Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 00:45:56
Verder blijf ik erbij dat de Classé amps ingetogener klinken t.o.v. de Tag. Ik probeer dit weekend weer eens te vergelijken.
Heb je de 300 uur er nu al op zitten?  ;)

Quote from: Teejoo on June 16, 2010, 10:59:37
It has been our experience that the greatest changes occur within the
first 300 hours, as the amplifier reaches thermal equilibrium and the capacitors
fully form.

Teejoo

Quote from: Kjelt on June 19, 2010, 01:24:57
Heb je de 300 uur er nu al op zitten?  ;)

Nee, Ik schat rond de 25-30 uur.In het begin merkte ik na de eerste uren direct verschil, maar ik vraag me af of dit nog veel gaat veranderen. Was dat bij jou wel het geval?

Teejoo

Foto vervangen door een beter exemplaar. Daarnaast is de elektra ook geordend.

Teejoo

En zo moet het in de toekomst ongeveer gaan uitzien. Maar dan met een CA-2200 & CA-5200.  8)

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jaco

Waarom heeft die 2 kanaals versterker 5 leds  :devil:

Teejoo

Quote from: jaco on June 19, 2010, 16:21:19
Waarom heeft die 2 kanaals versterker 5 leds  :devil:
Kijk, jij koopt losse LED verlichting, ik bestel gewoon direct wat extra LED's in m'n apparatuur  :D

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 09:51:53
Nee, Ik schat rond de 25-30 uur.In het begin merkte ik na de eerste uren direct verschil, maar ik vraag me af of dit nog veel gaat veranderen. Was dat bij jou wel het geval?
Ik heb de mijne tweedehands gekocht dus weet niet hoeveel uur de eerste eigenaar er al had opzitten  ;) Aangezien Classé zelf 300 uur aangeeft mag ik aannemen dat er nog wel het een en ander veranderd in die tijd.

Ik vind je rack erg mooi. Ik blijf het zonde vinden dat de SSP zover van zijn familie afstaat, doet toch iets af aan het geheel vind ik, echter ik snap de reden omdat je het display wilt zien. Ik zou zelf dan eens een cameraatje met bijpassend lcd schermpje bij de zitpositie overwegen  ;)

Teejoo

Quote from: Kjelt on June 19, 2010, 17:56:07
Ik vind je rack erg mooi. Ik blijf het zonde vinden dat de SSP zover van zijn familie afstaat, doet toch iets af aan het geheel vind ik, echter ik snap de reden omdat je het display wilt zien. Ik zou zelf dan eens een cameraatje met bijpassend lcd schermpje bij de zitpositie overwegen  ;)
Als ik ooit erin slaag het volume op m'n pronto te krijgen, dan heb je grote kans dat hij naar beneden verhuist. daar heb ik de hoogte in elk geval op gemaakt. Maar ik heb nu even geen rust om me in het prontoscipt gebeuren te verdiepen.

HTip

Mooi rack geworden Teejoo. Imposant met al die apparatuur.
Is het vak voor de SMS-1 ook custom? Waren de spikes en schotels nog een optie?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: HTip on June 19, 2010, 20:51:32
Mooi rack geworden Teejoo. Imposant met al die apparatuur.
Op zich valt het natuurlijk reuze mee met de hoeveelheid apparatuur. Eigenlijk gebruik ik maar 1 bron voor muziek/film. De CD-speler is om warm te draaien. Ik denk dat er forumleden zijn met veel meer apparatuur  ;)


Quote from: HTip on June 19, 2010, 20:51:32
Is het vak voor de SMS-1 ook custom? Waren de spikes en schotels nog een optie?
Alle vakken zijn eigenlijk aangepast, dus ook die voor de sms1. Ik heb voor de kegels gekozen als 'spike'. Daar zitten ook schoteltjes bij, maar die gebruik ik niet omdat ik juist wil koppelen aan de betonnen vloer.


R


jaco

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 18:37:11
Als ik ooit erin slaag het volume op m'n pronto te krijgen, dan heb je grote kans dat hij naar beneden verhuist. daar heb ik de hoogte in elk geval op gemaakt. Maar ik heb nu even geen rust om me in het prontoscipt gebeuren te verdiepen.
Prontoscript is moeilijk voor iemand die nooit heeft leren programmeren denk ik.
Ik heb HTS informatica gedaan (lang geleden) en voor mij was het ook weer een leer curve..

