Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 14:55:28
jij een foto, ik een foto :D :D


p.s. Als je toch gaat beta testen, ik zou graag het scherm ZELF willen customizen, een beetje a la TAG. Bijv. continue het dB level in grote cijfers in beeld. Etc.
Nou, laten we die foto maar niet doen. Er staat trouwens ook een dikke gele streep doorheen  :D

Dat customizen van jou kan overigens al...

blue-eyes

Quote from: Teejoo on June  4, 2010, 15:45:39
Nou, laten we die foto maar niet doen. Er staat trouwens ook een dikke gele streep doorheen  :D

Dat customizen van jou kan overigens al...

Oooh? Hoe dan? Ik bedoel dat ik de grote volume continue in beeld houdt, niet alleen bij het aanpassen van het volume.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 16:59:38
Oooh? Hoe dan? Ik bedoel dat ik de grote volume continue in beeld houdt, niet alleen bij het aanpassen van het volume.

Ik denk dat teejoo bedoelt dat je kan instellen welke info en bij welk event je het OSD wilt zien. Niet de inhoud van het LCD schermpje.
Maar als ik het verkeerd heb dan hoor ik graag van teejoo wat ie allemaal kan customizen :)

blue-eyes

Quote from: riwi on June  4, 2010, 18:12:16
Ik denk dat teejoo bedoelt dat je kan instellen welke info en bij welk event je het OSD wilt zien. Niet de inhoud van het LCD schermpje.
Maar als ik het verkeerd heb dan hoor ik graag van teejoo wat ie allemaal kan customizen :)

Bovenstaand ken ik, maar ik doel dat ik zelf het LCD schermpje kan indelen, net als bij de TAG. Teejoo weet wat ik bedoel.


Ik zou vooral willen dat het grote volume permanent in beeld blijft. De enige informatie die ik wil op het scherm is het volume. Het volume in normale weergave is niet te lezen vanaf 5 meter. De grote versie wel :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 18:14:30
Bovenstaand ken ik, maar ik doel dat ik zelf het LCD schermpje kan indelen, net als bij de TAG. Teejoo weet wat ik bedoel.


Ik zou vooral willen dat het grote volume permanent in beeld blijft. De enige informatie die ik wil op het scherm is het volume. Het volume in normale weergave is niet te lezen vanaf 5 meter. De grote versie wel :D
Ik bedoelde inderdaad het instellen of je groot volume wilt of niet, maar dat zie je dan alleen als het wijzigt. Ik wilde je niet blij maken met een dode mus hoor!

Maar constant dit formaat volume is ook niet handig, want dan mis je denk ik weer andere info. Van de andere kant moet je eigenlijk in staat zijn dit aan te passen en een dusdanig formaat te kiezen dat meer info zichtbaar is. De stream info is daar een voorbeeld van... Ik zou zeggen: feature request!

Ik zal het op m'n wishlist toevoegen, ik heb nog wat zaken die ik al wilde doorgeven.

blue-eyes

Nee hoor, ik mis dan verder geen info.

Bij het opstarten, etc. het huidige scherm, na een bepaalde tijd, of na het indrukken van een knop, enkel het volume laten zien ;)
Ik heb dit wel eens gevraagd op het Classe forum, is niets mee gedaan. Ik was de enige die daar belang bij had.\

fijn dat jij een "zelf in te richten" scherm wilt meenemen! Als ik nog meer wishes weet zal ik je dat melden ;)



p.s. SMS-1 gevonden !
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 19:41:22
p.s. SMS-1 gevonden !
Mooi. Ik zag op de Velodyne site dat er een nieuwe software update zou komen.

HTip

Quote from: Teejoo on June  4, 2010, 19:44:54
Mooi. Ik zag op de Velodyne site dat er een nieuwe software update zou komen.
Daar zul jij veel aan hebben, want de ondersteuning van 2 subs in master-slave mode is toegevoegd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: HTip on June  4, 2010, 19:54:27
Daar zul jij veel aan hebben, want de ondersteuning van 2 subs in master-slave mode is toegevoegd.
Ik heb maar 1 sms-1, en je kunt dan 2 sms-1 aansturen. Niet de subs. Maar als je hem wilt downloaden dan is hij nog niet gereed.

Ik zou daarom tzt ook wel eens de nieuwe svs willen proberen: die is wel stereo.

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 19:41:22
Bij het opstarten, etc. het huidige scherm, na een bepaalde tijd, of na het indrukken van een knop, enkel het volume laten zien ;)
Als je het volume wilt blijven zien kun je dit toch via RS232 dit opvragen, microcontrollerkitje eigen lcd of led display en klaar  ;)

riwi

Kwa menu weergave kwam ik erachter dat het niet mogelijk is om het "home" menu in het OSD te tonen.
Dit scherm (met source selectie) krijg je alleen op het front display te zien nooit op het OSD. Of doe ik wat fout?
Op zich geen ramp, maar als je geen pronto hebt kan je dan niet direct input CD kiezen bv.

Verder ben ik in dezelfde positie als BE. Van zit positie is er niets te lezen van het display behalve de grote volume cijfers. Ik vind het echter voldoende dat die in beeld zijn als je aan de volume knop/controls jengelt.

Anders wordt het misschien toch eens tijd voor de serial extender en de benodigde prontoscript code ;)

blue-eyes

Je kan profile 1 en 2 daarvoor gebruiken ;)

Desnoods via f1, f2 op te roepen.

Ik heb F1 - F4 gebruikt voor input selectie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 20:06:34
Je kan profile 1 en 2 daarvoor gebruiken ;)

Desnoods via f1, f2 op te roepen.

Ik heb F1 - F4 gebruikt voor input selectie.

En dan krijg je het Home menu op het OSD?

Wat jij doet is symptoom bestrijding. Ik zou de oorzaak aan willen pakken. Waarom is er een scherm dat ik niet op het OSD mag zien? Ik wil het gewoon hebben al was het maar om het principe! :)

HTip

Quote from: Teejoo on June  4, 2010, 20:01:31
Ik heb maar 1 sms-1, en je kunt dan 2 sms-1 aansturen. Niet de subs. Maar als je hem wilt downloaden dan is hij nog niet gereed.

Ik zou daarom tzt ook wel eens de nieuwe svs willen proberen: die is wel stereo.
Je hebt gelijk. Niet goed gelezen :-X

Als alleen de ondersteuning van 2 SMS-1's is toegevoegd, dan laat ik mijn SMS zoals die nu is, prima dus!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Het ziet er naar uit de de EQ bug ook gefixed is. Ik krijg hem in elk geval niet meer naar boven, zelfs als ik het probeer te forceren. Mooi!

Het is en blijft gewoon een zeer belangrijke feature, en een van de redenen waarom ik voor de Classé ben gegaan. Ik ben nu ook met John Mulcahy bezig te kijken of hij in REW ook een 'preset' voor de Classé kan maken.

Verder kan ik alleen maar opnieuw constateren dat CD luisteren met de Classé echt top is. Constant kippenvel, zo mooi gedetailleerd, maar tegelijkertijd rustig geeft hij alles weer. Net alsof je naar een hoge resolutiefoto van de (akoestische) afbeelding kijkt. Heel mooi  :inlove:

blue-eyes

Die detaillering herken je toch nog wel van twee processoren terug :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  6, 2010, 18:50:22
Die detaillering herken je toch nog wel van twee processoren terug :P
Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom ben ik blij dat ik Classé ontdekt heb. Een waardige opvolger!

Daarnaast ben ik tevreden hoe Classé toch langzaam in het softwaretijdperk stapt. Maar er kan nog veel meer. Ik heb in elk geval een hele waslijst ter suggestie gemaild, inclusief de grote volumeaanduiding voor BE  :D

blue-eyes

Je bent een topper ;)

Als je net zo gedreven bent gebleven als in je test periode voor TAG gaan we een mooie periode tegemoet !
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, het grote volume is een voorbeeld. Wat ik primair zou willen is dat ik zelf kan bepalen hoe het scherm eruit ziet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  6, 2010, 20:19:18
O ja, het grote volume is een voorbeeld. Wat ik primair zou willen is dat ik zelf kan bepalen hoe het scherm eruit ziet.
Ja, dat heb ik ook aangegeven, inclusief de processing van Riwi!

Het zou leuk zijn als ze er iets mee gaan doen. Want bij Tag kon ik echt een potje breken, en heb meegedacht over de nodige features, al dan niet via 'geheime' codes te activeren. Maar daar had ik wekelijks contact met Steve, en zo ver ben ik nog lang niet bij Classé.

riwi

Quote from: Teejoo on June  6, 2010, 20:25:23
Ja, dat heb ik ook aangegeven, inclusief de processing van Riwi!

Mooi, Dank je  :)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Lastige van custom display (items) is hoe laat je dit de consument makkelijk configureren? Je zou er eigenlijk een PC applicatie bij moeten geven waarmee je de display grafisch kunt ontwerpen (a la pronto), want met alleen een eenvoudige afstandsbediening kom je niet ver.

blue-eyes

Bij TAG was dat gewoon ingebouwd..... Je kon een aantal voor gedefineerde instellingen aanpassen. Er zijn op het scherm een aantals regels, per regel, positie kon je kiezen uit een aantal items. Bijv of volume of gebruikte processing, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey