Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: riwi on July  9, 2010, 20:16:02
En daaruit moet je concluderen dat de apple TV goedkope meuk is waar je niks mee kan of waarmee het aanklooien blijft en dat de Linn DS het helemaal is?
Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijk, zowel op bedienings vlak, kwa beheer en kwa absolute geluidskwaliteit.
Volgens mij maakt het voor teejoo niet zo uit of het 500 of 2500 kost als het maar goed werkt en een beetje waarde voor het geld levert.
Klopt, met de aanvulling dat ik als ik ga streamen ik wel de beste geluidskwaliteit wil hebben. Het is (inmiddels) dus meer dan proberen of het bevalt. Vandaar dat ik me afvraag of de Apple en de Linn gelijkwaardig zijn qua digitale output.

Ik ben ervan overtuigd dat we uiteindelijk alleen nog maar streamen vanaf een centrale server in huis. De vraag is alleen wanneer je gaat overstappen. Als ik dan de advertentie van de Classé CD speler zie, dan heb je soms wel de neiging dit nog even uit te stellen. Maar m'n verstand zeg dan dat je dit geld beter in streaming kunt steken. Zou leuk zijn als Classé met een streamer komt.


denoontje

zo zit ik nu te wachten op een streamert van primare ;-)

Heb de nas al wel in huis....

danielo

Quote from: riwi on July  9, 2010, 20:16:02
En daaruit moet je concluderen dat de apple TV goedkope meuk is waar je niks mee kan of waarmee het aanklooien blijft en dat de Linn DS het helemaal is?
Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijk, zowel op bedienings vlak, kwa beheer en kwa absolute geluidskwaliteit.
Volgens mij maakt het voor teejoo niet zo uit of het 500 of 2500 kost als het maar goed werkt en een beetje waarde voor het geld levert.

zonder in te gaan op of een DS nu beter is (op bediening en/of geluid) was mijn voorstel voor de AppleTV juist omdat de prijs in verhouding zo laag is dat het een goede start is voor vele. Persoonlijk denk ik dat indien correct aangesloten de verschillen minimaal zullen zijn naar een externe dac. Zijn er ook oplossingen die beter voldoen voor bepaalde mensen tuurlijk maar dan zit je al snel een stuk duurder dan een AppleTV+ipodtouch/pronto.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: danielo on July 10, 2010, 12:12:53
zonder in te gaan op of een DS nu beter is (op bediening en/of geluid) was mijn voorstel voor de AppleTV juist omdat de prijs in verhouding zo laag is dat het een goede start is voor vele. Persoonlijk denk ik dat indien correct aangesloten de verschillen minimaal zullen zijn naar een externe dac. Zijn er ook oplossingen die beter voldoen voor bepaalde mensen tuurlijk maar dan zit je al snel een stuk duurder dan een AppleTV+ipodtouch/pronto.

Daniel.
Ik denk ook dat je daar gelijk in hebt. Alleen zit ik nu op het punt dat ik als ik ga streamen, ik het wel meteen maximaal wil doen. Ik heb dan meer vertrouwen in Linn qua kwaliteit van de digitale uitgang. Van de andere kant kun je altijd probleemloos upgraden vanuit een apple tv configuratie.

Ik heb daarnaast zelfs het idee dat prontotunes beter werkt dan de Linn oplossing. Ik heb de harde schijven inmiddels gehaald (2x WD elements 1,5 TB), en een licentie voor db poweramp om te rippen.

Teejoo

#1029
Ik vond dat ik wel genoeg heb nagedacht over welk streamingapparaat er in de Teejooscoop gaat komen: ik heb net een apple tv opgehaald met een externe WD elements 1,5TB schijf. :D

Leuk ding met een mooie interface. Kun je dat ding ook via een directe knop op standby zetten, of moet je dan altijd in het menu? Het is nou niet bepaald de meest fantastische AB en het was namelijk niet de bedoeling om hiervoor mijn projector op te starten.

Wat me verder op het eerste blik opvalt is het feit dat je maar weinig kunt customizen aan de interface. Zo zou het handig zijn als hij je kunt keizen met welk scherm hij start.

