Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: jaco on August  6, 2010, 16:10:33
RPG kun je in ral kleuren krijgen.

Het is ordinair piepschuim. Als je verf neemt wat geen piepschuim oplost zou het wel gaan neem ik aan.
Het is wellicht wel handig om al een donkere kleur te kopen en deze dan over te schilderen. Want dat schilderen lijt me best een werk.

Dirk

Quote from: Teejoo on August  6, 2010, 16:19:59
Het is wellicht wel handig om al een donkere kleur te kopen en deze dan over te schilderen. Want dat schilderen lijt me best een werk.
zou je ze letterlijk schilderen of eerder spuiten ? dat laatste lijkt me goed te doen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jaco

Van de RPG Europe website:

Paint Finishes
All FRG products come in white textured paint as standard, but can be painted in any RAL or BS number of your chosing, skylines, mdf and metal parts can all be painted in any RAL or BS number also
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

daxie

Ik heb ze ook hangen, gelijkaardig aan jou, naast mijn speakers (maar ong. een 70cm ervan), en ik was aangenaam verrast door het effect.

Teejoo


Peerless Monster

Quote from: Teejoo on August  6, 2010, 17:43:40
waar heb jij ze gekocht?

Ook bij Jaco ;)
Jammer genoeg net voor mij...

Helaas komen dit soort koopjes niet al te vaak voor... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jaco

Je kunt GT design ook vragen wat diffusors kosten. Hij heeft mooie gemaakt voor de Linn Lounge.
Er zijn met wat zoekwerk prima tools te vinden om diffusoren te berekenen.

Skylines zijn prima voor het plafond omdat je ze daar niet zo makkelijk beschadigd. Als je aan de zijkanten iets zou plaatsen zou mijn voorkeur uitgaan naar hout. Als je ze op de grond plaatst maakt het gewicht ook minder uit natuurlijk. En je kunt ze op maat maken, en als je iets meer diepte neemt loopt de onder grens voor diffusie weer iets lager etc.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Terug uit Duitsland: 760km / 7 uur verder......en de CA-2200 doet het niet  :(

Hij schakelt gewoon niet aan: netsnoer gecontroleerd, Voltage is 228V, zekering doorgemeten: ok. Maandag maar contact opnemen.

Het is in elk geval flink balen! Ideeën zijn welkom.

Het was gelukkig wel weer een mooie rit. Alleen veel irritante (linksrijdende) Hollanders die terugkomen van vakantie. Ik moet altijd wel lachen: zijn ze in Duitsland met hun éénpuntnogwat motor, denken ze dat ze eindelijk los kunnen gaan in Duitsland. Maar dat valt dan toch tegen bergop met een volgeladen auto. En schuiven of in de spiegel kijken, ho maar.

Nahpets

Oei, dat is zwaar teleurstellend.

Apparaat in Duitsland niet aangesloten gehad ter controle?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Quote from: Nahpets on August  7, 2010, 20:42:37
Oei, dat is zwaar teleurstellend.

Apparaat in Duitsland niet aangesloten gehad ter controle?
Nee.

Nahpets

Levert in ieder geval 1 voordeeltje op, je hoeft niet uit te leggen dat het tijdens het transport mis is gegaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Quote from: Nahpets on August  7, 2010, 20:49:03
Levert in ieder geval 1 voordeeltje op, je hoeft niet uit te leggen dat het tijdens het transport mis is gegaan.
Dan had ik waarschijnlijk wel andere problemen als er iets met het transport zou zijn misgegaan  ;). Ik ben hier verder gewoon heel simpel in, ook al had ik hem daar getest. Hij werk niet, dus dat moet opgelost worden. Zal verder ook geen probleem zijn, maar kost weer tijd en opnieuw een rit.

Desondanks zal ik dat de volgende keer wel doen  ;).

Teejoo

Vandaag wel iets anders binnen uit de UK. De nieuwe incognito! Echt weer super lekker! Ook echt weer incognito, maar dat is alleen maar goed.



Peerless Monster

Quote from: Teejoo on August  7, 2010, 20:58:52
Dan had ik waarschijnlijk wel andere problemen als er iets met het transport zou zijn misgegaan  ;). Ik ben hier verder gewoon heel simpel in, ook al had ik hem daar getest. Hij werk niet, dus dat moet opgelost worden. Zal verder ook geen probleem zijn, maar kost weer tijd en opnieuw een rit.

Wat jammer zeg!!
Zit je zo te draaien op je bestuurdersstoel om te luisteren en dan krijg dit...

Heb je al een idee hoe je de diffusers gaat oplossen Teejoo?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Nahpets on August  7, 2010, 20:42:37
Oei, dat is zwaar teleurstellend.

Apparaat in Duitsland niet aangesloten gehad ter controle?

Quote from: Teejoo on August  7, 2010, 20:46:26
Nee.

Balen man..... DE reden waarom ik het altijd laat spelen, ook al is het al ingepakt. Als het nu om de hoek is... Ik moet nog iets verder dan jij rijden naar deze dealer. En ach, de koffie is goed daar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


Teejoo

Quote from: Peerless Monster on August  7, 2010, 21:02:26
Wat jammer zeg!!
Zit je zo te draaien op je bestuurdersstoel om te luisteren en dan krijg dit...

Heb je al een idee hoe je de diffusers gaat oplossen Teejoo?

Ik heb wel 7 uur lang weer erg vette shit geluisterd, dus ik vind het op zich niet zo'n straf. Maar het blijft natuurlijk niet leuk en balen.

De diffuser: Ik ben niet zo'n zelfbouwer, dus als ik iets ga aanpassen dan koop ik er 2. Meer heb ik toch niet nodig en dan valt het ook nog te doen. Maar ik ben nog in de oriënterende fase. Zoals altijd ben ik iemand die goed over de dingen nadenkt, en dan valt er een beslissing en wordt het ook meteen opgepakt. Maar daar ben ik dus nog niet. Nu ook eerst even de eindversterker.

riwi

Jammer teejoo, da's balen dat de ca2200 het niet doet na zo'n lange rit.

Zeker weten dat het niet iets simpels is als een trigger waar ie op wacht?

Teejoo

Quote from: riwi on August  7, 2010, 21:52:54
Jammer teejoo, da's balen dat de ca2200 het niet doet na zo'n lange rit.

Zeker weten dat het niet iets simpels is als een trigger waar ie op wacht?
Ik heb hem ook al even aangesloten op de CAN bus, maar die ziet hem ook niet. Verder moet hij als hij voeding krijgt gewoon op standby spingen. Er is geen 'uit' staat.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Automaat

Poe, dat is niet leuk.
Dus het klopt toch waar de letters NL op onze kentekenplaat voor staan: Nur Links (fahren).
Reading the HTForum is learning every day!!

Teejoo

 :worship:
Quote from: Automaat on August  8, 2010, 09:24:26
Poe, dat is niet leuk.
Dus het klopt toch waar de letters NL op onze kentekenplaat voor staan: Nur Links (fahren).
Inderdaad  :D  Maar het valt wel echt op. Een Duitser kijkt veel beter in z'n spiegel.

blue-eyes

Quote from: Teejoo on August  8, 2010, 11:27:31
:worship:Inderdaad  :D  Maar het valt wel echt op. Een Duitser kijkt veel beter in z'n spiegel.

Duitsers zijn ook veel netter dan nederlanders. We generaliseren alleen maar die paar hardschreeuwende, kuilende gravende duitsers in Zandvoort, ik ben altijd met veel plezier in Dld.
Daar is meer fatsoen dan hier (ook weer generaliserend).

De afgelopen week ook nog zo'n 1000 km door Dld. gereden en onderschrijf je mening.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jan-rotterdam

Quote from: Teejoo on August  7, 2010, 20:20:51
Terug uit Duitsland: 760km / 7 uur verder......en de CA-2200 doet het niet  :(

Ai, vervelend om te lezen.
Ik hoop dat het snel wordt opgelost

Groeten Jan


Teejoo

Overigens in Duitsland wel even met een Sonos systeem gespeelt. Dat ziet er ook erg goed uit. Een heel volwassen systeem. Hoe klinkt dat t.o.v. een Linn DS?