Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Balen! :-\ Hopelijk heb je er snel eentje die het wel doet :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

dre73

Quote from: jan-rotterdam on August  8, 2010, 12:23:26
Ai, vervelend om te lezen.
Ik hoop dat het snel wordt opgelost

Groeten Jan



ben ik ook zeer benieuwd naar!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Balen, zie je wel een rood ledje branden in debehuizing? Zo niet ben ik bang dat de zekering eruit ligt. Staat de netspanning goed aangegeven op de sticker?

Wat betreft de Nederlanders op de linkerbaan, in Duitsland staat NL voor Nur Links :D (gehoord van een Duitse kennis)

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  8, 2010, 19:25:10
Balen, zie je wel een rood ledje branden in debehuizing? Zo niet ben ik bang dat de zekering eruit ligt. Staat de netspanning goed aangegeven op de sticker?

Dat is wel een goede opmerking. Ik had hem nog niet uit het rack gehaald en hier dus nog niet naar gekeken. Met een spiegeltje zag ik al meteen dat er wel nog een klein rood ledje brand. Ik heb hem net dan toch maar al eruit gehaald, en er brand 1 led rechts achter naast de kleine transformator. Zie foto.

Edit: Net even met de zaklamp gekeken: De LED brand bij jumper waarbij 230V staat, dus dat klopt. (Nou zie je ook hoe eenvoudig een Classé wordt omgezet van 110V - 240V.)

Kjelt

Ok rode led brand dus hulpvoeding is ok.
Probeer eens via een externe trigger op te starten, als dat werkt heeft de frontprint geen spanning je hoort dan wel de softstarts relais schakelen.

Nahpets

Heeft dat zin dan? Teejoo heeft een versterker die het niet doet, zal terug moeten  naar Duitsland en dealer zal er voor moeten zorgen dat de boel gaat werken. Ongeacht waar de storing vandaan komt. Neem tenminste aan dat Teejoo niet zelf gaat lopen klooien in een apparaat van enkele 1000-en Euro's war hij garantie op heeft (en wellicht gewoon als DOA kan omruilen).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  8, 2010, 23:29:55
Ok rode led brand dus hulpvoeding is ok.
Probeer eens via een externe trigger op te starten, als dat werkt heeft de frontprint geen spanning je hoort dan wel de softstarts relais schakelen.
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen, maar ik heb hem nu al niet meer in het rack staan, en dus ver weg van mijn processor. Ik wacht nu ook gewoon even af.

Kjelt

Quote from: Nahpets on August  9, 2010, 07:02:34
Heeft dat zin dan? Teejoo heeft een versterker die het niet doet, zal terug moeten  naar Duitsland en dealer zal er voor moeten zorgen dat de boel gaat werken. Ongeacht waar de storing vandaan komt. Neem tenminste aan dat Teejoo niet zelf gaat lopen klooien in een apparaat van enkele 1000-en Euro's war hij garantie op heeft (en wellicht gewoon als DOA kan omruilen).
ja duh, het was meer dat als hij via een trigger aan zou gaan hij alsnog deze week kon luisteren in zijn setup alvorens hij weer naar Duitsland gaat. Stel dat hij moet werken deze week dan zit hij een week zonder achterkanalen. Overigens zeg ik nergens dat hij in zijn versterker moet gaan klooien, dus waar je dat nou weer vandaan haalt?

Nahpets

Quote from: Kjelt on August  9, 2010, 11:30:14
Overigens zeg ik nergens dat hij in zijn versterker moet gaan klooien, dus waar je dat nou weer vandaan haalt?

Waar schrijf ik dan dat jij dat gezegd zou hebben?

Klein beetje rustig aan mag best.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Quote from: Teejoo on August  8, 2010, 18:02:03
Overigens in Duitsland wel even met een Sonos systeem gespeelt. Dat ziet er ook erg goed uit. Een heel volwassen systeem. Hoe klinkt dat t.o.v. een Linn DS?
Even mezelf quoten: heeft iemand deze al eens vergeleken?

Durk

Nee.. Maar wel een vergelijk tussen de transporter, USB Transport burmester (dacht ik) en de sonos op een stello DAC. De laatste was verreweg de minste..

Er is wel een mod voor de sonos maar die is ook een paar honderd. 
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Linn DSi beluisterd: deze was uit mijn beleving veel beter dan mijn eigen zp80
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Teejoo


Kjelt

Quote from: Teejoo on August  9, 2010, 22:58:42
Dan is Sonos dus geen alternatief. 
Beetje kort door de bocht wellicht zonder eerst zelf te luisteren?
Sonos heeft een digitale uitgang waarvan net als bij de Apple Air express is bewezen dat hij bit precies is, oftewel je digitale WAV bestand komt er gewoon digitaal exact bit voor bit uit.
Waar kan het dan nog scheef gaan? Bij de jitter op de digitale uitgang. Als je een Classe processor hebt die daar zeer goed mee om kan gaan dan zou ik niet weten wat je tegen houdt.
Gewoon eens beluisteren zou ik zeggen. Analoog is een ander verhaal.