Ik ga hem in elk geval eerst in de woonkamer helemaal in orde maken inclusief 2-weg bediening door de pronto, atvflash hack en harde schijf eraan. Tzt verhuisd hij dan naar de Teejooscoop.


flash1982

Quote from: Teejoo on July 13, 2010, 20:10:43
Ik vond dat ik wel genoeg heb nagedacht over welk streamingapparaat er in de Teejooscoop gaat komen: ik heb net een apple tv opgehaald met een externe WD elements 1,5TB schijf. :D

Leuk ding met een mooie interface. Kun je dat ding ook via een directe knop op standby zetten, of moet je dan altijd in het menu. Het is nou niet bepaald de meest fantastische AB en het was namelijk niet de bedoeling om hiervoor mijn projector op te starten.

Wat me verder op het eerste blik opvalt is het feit dat je maar weinig kunt customizen aan de interface. Zo zou het handig zijn als hij je kunt keizen met welk scherm hij start.

Ik ga hem in elk geval eerst in de woonkamer helemaal in orde maken inclusief 2-weg bediening door de pronto, atvflash hack en harde schijf eraan. Tzt verhuisd hij dan naar de Teejooscoop.




nice! je kan toch ook je ipod/iphone als ab gebruiken bij deze?
anders gooi je xbmc dr op (met bv aeon skin)

CoSo

Quote from: Teejoo on July 13, 2010, 20:10:43
Ik vond dat ik wel genoeg heb nagedacht over welk streamingapparaat er in de Teejooscoop gaat komen: ik heb net een apple tv opgehaald met een externe WD elements 1,5TB schijf. :D

Leuk ding met een mooie interface. Kun je dat ding ook via een directe knop op standby zetten, of moet je dan altijd in het menu. Het is nou niet bepaald de meest fantastische AB en het was namelijk niet de bedoeling om hiervoor mijn projector op te starten.

Wat me verder op het eerste blik opvalt is het feit dat je maar weinig kunt customizen aan de interface. Zo zou het handig zijn als hij je kunt keizen met welk scherm hij start.

Ik ga hem in elk geval eerst in de woonkamer helemaal in orde maken inclusief 2-weg bediening door de pronto, atvflash hack en harde schijf eraan. Tzt verhuisd hij dan naar de Teejooscoop.


Volgens mij is het de menu of play/pause knop 5 sec ingedrukt houden.

Teejoo

#1032
Quote from: CoSo on July 13, 2010, 22:21:23
Volgens mij is het de menu of play/pause knop 5 sec ingedrukt houden.
Dat had ik gezien, maar dat is hetzelfde als in het menu: de harde schijf blijft draaien en hij blijft flink warm. Maar dat schijnt zo te moeten  :-X  Waardeloos.

Teejoo

#1033
Quote from: flash1982 on July 13, 2010, 21:45:44

nice! je kan toch ook je ipod/iphone als ab gebruiken bij deze?

Dat kan, maar die heb ik niet en ik wil net m'n pronto gebruiken. Anders zit je nog met 2 ab's te spelen.

Ik ben van plan om hem zoals je al eerder hebt kunnen lezen te hacken met atvflash. Het gaat mij primair om de mogelijkheid om een externe usb drive aan te sluiten en deze dan te syncen met itunes.

Teejoo

#1034
Gisteren is deze binnen gekomen voor tussen de Apple TV en de SSP-800.


danielo

#1035
Hai,

Zoals ik al eerder aangaf, is het gebruik van zowel het beeld als de afstandsbediening die erbin zit redelijk hopeloos. Gewoon niet gebruiken. De belevenis via een 2-way remote is waar het omgaat zoals je al van plan
bent. Ik kan alleen oordelen via een iphone en dat gaat meer dan prima als jouw oplossing het zelfde aanvoelt is dat een wereld van verschil.

