Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

De afgelopen dagen de nodige tijd besteed aan het opnieuw programmeren van de SSP-800, en opnieuw de afstanden ingesteld ivm de nieuwe bank.

Een tip aan de mede SSP eigenaars: stel zeer precies de afstanden in! Ik weet dat ik erg gevoelig ben voor de akoestische afbeelding, maar de Classé reageert flink op de kleinste stapjes die er mogelijk zijn qua afstand. Ik had per ongeluk één van mijn frontspeakers 5 cm verder dan de ander ingesteld. Ik kreeg het gewoon niet goed, en maar schuiven met de bank. Pas toen ik realiseerde dat daar een foutje zat, viel alles weer op z'n plaats. Ik heb dit nooit zo ervaren met de Tag of de Lexicon.

Verder gewoon genieten, zowel van de bank en weer van de SSP-800.

riwi

Quote from: Teejoo on May 23, 2010, 12:00:39
als je op het knopje info drukt waarvan ik je ook de discrete code heb doorgegeven, dan zie je in elk geval een groot deel deel van de door jou gevraagde info. Alleen inderdaad geen bitrates.

Volgens mij zie je bij info het ingangs signaal niet meer als je post processing gebruikt. Ik vind dat lastig. Want als ik alleen DPLIIx zie wil ik weten of het origineel stereo was of reeds DTS. Anders kan je niet goed zien of je wel de juiste track van de bluray hebt gekozen. De Oppo geeft dit wel netjes weer, maar de Dune zegt vaak alleen Audio track 1 2 of 3 :)
Nu is met de SSP800 de enige manier : discrete kiezen, info drukken, dplIIx weer activeren.

Bitrates is een 'nice te have' net als bij HDMI video detectie van 8 bit kleur of 12 bit kleur en RGB of component.

De Lexicon heeft toch een klein sluiertje vergeleken met de Classe. Kwa plaatsing ook iets anders. Ik zal deze week eens uitgebreid reverse vergelijken ;)  :-[

Teejoo

Quote from: riwi on May 24, 2010, 23:32:49
Volgens mij zie je bij info het ingangs signaal niet meer als je post processing gebruikt. Ik vind dat lastig. Want als ik alleen DPLIIx zie wil ik weten of het origineel stereo was of reeds DTS. Anders kan je niet goed zien of je wel de juiste track van de bluray hebt gekozen. De Oppo geeft dit wel netjes weer, maar de Dune zegt vaak alleen Audio track 1 2 of 3 :)
Nu is met de SSP800 de enige manier : discrete kiezen, info drukken, dplIIx weer activeren.

Bitrates is een 'nice te have' net als bij HDMI video detectie van 8 bit kleur of 12 bit kleur en RGB of component.

De Lexicon heeft toch een klein sluiertje vergeleken met de Classe. Kwa plaatsing ook iets anders. Ik zal deze week eens uitgebreid reverse vergelijken ;)  :-[
Nou, ik weet haast wel zeker dat je gewoon ziet welke stream er binnenkomt, ook al heb je postprocessing aan staan. Ook zie je welk videosignaal er is. Ik zal vanavond nog even checken. Aleen geen bitrates.

Staaled

Quote from: Teejoo on May 24, 2010, 23:05:50
De afgelopen dagen de nodige tijd besteed aan het opnieuw programmeren van de SSP-800, en opnieuw de afstanden ingesteld ivm de nieuwe bank.

Een tip aan de mede SSP eigenaars: stel zeer precies de afstanden in! Ik weet dat ik erg gevoelig ben voor de akoestische afbeelding, maar de Classé reageert flink op de kleinste stapjes die er mogelijk zijn qua afstand. Ik had per ongeluk één van mijn frontspeakers 5 cm verder dan de ander ingesteld. Ik kreeg het gewoon niet goed, en maar schuiven met de bank. Pas toen ik realiseerde dat daar een foutje zat, viel alles weer op z'n plaats. Ik heb dit nooit zo ervaren met de Tag of de Lexicon.


De Lexicon komt dan ook niet verder (fijner) dan ft.  ;)

2 kanaals met actief laag en in surround ervaar ik hetzelfde. Het telt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

ik herken dit ook, een verschoven beeld. Bleek net als bij Teejoo, om 5 cm instelling te gaan . . . .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Hipster on May 25, 2010, 08:28:17
De Lexicon komt dan ook niet verder (fijner) dan ft.  ;)

2 kanaals met actief laag en in surround ervaar ik hetzelfde. Het telt.
De Classé is ook niet per cm maar in stapjes van een paar cm. Ik dacht dat de MC12 wel in stapjes van 1 cm ingesteld kon worden.

Teejoo

Overigens gisteravond o.a. hier naar geluisterd:


Bijna zo goed als

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Hipster on May 25, 2010, 12:41:28
Heb je "Closer""ook ?
Zo niet , een aanrader. :thumbs-up:
Yep, allemaal. Ze klinken ook erg goed. Net als het spul van Bugge Wesseltoft. Alleen mag die wel weer eens met een meer electronische CD komen.

Staaled

Quote from: Teejoo on May 25, 2010, 13:17:37
Yep, allemaal. Ze klinken ook erg goed. Net als het spul van Bugge Wesseltoft. Alleen mag die wel weer eens met een meer electronische CD komen.
Klopt. :music:
BW speelt nu solo, laatst nog in het Bimhuis.(niet bezocht)

En Molvaer?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Hipster on May 25, 2010, 14:50:28
En Molvaer?

vind ik teveel lawaai worden gedurende de nummers :-X. Ik heb wel 2 CD's, maar draai ze eigenlijk nooit.

Ook geluisterd:
De-Phazz - LA LA 2.0

Trijntje Oosterhuis - Never can say goodbye

Manu Katche - Playground en Manu Katche - Third Round


CoSo

Erg mooi zo, zo'n torentje ben ik ook wel voor te porren.

Zag van de week Bij JasberB ook al zo'n mooi torentje staan.  :wub:

blue-eyes

Teejoo en andere Classe liefhebbers en bezitters van een pronto :D

Is er iemand die een wat oudere Pronto gebruikt, en zijn CCF file beschikbaar heeft?
Dank!

;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Zou zeggen, koop een Harmony, zit ALLES standaard al in (zelfs m'n Marmitek HDMI switch, waarvan ik de induviduele outputs aan activitiesan toewijzen  O0
JBL PRX Power!

riwi

Ik heb een 9400 en teejoo een 9600. Die gebruiken xcf files.

Ik heb ook nog een oudere pronto, maar daar zit de Classé niet in helaas.

Omzetten zal niet eenvoudig zijn omdat de nieuwere types via een centrale code database werken en de oudere met directe codes aan de knoppen.

Ik zou gewoon de IR sheet van Classe nemen en de gewenste codes overnemen :
http://www.classeaudio.com/downloads/File.htm?Path=IR_CODES/Delta_Series/IR_and_HEX_CODES&File=Class%E9%20SSP-800-IR_CODES_v1%2024%2002-03-09.pdf

Het zijn standaard RC6 0 codes.
Dus in prontoedit RC6 kiezen codepage 0 en dan het cijfer in de sheet.

Teejoo

Ik zou ook gewoon de codes van de link van Riwi gebruiken. Heb ik ook deels gedaan, en de rest uit de database. Je kunt natuurlijk ook op remote central kijken.

blue-eyes

Sommige codes werken, sommigen niet. Ik gebruik idd de codes uit de link.

Jammer dat jullie zo een nieuw apparaat hebben :P


Op remotecentral stonden alleen een tweetal oudere types Classe, oa SSP25.
Wat jammer is dat de LEARN functie blijkbaar niet werkt, danwel ik iets verkeerds doe. Je kan natuurlijk simpel een pagina maken, en dan knopje voor knopje "laten leren". Continue een fail. Volgende week maar eens kijken, eerst maar even de nieuwe batterij afwachten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on May 27, 2010, 20:54:56
Op remotecentral stonden alleen een tweetal oudere types Classe, oa SSP25.
Wat jammer is dat de LEARN functie blijkbaar niet werkt, danwel ik iets verkeerds doe. Je kan natuurlijk simpel een pagina maken, en dan knopje voor knopje "laten leren". Continue een fail. Volgende week maar eens kijken, eerst maar even de nieuwe batterij afwachten.

Oudste versie pronto had de learn ingang onder zitten en de zend kant boven :)

Daar heb ik destijds ook een paar uurtjes over gedaan voor ik erachter was  ;D  RTFineM


blue-eyes

shit ja . . . .

Dat wordt dus wachten tot de nieuwe batterij arriveert. Doet het alleen op stroom ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Quote from: riwi on May 27, 2010, 21:23:35
Oudste versie pronto had de learn ingang onder zitten en de zend kant boven :)

Daar heb ik destijds ook een paar uurtjes over gedaan voor ik erachter was  ;D  RTFineM


Bij mij op de RC9001 zit ie ook onder.

riwi

Quote from: CoSo on May 27, 2010, 21:48:39
Bij mij op de RC9001 zit ie ook onder.

Mijn TSU1000/RU890 had hem onder, maar de TSU3000/RU950 had hem boven. De 9400 en 9600 leren ook via de bovenzijde.

Teejoo

Nadat ik bij RIWI z'n screenshots die leuke merklogo's had gezien, heb ik die bij mij ook maar gemaakt  ;)

Verder de apparaten eruit gehaald die straks gaan verdwijnen zodra de CA-5200 in gebruik wordt genomen.
Het rack gaat overigens definitief een B.E. rack worden! Maar dan wel met aluminium kolommen i.p.v. RVS, wat natuurlijk erg mooi staat bij de Classe apparatuur.

Blue Eyes gaat voor mij de houten plateau's regelen, en ik ben zelf nog bezig met het vinden van iemand voor het metaalwerk. Work in progress dus.

De screenshots:

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Mooi strak, netjes!

En gefeliciteerd met je mooie rack :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.