Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Even een hele andere vraag: Ik heb een geintereseerde voor mijn Tag 250MR's, en die is woensdag in Luik. Hij wil ter plekke betalen via PayPal, omdat hij niet meer thuiskomt (Luxemburg).

Ik heb zelf wel eens betaal via PayPal, maar nog nooit iemand laten betalen. Kan je überhaupt ter plekke betalen met Paypal? Heb ik dan ook direct het geld binnen?

JCL

Waarom wil je graag iets van Apple hebben? Ik begrijp dat je met het inlog probleem zit, maar hoe heb je je opslag dan precies geregeld? En wat wil je precies streamen? Ik kan me voorstellen dat wanneer je alleen gedownloade HD content en muziek wilt afspelen, je net zo goed een andere media speler kunt pakken? Externe HDD eraan en klaar, toch?

Nahpets

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 19:52:35
Even een hele andere vraag: Ik heb een geintereseerde voor mijn Tag 250MR's, en die is woensdag in Luik. Hij wil ter plekke betalen via PayPal, omdat hij niet meer thuiskomt (Luxemburg).

Ik heb zelf wel eens betaal via PayPal, maar nog nooit iemand laten betalen. Kan je überhaupt ter plekke betalen met Paypal? Heb ik dan ook direct het geld binnen?

Wees daar heel voorzichtig mee. Lees je eens in over paypal scams (alhoewel dat meestal betrekking heeft op eBay veilingen). Ik zelf accepteer onder geen beding een betaling over PayPal, de kopersbescherming gaat mij veel te ver, en dat uiteraard ten koste van de positie van de verkoper.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

GH

Ik zou er ook heel voorzichtig mee zijn, Paypal is nogal schimmig wat je rechten zijn als ontvanger... zou het voor grote bedragen nooit doen.
Contant lijkt me de enige optie (of vooruit betalen op een bankrekening natuurlijk, maar dat zou ik als koper weer nooit doen).

Teejoo

Quote from: Nahpets on July  4, 2010, 19:55:00
Wees daar heel voorzichtig mee. Lees je eens in over paypal scams (alhoewel dat meestal betrekking heeft op eBay veilingen). Ik zelf accepteer onder geen beding een betaling over PayPal, de kopersbescherming gaat mij veel te ver, en dat uiteraard ten koste van de positie van de verkoper.
Is dat niet alleen via ebay en marktplaats? Hier is sprake van iemand die ter plekke de spullen beluisterd en overhandigd krijgt. Maar van mij mag het ook bij voorkeur contant zijn.

JCL

Als jij je er niet gemakkelijk bij voelt moet je het gewoon niet doen! Contant heeft ook altijd mijn voorkeur, zeker wanneer er een face-to-face overdracht is, helemaal bij iemand thuis. Ik weet niet waar die gene vandaan moet komen, anders zou hij misschien 1 keer kunnen luisteren en de 2e keer komen ophalen nadat het geld is overgeboekt? Het is bij dit soort transacties toch wel gebruikelijk om eerst te betalen en later te leveren/ontvangen? Zo is dat bij mij iig wel altijd gegaan. Eerlijk is eerlijk, bij jou gaat het natuurlijk wel om andere bedragen.

Dirk

ik vraag me dan af ; waarom zou je dat willen als koper, als je de spullen zelf & dus irl kan zien ? (en jouw kennende vermoed ik zelfs in werking als ie dat wenst)
bij mij gaat er dan zo'n alarmbelletje rinkelen dat er iets niet helemaal klopt, maw ik zou vriendelijk vragen om alsnog gewoon cash te betalen bij het sluiten van de verkoop.
een andere optie is de man via netbanking te laten overschrijven naar jouw rekening, terwijl je er zelf bij zit en het dus op het scherm kan controleren (= bij jou thuis dus).
dat laatste leek mij ook érg bizar toen een koper het hier bij mij deed, maar bij navraag bij m'n bank (achteraf ;)) bleek dat dit een behoorlijk waterdichte manier is voor beide partijen, want de koper kan bvb echt niet zomaar even die ingegeven overschrijving annuleren, nadat ie bij je de deur uit stapt met het aangekochte materiaal.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jaco

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 19:52:35
Ik heb zelf wel eens betaal via PayPal, maar nog nooit iemand laten betalen. Kan je überhaupt ter plekke betalen met Paypal? Heb ik dan ook direct het geld binnen?
Paypal betaald het bedrag meteen naar jouw paypal account.
Dat kan zijn van het account van de betalende, of ze schieten dit bedrag voor voor de betalende en gaan het dan overboeken van de bankrekening of de creditkaart van de betalende.

Je kan als betalende echter zomaar het bedrag terug laten boeken. Dat kan onafhankelijk van de verkopende partij.

Ik heb dit laatst gedaan met een subwoofer, de verkoper had een verkeerd paypal account bij de ebay auction staan. Hij raadde mij aan het terug te vorderen, en dan direct aan een ander paypal adres te betalen. Dat heb ik niet gedaan, hij heeft het item opnieuw gelist en ik heb het opnieuw gekocht.

