Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on June 20, 2010, 12:45:10
Herken je een grap niet? "Weer" was door Danielo tussen quotjes geschreven :P
Jawel hoor ik ketste hem alleen terug  :D

jaco

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 18:37:11
Als ik ooit erin slaag het volume op m'n pronto te krijgen, dan heb je grote kans dat hij naar beneden verhuist. daar heb ik de hoogte in elk geval op gemaakt. Maar ik heb nu even geen rust om me in het prontoscipt gebeuren te verdiepen.
Als het ding wat portable is moet je maar een keer langskomen als mijn HT klaar is, daar staat dan mijn PC ook in en kan ik het zo wel voor je programmeren.

Teejoo

Quote from: jaco on June 20, 2010, 20:44:17
Als het ding wat portable is moet je maar een keer langskomen als mijn HT klaar is, daar staat dan mijn PC ook in en kan ik het zo wel voor je programmeren.
Thanks!

Teejoo

Vanavond ProntoSqueeze2 op de Pronto gezet, om eens een gevoel te krijgen hoe ProntoTunes zou werken. Ik neem tenminste aan dat ik dit samen met een MacMini zou kunnen gebruiken om muziek te draaien.

Werkt erg mooi moet ik zeggen, dus ik ga me hier zeker verder in verdiepen. De grote vraag is natuurlijk hoe een Macmini als digitaal transport klinkt. Is dit gewoon gelijkwaardig aan de afspeelkwaliteit via HDMI als mijn Pioneer LX-91? That's the question.

Zit er trouwens een fan in een Macmini? M.a.w.: is hij volledig stil?


Audiofiel

- Er zit een fan in (2 zelfs), maar temperatuur gestuurd.
- Als digitaal transport hou je natuurlijk wat jitter, dus of hij beter is? Hij zal beter klinken met een USB audio interface (bijvoorbeeld M-Audio) en helemaal als je er een Genesis Digital Lens tussen plaatst.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Quote from: Audiofiel on June 20, 2010, 23:18:35
een USB audio interface (bijvoorbeeld M-Audio) en helemaal als je er een Genesis Digital Lens tussen plaatst.

Bedoel je de M2Tech hiFace of echt M-Audio?
PS Audio komt in de loop va dit jaar met een Digital Lens.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Quote from: Audiofiel on June 20, 2010, 23:18:35
- Er zit een fan in (2 zelfs), maar temperatuur gestuurd.
- Als digitaal transport hou je natuurlijk wat jitter, dus of hij beter is? Hij zal beter klinken met een USB audio interface (bijvoorbeeld M-Audio) en helemaal als je er een Genesis Digital Lens tussen plaatst.
Waarom heeft een USB audio interface nut? De SSP-800 is toch wel erg sterk met HDMI.

Natuurlijk is een extra squeezebox ook leuk. De vraag is alleen wie van de 2 beter klinkt.

Audiofiel

Quote from: Teejoo on June 20, 2010, 23:23:38
Waarom heeft een USB audio interface nut? De SSP-800 is toch wel erg sterk met HDMI.

We moeten maar eerst afwachten wat de nieuwe Mac Mini presteert met geluid over HDMI.

QuoteNatuurlijk is een extra squeezebox ook leuk. De vraag is alleen wie van de 2 beter klinkt.

De Mac Mini.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Nahpets on June 20, 2010, 23:23:03
Bedoel je de M2Tech hiFace of echt M-Audio?

Ik bedoelde één van de vele I/O interfaces van M-Audio.

Maar die hiFace is ook een leuk ding, gemaakt voor een veel beperkter doel.

QuotePS Audio komt in de loop va dit jaar met een Digital Lens.

Als de tijd tussen aankondigen en leveren zo problematisch blijft als met de laatste PS Audio hardware, dan kan dat zo een jaar of twee later worden. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Quote from: Audiofiel on June 20, 2010, 23:30:05
We moeten maar eerst afwachten wat de nieuwe Mac Mini presteert met geluid over HDMI.

De Mac Mini.

Ik denk zelfs dat er 3 uitgangen op werken, 1 via hdmi, 1 via displayport (nu met audio) en 1 via de 3.5mm connector via een spdif plugje naar optical.

Persoonlijk zou met een ssp800 denk ik naar de hdmi of optical gaan. Of de nieuwe macmini handig voor je is kan ik je niet zo vertellen dat hangt af van wat je ermee wil doen. Voor alleen audio zou ik of een oude appleTV met een ipod touch nemen of wachten tot de nieuwe appletv. Als je ook wat wil hacken en dingen als 1080p h.264 wil dan is deze nieuwe macmini wel een optie. Ik denk zelfs dat die 2x 1080p doen (1x via hdmi en 1x via displayport met een hdmi convertor).

Je zal echt meer moeten vertellen wat je wilt, ik gebruik hem alleen voor audio en gebruik nu meestal een AppleTV via 3.5mm plugje (optical) naar mijn  denon avp.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Audiofiel

De oude deed al 2x 1080p, ik draai met de 'oude' server Mac Mini en die gaat via DisplayPort (en HDMI adapter) naar de Pioneer Full HD beamer en via de mini-DVI (en DVI-adapter) naar een HP 1920x1080 schermpje. Werkt prima, dus die nieuwe zal dat ook makkelijk trekken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joris1971

Hi Teejoo,

Waarom ga je niet streamen met bijv een Linn Majik DS?

groet Joris

Teejoo

Quote from: danielo on June 21, 2010, 00:14:47
Ik denk zelfs dat er 3 uitgangen op werken, 1 via hdmi, 1 via displayport (nu met audio) en 1 via de 3.5mm connector via een spdif plugje naar optical.

Persoonlijk zou met een ssp800 denk ik naar de hdmi of optical gaan. Of de nieuwe macmini handig voor je is kan ik je niet zo vertellen dat hangt af van wat je ermee wil doen. Voor alleen audio zou ik of een oude appleTV met een ipod touch nemen of wachten tot de nieuwe appletv. Als je ook wat wil hacken en dingen als 1080p h.264 wil dan is deze nieuwe macmini wel een optie. Ik denk zelfs dat die 2x 1080p doen (1x via hdmi en 1x via displayport met een hdmi convertor).

Je zal echt meer moeten vertellen wat je wilt, ik gebruik hem alleen voor audio en gebruik nu meestal een AppleTV via 3.5mm plugje (optical) naar mijn  denon avp.

Daniel.
Mijn eerste insteek zou zijn om hem alleen te gebruiken om er CD's in lossles formaat op te zetten. Dus geen films etc. Ik zie het verder vooral gewoon als een interessant en leerzaam project, alleen moet het uiteindelijke resultaat wel evengoed klinken als CD weergave via mijn Pioneer. Daarnaast moet ik hem wel via de Pronto kunnen bedienen.

@ Joris: dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar wel een kostbare. Daarnaast heb ik eigenlijk geen analoge uitgangen nodig.

danielo

Quote from: Teejoo on June 21, 2010, 07:52:23
Mijn eerste insteek zou zijn om hem alleen te gebruiken om er CD's in lossles formaat op te zetten. Dus geen films etc. Ik zie het verder vooral gewoon als een interessant en leerzaam project, alleen moet het uiteindelijke resultaat wel evengoed klinken als CD weergave via mijn Pioneer. Daarnaast moet ik hem wel via de Pronto kunnen bedienen.

@ Joris: dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar wel een kostbare. Daarnaast heb ik eigenlijk geen analoge uitgangen nodig.

Dan zou ik persoonlijk voor een oude appletv+ipod touch gaan als bediening. Je kan via een pronto wel ir wel wat doen maar niet 2 way wat het juist zo leuk maakt. Dit kost je 269 (appletv) en 179 (ipod touch met remote app) en dan ben je voor 449 (nieuw) helemaal klaar. Indien je hdmi vs spdif wil testen nog iets van 10 euro voor het plugje.

Je moet dan wel op je laptop/pc/mac via itunes alles invoeren, Gezien je keuze in de toekomst nog niet duidelijk is zou ik dat persoonlijk in wav doen of anders in apple lossless. Met 160Gig kan je dan tussen de 300 en 600 albums kwijt. Hiermee doe je een goeie ervaring op met hoe het is om veel van je muziek onder te vingers te hebben en kan mixen iets waar deze ervaring vooral omgaat.

http://www.apple.com/nl/appletv/
http://www.apple.com/nl/itunes/remote/

setup remote app voor appletv : http://www.youtube.com/watch?v=W9v9wPpLyeE

Volgens mij 1 van de goedkoopste manieren om een goeie ervaring te hebben met 2-way control jukebox idee. voor niet teveel geld. Indien je wil doorgroeien dan kan je de 2 onderdelen verkopen met iets van 200 euro verlies max.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Joris1971

Quote from: Teejoo on June 21, 2010, 07:52:23
@ Joris: dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar wel een kostbare. Daarnaast heb ik eigenlijk geen analoge uitgangen nodig.
Ach, als ik de rest van je set zo zie dan valt dat wel mee.  ;D

Teejoo

Quote from: danielo on June 21, 2010, 08:50:30
Dan zou ik persoonlijk voor een oude appletv+ipod touch gaan als bediening. Je kan via een pronto wel ir wel wat doen maar niet 2 way wat het juist zo leuk maakt. Dit kost je 269 (appletv) en 179 (ipod touch met remote app) en dan ben je voor 449 (nieuw) helemaal klaar. Indien je hdmi vs spdif wil testen nog iets van 10 euro voor het plugje.

