Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: jaco on May 31, 2010, 09:54:25
Mooie schermpjes.

Als jij me nu nog even iets maakt dat ik het volume van de Classé kan uitlezen op m'n pronto, dan wordt het nog mooier  :D

blue-eyes

Quote from: Teejoo on May 31, 2010, 10:19:34
Als jij me nu nog even iets maakt dat ik het volume van de Classé kan uitlezen op m'n pronto, dan wordt het nog mooier  :D

Wat we zouden willen is het complete scherm van de Classe op de AB :D :D :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Audiofiel on May 31, 2010, 10:01:58
Dat ziet er heel erg fraai uit met die logo's! 8)
Ik zie nou dat het net lijkt alsof de logo's wat ver naar Rechts staan. Echter linksboven in de hoek staat het 'zend' icoontje, dat nu niet zichtbaar is.

jaco

Quote from: Teejoo on May 31, 2010, 10:19:34
Als jij me nu nog even iets maakt dat ik het volume van de Classé kan uitlezen op m'n pronto, dan wordt het nog mooier  :D
Stuur me de RS-232 informatie maar even op.

Dan maak ik dat voor je.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May 31, 2010, 10:21:26
Wat we zouden willen is het complete scherm van de Classe op de AB :D :D :D :D
Mwah, zo mooi vind ik dat niet. Zeker niet met dat vage achtergrondbehang. Van mij had het allemaal strakker gemogen. Dus eigenlijk willen we het scherm van mijn Pronto op de Classé!

Teejoo

Quote from: jaco on May 31, 2010, 10:22:10
Stuur me de RS-232 informatie maar even op.

Dan maak ik dat voor je.
Dan ga ik daar eens even naar zoeken! (in het kader van dat ijzer dat je moet smeden als het heet is)

Edit: gevonden en bijgevoegd. Is dit voldoende?

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Ik heb voor mijn pronto ook een RFX9400 wireless extender. Daar heb ik destijds even mee gespeeld, maar uiteindelijk niet in gebruik omdat er best wel een vertraging inzat. Dit schijnt inmiddels te zijn opgelost. Ik zie nu echter ook dat hier geen RS232 poort op zit. Ik vraag me dus af hoe ik nu 2-weg communicatie kan realiseren.
Wat gebruik jij Jaco?

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Quote from: Teejoo on May 31, 2010, 10:19:34
Als jij me nu nog even iets maakt dat ik het volume van de Classé kan uitlezen op m'n pronto, dan wordt het nog mooier  :D
Verkeerde sensoren  ;) , voor geluidsvolume heb je je oren gekregen, niet je ogen, of ben jij zo iemand die het niet geloofd dat het te hard staat tot je het ziet  :D

Teejoo

Quote from: Kjelt on May 31, 2010, 12:19:50
Verkeerde sensoren  ;) , voor geluidsvolume heb je je oren gekregen, niet je ogen, of ben jij zo iemand die het niet geloofd dat het te hard staat tot je het ziet  :D
Nou, bij het starten van de film of muziek is het toch verrekte handig om op je standaard niveau te beginnen. Daarna nemen mijn oren het wel over  :music:

jaco

En je koopt natuurlijk niet een afstandbediening die geschikt is voor 2-weg communicatie om hem 1-weg te gebruiken. Dat is net als in de 1e versnelling van je auto met 6 bak blijven rijden..

Voorbeelden genoeg op remotecentral om 1 device per RS-232 te benaderen. Je veranderd gewoon wat code van merk X in merk Y en je hebt 1 device werkend.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Quote from: Teejoo on May 31, 2010, 12:32:30
Nou, bij het starten van de film of muziek is het toch verrekte handig om op je standaard niveau te beginnen. Daarna nemen mijn oren het wel over  :music:

Dat is een isntelling die je maakt in de Classe zelf, staat buiten een AB :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Vwb je rack, neem even contact op met raymen, die doet dacht andere materialen. Ik denk overigens dat je spikes van een ander materiaal moeten zijn, aluminium is daarvoor te zacht.

Teejoo

Ik heb vandaag overigens een 2e leverancier voor het aluminium ontdekt. Gewoon een vrij nieuwe leverancier die onlangs ook al iets gedaan heeft voor mijn afdeling. Gebeld en hij blijkt dit ook te kunnen. Ik ga dus ook bij hem offerte opvragen.

blue-eyes

Ik ben benieuwd naar de offerte, de eerste was niet goedkoop. Overigens heb ik de bestelling vandaag uitgezet. Wellicht morgen antwoord.
We hebben iig wat tijd aangezien je nog op alu-jacht bent ;)

Overigens heb ik besloten om het idee van alu (waar ik al een jaar mee loop) eerst te laten varen. Ik heb zo'n 600 euro in totaal aan RVS geïnvesteerd, om nu direct weer veel geld in alu te steken, met een enorme afschrijving op het RVS...
Daarnaast past het RVS ook wel hier, ook het TV meubel is van RVS, de lampen, etc. ook. Is wel een geheel.

