Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Audiofiel on June 20, 2010, 23:30:05
De Mac Mini.
Ik neem aan dat dit dan ook zou gelden voor de Apple TV. Maar waarom is hij beter. Heb je ze vergeleken?

Audiofiel

Quote from: Teejoo on June 22, 2010, 22:17:45
Ik neem aan dat dit dan ook zou gelden voor de Apple TV. Maar waarom is hij beter. Heb je ze vergeleken?

Nee, niet direct. Wel de Squeezebox en de Airport Express en daarbij klonk de laatste niet slechter. Nu ik een Mac Mini heb merk ik dat die toch een stuk beter klinkt dan de Airport Express. Vandaar dat ik durf te beweren dat de Mac Mini (en ook de Apple TV, maar daar kun je natuurlijk verder een stuk minder mee doen dan een Mini) beter klinkt dan de Squeezebox. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Ik heb in dit topic nog wat vragen over de keuze tussen Apple TV en de mini.

danielo

Quote from: Audiofiel on June 22, 2010, 22:37:02
Nee, niet direct. Wel de Squeezebox en de Airport Express en daarbij klonk de laatste niet slechter. Nu ik een Mac Mini heb merk ik dat die toch een stuk beter klinkt dan de Airport Express. Vandaar dat ik durf te beweren dat de Mac Mini (en ook de Apple TV, maar daar kun je natuurlijk verder een stuk minder mee doen dan een Mini) beter klinkt dan de Squeezebox. ;)

Uitgaande dat je beide digitaal hebt aangesloten is denk ik het verschil alleen te verklaren
door dat een airport extreem een streaming oplossing is en buffering minder aanwezig zal zijn en waarschijnlijk ook de klok anders zit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Kan mij iemand zeggen of het moeglijk is om met een apple tv te streamen vanaf een windows account dat niet is ingelogd, maar waar wel de itunes bibliotheek instaat. Ik zou dan namelijk gewoon een 2e gebruiker kunnen aanmaken op mijn server, met een eigen itunes bibliotheek. Ik zou echter in het dagelijkse gebruik niet op deze account inloggen. De vraag is of de apple tv hier dan vanaf kan streamen. 

Teejoo

Iemand die op de bovenstaande vraag antwoord weet?

riwi

Quote from: Teejoo on July  3, 2010, 14:17:37
Iemand die op de bovenstaande vraag antwoord weet?

Wat gebruikt een apple tv om de media van de PC af te halen? Is dat Upnp of SMB?
SMB werkt al voordat er iemand is ingelogd. Upnp zou ook kunnen als het server programma op de PC als 'service' draait. Dan kan je instellen dat de service gestart moet worden samen met windows. Of dat zo is ligt dus aan de benodigde server software op de PC.

Desnoods zou je de PC nog in kunnen stellen om automatisch met een bepaalde account in te loggen. Nadeel is dan dat het waarschijnlijk niet meer werkt zodra iemand anders met een ander account dan op de PC inlogt, omdat op standaard windows maar 1 persoon tegelijk ingelogd kan zijn.

danielo

Quote from: Teejoo on July  3, 2010, 14:17:37
Iemand die op de bovenstaande vraag antwoord weet?

Ik heb te weinig kennis van hoe itunes op windows werkt. Wel denk ik dat je juist een appletv wil gebruiken zonder streaming (dus dat er geen andere host hoeft aan te staan). Met 160Gig kan je flink wat muziek syncen. Je hoeft natuurlijk niet alles te syncen !. Daarnaast zijn er meerdere manieren om of andere disken erin te doen of een externe usb disk te gebruiken. De kracht van de appletv is zijn standalone gedrag voor streaming zou ik naar iets anders kijken.