De warmte klopt wel ja, het heeft een interne voeding en harddisk en we moeten (helaas) niet vergeten dat het ontwerp al wat jaartjes oud is en nodig aan een update toe. Moet zeggen dat dit hier niet echt tot problemen leid maar het zou wel fijn zijn als de volgende versie hier beter in is en dat is wel te verwachten gezien dat we gewoon veel verder zijn in de techniek.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

#1036
Ik heb inmiddels de proefopstelling draaien (Apple TV (gehacked met ATVflash + 1,5 TB externe schijf, aangesloten op de PC en controlled door de Pronto TSU 9600 met Prontotunes). Echt erg leuk!  :headbanging: :pompom:

Prontotunes integreert mooi met mijn eigen merendeel zwarte layout, maar daar ga ik nog verder aan knutselen. Ik loop wel nog tegen iets heel praktisch aan: Normaal heb ik de verlichting van mijn Pronto minimaal staan, met een time-out van 15 seconden. En dat wil je nu natuurlijk niet ;-)!
Ik moet hierin dus een middenweg zoeken. Ook even zoeken of ik de standby knop van de pronto als verlichting aan/uit kan programmeren. Ik heb hem nu helemaal buiten gebruik, dus moet even gaan zoeken of deze überhaupt kan worden toegewezen aan een functie van de Pronto zelf.

Weet iemand of dit gaat?

Zo ziet het er dus uit:





danielo

Quote from: Teejoo on July 18, 2010, 12:22:46
Ik heb inmiddels de proefopstelling draaien (Apple TV (gehacked met ATVflash + 1,5 TB externe schijf, aangesloten op de PC en controlled door de Pronto TSU 9600 met Prontotunes). Echt erg leuk!  :headbanging: :pompom:

Prontotunes integreert mooi met mijn eigen merendeel zwarte layout, maar daar ga ik nog verder aan knutselen. Ik loop wel nog tegen iets heel praktisch aan: Normaal heb ik de verlichting van mijn Pronto minimaal staan, met een time-out van 15 seconden. En dat wil je nu natuurlijk niet ;-)!
Ik moet hierin dus een middenweg zoeken. Ook even zoeken of ik de standby knop van de pronto als verlichting aan/uit kan programmeren. Ik heb hem nu helemaal buiten gebruik, dus moet even gaan zoeken of deze überhaupt kan worden toegewezen aan een functie van de Pronto zelf.

Weet iemand of dit gaat?

Zo ziet het er dus uit:


Geen idee natuurlijk maar dit ziet er al goed uit, wat bedoel je met test opstelling ? Pas een kleine selectie van de muziek ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

#1038
Nee, met een testopstelling bedoel ik aangesloten op de PC/beeldscherm. Dat is wel zo handig bij het pairen, testen en instellen aangezien ik in de Teejooscoop geen PC heb. Alles werkt nu echter, dus het kan aangesloten worden op de Classé zodat ik ook eens kan luisteren hoe het echt klinkt. Ik ben nu wel al rij voor rij aan het rippen met db poweramp. Echt een goed programma dat tot nu toe op 1 CD na alles kan vinden qua ID tags.

Teejoo

#1039
Inmiddels heb ik enkele dagen ervaring met het streamen via de Apple TV naar mijn Classé SSP-800. Hieronder mijn eerste indruk:


  • Het rippen gaat perfect met dbPoweramp. Echt een aanrader. Herkend tot nu toe al mijn CD's, hoewel sommige exemplaren blijkbaar maar 3-4 keer door anderen geript zijn. Maar dat is genoeg en valt me zeker niet tegen.
  • De atvFlash hack werkt ook erg goed en gemakkelijk. Hierdoor zonder enig probleem de capaciteit kunnen uitbreiden met 1,5TB
  • Het basisidee van streaming: erg goed! Je hebt echt je hele muziekcollectie in de hand, waardoor je vanzelf sneller zaken weer eens gaat beluisteren. Het is gewoon een erg relaxte manier om door je CD verzameling te bladeren, terwijl je naar andere muziek aan het luisteren bent.
  • Dit gaat redelijk goed via Prontotunes, maar zodra je dit ziet wil je eigenlijk meer... Als je op je tvscherm ziet hoe gelikt het uit kan zien, dan wil je eigenlijk ook in de hand. Maar dan moet je toch naar een iPod touch, of wellicht nog beter een iPad gaan kijken. Je bent dan wel weer met 2 apparaten aan het werken. Van de andere kant kun je dan wel echt goed bladeren door je collectie
  • Tenslotte de geluidskwaliteit... Op zich vind ik een Apple TV niet verkeerd klinken, en ik ben ervan overtuigd dat velen de geluidskwaliteit als erg goed zullen ervaren. En dat is het op ook, zeker voor dat geld. Ik mis echter toch nog wat t.o.v. de originele CD afgespeeld via mijn Sony Es speler als loopwerk. Het klinkt gewoon iets anders. En met anders bedoel ik dat ik 'de lucht' in de opname mis met de Apple TV. Dus eigenlijk de 'ruimtelijkheid' tussen de instrumenten/geluiden/zang, als er dus even niets te horen is. Het is er wel, maar minder. Ik ben hier gewoon erg gevoelig voor maar ik merk dus wel verschil. De vraag is natuurlijk waaraan het ligt, de decoding naar PCM door de Apple TV, anders aangesloten (optisch vs coaxiaal), de digitale uitgang van de Apple TV of het Apple lossles gebeuren. De vraag is dan natuurlijk hoe een meer high-end streamer als een Linn DS dit zou doen.

Ik ben dus erg overtuigd van het idee, maar heb nog niet het gevoel dat ik nu het maximale qua geluidskwaliteit eruit haal. Voordeel van de Apple TV is wel dat hij een erg mooie interface heeft, die hij ook nog eens via de HDMI output kan laten zien. Ik ga in elk geval door met het lossless rippen van mijn collectie. Het zou mooi zijn als Classé zich ook eens gaat bezighouden met streaming, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze hier tegenover staan.

Xander32

Goed verslag, leuk om te lezen.
Zelf ben ik nog niet zo ver met streaming maar ik denk dat een ieder er in de (nabije) toekomst mee van doen krijgt..

Veel plezier nog met het streamen


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Teejoo

Quote from: Xander32 on July 25, 2010, 08:07:43
Goed verslag, leuk om te lezen.
Zelf ben ik nog niet zo ver met streaming maar ik denk dat een ieder er in de (nabije) toekomst mee van doen krijgt..

Daar ben ik ook wel van overtuigd. Niet alleen vanwege het feit dat fysieke dragers op een gegeven moment zullen verdwijnen, maar als je gewoon kijkt hoe snel je weer eens een paar tracks beluisterd van CD's die je al lang niet meer in je handen hebt gehad. Daar zit hem vooral de kracht in: het opnieuw ontdekken van je collectie. Nu nog in een kwaliteit gelijk aan een goed loopwerk. En daar bedoel ik niet mijn Sony ES speler mee, want dat kan ook nog beter.

erwinh

Goed verslag van je streaming activiteiten. Dank, ben me ook een beetje aan het orienteren en blijf je wetenswaardigheden effies volgen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Robbo

Als je meer wilt dan ProntoTunes is er eigenlijk maar 1 volgende stap: Sooloos.

Teejoo

#1044
Quote from: Robbo on July 26, 2010, 08:34:11
Als je meer wilt dan ProntoTunes is er eigenlijk maar 1 volgende stap: Sooloos.
...of een iPod touch/ipad natuurlijk als je het over de bediening hebt.

Teejoo

Zojuist de laatste stap gemaakt om mijn overstap naar Classé af te ronden door deze te bestellen:



Om zo dit plaatje te verwezenlijken:


:D

bafke

Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Kjelt

Quote from: Teejoo on July 26, 2010, 15:06:04
Zojuist de laatste stap gemaakt om mijn overstap naar Classé af te ronden door deze te bestellen:
Feli! Mooi compleet zo. Ook snel weer geregeld, jouw spaarpot groeit volgens mij veel sneller dan de mijne  :D

Teejoo

Quote from: Kjelt on July 26, 2010, 15:22:03
Feli! Mooi compleet zo. Ook snel weer geregeld, jouw spaarpot groeit volgens mij veel sneller dan de mijne  :D
Nou, ik heb natuurlijk wel m'n Tags verkocht. Anders ging dat inderdaad ook niet zo snel.