Maar an sich denk ik dat het rack met alu the best fit is voor je Classe setje ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May 31, 2010, 21:05:20
Ik ben benieuwd naar de offerte, de eerste was niet goedkoop. Overigens heb ik de bestelling vandaag uitgezet. Wellicht morgen antwoord.
We hebben iig wat tijd aangezien je nog op alu-jacht bent ;)

Overigens heb ik besloten om het idee van alu (waar ik al een jaar mee loop) eerst te laten varen. Ik heb zo'n 600 euro in totaal aan RVS geïnvesteerd, om nu direct weer veel geld in alu te steken, met een enorme afschrijving op het RVS...
Daarnaast past het RVS ook wel hier, ook het TV meubel is van RVS, de lampen, etc. ook. Is wel een geheel.

Maar an sich denk ik dat het rack met alu the best fit is voor je Classe setje ;)
Nou, het hout mag van mij toch zo snel als mogelijk komen hoor  ;) Bedankt voor het bestellen.

Ik ben benieuwd naar de offerte. Ik probeer morgen/overmorgen langs te gaan. Ik laat meteen een massieve en een buizenvariant berekenen. Als je je dan over een tijd bedenkt, dan kan het altijd nog. Bij jou gaat het tenslotte nog om de kolommen, niet meer om de spikes etc. Wordt vervolgt.

blue-eyes

Quote from: Teejoo on May 31, 2010, 21:12:46
Nou, het hout mag van mij toch zo snel als mogelijk komen hoor  ;) Bedankt voor het bestellen.

Ik ben benieuwd naar de offerte. Ik probeer morgen/overmorgen langs te gaan. Ik laat meteen een massieve en een buizenvariant berekenen. Als je je dan over een tijd bedenkt, dan kan het altijd nog. Bij jou gaat het tenslotte nog om de kolommen, niet meer om de spikes etc. Wordt vervolgt.

Dat is dan ook wel weer zo. Ik ben wel vaker veranderlijk. Maar zoals gezegt past nu wel alles goed bij elkaar, het RVS misstaat niet zo ;)

RVS komt overal in terug (HT hoekje dan). Samen met het zwart is dat een mooie fit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Had je ook nog naar die link gekeken die ik je heb gestuurd? Die hier ook door iemand op het forum is gepost?

http://www.metaalwinkel.nl/
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

TAG tijden gaan herleven 8): kreeg net een mail van Classé of ik ook voor hun Beta tester wil worden. En dat wil ik wel :devil:

De code die ik nu binnen heb is niet alleen de firmware met de laatste bugfixes, maar ook een update voor de dsp zelf. Die gaan we dus maar eens laden!

Teejoo

1 ding hebben ze al 100% gefixed: er is nu geen sprake meer van het missen van de eerste fractie van een seconde van een nummer. Het was al niet veel, en maar op sommige CD's merkbaar, maar dat is dus nu in orde.

Vraagje aan de mede SSP eigenaren: wat zie je in het display als je op mute drukt? Ik weet het niet meer, maar ze hebben volgens mij iets gewijzigd.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mvdveek

Quote from: Teejoo on June  3, 2010, 23:40:03
1 ding hebben ze al 100% gefixed: er is nu geen sprake meer van het missen van de eerste fractie van een seconde van een nummer. Het was al niet veel, en maar op sommige CD's merkbaar, maar dat is dus nu in orde.

Dus het is blijkbaar wel te fixen. Hopelijk wordt dit binnenkort dan ook voor de Rotels opgelost.
Leuk dat ze je gevraagd hebben om beta-tester te worden :)
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on June  4, 2010, 07:24:39
iets specifieker vragen aub. Wat zoek je?
Ik dacht dat je alleen een klein speaker icoontje met een streep in beeld kreeg?

Nu 'dimmen' ze de witte kleur van de letters en cijfers, en is de grote volumeaanduiding in beeld. Je ziet nu dus op grote afstand dat hij gedimd is. Ziet er netjes uit.

blue-eyes

jij een foto, ik een foto :D :D


p.s. Als je toch gaat beta testen, ik zou graag het scherm ZELF willen customizen, een beetje a la TAG. Bijv. continue het dB level in grote cijfers in beeld. Etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey