossen door aan de ontvangst kant een aanzienlijke buffer te hebben en opnieuw een klok te maken. Ook is er eigenlijk per definitie een feedback signaal om meer of minder data te sturen om het buffer te vullen.

Indien dit slechter resultaat geeft dat kan dat eigenlijk alleen maar aan de klok liggen bij de ontvanger iets anders kan ik niet bedenken. Het is zo 'slecht' dat je het wel moet oplossen anders dan bij veel oplossingen waar ze wel de klok vanuit de source proberen te krijgen en geen echte middelen hebt om dataflow te doen tussen source en klok.

Daniel.
Zou je zeggen,
maar muziek wifi vanaf mijn laptop naar Linn DS klinkt aanmerkelijk minder goed dan LAN.

En de klok in Linn DS is super precies.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Quote from: danielo on August 10, 2010, 22:21:31
Een discussie over jitter wil ik ook niet (te vaak gedaan) maar in concept is iets verzenden over wifi eerder een voordeel dan een nadeel.
Dat ik huiverig ben over Wifi staat voor mij (nog) even los van jitter. Het heeft voor mij meer te maken dat er een flinke transceiver vlak bij je gevoelige audio ic's en pcb lijntjes zit. Dit is gewoon vragen om EMC en EMI ellende. Vergelijk het met het geweld waarmee een GSM storing veroorzaakt op je interlinks als je hem dichtbij plaatst en je gebeld wordt. De frequentie is anders maar het principe hetzelfde. Dus ik zou zeggen dit preventief te voorkomen door een losse Wifi ontvanger te pakken en die op flinke afstand te plaatsen van je streaming device.

Quote from: Hipster on August 10, 2010, 23:35:32
Zou je zeggen,
maar muziek wifi vanaf mijn laptop naar Linn DS klinkt aanmerkelijk minder goed dan LAN.
Ende klok in Linn DS is super precies.
Klinkt als een buffer probleem of interferentie van andere Wifi stations. Bij mij is Wifi ook niet de volle 100% bandbreedte, soms stort de boel gewoon in elkaar wat ook niet vreemd is omdat ze op 2,4GHz werken en dat is dezelfde frequentie als magnetrons en andere stoorbronnen.

danielo

Quote from: Hipster on August 10, 2010, 23:35:32
Zou je zeggen,
maar muziek wifi vanaf mijn laptop naar Linn DS klinkt aanmerkelijk minder goed dan LAN.

Ende klok in Linn DS is super precies.

Ik zeg ook niet dat jullie niet horen maar dat het niet aan het wifi deel ligt. Op het eind zit toch weer een klok en hoe die samen met de uiteindelijke ontvangen in dit geval de ssp800 werkt en de dacs bereikt. Vind het wel opvallend moet ik zeggen omdat het veerhaal is dat de classe erg goed zou moeten zijn met jitter rejection zeker over hdmi.  Heb je het verschil tussen hdmi en spdif al getest nu ?.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kjelt on August 10, 2010, 23:58:27
Dat ik huiverig ben over Wifi staat voor mij (nog) even los van jitter. Het heeft voor mij meer te maken dat er een flinke transceiver vlak bij je gevoelige audio ic's en pcb lijntjes zit. Dit is gewoon vragen om EMC en EMI ellende. Vergelijk het met het geweld waarmee een GSM storing veroorzaakt op je interlinks als je hem dichtbij plaatst en je gebeld wordt. De frequentie is anders maar het principe hetzelfde. Dus ik zou zeggen dit preventief te voorkomen door een losse Wifi ontvanger te pakken en die op flinke afstand te plaatsen van je streaming device.
Klinkt als een buffer probleem of interferentie van andere Wifi stations. Bij mij is Wifi ook niet de volle 100% bandbreedte, soms stort de boel gewoon in elkaar wat ook niet vreemd is omdat ze op 2,4GHz werken en dat is dezelfde frequentie als magnetrons en andere stoorbronnen.

Ik wist dat ik nog wat wilde toevoegen en dat was inderdaad dat er andere reden logischer zijn om wifi níet te willen in de buurt van je av ik zet het ook overal op uit en gebruik kabels waar ik kan.  Volgens mij zitten we op een lijn alleen dacht ik dat je op jitter doelde.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Staaled

Quote from: Kjelt on August 10, 2010, 23:58:27
Dat ik huiverig ben over Wifi staat voor mij (nog) even los van jitter. Het heeft voor mij meer te maken dat er een flinke transceiver vlak bij je gevoelige audio ic's en pcb lijntjes zit. Dit is gewoon vragen om EMC en EMI ellende. Vergelijk het met het geweld waarmee een GSM storing veroorzaakt op je interlinks als je hem dichtbij plaatst en je gebeld wordt. De frequentie is anders maar het principe hetzelfde. Dus ik zou zeggen dit preventief te voorkomen door een losse Wifi ontvanger te pakken en die op flinke afstand te plaatsen van je streaming device.
Klinkt als een buffer probleem of interferentie van andere Wifi stations. Bij mij is Wifi ook niet de volle 100% bandbreedte, soms stort de boel gewoon in elkaar wat ook niet vreemd is omdat ze op 2,4GHz werken en dat is dezelfde frequentie als magnetrons en andere stoorbronnen.
Helemaal mee eens.

Dacht ik ook aan , maar zelfs met de laptop naast de router was er verschil.
Nu zit er dan ook een draadje in. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: danielo on August 10, 2010, 23:59:33
Vind het wel opvallend moet ik zeggen omdat het verhaal is dat de classe erg goed zou moeten zijn met jitter rejection zeker over hdmi.  Heb je het verschil tussen hdmi en spdif al getest nu ?.

Daniel.
:-[  :-X Nee, stom maar daar heb ik gisteren helemaal niet aan gedacht. Ik ben er destijds gewoon niet aan toegekomen en vergeten. Ik heb mezelf net een reminder gestuurd om dit te testen.  :-[

Teejoo

En de RPG Skyline panelen zijn net afgeleverd. Kan ik de aanstaande vakantie lekker hobbyen! Ik ben echt benieuwd naar het effect. M'n kamer begint wel steeds meer op een recording studio te lijken.

Kjelt

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 12:18:32
M'n kamer begint wel steeds meer op een recording studio te lijken.
:D en wat vind de vriendin er van  :-X

Teejoo

Quote from: Kjelt on August 11, 2010, 12:25:23
:D en wat vind de vriendin er van  :-X
Mijn vrouw wist waar ze aan begon toen ze met mij trouwde  :D

Wat gewoon wel enorm helpt om het toch allemaal goed te laten uitzien is om alles in dezelfde kleur te schilderen als de muren. Dat brengt rust. Dat ging alleen niet met de schuim absorbtiepanelen.

Ik vind het in elk geval nog altijd een mooie ruimte, ondanks dat hij rijkelijk voorzien is van akoestisch materiaal en apparatuur. Ik zal binnenkort weer eens wat foto's maken. Ik heb hier alleen niet de goede apparatuur voor, dus dan komt het altijd minder uit de verf dan het in werkelijkheid is.

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 12:18:32
En de RPG Skyline panelen zijn net afgeleverd. Kan ik de aanstaande vakantie lekker hobbyen! Ik ben echt benieuwd naar het effect. M'n kamer begint wel steeds meer op een recording studio te lijken.

Ben heel benieuwd hoe jouw ervaringen zijn.
Ik ben ook aan het experimenteren gegaan, met 2 van zulke jongens, maar dan de 15 cm versie.
Gisteravond heb ik heb ze een uurtje voor me op de grond gehad en de focussing wordt steeds beter lijkt het wel.
Wellicht psycho akoustiek... Vanavond maar eens zonder weer luisteren.
Het effect vind ik te klein nog voor de investering die ik heb gedaan.

Ik lees dus graag wat jouw ervaringen zijn Teejoo. ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on August 11, 2010, 13:12:24
Ben heel benieuwd hoe jouw ervaringen zijn.
Ik ben ook aan het experimenteren gegaan, met 2 van zulke jongens, maar dan de 15 cm versie.
Gisteravond heb ik heb ze een uurtje voor me op de grond gehad en de focussing wordt steeds beter lijkt het wel.
Wellicht psycho akoustiek... Vanavond maar eens zonder weer luisteren.
Het effect vind ik te klein nog voor de investering die ik heb gedaan.

Ik lees dus graag wat jouw ervaringen zijn Teejoo. ;)
De vraag is natuurlijk of de vloer bij jou de beste plaats is. Ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen zijn met het huidige absorbtiepaneel. Ik hang het er dus in eerste instantie ook provisorisch voor.

Maar al mijn overige akoestische aanpassingen zijn elke cent waard, zeker qua diffusie. Je trekt de ruimte gewoon groter.

celerontje

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 12:18:32
En de RPG Skyline panelen zijn net afgeleverd. Kan ik de aanstaande vakantie lekker hobbyen! Ik ben echt benieuwd naar het effect. M'n kamer begint wel steeds meer op een recording studio te lijken.
Nieuwe hobby: Platen masteren! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 14:07:49
De vraag is natuurlijk of de vloer bij jou de beste plaats is. Ik ben gewoon benieuwd wat de verschillen zijn met het huidige absorbtiepaneel. Ik hang het er dus in eerste instantie ook provisorisch voor.

Maar al mijn overige akoestische aanpassingen zijn elke cent waard, zeker qua diffusie. Je trekt de ruimte gewoon groter.

Tsja dat is experimenteren.
Ik speel met electrostaten en die stralen niet echt rond af he ;).
Met dynamische speakers is het een must om op spiegelreflecties absorbtie of diffusie te spelen...
Ik heb wel eens lopen nadenken om LP's te vervormen om zodoende diffusers te maken, bedacht ik me net... ;D ;D  Wellicht vervormen door ze verwarmen in een magnetron?


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: celerontje on August 11, 2010, 14:35:50
Nieuwe hobby: Platen masteren! ;D
Mijn droom is altijd geweest om geluidstrack voor films af te mixen. Lijkt me geweldig. Ik heb in the good old Tag tijd een paar keer contact gehad die dit deed voor dreamworks. En dat deed hij toetsen op een Tag set  ;). Super job, maar ook echt een vak.

Teejoo

Even mijn eerste ervaring met de panelen, gequote uit Peerless z'n topic:

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 23:02:52
Ik heb er ook een 3 kwartier luisteren opzitten:

Ik merk het flink als ik ze wel of niet gebruik. Dit had ik ook wel verwacht, zeker omdat ik nu in feite demp. Zodra ik ze plaats wordt de akoestische afbeelding meteen anders: breder, grotere en nog meer 'straight in your face'. Wel wordt het 'mid' iets meer benadrukt.

Wel is de 'afbeelding'een beetje scheef getrokken, dus wellicht dat ik dan nog even opnieuw met m'n speakers moet schuiven. De door mij beoogde extra ruimtelijkheid zit er dus in. Ik moet alleen nog wat vaker luisteren naar het feit dat de middentonen iets meer naar voren komen. Op zich is dat wellicht welkom omdat mijn kamer redelijk gedempt is.

Maar in elk geval erg interessant om mee verder te experimenteren. Overigens verwacht ik dat het nog beter wordt als ze direct tegen de muur zitten, dus iets verder van de speakers af.

Als ze dus definitief blijven hangen, dan snij ik de adsorptie weer van de muur en plak dit er tegenaan.



Verder de hele avond gedraaid met de Apple TV over HDMI....veel beter  :wacko: Dat was dus een goede tip. Ik had het ook al met de blu-ray speler geconstateerd: de SSP-800 kun je het beste via HDMI aansluiten. Ondanks de de HDMI out van de Apple TV nou niet bepaald als voorbeeldig bekend staat. Dat beperkt wel meteen de keuze in spelers.

Edit: van de andere kant heb ik ook bij mijn oude Tag set nooit een optische verbinding gebruikt, omdat deze altijd beduidend minder klonk. Het zal hoe dan ook testen worden.

celerontje

Quote from: Teejoo on August 11, 2010, 15:08:24
Mijn droom is altijd geweest om geluidstrack voor films af te mixen. Lijkt me geweldig. Ik heb in the good old Tag tijd een paar keer contact gehad die dit deed voor dreamworks. En dat deed hij toetsen op een Tag set  ;). Super job, maar ook echt een vak.
Neem eens contact op met forumlid Gabor, misschien kan je eens bij hem in de studio kijken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!