Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  7, 2010, 10:17:36
Bij TAG was dat gewoon ingebouwd..... Je kon een aantal voor gedefineerde instellingen aanpassen. Er zijn op het scherm een aantals regels, per regel, positie kon je kiezen uit een aantal items. Bijv of volume of gebruikte processing, etc.
Inderdaad, maar dat was op zich ook beperkt, maar wel voldoende. Ik denk ook niet dat je ernaar moet streven dat je alles kunt aanpassen, dat gaat nooit gebeuren. Maar als je al 2-3 varianten kunt kiezen zou dat mooi zijn. Maar het is even afwachten hoe Classé hiermee omgaat.

blue-eyes

Ik zie het als een gadget, net zozeer je kan kiezen uit meerdere kleuren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Inmiddels is duidelijk dat er toch geen BE rack gaat komen. Dat ligt voornamelijk aan het feit dat het loeiduur is om aluminium in de door mij gewenste maten te laten maken. Daarnaast waren de alternatieven teveel uitzoekwerk, waar ook weer tijd overheen gaat omdat hier ook weer met een leverancier naar gekeken moet worden.  Dus bedankt BE dat ik van je ontwerp gebruik mocht maken en voor het regelen van de houtleverancier, maar het wordt dus iets anders.

Dat anders is vandaag besteld. Een stuk eenvoudiger dan een BE rack, maar desondanks ziet het er netjes uit, passend door de aluminium buizen en net groot genoeg voor de CA-5200: Het Creaktiv trend 1 rack. Voor mij voldoet het in elk geval.
Ander groot voordeel: 10 dagen levertijd! Ondanks dat er maatwerk qua etagehoogte bij is gekomen. De buizen worden ook gevuld. Kan ook ook eindelijk mijn CA-5200 gaan gebruiken, en de Tag eindversterkers serieus gaan verkopen.

Het ziet er zo uit, maar dan met 6 etages en met zwarte plateau's:

HTip

Mooi rack. Heb ik ook, maar dan volledig in het zwart. Heb je de Aktiv-plus besteld?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: HTip on June 10, 2010, 22:16:30
Mooi rack. Heb ik ook, maar dan volledig in het zwart. Heb je de Aktiv-plus besteld?
Nee, dat heb ik maar niet gedaan. Ik vond het een beetje overbodig.

riwi

Quote from: Teejoo on June 10, 2010, 22:54:50
Nee, dat heb ik maar niet gedaan. Ik vond het een beetje overbodig.

Kan altijd later nog. Ik heb de audio-2, maar heb ook die extra planken met demping er niet bij besteld. Kost ook gauw 200 per level extra en het kost je ruimte tussen de planken.
Bij de audio 2 waren de buizen al standaard gevuld, moet je daar bij de trend extra voor betalen/los bestellen?

HTip

Quote from: Teejoo on June 10, 2010, 22:54:50
Nee, dat heb ik maar niet gedaan. Ik vond het een beetje overbodig.
Dacht ik ook, maar toch wel gedaan, vanwege de speciale vulling van de buizen en de ontstoring van het metaal. Hoe het werkt weet ik niet, maar het was een verschil. Ben ook door de reviews overstag gegaan.

Je kan overigens die tuning-chips nog los bestellen, want het zijn stickers die je op de buizen kan plakken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: riwi on June 10, 2010, 23:00:14
Kan altijd later nog. Ik heb de audio-2, maar heb ook die extra planken met demping er niet bij besteld. Kost ook gauw 200 per level extra en het kost je ruimte tussen de planken.
Bij de audio 2 waren de buizen al standaard gevuld, moet je daar bij de trend extra voor betalen/los bestellen?
De extra planken met demping kan volgens mij niet op de Trend. En ja, vulling was een betaalde optie. In de Aktiv-plus was het wel standaard, maar dat was waarschijnlijk verrekend in de prijs ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Het is zoals ik al eerder aangaf een heel ander rack dan ik eerst van plan was. Dit is gewoon super simpel maar wel netjes gemaakt en passend. Ik heb ook al Classé in dit rack zien staan, en dat zag er toen mooi uit. Maar ik las op de website dat er hier geen optie was om custom etagehoogtes te bestellen, dus heb ik hier ook verder niet na gekeken omdat dit te klein is voor de eindversterkers.
Omdat ik eigenlijk geen betaalbaar alternatief vond, afgelopen woensdag toch een mailtje gestuurd naar Creaktiv, en meteen antwoord dat dat geen probleem was. Toen was het snel geregeld in Aken.

bmateijsen

Custom hoogtes is altijd mogelijk bij Creaktiv tegen meerprijs. Waar had je dat zien staan?

Groet,

Bjorn

Quote from: Teejoo on June 11, 2010, 13:16:23
Het is zoals ik al eerder aangaf een heel ander rack dan ik eerst van plan was. Dit is gewoon super simpel maar wel netjes gemaakt en passend. Ik heb ook al Classé in dit rack zien staan, en dat zag er toen mooi uit. Maar ik las op de website dat er hier geen optie was om custom etagehoogtes te bestellen, dus heb ik hier ook verder niet na gekeken omdat dit te klein is voor de eindversterkers.
Omdat ik eigenlijk geen betaalbaar alternatief vond, afgelopen woensdag toch een mailtje gestuurd naar Creaktiv, en meteen antwoord dat dat geen probleem was. Toen was het snel geregeld in Aken.