Je moet dan wel op je laptop/pc/mac via itunes alles invoeren, Gezien je keuze in de toekomst nog niet duidelijk is zou ik dat persoonlijk in wav doen of anders in apple lossless. Met 160Gig kan je dan tussen de 300 en 600 albums kwijt. Hiermee doe je een goeie ervaring op met hoe het is om veel van je muziek onder te vingers te hebben en kan mixen iets waar deze ervaring vooral omgaat.

http://www.apple.com/nl/appletv/
http://www.apple.com/nl/itunes/remote/

setup remote app voor appletv : http://www.youtube.com/watch?v=W9v9wPpLyeE

Volgens mij 1 van de goedkoopste manieren om een goeie ervaring te hebben met 2-way control jukebox idee. voor niet teveel geld. Indien je wil doorgroeien dan kan je de 2 onderdelen verkopen met iets van 200 euro verlies max.

Daniel.
Dat is dan inderdaad wel erg interessant. Maar kan ik hem niet bedienen via ProntoTunes? ( http://www.prontoprojects.com/prontotunes.asp ). Dat is wel 2-weg en ziet er erg leuk uit. Ik heb het gisteren dus getest met de Squeezebox variant.

roland p

Teejoo,
Je kunt ook de Sonos in overweging nemen. Deze schijn je ook 2-way met een pronto te kunnen bedienen: http://www.stylecowboys.nl/Domotica/406.

Het enige nadeel van de sonos is dat je er een pc/nas naast nodig hebt en de prijs is iets hoger dan de apple oplossing. Verder werkt het perfect, zit je niet aan itunes vast en kun je het systeem makkelijk uitbreiden met meerdere clients.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Teejoo

Quote from: roland p on June 21, 2010, 13:22:53
Teejoo,
Je kunt ook de Sonos in overweging nemen. Deze schijn je ook 2-way met een pronto te kunnen bedienen: http://www.stylecowboys.nl/Domotica/406.

Het enige nadeel van de sonos is dat je er een pc/nas naast nodig hebt en de prijs is iets hoger dan de apple oplossing. Verder werkt het perfect, zit je niet aan itunes vast en kun je het systeem makkelijk uitbreiden met meerdere clients.
Ik hoef geen systeem voor in huis, daar gebruik ik al Squeezebox/slimserver voor. Het is puur een project wat ik interessant vind om te doen. Daarom ben ik ook eerst info aan het zoeken.

Teejoo

Vandaag ook nog een terugkoppeling ontvangen van Classé inzake de zachte fluittoon dien ik 20 sec. na het uitschakelen van de eindversterker hoo:

The slight noise you get on one channel does not constitute a fault as such. It is simply the discharging on one of the power rails. This can sometimes be heard.

This amplifier design, unlike lesser designs, has no output relay cut off as such. This is considered to impair the purity of the signal path, so after switch off, the output is attenuated, but not completely muted.

Ik vind het wat eenvoudig om meteen van een lesser design te spreken omdat er geen een relais tussen zit, maar de kern van het verhaal is dat het voor kan komen en dat er niets aan de hand is. Hoef ik gelukkig niet te gaan slepen met een CA-5200... :pompom:

Overigens heb ik het dit weekend niet meer gehoord.

edit; typo

riwi

Quote from: Teejoo on June 21, 2010, 16:17:06
This amplifier design, unlike lesser designs, has no output relay cut off as such. This is considered to impair the purity of the signal path, so after switch off, the output is attenuated, but not completely muted.

