Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 11:27:31
Daarom vroeg ik me af of een CA-2200 ook zo klonk, of wellicht nog iets beter. (lees; minder droog)
Het enige verschil tussen de 2200 en de 5200 (behalve het aantal kanalen) is de powersupply die voor de 5200 iets minder ruim is bemeten per kanaal. De eindkanalen zijn identieke printplaten met identieke plaatsing in de kast. Dus je zou dit naar mijn mening prima kunnen testen door alleen de twee voorkanalen aan te sturen en de rest even te ontkoppelen of niet aan te sturen.
Wat wel een grote upgrade zou kunnen zijn, is als je de twee voorkanalen voorziet van een MA-400, die is tenslotte volledig symetrisch opgebouwd en gebruikt exact dezelfde printen en de hoeveelheid printen als de 2200 alleen dan voor 1 kanaal  :thumbs-up:

Audiofiel

De CA-M400 moet je inderdaad zien als de gebrugde versie van CA-2200. En dan fully balanced van input tot luidsprekerterminals.

Het verschil is echt groot. Ik draai zelf met de CAM-350 (de vrijwel identieke voorloper) en heb momenteel de CAV-500 staan met 5 kanalen met ook de identieke printplaten als in de CAM-350. Ik kan je verzekeren dat de CAM-350 stukken beter klinkt als de (ook als zeer goede) CAV-500. 8)

Maar ja, het prijsplaatje, hè :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Ja, jullie zijn een paar lekkere figuren met je monoblokken: kan ik weer m'n rack aanpassen  ;)

Nee, 2x MA-400 is echt teveel van het goede. Ik draai de komende tijd gewoon met de CA-5200 op de frontkanalen, en hou de 250MR's gewoon nog even achter de hand.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 13:22:07
Ja, jullie zijn een paar lekkere figuren met je monoblokken: kan ik weer m'n rack aanpassen  ;)
Nee, 2x MA-400 is echt teveel van het goede.
Ok dan, overigens hier staat een 2200 te koop  ;)  Ik weet het je wilt het liefste alles nieuw maar toch hoef je minder lang te wachten/sparen  :D
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/78259/Classe-CA-2200-eindversterker.html

Ik ben zelf nog op zoek naar een CA-5100 of CAV-180 dus mocht iemand wat weten.

Teejoo

Quote from: Nahpets on June 15, 2010, 13:24:22
Zeker weten?
Dat zeker, dat doet die dikke 5200 al, maar dan wordt het te hoog. Wat kosten die dingen eigenlijk?

Nahpets

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 13:26:37
Dat zeker, dat doet die dikke 5200 al, maar dan wordt het te hoog. Wat kosten die dingen eigenlijk?
Zie je wel  >:D

Klikken op het linkje levert een vraagprijs op van 7600 EUR, 4 maanden oud.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo

Quote from: Kjelt on June 15, 2010, 13:25:51
Ok dan, overigens hier staat een 2200 te koop  ;)  Ik weet het je wilt het liefste alles nieuw maar toch hoef je minder lang te wachten/sparen  :D
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/78259/Classe-CA-2200-eindversterker.html

Ik ben zelf nog op zoek naar een CA-5100 of CAV-180 dus mocht iemand wat weten.
Bedankt voor de tip, maar ik moet nu weer even sparen. En minstens zo belangrijk, hij moet me even goed gaan bevallen als de Tag 250MR voordat ik een CA-2200 ga aanschaffen.

Lijkt me wel erg cool uitzien als je elke speaker aanstuurt met een MA-400. Maar dan heb je ook continu je airco aanstaan..

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 13:33:49
Lijkt me wel erg cool uitzien als je elke speaker aanstuurt met een MA-400. Maar dan heb je ook continu je airco aanstaan..
Wel als je ze 24/7 in idle laat staan  :P
wel lekker in de winter  :D

Audiofiel

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 13:33:49
Lijkt me wel erg cool uitzien als je elke speaker aanstuurt met een MA-400. Maar dan heb je ook continu je airco aanstaan..

Zo verschrikkelijk heet worden ze niet hoor. Stroomverbruik van twee monoblokken ligt niet hoger dan één CA-5200. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Quote from: Audiofiel on June 15, 2010, 13:47:47
Zo verschrikkelijk heet worden ze niet hoor. Stroomverbruik van twee monoblokken ligt niet hoger dan één CA-5200. ;)

Zie je wel? Beter voor het milieu en je portemonnee.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Teejoo


Teejoo

Quote from: Kjelt on June 15, 2010, 13:36:42
Wel als je ze 24/7 in idle laat staan  :P
wel lekker in de winter  :D
Ik heb trouwens nog geen reactie van Classé Europe over het stroomverbruik in standby. Stom dat dat eigenlijk niet gewoon op de website staat.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 14:27:20
Ik heb trouwens nog geen reactie van Classé Europe over het stroomverbruik in standby. Stom dat dat eigenlijk niet gewoon op de website staat.