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  9, 2010, 23:09:11
Beetje kort door de bocht wellicht zonder eerst zelf te luisteren?
Sonos heeft een digitale uitgang waarvan net als bij de Apple Air express is bewezen dat hij bit precies is, oftewel je digitale WAV bestand komt er gewoon digitaal exact bit voor bit uit.
Waar kan het dan nog scheef gaan? Bij de jitter op de digitale uitgang. Als je een Classe processor hebt die daar zeer goed mee om kan gaan dan zou ik niet weten wat je tegen houdt.
Gewoon eens beluisteren zou ik zeggen. Analoog is een ander verhaal.

Dat zeggen ze ook van de Apple TV, maar ik vind deze nog steeds minder dan de CD-speler. Maar je hebt gelijk dat het een beetje kort door de bocht is. Van de andere kant ga ik wel een duidelijke pre-selectie maken voordat ik iets luister. En die pre-selectie wordt wel degelijk gebaseerd op reviews etc. Dus in die zin hecht ik daar wel waarde aan.

celerontje

Tja, een review is zo betrouwbaar als je eigen kijk daarop. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

De Sonos mag dan bitprecies zijn ,ik heb ooit de standaard met de Cullen modded zoneplayer vergeleken en die was beter. beide digitaal aangesloten.
(de Cullen mod geldt alleen de digitale uitgang)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: celerontje on August  9, 2010, 23:21:06
Tja, een review is zo betrouwbaar als je eigen kijk daarop. ;)
Ik ben ervan overtuigd dat je zeker in deze (internet)tijd een prima eerste selectie kunt doen op basis van zowel professionele ans consumer reviews. Je kunt toch niet alles zelf testen.

Teejoo

Quote from: Hipster on August 10, 2010, 09:20:31
De Sonos mag dan bitprecies zijn ,ik heb ooit de standaard met de Cullen modded zoneplayer vergeleken en die was beter. beide digitaal aangesloten.
(de Cullen mod geldt alleen de digitale uitgang)
Dat is inderdaad wat zo'n apparaat nodig heeft. Net zoals de apple TV: geweldige interface, maar de daadwerkelijke audiokwaliteit gewoon goed, maar geen high-end.

Staaled

Quote from: Teejoo on August 10, 2010, 09:29:01
Dat is inderdaad wat zo'n apparaat nodig heeft. Net zoals de apple TV: geweldige interface, maar de daadwerkelijke audiokwaliteit gewoon goed, maar geen high-end.
iPad/Chorus DS is nog echt wel wat fraaier. 8)
Groot scherm, snel & soepel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Dan komen we op het subjectieve beleven van digitale uitgangen en daar zijn al tig discussies zonder einde aan gewijd. Daar waag ik me niet meer aan.
Wel wil ik nog mijn eigen vrees voor een audio streamer met ingebouwde Wifi transceiver kwijt. dit kan mijns inziens nooit de kwaliteit ten goede komen en dan druk ik me zachtjes uit  ;D
Dus ik zou een standalone access point op voldoende afstand nemen en ook geen optische spdif nemen maar een coaxiale met extra ontkoppeltranformatortje.

Staaled

Quote from: Kjelt on August 10, 2010, 09:47:30
Dan komen we op het subjectieve beleven van digitale uitgangen en daar zijn al tig discussies zonder einde aan gewijd. Daar waag ik me niet meer aan.

Ik maak anders af en toe sterke staaltjes mee op digitaal vlak. nix subjectiefs aan.
maar idd  ,let it be...... ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Zojuist 2 stuks besteld:



En dan de 12 cm diepe variant.

Joris1971

Quote from: Teejoo on August 10, 2010, 13:34:29
Zojuist 2 stuks besteld:



En dan de 12 cm diepe variant.

Zijn ze wel te schilderen teejoo? Of blijven ze wit?

Teejoo

Quote from: Joris1971 on August 10, 2010, 14:00:05
Zijn ze wel te schilderen teejoo? Of blijven ze wit?
Nee, ze blijven niet wit. Ze zijn gewoon met latex te beschilderen. heb ik bij mijn auralex ook gedaan. In kleur kwamen er belachelijke extra verzendkosten bij. Dus dat heb ik maar niet gedaan.