Met dit heen en weer boeken gaat zo 4-8 dagen overheen bij paypal, dit door het mechanisme dat ze geld voorschieten als je niet toerijkend saldo op je paypal account hebt staan.

Verder is paypal in staat je rekening zo maar te blokkeren als ze fraude vermoeden.

Zou je het zo willen doen moet hij het overboeken, en jij kijken of het op jouw paypal rekening staat en het dan direct naar je eigen rekening overboeken. Echter omdat paypal er zo lang over doet, zou de koper het misschien na 1 dag nog wel kunnen cancellen.

Het blijft een beetje mistige on-line bank voor mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 18:40:26
Verder moet ik de keuza gaan maken tussen Apple lossless en FLAC.
Iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen? Ik lees op internet eigenlijk voor beide formaten een redelijk gelijke voorkeur. Voordeel van Flac is natuurlijk dat het universeel is. Maar de vraag is in hoeverre Apples Lossless dit inmiddels ook niet is. Zelfs merken als Linn ondersteunen dit.

JCL

Mits je de juiste FLAC's download zijn ze 100% ongecomprimeerd en treed er geen kwaliteitsverlies is (oei! gevaarlijke uitspraak voor sommigen ;)). Ik hoor iig het verschil niet tussen een FLAC'je en een orginele CD. Hou er wel rekening mee dat FLAC een container is (net als MKV) er kan dus van alles in zitten, ook brakke MP3'tjes e.d.

Teejoo

Quote from: JCL on July  4, 2010, 22:51:18
Mits je de juiste FLAC's download zijn ze 100% ongecomprimeerd en treed er geen kwaliteitsverlies is (oei! gevaarlijke uitspraak voor sommigen ;)). Ik hoor iig het verschil niet tussen een FLAC'je en een orginele CD. Hou er wel rekening mee dat FLAC een container is (net als MKV) er kan dus van alles in zitten, ook brakke MP3'tjes e.d.
Downloaden? Ik wil alleen mijn Cd's rippen met hoesje en ID tekst op de hoogst mogelijke kwaliteit.

Dirk

ik ben zelf om de reden die je zelf aangeeft (universele format) voor FLAC gegaan bij het rippen van m'n hele collectie...en nog geen seconde spijt van gehad.
om één of andere reden heb ik het ook niet zo bij eigen formaten als Apple lossless, ook al roept Apple van de daken dat het net zo goed is...het wordt naar mijn gevoel toch niet zo universeel ondersteund voor bepaalde toepassingen als bij FLAC het geval is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

celerontje

Als het bakkie FLAC speelt, kies FLAC!
Apple Lossless is een dichtgetimmerd formaat waarbij niks zeker is, terwijl FLAC open source is en iedereen het zonder licentiekosten in zijn product kan bakken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

danielo

Quote from: celerontje on July  4, 2010, 23:28:40
Als het bakkie FLAC speelt, kies FLAC!
Apple Lossless is een dichtgetimmerd formaat waarbij niks zeker is, terwijl FLAC open source is en iedereen het zonder licentiekosten in zijn product kan bakken.

flac is leuk maar voor een appletv (na de hack) zou ik dat eerst goed testen. Volgens mij kan je die dan niet makkelijk erop krijgen en syncen. Indien je wilt dat je de files opnieuw wilt gebruiken (buiten de apple wereld) zou ik overwegen om ze gewoon als 'wav' te doen dus geen compressie.

Je koopt een 1.5Tera externe disk nu voor onder de 100 euro, 1500Gig's geven je ongeveer ruimte
voor tussen de 2500 en 3000 cd's zonder compressie.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

JCL

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 22:55:01
Downloaden? Ik wil alleen mijn Cd's rippen met hoesje en ID tekst op de hoogst mogelijke kwaliteit.

Dan sowieso FLAC! Bij FLAC gaat er als het goed is geen kwaliteit verloren en het is zoals gezegd een universeel formaat.

Teejoo

Quote from: danielo on July  5, 2010, 07:04:59
flac is leuk maar voor een appletv (na de hack) zou ik dat eerst goed testen. Volgens mij kan je die dan niet makkelijk erop krijgen en syncen. Indien je wilt dat je de files opnieuw wilt gebruiken (buiten de apple wereld) zou ik overwegen om ze gewoon als 'wav' te doen dus geen compressie.

Je koopt een 1.5Tera externe disk nu voor onder de 100 euro, 1500Gig's geven je ongeveer ruimte
voor tussen de 2500 en 3000 cd's zonder compressie.

Daniel.