Ook zoals ik al eerder aangaf zou ik niet te moeilijk doen kans wordt steeds grotere dat er volgend jaar weer veel nieuwe mogelijkheden zijn zeker in de 'apple' wereld.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

een externe disc gaat niet werken...
De Usb ingang is voor "service" doel einden..( ungehackt )

ben nu even aan het kijken of ik wat in het andere topic zou proberen of het gaat..
grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on July  4, 2010, 11:28:01
een externe disc gaat niet werken...
De Usb ingang is voor "service" doel einden..( ungehackt )

ben nu even aan het kijken of ik wat in het andere topic zou proberen of het gaat..
grt peterr

http://www.atvflash.com/product_info.php?products_id=27

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: danielo on July  4, 2010, 11:42:47
http://www.atvflash.com/product_info.php?products_id=27

Daniel.
Daniel: dit is top! Zoiets zoek ik dus.

Ik heb gisteren met een apple tv gespeelt, en vond het erg mooi werken. Ik zou het zelfs via het schermpje op de Classé en de ab kunnen bedienen. Door de oplossing van de link te gebruiken hoef ik alleen nog maar een nette usb drive er aan te hangen, en dan kan ik samen met ProntoTunes een heel leuk systeem creëren. Ik dacht dat ik wel eens mooie externe schijven voor de apple tv gezien had, of was dat voor de apple mini..?

Daar ga ik dan maar eens naar zoeken.

danielo

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 12:14:41
Daniel: dit is top! Zoiets zoek ik dus.

Ik heb gisteren met een apple tv gespeelt, en vond het erg mooi werken. Ik zou het zelfs via het schermpje op de Classé en de ab kunnen bedienen. Door de oplossing van de link te gebruiken hoef ik alleen nog maar een nette usb drive er aan te hangen, en dan kan ik samen met ProntoTunes een heel leuk systeem creëren. Ik dacht dat ik wel eens mooie externe schijven voor de apple tv gezien had, of was dat voor de apple mini..?

Daar ga ik dan maar eens naar zoeken.

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denon_seperates2.JPG

Zoiets als in mijn stack ?, Deze zijn helaas alleen kleiner en passen niet goed bij de huidige appletv. Misschien nu dat de nieuwe macmini de zelfde maat heeft dat deze gaan komen. Persoonlijk zou ik gewoon iets nemen wat lelijk is en zwart en ergens achter je ssp-800 gooien die is toch niet zo diep :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on July  4, 2010, 12:20:39
idd eerst een hack.. ;)

Correct maar ik geloof niet dat deze discussie dat uitsloot of wel ?. Volgens mij wil Teejoo een keer spelen voor weinig
geld met deze oplossing en ervaring opdoen. Dit lijkt mij een prima manier. Verder denk je bij hacks en mods vaak toch aan heel ingewikkelde dingen waar je niet makkelijk weer vanaf kan komen en dat is hier niet het geval.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

klopt, maar Teejoo was ook al wat huiverig om er een groter hardschijfje zelf in te doen ( andereTopic).

En met deze oplossing externe h.d heeft hij ook geen garantieprobleem..( die ik wel zou hebben  ;D).


Even over het opzetje van het andere topic zo kom ik niet in de tweede i-tunes, deze moet eerst erbij geconfigureerd worden, in de i-tunes op de tweede pc.
dan kan ik een via mijn Ipod touch de tweede bibliotheek laten streamen, maar de account moet aan.
Wel kan er op de pc door een ander gewerkt worden op zijn account, maar de gebruiker waar de bibliotheek staat MOET aangemeld..  

Dus tot zover...

grt Peterr



Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Teejoo

Heren, beide bedankt!

Ik was er inmiddels al bang voor dat je niet kon streamen van een niet aangemelde account. Echter de oplossing van Daniel is prima.

Daniel geeft verder goed aan waarom ik geen schijf ga verwisselen: Ik heb geen zin om de harde schijf van de apple tv te wissenelen omdat ik dingen lees als het rubber eraf pealen om bij de schroefjes te komen, vervolgens schijven clonen, zelfklevende matjes wisselen en dan weer alles in elkaar zetten. Ik wil gewoon een kant en klare oplossing, en niet teveel gepruts. Dat doe ik wel met andere dingen.