HTip

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 21:06:16
Op zich valt het natuurlijk reuze mee met de hoeveelheid apparatuur. Eigenlijk gebruik ik maar 1 bron voor muziek/film. De CD-speler is om warm te draaien. Ik denk dat er forumleden zijn met veel meer apparatuur  ;)
Zou best kunnen, maar zo opgestapeld op 1 rack ziet het er erg imposant uit. Komt natuurlijk ook door de 3 Classé's 8)

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 21:06:16
Alle vakken zijn eigenlijk aangepast, dus ook die voor de sms1. Ik heb voor de kegels gekozen als 'spike'. Daar zitten ook schoteltjes bij, maar die gebruik ik niet omdat ik juist wil koppelen aan de betonnen vloer.


Ik kon ze niet goed zien op de foto. Ik heb dezelfde kegels en schoteltjes.


Ik bedoelde ook de kegels, maar ze zijn zo scherp dat ze voor spikes kunnen doorgaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: HTip on June 19, 2010, 22:10:03
Zou best kunnen, maar zo opgestapeld op 1 rack ziet het er erg imposant uit. Komt natuurlijk ook door de 3 Classé's 8)
Die 2e amp is gefotoshopt hoor  ;). Neemt niet weg dat hij er tzt zal gaan komen zoals het er nu uitziet.

HTip

Quote from: Teejoo on June 19, 2010, 22:40:27
Die 2e amp is gefotoshopt hoor  ;). Neemt niet weg dat hij er tzt zal gaan komen zoals het er nu uitziet.
Dat heb je dan goed gedaan :clapping: Ik had het niet gezien ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ben je een beetje ''wazig'' geworden door het ziek zijn? :D
Als je goed kijkt kan je zien dat het gefotosoept is, vooral omdat die gele kabel precies hetzelfde zit. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: Kjelt on June 19, 2010, 01:24:57
Heb je de 300 uur er nu al op zitten?  ;)

Vandaag heeft alles de hele dag aangestaan om verder in te spelen; CD via PLIIx over alle kanalen laten spelen, en vanavond film gekeken. Klonk eigenlijk vrij perfect. Er gebeurt dus toch iets.. Ik merk het ook goed aan het centerkanaal.

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 20, 2010, 00:05:40
Vandaag heeft alles de hele dag aangestaan om verder in te spelen; Klonk eigenlijk vrij perfect. Er gebeurt dus toch iets..
Als het nu perfect klinkt, dan alles snel uitzetten voor het weer verder verandert  :D  :D  :D

danielo

Quote from: Kjelt on June 20, 2010, 10:02:03
Als het nu perfect klinkt, dan alles snel uitzetten voor het weer verder verandert  :D  :D  :D

Wat wil je hier nu zeggen dat het 'weer' invloed heeft :), Ik ga gelijk werken aan een knmi-eq
systeem. Houd dit dan ook nooit op :).

Mooie set Teejoo maar waar ga je die macmini nu laten ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on June 20, 2010, 10:15:05
Wat wil je hier nu zeggen dat het 'weer' invloed heeft
nee niet knmi weer maar in de vorm van weder.  :D
Maar nu  je het aankaart,  het zou mij niet verbazen als de luchtvochtigheid en temperatuur in een kamer invloed heeft op de klank van een houten luidspreker, dit is nl ook belangrijk voor een akoestisch instrument als een vleugel  :D 

blue-eyes

Herken je een grap niet? "Weer" was door Danielo tussen quotjes geschreven :P

Quote from: Kjelt on June 20, 2010, 10:56:39
nee niet knmi weer maar in de vorm van weder.  :D
Maar nu  je het aankaart,  het zou mij niet verbazen als de luchtvochtigheid en temperatuur in een kamer invloed heeft op de klank van een houten luidspreker, dit is nl ook belangrijk voor een akoestisch instrument als een vleugel  :D 
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: danielo on June 20, 2010, 10:15:05
Mooie set Teejoo maar waar ga je die macmini nu laten ?
Daniel.
Die gaat dan op de plek van de Sony komen, als ik tenminste besluit dit te gaan doen. Of gezien het geringe formaat mij de SMS-1. Op zo'n mini zit dus OS-X en iTunes??
Maar dan is er natuurlijk de vraag hoe ik dit dan kan bedienen. Kan ik dit met mijn pronto?