Hoi, daar heb ik ook aan lopen denken, maar met wav heb je weer geen metadata en hoesjes. Vanwege het door jou genoemde Apple TV voordeel zou ik dan toch kiezen voor apple lossless. Ik neem aan dat er ook nog altijd programma's zijn om van apple lossless flac te maken en visa versa. Daarnaast ondersteunen toch veel fabrikanten apple lossless.
Ik less in elk geval positive berichten over dbpoweramp, dus dat lijkt me een goede riptool die zover ik kan zien middels securerip erg lijkt op EAC.

danielo

Quote from: Teejoo on July  5, 2010, 11:00:54
Hoi, daar heb ik ook aan lopen denken, maar met wav heb je weer geen metadata en hoesjes. Vanwege het door jou genoemde Apple TV voordeel zou ik dan toch kiezen voor apple lossless. Ik neem aan dat er ook nog altijd programma's zijn om van apple lossless flac te maken en visa versa. Daarnaast ondersteunen toch veel fabrikanten apple lossless.
Ik less in elk geval positive berichten over dbpoweramp, dus dat lijkt me een goede riptool die zover ik kan zien middels securerip erg lijkt op EAC.

Ik heb daar geen ervaring mee maar inderdaad het ging mij om het 'vast' zitten aan een formaat. Indien je weer kan omzetten is het geen probleem want we hebben het hier over lossless. Ik ben persoonliijk ook door de jaren heen overgestapt van flac naar wav (omdat ik meer apple ging doen) en daarna apple lossless. Ik wilde alleen aangeven met de huidige prijzen is geen compressie ook een optie.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

als je ooit van Flac naar Apple lossles  of terug wil kost dat omzettten nog geen 25 sec. per album.

Het is bijna allebei hetzelfde DB power amp zet de codering om en voila... ik doe het al 3 jaar geen enkel probleem.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on July  5, 2010, 17:08:21
als je ooit van Flac naar Apple lossles  of terug wil kost dat omzettten nog geen 25 sec. per album.

Het is bijna allebei hetzelfde DB power amp zet de codering om en voila... ik doe het al 3 jaar geen enkel probleem.

grt Peterr


Mooi om te weten, toen ik het nodig had waren de tools er nog niet en nu ben ik prima happy in apple space en zie de noodzaak niet in wel fijn dat het kan zodat er geen lockin is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

De 250MR eindversterkers zijn verkocht aan een liefhebber uit Luxemburg. Een heel aardig en interessant iemand met meerdere sets. Even voor het idee: de Tag waren om 2 Tag F1's aan te sturen..... Echt een bijzondere speaker die je maar heel weinig ziet.

Nu heb ik nog een 100x2R, die voor een zacht prijsje in de verkoop komt zodra ik een CA2200 ga bestellen.

Teejoo

Het streaming avontuur heeft even stilgelegen vanwege de verkoop van de amps en gebrek aan tijd. Op zich weet ik wat ik zou willen als ik de Apple route zou gaan nemen. Ik vraag me echter een ding af. Haal ik met de Apple wel alles eruit. Hoe is de kwaliteit van de digitale uitgang t.o.v. een Linn Majik DS. Als ik iets voor de toekomst ga doen, dan wil ik wel meteen het maximale eruit halen. Streaming gaat het worden, maar met wat.

Heeft iemand een DS vergeleken met een Apple TV?


peterrr

ja.. de ene kost, 250 de ander.......2500+ NAS?

;D

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Joris1971

Quote from: Teejoo on July  8, 2010, 21:55:05
Het streaming avontuur heeft even stilgelegen vanwege de verkoop van de amps en gebrek aan tijd. Op zich weet ik wat ik zou willen als ik de Apple route zou gaan nemen. Ik vraag me echter een ding af. Haal ik met de Apple wel alles eruit. Hoe is de kwaliteit van de digitale uitgang t.o.v. een Linn Majik DS. Als ik iets voor de toekomst ga doen, dan wil ik wel meteen het maximale eruit halen. Streaming gaat het worden, maar met wat.

Heeft iemand een DS vergeleken met een Apple TV?



Theo, gezien jouw set, en zeker als je het maximale eruit wil halen, ga dan voor de Linn Majik DS!
Echt een aanrader, heb hem zelf ook en zelfs mijn cd-speler (Lyngdorf) verkocht.

riwi

Quote from: peterrr on July  9, 2010, 19:55:21
ja.. de ene kost, 250 de ander.......2500+ NAS?


En daaruit moet je concluderen dat de apple TV goedkope meuk is waar je niks mee kan of waarmee het aanklooien blijft en dat de Linn DS het helemaal is?
Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijk, zowel op bedienings vlak, kwa beheer en kwa absolute geluidskwaliteit.
Volgens mij maakt het voor teejoo niet zo uit of het 500 of 2500 kost als het maar goed werkt en een beetje waarde voor het geld levert.

peterrr

Quote from: riwi on July  9, 2010, 20:16:02
En daaruit moet je concluderen dat de apple TV goedkope meuk is waar je niks mee kan of waarmee het aanklooien blijft en dat de Linn DS het helemaal is?
Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijk, zowel op bedienings vlak, kwa beheer en kwa absolute geluidskwaliteit.
Volgens mij maakt het voor teejoo niet zo uit of het 500 of 2500 kost als het maar goed werkt en een beetje waarde voor het geld levert.



Kijk naar mijn onderschrift... ;)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2