Ik vind het wat eenvoudig om meteen van een lesser design te spreken omdat er geen relais tussen zit, maar de kern van het verhaal is dat het voor kan komen en dat er niets aan de hand is. Hoef ik gelukkig niet te gaan slepen met een CA-5200

Ze zeggen eigenlijk dat andere designs die wel relais toepassen 'lesser' zijn. Dus ze zeggen dat het Classe design beter is. Wat je ook mag verwachten van een communicatie van Classe zelf natuurlijk :)

Quote from: roland p on June 21, 2010, 13:22:53
Het enige nadeel van de sonos is dat je er een pc/nas naast nodig hebt en de prijs is iets hoger dan de apple oplossing. Verder werkt het perfect, zit je niet aan itunes vast en kun je het systeem makkelijk uitbreiden met meerdere clients.
Ik snap het niet helemaal. Aan de ene kant zeggen ze dat de sonos speler muziek van een nas kan lezen, aan de andere kant wordt gezegd dat je een Sonos Systeem moet installeren ergens. Moet die PC dan ook aan staan? Wel een voordeel dat je geen itunes hoeft te gebruiken (wil ik niet). Kan die Sonos speler niet gewoon met Twonky praten die al op draait op het netwerk?
Dat zoek ik eigenlijk. Een audiofiele speler zonder itunes, die mijn Twonky server software gebruikt en bedienbaar is 2-way met mijn pronto. Eventueel zou ik wel andere server software kunnen installeren (op linux) als het niet anders kan.

Ik zal dat pronto Squeeze toch eens wat beter gaan bekijken. Bedankt voor de tip teejoo.

Audiofiel

Het 'leegfluiten' bij uitzetten komt bij meerdere Classé (en andere merken versterkers) voor. Het leeglopen van de voedingsrails is inderdaad alleen maar te horen als je geen uitgangsrelais gebruikt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

roland p

Quote from: riwi on June 21, 2010, 16:59:43
Ik snap het niet helemaal. Aan de ene kant zeggen ze dat de sonos speler muziek van een nas kan lezen, aan de andere kant wordt gezegd dat je een Sonos Systeem moet installeren ergens. Moet die PC dan ook aan staan?
Nee, het werkt zonder PC. Volgens mij kán je muziek vanaf je pc afspelen, maar dat hoeft dus niet. Ik speel muziek vanaf een nas.

Quote from: riwi on June 21, 2010, 16:59:43Wel een voordeel dat je geen itunes hoeft te gebruiken (wil ik niet). Kan die Sonos speler niet gewoon met Twonky praten die al op draait op het netwerk?
Dat zoek ik eigenlijk. Een audiofiele speler zonder itunes, die mijn Twonky server software gebruikt en bedienbaar is 2-way met mijn pronto. Eventueel zou ik wel andere server software kunnen installeren (op linux) als het niet anders kan.
Geen idee of en hoe het met Twonky werkt. Daar zou je op moeten googlen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Teejoo

Quote from: riwi on June 21, 2010, 16:59:43
Ze zeggen eigenlijk dat andere designs die wel relais toepassen 'lesser' zijn. Dus ze zeggen dat het Classe design beter is. Wat je ook mag verwachten van een communicatie van Classe zelf natuurlijk :)
Dat bedoelde ik ook... dat was een 'g'teveel. Inmiddels aangepast.



Quote from: riwi on June 21, 2010, 16:59:43

Ik zal dat pronto Squeeze toch eens wat beter gaan bekijken. Bedankt voor de tip teejoo.
Dat werkt op zich prima en ziet er goed uit. Is ook voldoende snel. Ik heb de trial geprobeerd, en die is natuurlijk nog niet eens helemaal functioneel.

danielo

Quote from: Teejoo on June 21, 2010, 19:19:24
Dat bedoelde ik ook... dat was een 'g'teveel. Inmiddels aangepast.


Dat werkt op zich prima en ziet er goed uit. Is ook voldoende snel. Ik heb de trial geprobeerd, en die is natuurlijk nog niet eens helemaal functioneel.

Wat ik er van kan zien wel ja, zo te zien gebruiken ze het dacp protocol en zouden alle itunes/appletv's etc moeten werken. Wist alleen niet dat deze bestond. Wat ik niet helemaal snap is dat je al een squeezebox hebt ?.

Anyway als je dus een AppleTV neemt (269 euro) en deze app ($50) dan ben je er volgens mij en hoef je geen pc of nas aan te laten staan. Maargoed ik ben nu wel een beetje in de war want als je al iets hebt ....

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: danielo on June 21, 2010, 21:35:46
Wat ik er van kan zien wel ja, zo te zien gebruiken ze het dacp protocol en zouden alle itunes/appletv's etc moeten werken. Wist alleen niet dat deze bestond. Wat ik niet helemaal snap is dat je al een squeezebox hebt ?.

Anyway als je dus een AppleTV neemt (269 euro) en deze app ($50) dan ben je er volgens mij en hoef je geen pc of nas aan te laten staan. Maargoed ik ben nu wel een beetje in de war want als je al iets hebt ....

Daniel.
Ik heb in de woonkamer een squeezebox staan. Ik zoek nu dus iets voor in de Teejooscoop.