Ik heb net een nieuwe meter besteld bij conrad. Een voltcraft energy logger 4000. Kan ook tot 1.5 Watt vrij nauwkeurig meten. M'n huidige meter is +-10Watt dus daar heb ik voor standby verbruik meting niet veel aan.

Teejoo


riwi

Quote from: Audiofiel on June 15, 2010, 14:46:11
Nee, je hebt er nu maar twee nodig. ::)

Ik ben het daar wel mee eens.
Als je niet 7 identieke speakers hebt is identieke versterking op alle kanalen minder kritisch. Ik vind dan dat 2x cam400 best kan bij de 5 kanalen van de CA5200. Perfect in stereo en een goede match tussen de kanalen voor surround.

Kjelt

Quote from: riwi on June 15, 2010, 14:46:55
Ik heb net een nieuwe meter besteld bij conrad. Een voltcraft energy logger 4000. Kan ook tot 1.5 Watt vrij nauwkeurig meten. M'n huidige meter is +-10Watt dus daar heb ik voor standby verbruik meting niet veel aan.

Die spanning staat wel vrij hoog bij jou ,  237V  :o  Bij mij staat ie rond de 227VAC, het zou eigenlijk 230VAC dienen te zijn.

Teejoo

Bij mij ook 227V volgens mijn Classe's. Maar je gaf laatst ook al aan dat je een hoge spanning hebt. Toch tijd voor zo'n stroombalanceerdingapparaat  :crazy:

riwi

Quote from: Kjelt on June 15, 2010, 15:03:58
Die spanning staat wel vrij hoog bij jou ,  237V  :o  Bij mij staat ie rond de 227VAC, het zou eigenlijk 230VAC dienen te zijn.

... Is een plaatje van internet... ik heb hem besteld, nog niet binnen...

Maar de Classe geeft 's middags ongeveer 226-228 aan en 's avonds 231-233V

Teejoo

Quote from: riwi on June 15, 2010, 14:50:22
Ik ben het daar wel mee eens.
Als je niet 7 identieke speakers hebt is identieke versterking op alle kanalen minder kritisch. Ik vind dan dat 2x cam400 best kan bij de 5 kanalen van de CA5200. Perfect in stereo en een goede match tussen de kanalen voor surround.
Dat van die 7 was maar een grapje hoor. Dat zou echt nergens meer over gaan.

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 15:33:45
Dat van die 7 was maar een grapje hoor. Dat zou echt nergens meer over gaan.
Nee die abby roads studio gaat echt nergens over, ook nog eens bi-amping met 400 monoblokken  :nopompom:
QuoteAbbey Road's CA-M400's will be deployed in multi-channel layouts powering five- and seven-channel suites of B&W 800-series reference monitors in Studios 1 and 3 and elsewhere employed in mixing, mastering, and reference listening. These include 10 CA-M400s motivating the imposing quintet of bi-amplified B&W 800D's in "The Penthouse," Studio 3: 4 kilowatts from nearly a half-ton of amplifiers!

Teejoo

Net antwoord van Classé Europe: alle Delta amps verbruiken 4W. De SSP-800 zou 29W verbruiken.

De temperaturen die ik registreer (50-56C) zijn blijkbaar ook normaal. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit dat ze een Class A design hebben. Dan weten we dat ook weer.

Kjelt

Quote from: Teejoo on June 15, 2010, 16:20:52
Net antwoord van Classé Europe: alle Delta amps verbruiken 4W.
Dat is netjes, zou leuk zijn als je de hulpvoeding kon delen tussen componenten bv via CAN bus ofzo maar goed bij mij staan ze toch hard uit.

Audiofiel

Quote from: riwi on June 15, 2010, 14:50:22
Ik ben het daar wel mee eens.
Als je niet 7 identieke speakers hebt is identieke versterking op alle kanalen minder kritisch. Ik vind dan dat 2x cam400 best kan bij de 5 kanalen van de CA5200. Perfect in stereo en een goede match tussen de kanalen voor surround.

En zelfs met identieke speakers ga je het verschil (vrijwel zeker) niet horen omdat dat kleine beetje beter (van de monoblokken) vooral in stereo goed te horen is. In surround wordt het lastig om dat verschil te gaan horen aangezien je toch met dezelfde versterker prints in de 5200 zit tegenover twee van die prints in brug in de monoblokken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.