Ik ben normaal gesproken redelijk handig met it apparatuur, bouw al m'n pc's zelf en heb voorheen zelfs systeembeheer bij de rabobank gedaan en geef er nu leiding aan... Even om te voorkomen dat jullie denken dat ik een of andere it analfabeet ben. :D

Teejoo

Quote from: danielo on July  4, 2010, 12:20:08
http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denon_seperates2.JPG

Zoiets als in mijn stack ?, Deze zijn helaas alleen kleiner en passen niet goed bij de huidige appletv. Misschien nu dat de nieuwe macmini de zelfde maat heeft dat deze gaan komen. Persoonlijk zou ik gewoon iets nemen wat lelijk is en zwart en ergens achter je ssp-800 gooien die is toch niet zo diep :).

Daniel.
Nee, als het niet past dan is het inderdaad handiger om een zwarte rechtopstaande te nemen. Is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.

Teejoo

Ik heb al een mooie schijf gezien, die erg stil is en ook autyomatisch aan/uit gaat: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=760

Er staat ook easily formatted for mac. Ik begrijp hieruit dat Mac een eigen bestandssysteem heeft. Zou deze schijf dan ook in dit formaat moeten, of kan een Apple TV ook van een NTSC NTFS schijf lezen?

Edit: al gevonden: http://wiki.atvflash.com/index.php?title=USB_Storage

Mooi!

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

celerontje

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 14:46:38
Ik heb al een mooie schijf gezien, die erg stil is en ook autyomatisch aan/uit gaat: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=760

Er staat ook easily formatted for mac. Ik begrijp hieruit dat Mac een eigen bestandssysteem heeft. Zou deze schijf dan ook in dit formaat moeten, of kan een Apple TV ook van een NTSC schijf lezen?
NTFS ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo


Teejoo

Zoals het er nu uitziet ga ik morgen maar eens shoppen voor een Apple Tv en de SB schijf. Verder moet ik de keuza gaan maken tussen Apple lossless en FLAC.

GH

Quote from: Teejoo on July  4, 2010, 18:40:26
Zoals het er nu uitziet ga ik morgen maar eens shoppen voor een Apple Tv en de SB schijf. Verder moet ik de keuza gaan maken tussen Apple lossless en FLAC.
Zou daar even mee wachten.... de kans is groot dat er binnenkort een nieuwe versie van de Apple TV uitkomt, deze is wel erg bejaard (en way overpriced inmiddels).

danielo

Quote from: GH on July  4, 2010, 18:49:59
Zou daar even mee wachten.... de kans is groot dat er binnenkort een nieuwe versie van de Apple TV uitkomt, deze is wel erg bejaard (en way overpriced inmiddels).

Ik deel je mening dat er een nieuwe komt maar verwacht deze niet zo snel, nog maar de vraag of het dit jaar is. Teejoo moet het alleen doen als die denkt dit is een leuke test voor niet teveel geld. En gezien de rest van zijn setup zijn dit nu niet onmogelijke bedragen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: GH on July  4, 2010, 18:49:59
Zou daar even mee wachten.... de kans is groot dat er binnenkort een nieuwe versie van de Apple TV uitkomt, deze is wel erg bejaard (en way overpriced inmiddels).
Daar heb ik ook aan gedacht, maar zoals ik het nu lees wordt dat een heel minimalistisch apparaat met alleen een HDMI uitgang. Dus geen optisch uit, en nog belangrijker geen usb. Dus dan heb ik nog steeds een probleem. Daarnaast is het nog de vraag hoe het gaat duren voordat hij er uberhaupt is. Vervolgens moet er weer een Hack komen die even handig is etc etc. Ik zie eigenlijk maar 1 minpunt aan de apple TV, en dat is het feit dat hij geen 1080P kan. Maar hier heb ik geen last van omdat ik hem eigenlijk alleen als audio speler wil gaan inzetten.

Verder vind ik € 269,00 nog wel goed te behappen, maar het zou leuk zijn als er weer een paar BTW-dagen komen bij MM  ;). Verder zie je eigenlijk zelden apple acties volgens mij.