Teejoo

het staat niet genoemd als optie op de website (prijslijst pdf), bij de andere racks staat het wel.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on June 11, 2010, 14:03:18
het staat niet genoemd als optie op de website (prijslijst pdf), bij de andere racks staat het wel.

Ik had het je zo kunnen vertellen ;D. Dat is wel het mooie van Creaktiv, het is super flexibel.
Heb je hem nu rechtstreeks besteld?

Groet,

Bjorn

Teejoo

Quote from: bmateijsen on June 11, 2010, 14:04:34
Ik had het je zo kunnen vertellen ;D. Dat is wel het mooie van Creaktiv, het is super flexibel.
Heb je hem nu rechtstreeks besteld?

Groet,

Bjorn
Nee, via mijn oude Nautilus dealer in Aken (Klangpunkt). Dat is voor mij 10 minuten rijden van mijn werk, en gaat natuurlijk allemaal gemakkelijk omdat de fabrikant en dealer beide uit Duitsland komen. Vandaar dat je geen mailtje van mij hebt gehad  ;)

bmateijsen

Quote from: Teejoo on June 11, 2010, 15:56:03
Nee, via mijn oude Nautilus dealer in Aken (Klangpunkt). Dat is voor mij 10 minuten rijden van mijn werk, en gaat natuurlijk allemaal gemakkelijk omdat de fabrikant en dealer beide uit Duitsland komen. Vandaar dat je geen mailtje van mij hebt gehad  ;)

Begrijpelijk! Aken is inderdaad om de hoek voor jou... voor mij is het een takke-eind rijden ;D.

Teejoo

Quote from: bmateijsen on June 11, 2010, 15:58:14
Aken is inderdaad om de hoek voor jou... voor mij is het een takke-eind rijden ;D.
Dat heb ik nou ook met jullie zaak  :D  Serieus, wij zijn hier in Maastricht veel meer gericht op de omliggende buitenlandse steden (Aken, Keulen, Düsseldorf, Luik, Hasselt). Ik wordt gewoon een beetje simpel van het Hollandse verkeer, overal 100, wegwerken waar ze altijd overdreven afzettingen maken en dan natuurlijk de files, die op de een of andere manier anders aanvoelen dan die in de grote buitenlandse steden.

Teejoo

Krijg net een mail binnen...het rack is al binnen  :o  :-X

Volgens mij hadden ze niet veel te doen in Bad Honnef. Hoe snel doen ze dat. Gewoon 1 dag! Gisterochtend vroeg definitief besteld, en nu al binnen bij de dealer.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on June 11, 2010, 16:05:47
Dat heb ik nou ook met jullie zaak  :D  Serieus, wij zijn hier in Maastricht veel meer gericht op de omliggende buitenlandse steden (Aken, Keulen, Düsseldorf, Luik, Hasselt). Ik wordt gewoon een beetje simpel van het Hollandse verkeer, overal 100, wegwerken waar ze altijd overdreven afzettingen maken en dan natuurlijk de files, die op de een of andere manier anders aanvoelen dan die in de grote buitenlandse steden.

Dan kom je de volgende keer toch via Duitsland.

Groet,

Bjorn

Teejoo

Quote from: bmateijsen on June 11, 2010, 16:21:09
Dan kom je de volgende keer toch via Duitsland.

Groet,

Bjorn
Ja ja.. Gelukkig is de randweg Eindhoven nu erg mooi is geworden en stroomt het verkeer nu lekker door.

VlisChris

Quote from: Teejoo on June 11, 2010, 16:16:58
Bad Honnef.

Huh, verdomd. Kom daar met enige regelmaat. Mijn ouders hebben in het dorp een paar kilometer verder een huisje. Ben benieuwd of het lukt om eens wat foto's te maken daar ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Teejoo

Zo, het rack staat met daarin de CA-5200!  :pompom:

Hij staat nu warm te draaien voor Avatar.


riwi

Quote from: Teejoo on June 12, 2010, 22:01:40
Zo, het rack staat met daarin de CA-5200!  :pompom:

Als je hem bij BB&G had gekocht had Bjorn hem persoonlijk voor je in elkaar geschroeft :)

Have fun met Avatar en de CA5200. We zijn benieuwd naar de vergelijking met de TAG eindbakken.

HTip

Quote from: riwi on June 12, 2010, 22:09:01
Als je hem bij BB&G had gekocht had Bjorn hem persoonlijk voor je in elkaar geschroeft :)
Denk dat je eerder 2 of zelfs 3 zware dozen van een chauffeur van UPS had gekregen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

JBL PRX Power!

celerontje

Quote from: HTip on June 12, 2010, 22:39:37
Denk dat je eerder 2 of zelfs 3 zware dozen van een chauffeur van UPS had gekregen :D
Precies, ''Goodwill turns into frustration and irritation'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Quote from: HTip on June 12, 2010, 22:39:37
Denk dat je eerder 2 of zelfs 3 zware dozen van een chauffeur van UPS had gekregen :D

Bij mij is Bjorn hem zelf in elkaar komen zetten :)
Je zult wel niet zo'n goede klant zijn ;)